Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junip

Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:19

Ik weet dat er al een topic loopt over wilders en zijn film, maar deze gaat over de drijgingen naar Wilders toe ([NM] Verschillende dreigingen tegen Wilders om film)
Mijn vraag is; Zijn jullie bang voor oorlog/terrorisme en dergelijke nu de film van Wilders uit gaat komen?

Ik word best wel angstig als ik lees dat Al qaida drijgt Wilders te vermoorden e.d.
Natuurlijk heeft iedereen recht op vrijheid van meningsuiting, maar dit gaat (volgens mij) niet meer over het uiten van je mening, maar over het shockeren van bepaalde mensen.

Ik krijg zelf een beetje het gevoel dat Wilders de Nederlandse bevolking in gevaar brengt met zijn film...

LiNdA1986

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:22

Tja, als ik er zo over nadenk wordt ik er ook wel een beetje bang voor.

Alleen moet ik eerst nog zien of Al Qaida dat echt gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:22

Ik niet. En als het wel gebeurt heeft het niet zoveel met Wilders te maken maar met de kortzichtigheid en indoctrinatie van bepaalde bevolkingsgroepen in het minder geëvolueerde buitenland.

En het staat los van Wilders. Nu is het Wilders, over een paar jaar hoeft er maar iemand een woord in de mond te nemen en het is bal. Het doel is duidelijk niet waar?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:24

Ja, maar dat betekend niet dat het me minder bang maakt Knipoog
Des te meer rede om bang te zijn; als mensen daar om al oorlog gaan voeren (lijkt mij)

Men zegt niets voor niets bang te zijn voor drijging van oorlog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:27

Ach, er is zoveel om bang voor te zijn. Angst is ook een vorm van terreur. Ik lig er niet meer wakker om dan over de aanslagen van 11 september bijvoorbeeld, er kan altijd wat gebeuren, laten we gewoon hopen van niet.
of ben ik nu te nuchter Bloos

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:29

Ik kan me toch zo ergeren over al deze ophef over de film. Dat ding is nog niet eens uitgezonden. Wilders uit zijn mening en ja wie het daar niet mee eens is heeft pech. Jeetje ik vind dat iedereen zich echt enorm aanstelt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:31

Bang is een groot woord. Maar snap zowiezo de hele ophef niet. Als je de film niet wilt zien omdat er dingen in gezecht/gedaan worden die jou niet aan staan dan kijk je toch niet?

Daarbij vind ik wel dat Wilders wat meer respect mag tonen, want komt nu heel erg over als ik ik ik en nog meer ik ipv om voor het volk te spreken..

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:34

Wilders zegt juist wat het volk eigenlijk niet durft te zeggen. Ik sta er van te kijken hoeveel mensen in mijn omgeving het met zijn ideeen eens zijn.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:36

De manier waarop vind ik belachelijk eigenlijk.
Daar maak je mensen alleen maar onwijs kwaad mee...
En of ik het wel of niet met zijn ideeen eens ben maakt dan denk ik niet zoveel uit.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:36

PollyB schreef:
Wilders zegt juist wat het volk eigenlijk niet durft te zeggen. Ik sta er van te kijken hoeveel mensen in mijn omgeving het met zijn ideeen eens zijn.

Anders ik wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:38

Niet bang voor zijn Died. Dat is precies wat ze willen met z'n allen. Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:38

Didoo schreef:
En of ik het wel of niet met zijn ideeen eens ben maakt dan denk ik niet zoveel uit.

Ja precies Lachen

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:40

Didoo schreef:

Misschien " iets " te recht voor zijn raap. Maar er word duidelijk gezegt waar het op staat en je weet bij hem wel waar je aan toe bent.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:41

Ik vind het best wel beangstigend als ik er over na denk en ik vind dat Wilders toch echt te ver gaat. Ik zelf heb heel veel te maken met moslims en nijg zelf ook steeds sterker naar het islamitische geloof waardoor ik me bij sommige uitspraken die hij maakt toch best wel geintimideerd voel.
Ik heb het idee dat Wilders het er allemaal om doet, het zal me ook niets verbazen als Wilders niet oud zal worden (laat ik het maar even zacht uitdrukken Knipoog ).

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:42

Dniesjj117 schreef:
Ach, er is zoveel om bang voor te zijn. Angst is ook een vorm van terreur. Ik lig er niet meer wakker om dan over de aanslagen van 11 september bijvoorbeeld, er kan altijd wat gebeuren, laten we gewoon hopen van niet.

Same here.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:42

Veel mensen zijn het met hem eens maar durven dat niet te zeggen. Hij heeft ook absoluut zijn punten, zoals de meeste partijen. Maar zijn partij/mening draait vooral om 1 ding en dan tot het extreme. Ik denk dat hij wel wat balletjes aan het rollen heeft gebracht, maar zou hij het niet geweest zijn dan wel iemand anders. Uiteindelijk gaat de 'bom' toch wel barsten. Jongeren worden al veel extremer in hun mening en hun daden.

