Anti-koran film van Ehsan Jami

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Anti-koran film van Ehsan Jami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 12:32

Citaat:
Eshan Jami brengt anti-islamtekenfilm 20 april uit
woensdag 26 maart 2008 om 21:01
HILVERSUM (ANP) - De vorig jaar aangekondigde anti-islamfilm van Eshan Jami wordt een tekenfilm die op 20 april verschijnt, zei Jami woensdagavond in het actualiteitenprogramma Netwerk. De productie van Jami kan meteen rekenen op tegenstand.

Het Contactorgaan Moslims en Overheid heeft juridische stappen aangekondigd tegen de film. Netwerk liet een tekening zien die in de film The Life of Mohammed voorkomt. Hierop is de profeet Mohammed te zien in gezelschap van zijn 9-jarige vrouw Aisa. De profeet is onderweg naar een moskee om zijn vrouw te ontmaagden. Minister van Staat Hans van den Broek zag de tekening en noemde de film ,,politieke pyromanie: brand stichten, maar blussen ho maar.''

Bron: http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/491 ... l_uit.html
Uitgebreider artikel: http://www.nrc.nl/binnenland/article989 ... -islamfilm

Nóg een film. Hoewel ik me van Fitna ernstig afvraag of dat ding überhaupt wel bestaat, is deze er dus wel degelijk.

Er is de laatste tijd nogal wat gedoe geweest rond de vrijheid van meningsuiting. Hoewel ik daar een grote voorstander van ben, vind ik dít wel te ver gaan. Dit is bewust kwetsen om het kwesten. In de papieren versie van de Spits stond ook nog dat Mohammed afgebeeld is met een erectie, en dat op de moskee een hakenkruis staat. Dan breng je dus twee totáál verschillende zaken, namelijk WOII/Hitler/Jodenvervolging in verband met moslims en de Koran.

Wat vinden jullie hiervan? Moet zoiets kunnen, onder het mom van vrijheidsuiting en
Citaat:
Jami zegt met zijn film aan te willen tonen dat de levenslessen van de profeet, lijnrecht in gaan tegen de universele rechten van de mens; bijvoorbeeld de rechten van vrouwen, afvalligen en homoseksuelen.
(artikel NRC) of gaat dit te ver? En natuurlijk, waarom? Knipoog

jameyskatje

Re: Anti-koran film van Ehsan Jami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:10

ach deze jongen neem ik niet eens meer serieus.

"ik wil aandacht ik wil aandacht"

als ik hem op tv zie ofzo.. ik denk altijd: hou toch op met je larikoek. Koe

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:35

moet kunnen

en waarom? heel simpel eigenlijk,
omdat we in dit land idd vrijheid van meningsuiting hebben en iedereen dus moet kunnen zeggen en doen wat hij wil zolang de wet niet wordt overtreden.

vergeet niet op het moment dat we èèn iemand dat recht ontzeggen verspeelen we ook onze eigen vrijheid!!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:38

alex66 schreef:
moet kunnen

omdat we in dit land idd vrijheid van meningsuiting hebben en iedereen dus moet kunnen zeggen en doen wat hij wil zolang de wet niet wordt overtreden.

vergeet niet op het moment dat we èèn iemand dat recht ontzeggen verspeelen we ook onze eigen vrijheid!!!

Helemaal mee eens! Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:45

Dit is propaganda, anti-islamitische propaganda welteverstaan. Tuurlijk is propaganda beledigend en provocerend, tuurlijk bedoelt hij met de swastika de welbekende nazi-swastika en niet het traditionele gebruik van de swastika, welke overigens maar zeer weinig is terug te vinden binnen islamitische motieven, moskeeën enzovoorts. Dat is allemaal provocatie en als hij alleen het swastika symbool gebruikt zijn het de kijkers zélf die er een referentie naar Nazi-Duitsland en alle bijbehorende ellende in zien. Daarnaast zie ik niet goed waarom dan bevestigd moet worden dat Mohammed een heel jonge echtgenote had, zijn eerste vrouw was een jaar of vijftien ouder dan hij! Maar dit eenzijdige beeld wordt JUIST neergezet als vorm van propaganda welke je niet te serieus moet nemen maar als overheid wel scherp in de gaten moet houden, vind ik, want het is een vorm van extremisme. Maar verbieden kan alleen als de wet wordt overtreden, zo lang deze niet wordt overtreden moet dit dus toegestaan worden. De media zijn fout in het onevenredig aandacht besteden hieraan, zij geven op die manier een podium voor dit soort propagandisten. Zo zie ik het.

