Weer een stelling die we op school behandelen

Ik zelf ben tegen deze stelling. Maar ik hoor graag jullie mening.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biepje schreef:Ik vind van niet, neem nu vandaag: het is de warmste 9/02 ooit. Ik vind het niet normaalen ben blij dat mensen er eindelijk aandacht voor hebben.
slimmerik schreef:Ik vind het allemaal zwaar overdreven. De geschiedenis bewijst dat er vaker van die warmte periodes geweest zijn. Ik kan me er echt niet druk om maken.
Dat iedereen (heel veel mensen iig) meer moeite doet voor het milieu vind ik een leuke bijkomstigheid. Dat is nl nooit verkeerd!
Stoeptegel schreef:Biepje schreef:Ik vind van niet, neem nu vandaag: het is de warmste 9/02 ooit. Ik vind het niet normaalen ben blij dat mensen er eindelijk aandacht voor hebben.
volgens mij hoorde ik op het nieuws dat het in 1926 oid net zo warm was.
En ik neem aan dat ze voor 1800 geen meetapparatuur hadden om dit soort dingen te meten.
Zelfde met het co2 gehalte, kunnen ze ook nog maar van de laaste 50 jaar meten.
Weet je hoe oud de aarde al is?
Dit wordt echt zwaar overdreven allemaal, en ondertussen betalen we er met zn allen flink voor aan allerlei belastingen en taxen. Ik zie nog steeds geen resultaat.
Ik kan me meer vinden in de wetenschap dat er een nieuwe ijstijd aankomt. Dat is toch al weer een tijdje geleden.
Dan wordt het vast wel weer wat kouder. . .
slimmerik schreef:Ik vind het allemaal zwaar overdreven. De geschiedenis bewijst dat er vaker van die warmte periodes geweest zijn. Ik kan me er echt niet druk om maken.
Dat iedereen (heel veel mensen iig) meer moeite doet voor het milieu vind ik een leuke bijkomstigheid. Dat is nl nooit verkeerd!
wikipedia schreef:Aan de onderkant zorgt het wolkendek voor een heftig broeikaseffect waardoor de temperatuur op Venus hoog oploopt.
Oakland1990 schreef:Dat is gewoon de evolutie van de aarde, dit is gewoon het punt voor een nieuwe IJstijd die er ook komt, de natuur gaat gewoon zijn gang, hoewel die spuitbussen en het gat in de ozon er geen goed aan doen. Wist je dat een koeienstront meer CO² bevat dan uitlaatgas van een doorsnee auto per honderd km op de autosnelweg?
Maartje1990 schreef:ik met het ook niet eens met de stelling. Ik vind dat er té weinig aandacht aan het milieu wordt besteed. Iemand hier de film an inconvenient truth van Al Gore gezien? Hierin benadrukt Al Gore dat de opwarming van de aarde wel zeker een acuut gevaar vormt!
Mistic schreef:wikipedia schreef:Aan de onderkant zorgt het wolkendek voor een heftig broeikaseffect waardoor de temperatuur op Venus hoog oploopt.
Marigold schreef:hoe ik persoonlijk rekening houd met het milieu;
ik koop bijna alles tweedehands (tv, pc-beeldscherm, zijn erg schadelijk in het productie proces),
ik rijd (nog) geen auto (ik ontkom er niet aan wegens gezinssituatie om toch ooit auto te moeten hebben maar fiets zelf veel liever)
ben nog nooit met een vliegtuig geweest en dat soort dingen,
leef wel aardig basic.
de kachel is vaak wel redelijk hoog aan, kan niet goed tegen kou.