Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Broekie schreef:Vreselijk die situatie daar...
Ik vind ook wel dat er nu wat aan de Chineze regering gedaan moet worden, want zoals het land daar reilt en zeilt...
Er mag sowieso niet worden gefilmd in China zonder toestemming, daar kun je de bak voor indraaien en waarom? Omdat ze hun land geen slechte naam geven.
Om precies deze reden zal ik de Olympische Spelen niet kijken.
Ik vind ook eigenlijk dat het geboycot moet worden, maargoed, dat is mijn bescheiden mening.
Vind de chinees bij mij op de hoek trouwens heel aardig hoor!
Liefs, Broekie
essie79 schreef:Walgelijk toch, en "wij" (Nederland) zeggen maar ja en amen, net als tegen Amerika. Die hebben we ook nog nooit tegen de haren in durven strijken en zij vinden het allemaal prima uiteraard.
Youko schreef:Amerika is geen redder, ze beweren van wel, zoals hierboven al werd aangegeven. De 'redding' door de Amerikanen tijdens de 2e WW kwam doordat Pearl Harbour werd aangevallen. Irak werd aangevallen vanwege de olie, niet omdat zij een nobele daad wilden uitvoeren. China is gevaarlijk omdat zij de nieuwe Superpower dreigt te worden. Economische rampen voor het Westen zullen volgen. Het probleem tussen Tibet en China speelt al jaren, bizar dat dit allemaal net voor het Olympisch Spelen wordt opgerakeld, net zoals het mensenrechten probleem en 'accusations' door de westerse spelers over China.
UIteraard is China geen lieverdje, Tibet is het evenmin. Voordat China Tibet onderdrukte, was het omgekeerd. Tibet heeft heel veel Chinezen afgeslacht (ook tijdens de huidige protesten zijn er Chinezen afgeslacht, het is niet alleen maar van 1 kant!). Tuurlijk, het heeft zich lang geleden afgespeeld. Nu wordt Tibet dus onderdrukt door China. Mensenrechten moeten zeker verbeterd worden, maar imo heeft de Westen geen recht van spreken, aangezien veel Westerse landen hun eigen zaakje niet eens op orde hebben. Er wordt ook vaak vergeten dat China nog niet eens zo gek lang geleden volledig communistisch en afgesloten is van de buitenwereld. Door het bewind van Mao is het helemaal bergafwaarts gegaan met China. Beetje naief om te denken dat zo'n grote land als China op dezelfde niveau moet zitten als de Westen in 10 jaar tijd, wat andere landen langer erover hebben moeten doen. Ook vind ik dat de afkeurende meningen over het Olympisch Spelen in China maar eens een keer moeten ophouden. Het feit dat het Olympisch Spelen in China afspeelt is alleen maar gunstig voor het land. Kunnen ze er wat van leren.
Voordat er wordt geroepen dat ik offtopic ga, ik wil alleen maar de achterliggende gedachtes delen. Ik vind ook dat China meer aandacht moet besteden aan mensenrechten, maar ze hebben hun eigen land niet eens onder controle. De manier waarop China van alles wordt verweten is ook niet de meest ideale oplossing.
xKatleentjex schreef:Het mooiste voorbeeld van money makes the world go round.
Ik heb me er ook vaak zo kwaad, om gemaakt.
Kennis van me is in Tibet geweest, en heeft het in den lijve ondervonden hoe het er aan toe gaat.
En nee, het is daar niet overdreven.
De Chinezen behandelen de Tibetaanse bevolking als vuil. Ze mogen bv niet eens foto van de Daila Lama op zak hebben en er hangen overal afluisterapparatuur, want ze mogen niet eens hun eigen mening rondvertellen. Als je durft om toch maar iets over de Daila Lama te zeggen dan wordt je gewoon opgepakt (gefolterd?).
xKatleentjex schreef:Nog een mooi voorbeeld is de Daila Lama op rondreis. Als er een man is die vol vrede zit en waar je als mens bewondering voor mag hebben voor zijn geweldloze acties, dan is het imo toch wel de Daila Lama. Maar China zegt: 'wij willen niet dat België hem ontvangt.' En wat doet België? (wat Nederland heeft gedaan weet ik niet): "Ok China, is goed China, natuurlijk China, hij komt het land niet binnen China." Waarom? Omdat China gelijk heeft en de Daila Lama een slecht mens is?
Nee, omdat China de brave man niet graag heeft en wij bang zijn voor economische gevolgen. (3 maal hoera voor Canada die het lef had om zich te verzetten tegen China en de Lama wèl heeft ontvangen! )
Youko schreef:UIteraard is China geen lieverdje, Tibet is het evenmin. Voordat China Tibet onderdrukte, was het omgekeerd. Tibet heeft heel veel Chinezen afgeslacht (ook tijdens de huidige protesten zijn er Chinezen afgeslacht, het is niet alleen maar van 1 kant!). Tuurlijk, het heeft zich lang geleden afgespeeld. Nu wordt Tibet dus onderdrukt door China.
Youko schreef:Amerika is geen redder, ze beweren van wel, zoals hierboven al werd aangegeven. De 'redding' door de Amerikanen tijdens de 2e WW kwam doordat Pearl Harbour werd aangevallen.