Edit: taal Bloos

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:58

ik vind het dus niet kunnen,
ik moet er ook niet aan denken dat iemand zoiets over het christelijk geloof zou maken, op basis van teksten uit het oude testament.
ik zou het opvatten als een belediging, en als het doorging als een hype tegen christenen.. en dat voelt niet fijn, toch?
dus waarom ineens de islam zo in een hoek willen drukken?

ik ben het ermee eens dat dingen bespreekbaar moeten worden gemaakt,
en daarvoor is de dialoog opzoeken toch een veel sterker middel dan afstand en haat scheppen?

ik weet niet waar het naartoe gaat,
en wat ermee bereikt zou moeten worden,
want als ik het even bij nederland zelf houd, wat verwachten de anti-islam personen dan,
dat moslims maar gewoon van hun geloof afstappen?
en als ze gelovig blijven, wat voor de hand ligt, geld voor hun de vrijheid van meningsuiting dan ook nog wel, of voelen ze zich opgejaagd en gestigmatiseerd, en niet serieus genomen?

nee ik zie echt niet in hoe dergelijke respectloze films kunnen leiden tot openheid, respect, begrip en dialoog..

en ondertussen houd ik mn hart vast, ik vind het maar helemaal niks allemaal,
maar als christen ben ik niet bang, de dingen moeten gaat zoals ze gaan..

JoSav schreef:
De media zijn fout in het onevenredig aandacht besteden hieraan, zij geven op die manier een podium voor dit soort propagandisten.

helemaal mee eens!!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:42

Marigold schreef:
ik vind het dus niet kunnen,
ik moet er ook niet aan denken dat iemand zoiets over het christelijk geloof zou maken, op basis van teksten uit het oude testament.
ik zou het opvatten als een belediging, en als het doorging als een hype tegen christenen.. en dat voelt niet fijn, toch?

wat verwachten de anti-islam personen dan,
dat moslims maar gewoon van hun geloof afstappen?
en als ze gelovig blijven, wat voor de hand ligt, geld voor hun de vrijheid van meningsuiting dan ook nog wel, of voelen ze zich opgejaagd en gestigmatiseerd, en niet serieus genomen?

alleen door dat we allemaal de vrijheid hebben om te zeggen,doen en geloven wat we willen hebben christenen, moslims of wie dan ook in dit land niets te vrezen.
we worden niet vervolgd
we mogen lief hebben wie we willen
we mogen geloven wat we willen al is het satan zelf.

en we hebben ook de vrijheid om te zeggen dat we deze flim van ehsan jami niet leuk vinden.
net als dat hij de vrijheid heeft om die flim te maken

allemaal mogenlijk hier in dit land GELUKKIG !!!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:03

ja in dit land.
maar we weten allemaal dat moslims in andere landen het als heel erg kwetsend ervaren, ze zijn daar niet zo gehard als wij, qua beelden en reflexie.
als ze al zoveel moeite hadden met de cartoons, dan is dit wel té erg!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:07

Ik vind dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft, maar wat hierboven staat wat in de film komt te staan, is nog geen eens waar, daarin geloven de moslims niet Verward

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:11

nou begrijp ik waarom ze de profeet een pedofiel noemen,het ontmaagden van een 9 jarige....o.k!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:13

geerke schreef:
nou begrijp ik waarom ze de profeet een pedofiel noemen,het ontmaagden van een 9 jarige....o.k!

Dat is niet waar Knipoog
Zijn vrouw was zelfs ouder dan hem Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:15

Wat hij doet is gewoon provoceren Je kan het ook overdrijven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:16

Wetboek van Strafrecht schreef:
Artikel 266 | Sr, Boek 2, Titel 16
1.
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

2.
Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.

Wat mij betreft valt Jami's film hieronder en is er dus geen sprake meer van 'dat kan wel, want we hebben hier vrijheid van meningsuiting'. Ook VvM kent zijn beperkingen! Enig openbaar belang wordt hier volgens mij niet gediend - dit is puur moslimpje-pesten.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:24

Berdien schreef:
Nóg een film. Hoewel ik me van Fitna ernstig afvraag of dat ding überhaupt wel bestaat, is deze er dus wel degelijk.

Wilders met zijn vroeg aangekondigde 1 april grap... En DAN staat Wilders in zijn handen te wrijven en zegt 'Ha, kijk eens wat een oproer!! Mensen hebben de film nog niet eens gezien en weten zelfs nog niet eens of er daadwerkelijk een is.'

Wilders heeft daardoor alleen maar meer bewijs hoe onzinnig en dodelijk extreem geloof wel niet is. Ik heb persoonlijk niks tegen geloof en heb ook een eigen geloof. Maar mensen kunnen het niet laten om andere mensen hun geloof op te dringen of weet ik niet wat nog meer. Uitsluiting, minachting, moord... het is allemaal zo schijnheilig. Al die mensen die geen verwijtingen maken tegenover andere mensen met een ander geloof, ik heb er respect voor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 18:33

Precies Blue_Eyes Ja Dit vind ik ook geen VvM meer. Dit is gewoon opzettelijk kwetsen, smaad en laster zelfs.

