zuid afrika gaat olifanten afschieten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

zuid afrika gaat olifanten afschieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:45

Citaat:
Zuid-Afrika schiet olifanten af
AMSTERDAM - Zuid-Afrika heeft zoveel last van de enorm gegroeide olifantenpopulatie dat men weer gaat beginnen met het afschieten van de dieren.

Dertien jaar geleden werd het verboden olifanten te doden. Daardoor groeide het aantal van 8.000 naar 20.000 nu.

Dierenrechtenorganisaties hebben geprotesteerd tegen het hervatten van de jacht.
Volgens hen trekken de grote hoeveelheden dikhuiden juist veel extra toeristen naar de natuurparken.

Bron: http://www.telegraaf.nl

wat vinden jullie hiervan? ik snap dat die beesten natuurlijk geen overlast mogen veroorzaken maar in soomige landen zijn ze bijna uitgestorven. ik vind het dus ook niet echt leuk dat ze daar dus afgeschoten gaan worden.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 28-02-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: artikel toegevoegd

Pradaatje

Re: zuid afrika gaat olifanten afschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:46

Bron? Knipoog

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:46

Nee, doodzonde dat ze dat doen.... Aan de ene kant proberen het uitsterven tegen te gaan en vervolgens schiet een ander ze weer af Gestoord

Maarja, het zal uiteindelijk wel om geld draaien... As usual.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:49

Ja hoe zouden die olifanten de mensen nou lastigvallen?Omdat de mensen hun leefgebied inpikken krijg je van die ongelukken.Ja en daarom schiet je ze af?? Verward

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:54

bron klopt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:54

Kunnen ze die olifanten niet beter gaan ''verhuisen'' dan? Dus verdoven en in een gebied waar te weinig olifanten zijn die dieren weer vrij laten natuurlijk wel met iets van 3 andere dieren uit hun oude kudde?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:55

Ze gaan daar echt niet voor de lol olifanten afschieten dus het zal wel echt nodig zijn.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:55

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:57

Het was ook op tv, dierenrechtenorganisatie's zijn er fel tegen en zijn van mening dat het alleen maar om economische doeleinden gaat > ivoor = geld. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:13

Shanna, probleem met verhuizen is dat als je de ene groep olifanten weghaalt uit een gebied, de volgende het gebied overneemt.
Ik zag het in een TV-docu van de week.

Is zwaar prut dat ze dit gaan doen. Boycot van toeristen is voorgesteld als protestactie. Maar of dat voldoende zal helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:13

Sonja schreef:
Shanna, probleem met verhuizen is dat als je de ene groep olifanten weghaalt uit een gebied, de volgende het gebied overneemt.
Ik zag het in een TV-docu van de week.

Is zwaar prut dat ze dit gaan doen. Boycot van toeristen is voorgesteld als protestactie. Maar of dat voldoende zal helpen...

En als je dan maar enkele dieren uit een groep weghaalt en dus enkele laat zitten? Ofwel de groep opsplitst in 2?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:14

Lavien schreef:
Ja hoe zouden die olifanten de mensen nou lastigvallen?Omdat de mensen hun leefgebied inpikken krijg je van die ongelukken.Ja en daarom schiet je ze af?? Verward

Omdat die olifanten mensen doodtrappen enzo...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:14

Shanna schreef:
Kunnen ze die olifanten niet beter gaan ''verhuisen'' dan? Dus verdoven en in een gebied waar te weinig olifanten zijn die dieren weer vrij laten natuurlijk wel met iets van 3 andere dieren uit hun oude kudde?

Dat zal wel te duur zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:16

Pikeur schreef:
Shanna schreef:

Dat zal wel te duur zijn...

Afschieten zou ook niet goedkoop zijn, de kadavers moeten ze wel weghalen als het zo is dat de dieren te dicht bij de mensen leven en dan nog het gevaar van andere dieren uit de kudde die in de aanval gaan die dus verdooft zullen moeten worden..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:31

Het komt er weer eens op neer dat dieren moeten wijken voor de mens Lachen Lachen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:42

Vjestagirl schreef:
Lavien schreef:

Omdat die olifanten mensen doodtrappen enzo...

met ''die ongelukken'' bedoelde ik oa doodtrappen.Heb ik niet helemaal goed omschreven Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:48

Olifanten vernielen echt HEEL VEEL. Hele bossen gaan eraan, bomen worden omgeduwd en omgetrokken en daar hebben andere dieren ook last van. ZA doet heel veel aan dierenbestanden, oa neushoorns verhuizen naar andere parken enzo. Ik kan me voorstellen dat het vwb olifanten op den duur gewoon echt genoeg is, en dat er echt iets gedaan moet worden.
Ik ben een paar jaar geleden in ZA geweest, en daar werd toen veel uitleg gegeven. Ze schieten echt niet zomaar voor de lol dieren af. Ze nemen dat daar zeer hoog op, maar uiteindelijk moeten ze wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:29

mensen vernielen heel veel!!

man ze hebben een steeds kleiner leefgebied door mensen dus het is hun eigen fout

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:58

takkie_muis, die olifanten leven in parken. Daar worden geen woonwijken gebouwd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:01

Er wonen wel mensen in het park en rond het park.
Op verschillende plekken wonen nog een aantal inheemse stammen die last hebben van de olifanten omdat hun oogst steeds wordt opgegeten.

Ik volg hier op bokt met een groepje al ruim een jaar een aantal cams die in die parken staan in Afrika (zie onderschrift, echt helemaal geweldig om die dieren in het wild te zien!), en als je ziet wat die olifanten af en toe uithalen..
Ze slopen geregeld waterpijpen Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:07

Ja er wonen mensen in het park en rond het park. En je hebt er lodges enzenz.

Maar het is niet zo dat er steeds meer mensen komen, dat dorpen worden uitgebreid en buurten worden bijgebouwd. Dat bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen.

Je kunt niet zomaar zeggen: 'de parken worden steeds kleiner dus de olifanten moeten maar wijken'. Zo zit het daar niet.

De olifantenpopulatie moet gewoon op peil gehouden worden, en in dit geval is het probleem dermate dat er iets aan gedaan moet worden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:53

LZP --> NM

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:09

Het Punt met verhuizen is, dat ze dat wel hebben uitgeprobeerd.Maar dat spul wandeld gewoon terug naar waar het vandaan komt.
ZA heeft verrekkes veel olifanten. Bizar veel.
Heb toen ik daar was in Juni er heel veel gezien.
EN zoals maanling al zegt, ze doen het niet zomaar.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:42

Net zoals voor de lol in Afrika dat rijke toeristen leeuwen mogen afschieten...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:36

Ik ben het er mee oneens, het is niet voo niets dat er een verbod was op het afschieten van de dieren.. en toch werd het illegaal nog wel gedaan.
Ik zie het al voor me dat er massaal wordt geschoten op die dieren, wat willen ze doen, over 2 jaar weer een verbod?!