Argentijnse (17) moeder van zeven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Argentijnse (17) moeder van zeven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:00

http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action=article&id=5702133

BUENOS AIRES - Een Argentijns meisje dat maandag 17 jaar wordt, is deze week bevallen van een drieling. In totaal heeft ze nu zeven kinderen. Vorig jaar kreeg ze ook al een drieling.

Op haar 14e kreeg ze haar eerste kind, dat inmiddels 2 jaar is. Dat hebben de Argentijnse media zondag bericht.

Het meisje woont met haar kinderen nog bij haar 49-jarige moeder in Leones, in de provincie Cordoba. De vader is er vandoor. Omdat het meisje geen werk heeft en vanwege de kinderen niet naar school kan, zorgt de gemeente voor haar. De gemeente heeft een huis laten bouwen. Ze krijgt verder gratis luiers en gratis elektriciteit. Ook de buren hebben beloofd een steentje bij te dragen.

Zo dit is nogal wat zeg Ach gut arm kind. Gelukkig dat ze nog bij haar moeder woont, vind ook wel schandalig dat die vader er vandoor gegaan is Boos! Als hij geen kinderen wou had het dan veilig gedaan of helemaal niet..Ach ja, dit gebeurt en is maar weinig over te zeggen! Al vind ik het te gek voor woorden pff...Net als dat er een 10 jarig meisje in Amerika vorig jaar bevallen is van een baby.

Renske_W

Re: Argentijnse (17) moeder van zeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:10

jeetje 7 kinderen Bloos!
En dat al op die leeftijd, moet er niet aan denken dat ik er nu al met 7 kinderen rondloop, laat staan 1!
Wel super dat de gemeente haar daar opvangt met het huis, de luiers en elektriciteit.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:11

In sommige landen schijnt het normaal te zijn, mn moeder zit mn al aankomen Verdrietig

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:12

Jeetje.. heel triest van de vader! hoop wel dat het een en dezelfde vader is Verdrietig

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:12

Jemig dat is toch wel schrikken!
Wel super zeg dat de gemeente haar helpt, maar wat maakt het dat zij dit besluit hebben genomen, er zijn meerdere tienermoeders die kunnen ze toch ook niet allemaal helpen.
Wel super van ze!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:15

Tja eigen schuld dikke bult.. Sex heb je met zijn 2-en dus ook 2 schuld, vader er vandoor is dom van hem. Maar goed, ze zal er wel blij mee zijn denk ik, Als mij dat overkwam kon ik buiten slapen dnek ik

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:18

Ze is niet 1 keer de fout in gegaan... dit is al de derde keer! Dus het is ook haar eigen schuld Knipoog
Ik vind het belachelijk dat ze nu haar moeder ook opzadelt met 7 kleinkinderen, want zo'n grietje kan er echt neit alleen voor zorgen....
Maar die moeder had haar dochter ook wat beter voor kunnen lichten Nagelbijten / Gniffelen

(lijkt mij voor haar lichaam trouwens ook niet goed! haar bekken is behoorlijk uitgesleten door al die bevallingen...)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-02-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:19

kenne ze daar geen abortus dan?! of ze vindt het prettig zoveel kinderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:50

Arme meid....
En sommige reacties, jongens, Argentinië....
Latijns Amerika, zwaar katholiek dus, condooms haha, lijkt me niet hè. Voorlichting? De schaarse voorlichting die er gegeven zal worden bereikt de meeste jongeren niet en dan is het vaak nog maar de vraag of ze er wat mee doen.
Abortus? Zelfde als met de condooms.

Het zal heel zwaar voor d'r worden, maar ze mag eigenlijk haar handjes al dichtknijpen dat ze een huis en gratis electriciteit krijgt. De meeste werkloze jonge moeders daar belanden op straat en veelal in de prostitutie om toch nog wat te verdienen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:53

Ik moet er niet aan denken! Arme meid.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:41

Zo die heeft goed haar best gedaan. Als haar eerst 2 jaar is.
Wel apart dat ze 2x achter elkaar een 3ling krijgt hoor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:44

1 ding is zeker: die meid is extreem vruchtbaar Haha!

(na de eerste bevalling had ze ook aan onthouding kunnen doen... scheelde haar 6 kids)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:50

Dan is ook niet echt normaal!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:58

De arme meid!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:20

ach, we weten ook niet het hele verhaal..die man kan misschien ook niet helemaal betrouwbaar zijn. Misschien is het wel 3x ongewild geweest ofzo, weten wij veel.
Ik heb in ieder geval medelijden met haar.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:24

Pfff... nou ik heb geen medelijden. Een goede vriendin van mij raakte ongewenst zwanger en die moet zwoegen voor iedere cent die er binnenkomt. Dan heeft zij weliswaar maar 1 kleintje, maar geen overheid die een huis voor haar bouwt, electra die gratis is etc. Gewoon kei- en keihard werken.

Een foutje kan gebeuren, maar laat niet de rest vande staat er voor opdraaien (keer op keer op keer).... De eerste keer was ik begripvol geweest, een tweede keer misschien ook nog wel, maar bij de derde keer slaan bij mij toch even tijdelijk de stoppen uit...

Ik zeg: "SLOTJE EROP!!!"