Ik vind heus niet dat we elk geloof een handje boven het hoofd moeten houden, en dat er geen kritiek op geuit mag worden. Sterker nog, ik mag me graag mengen in een discussie over welke religie dan ook. Echter, wat is er mis met respect? Een discussie moet mogelijk zijn, en kritiek ook wel. Maar deze film heeft níks met kritiek of een discussie op willen roepen te maken. Dit is gewoon fijn tegen de Koran aan willen schoppen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:06

alex66 schreef:
moet kunnen

Precies!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:59

Ik vind dit ook onnodig en kwetsend, en heeft niets meer met vrijheid van menigsuiting te maken.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:01

Marigold schreef:
ja in dit land.
maar we weten allemaal dat moslims in andere landen het als heel erg kwetsend ervaren, ze zijn daar niet zo gehard als wij, qua beelden en reflexie.
als ze al zoveel moeite hadden met de cartoons, dan is dit wel té erg!

Dan nog steeds gebeurd het hier in Nederland, en niet 100000 kilometer verderop in Afghanistan!
Het mag hier, daar hebben mensen buiten Nederland niets over te zeggen.
Dus dat al die moslims in het buitenland zich nu gekwetst en blablabla voelen jammer voor hun, maar zo voel ik me ook als ik de NL vlag (op de kop), op TV in de brand gestoken zie worden, maar kan hun dat iets schelen? Volgens mij hebben ze al van half Europa vlaggen in brand gestoken.

Wat ik hiermee wil zeggen is, ze daarzo heel snel op hun teentjes getrapt, terwijl ze precies hetzelfde over ons doen hoor. En die film mag hier in Nederland, en tegen die film zijn mag ook.
Kan me voorstellen dat men erdoor gekwetst is, ook in het buitenland, maar dat geeft hun nog niet het recht ons te proberen intimideren en bang te maken en allemaal leuzen over ons te vertellen, ik zou tegen die mensen zeggen, wees blij dat je niet in Nederland woont als je het allemaal zo erg vind, en laat ons verder met rust.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:03

yousra schreef:
geerke schreef:

Dat is niet waar Knipoog

Zijn eerste idd. Nog een weduwe ook, niet eens maagd meer Bloos!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:17

de laatste vrouw was Aisa en die was idd 9 toen ze met hem trouwde.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:21

yousra schreef:
geerke schreef:

Dat is niet waar Knipoog

nee dat was de weduwe Khadija. zijn 1e vrouw, deze is overleden. hierna is onze profeet vzmh nog eens getrouwd. toen Aisja 9 was gingen ze samenwonen (maar in die tijd was je al volwassen met 9!! het is niet meer zo als nu. nu ben je met 18 volwassen, want dat hebben de mensen bepaald, maar van nature ben je vruchtbaar vanaf je ongesteld ben geweest. zo heeft de natuur het ook bedoeld. en die tijd was heel anders. vrouwen waren daar eerder volwassen, zij leefde een ander leven. daarnaast wilde Aisja zelf ook trouwen) daarbij is Aisja altijd als een diamant behandeld. en ze betekend tot vandaag de dag nog heel veel voor de moslimvrouwen!!! zij was erg erg slim, en mensen kwamen altijd bij haar voor advies/hulp. lees haar biografie. zij is een soort moeder van de moslimvrouwen. zeker niet onderdrukt of wat dan ook.. ze was juist erg ondernemend en wist waar ze recht op had. ik ga deze film niet kijken. want ik zal het niet aan kunnen zien .

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:24

Mystica schreef:
yousra schreef:

Dat is niet waar Knipoog

Zijn eerste idd. Nog een weduwe ook, niet eens maagd meer Bloos!

dus:S. van een weduwe kan je moeilijk verwachten dat ze nog maagd is :s. dit is niet eens verplicht. wanneer jou man ten overlijden (of wat dan ook) komt dan is het juist beter om te hertrouwen. zodat je weer de veiligheid van een huwelijk heb. denk aan een man die voor jou werkt zodat je een inkomen heb. het is moeilijk om een alleenstaande te zijn, waarom zou de Islam het recht ontzeggen op hertrouwen enkel omdat je geen maagd meer bent? en dit was wel de enige vrouw die hem geloofde wanneer hij net bekent werd als profeet. zij betekende erg veel voor hem. hij heeft noooit zoveel van een vrouw gehouden als khadija.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:25

ls je man overlijdt kun je ook zelf gaan werken. Is maar een ideetje Lips are sealed

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:26

verder ga ik met JoSav mee Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:27

owja.. en het huishouden, en werken, en kinderen. en denk ook aan het verlangen naar liefde en lichamelijk contact!! beetje raar om te zeggen: jij mag niet hertrouwen..

owja. maar ik weet wel waar je op doelt.. misschien denk je dat vrouwen niet mogen werken. nou dan zal ik je iets zeggen. dit mogen ze wel!!!