Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:heus niet alleen artsen!
ook ander personeel in de zorg
Snoevie schreef:ik ben het er helemaal mee eens!
ikenindi schreef:Snoevie schreef:ik ben het er helemaal mee eens!
nou, ik nie! ik ben ook vaak zat saggo op een arts. meestal niet zonder reden. en dan zou hij mij nog mogen weigeren ook? no way. niet mee eens! wie bepaald waar de grens ligt? wanneer eeen arts een patient wel of niet mag weigeren? ze leggen toch een eed af altijd te helpen in geval van nood?
ikenindi schreef:nou, ik nie! ik ben ook vaak zat saggo op een arts. meestal niet zonder reden. en dan zou hij mij nog mogen weigeren ook? no way. niet mee eens! wie bepaald waar de grens ligt? wanneer eeen arts een patient wel of niet mag weigeren? ze leggen toch een eed af altijd te helpen in geval van nood?
Mireille schreef:Ergens kan ik me er wel in vinden, maar dan voor situaties wanneer iemand met astma door rookt en dergelijken.
Niet wanneer iemand zijn medicijnen weigert in te nemen. Van een hele hoop medicijnen kun je namelijk minstens even ziek worden als dat je zonder medicijnen bent. En dat is voor ieder persoon ook anders, dat voelt ieder voor zich aan.
Een mooi voorbeeld daarvan zijn de cholesterol medicijnen. Die kunnen soms zo veel gedoe en pijn met zich mee brengen, dat ze eerder slecht zijn dan dat ze goed doen. Fijn is het dan, wanneer je dokter je min of meer verplicht ze tóch te nemen, omdat hij je anders niet meer wil/mag behandelen. Dat lijkt me geen goede zaak.
(Sowieso is er flink wat kortzichtigheid betreft cholesterol pillen onder artsen. In mijn optiek is dat voornamelijk opgebouwd door de enorme commercieliteit.)