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:37

Op deze topic, of op haar?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:35

hahaha, kurkje erin dan.

geloof dat toen het laatst op het nieuws was, er ook werd verteld dat haar moeder ook al een aantal 2 of 3lingen heeft gehad. Mag wel een groot huis zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:40

2 keer een drieling? Bloos! poeh! Wel fijn dat de gemeente voor haar zorgt en ze niet aan haar lot wordt over gelaten Ja

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:44

Kanelly schreef:
Arme meid....
En sommige reacties, jongens, Argentinië....
Latijns Amerika, zwaar katholiek dus, condooms haha, lijkt me niet hè. Voorlichting? De schaarse voorlichting die er gegeven zal worden bereikt de meeste jongeren niet en dan is het vaak nog maar de vraag of ze er wat mee doen.
Abortus? Zelfde als met de condooms.

Het zal heel zwaar voor d'r worden, maar ze mag eigenlijk haar handjes al dichtknijpen dat ze een huis en gratis electriciteit krijgt. De meeste werkloze jonge moeders daar belanden op straat en veelal in de prostitutie om toch nog wat te verdienen.

Helemaal mee eens, kun je niet vergelijken met de voorlichting hier en mogelijkheden hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:40

Suelza schreef:
Pfff... nou ik heb geen medelijden. Een goede vriendin van mij raakte ongewenst zwanger en die moet zwoegen voor iedere cent die er binnenkomt. Dan heeft zij weliswaar maar 1 kleintje, maar geen overheid die een huis voor haar bouwt, electra die gratis is etc. Gewoon kei- en keihard werken.

Een foutje kan gebeuren, maar laat niet de rest vande staat er voor opdraaien (keer op keer op keer).... De eerste keer was ik begripvol geweest, een tweede keer misschien ook nog wel, maar bij de derde keer slaan bij mij toch even tijdelijk de stoppen uit...

Heerlijk makkelijk oordelen toch weer, vanachter je pctje in het rijke westen Ja
Hoe moet zo'n meisje werken? Scholing heeft ze waarschijnlijk niet gehad, ja basisschool als ze mazzel heeft gehad ( als haar ouders dit konden betalen ) De werkgelegenheid in haar dorp zal hoogstwaarschijnlijk slecht zijn ( en ja Leones is een dorp ) de mensen trekken daar niet voor niets allemaal naar de steden om te werken, voor zichzelf en hun familie in de dorpen. Met dat ze nog eens alleenstaande moeder is, wat in zulke landen nog steeds taboe is.

Jou vriendin ( er vanuitgaande dat ze in NL woont ) hád haar zwangerschap waarschijnlijk kunnen voorkomen en zo niet, had ze voor abortus kunnen kiezen ( of indien dat te laat was, adoptie ). Dat heeft ze niet gedaan, ze heeft de keuze gemaakt om het kind te houden. Tja, dan moet je consequenties ook dragen.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:41

7 kinderen op 17 jarige leeftijd?! Bloos!
omg ik moet nu nog niet een aan 1 kind denken! pfoe.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:42

verschrikkelijk dit!
wel heel aardig van de gemeente dat ze voor haar zorgen, heb toch wel te doen met die moeder

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:24

Jongste meisje ooit die een baby heeft gehad is maar liefst 5 JAAR oud. Oudst vrouw die een tweeling kreeg 68. Voor meer info even googlen! Da's pas om te schrikken.

En dan zeggen ze nog wel eens dat ik jong ben met mijn 19 jaartjes oud ..... Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:53

Kanelly schreef:
Suelza schreef:

Heerlijk makkelijk oordelen toch weer, vanachter je pctje in het rijke westen Ja
Hoe moet zo'n meisje werken? Scholing heeft ze waarschijnlijk niet gehad, ja basisschool als ze mazzel heeft gehad ( als haar ouders dit konden betalen ) De werkgelegenheid in haar dorp zal hoogstwaarschijnlijk slecht zijn ( en ja Leones is een dorp ) de mensen trekken daar niet voor niets allemaal naar de steden om te werken, voor zichzelf en hun familie in de dorpen. Met dat ze nog eens alleenstaande moeder is, wat in zulke landen nog steeds taboe is.

Jou vriendin ( er vanuitgaande dat ze in NL woont ) hád haar zwangerschap waarschijnlijk kunnen voorkomen en zo niet, had ze voor abortus kunnen kiezen ( of indien dat te laat was, adoptie ). Dat heeft ze niet gedaan, ze heeft de keuze gemaakt om het kind te houden. Tja, dan moet je consequenties ook dragen.

Nu sla jij de plank even finaal mis, om over 'oordelen' te spreken. Ik ga er verder niet op in, maar waarschijnlijk refereer jij mijn verhaal aan het luizenleventje wat jij zelf als ' kind van het Rijke Westen' hebt gehad. You couldn't be more wrong. Ik baseer mijn mening op dit verhaal, jij baseert jouw oordeel op jouw eigen onwetendheid.

Een meisje hoeft niet ieder jaar zwanger te worden, wat nu wel het geval is geweest als ik er even een rekensommetje op maak. Zelfs niet in Argentinie. Een taboe op voorbehoudsmiddelen?!? Alsof er geen taboe heerst op sex voor het huwelijk! En uiteindelijk wordt je niet zwanger van gebakken lucht. Als dit meisje tot 3 maal toe verkracht zou zijn, dan had dit zeker in het nieuwsbericht gestaan. Maar wellicht heb ik daar overheen gelezen...

Een meisje wat geschoold kan worden, kan ook werken of is het de bedoeling dat ze de rest van haar leven onder moeders hoede blijft onder het mom van: 'Ik kan niet werken, laat de staat er maar voor opdraaien?". Je hebt altijd een keuze, hoe moeilijk ook. Sterker nog, ik ken vanuit mijn beroep mensen die het vele malen slechter hebben gehad en het ook hebben gered...

Dus voordat jij oordeelt, dat anderen te snel oordelen, moet je misschien eens kijken of jij je daar zelf niet aan schuldig maakt...