Het zou me btw niet verbazen als er geen film zou zijn, of iig lang zo extreem niet als verwacht wordt. Moet je kijken hoe hij alleen al in de belangstelling staat voordat 'de film'' zelfs maar uit is. Hij houdt er van mensen te shockeren, maar veel mensen gaan er wel over nadenken en misschien is dat wel zijn doel..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:43

Ik vind het jammer dat sommige landen nog niet zover zijn dat ze het verschil kunnen zien tussen de mening van een persoon en de mening van een heel land. Ik zou het belachelijk vinden als er hier aanslagen komen vanwege een in hun ogen beledigende film en ik vind het nu al belachelijk dat iedereen hoog en laag springt terwijl niemand weet waar de film over gaat. Ik vind vrijheid van meningsuiting iets wat ontzettend belangrijk is. Censuur is absoluut not done, dus als er mensen de film willen zien, moeten zij dat vooral gaan doen. Zodra wij in Nederland een film willen gaan verbieden omdat we bang zijn voor aanslagen is het einde zoek. Ik ben juist banger voor wat er gaat gebeuren als we wel toe gaan geven aan eisen, die in mijn ogen belachelijk zijn, van een groep mensen die vrijheid van meningsuiting erg laag op de prioriteitenlijst heeft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:45

ijssnuiver schreef:
Dniesjj117 schreef:

Same here.

Hier hetzelfde. Ik ben er een tijd bang voor geweest maar wat bereik je ermee? Ik reis dagelijks met het OV in A'dam en ben weekelijks in A'dam Centrum te vinden, in de drukste straten. Er kan altijd wat gebeuren, maar als je slachtoffer wordt heb je simpelweg onwijs veel pech. Er kan net zo goed een of andere gek om zich heen gaan staan schieten op een plek waar jij net toevallig ook bent.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 20:46

PollyB schreef:
Didoo schreef:

Misschien " iets " te recht voor zijn raap. Maar er word duidelijk gezegt waar het op staat en je weet bij hem wel waar je aan toe bent.

Iets te recht voor zijn raap? Nagelbijten / Gniffelen
Mijn mening is dat zodra je met de dood bedrijgt wordt door wat je zegt je al veeeelste ver bent gegaan...

Ik vind dit trouwens niet meer slaan op vrijheid van meningsuiting maar het misbruiken ervan

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:49

de hele ophef over de film van wilders is gewoon te... en overal waar "te" voor staat is niet goed..... te fanatiek geloven ongeacht welk geloof ook is gewoon niet goed voor de samenleving.
Angst om oorlog vanwege de film? niet direct maar dat het ooit hier in nederland mis gaat lopen zal mij totaal niet verbazen, daar ben ik banger voor. Wellicht dat wilders's film de bekende druppel wordt?
En of ik het eens ben met wilders? sommige punten wel andere niet, ook hij is 'te' in zijn overtuiging, net als de Al qaida overigens.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:51

Bedreigen met de dood gaat heel makkelijk hoor. Daar hoef je echt geen extreme dingen voor te zeggen of te doen. Mensen met andere culturen vinden al snel iets extreem, dat voor onze begrippen normaal is.

Natuurlijk kan je best rekening houden met de manier waarop je dingen zegt, maar alles moet gezegd kunnen worden. Wij voeren ook geen aanslagen uit in moslim-landen als ze daar beledigende dingen zeggen over het christendom. Waarom kunnen zij hun schouders niet ophalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:53

inkepink schreef:
de hele ophef over de film van wilders is gewoon te... en overal waar "te" voor staat is niet goed..... te fanatiek geloven ongeacht welk geloof ook is gewoon niet goed voor de samenleving.
Angst om oorlog vanwege de film? niet direct maar dat het ooit hier in nederland mis gaat lopen zal mij totaal niet verbazen, daar ben ik banger voor. Wellicht dat wilders's film de bekende druppel wordt?
En of ik het eens ben met wilders? sommige punten wel andere niet, ook hij is 'te' in zijn overtuiging, net als de Al qaida overigens.

Tuurlijk gaat het hier een keer fout, dat lijkt me duidelijk. Tenminste, als er zo doorgegaan wordt als het nu gaat. Als er een paar standvastige types komen die nou eindelijk eens SLIM bezig gaan, kan er nog het 1 en ander 'gered' worden.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:57

In sommige uitspraken van Wilders kan ik me inderdaad in vinden, maar de manier waarop is gewoon té..

Wilders zit nu wel veilig in zijn appartementje waarbij hij constant minimaal 4 a 5 beveiligingsmensen bij zich wilt hebben dus hij zit er wel veilig, maar hij denkt niet aan de rest van de Nederlandse bevolking.. Wat als er inderdaad aanslagen zullen gebeuren?

Je weet het nooit, laten we hopen van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:06

Die aanslagen komen toch wel, de wereld veroveren is het doel van de islam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:08

faye schreef:
Die aanslagen komen toch wel, de wereld veroveren is het doel van de islam.

Dat ligt eraan in hoeverre NL zich er druk om maakt en eraan toegeeft.