Katinka Simonse, wat vinden jullie daar nu van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijntje

Katinka Simonse, wat vinden jullie daar nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:57

Ik word zojuist door een collega geattendeerd op een fotoserie in de krant. Op deze foto's staan kunstwerken van Katinka Simonse. Deze kunstwerken zijn een dode kat en een hond en dan dusdanig neergezet dat de hond een kat lijkt en andersom. (ik heb niet gekeken)

Ik hoef absoluut geen foto's te zien dus ga ook niet voor jullie opzoek. Voor mijn gevoel is deze vrouw de draad een beetje kwijt. Zie onder andere: http://nl.wikipedia.org/wiki/Katinka_Simonse

Overdrijf ik dat ik zeg dat deze vrouw niet helemaal spoort?

Tieneke

Re: Katinka Simonse, wat vinden jullie daar nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:20

Het is maar wat je kunst noemt...

Persoonlijk snap ik niet echt dat ze haar punt van wantoestanden bij dieren wilt duidelijk maken door o.a. zelf haar kat te doden. Nu ja, het valt vast wel uit te leggen, maar ik vind het persoonlijk niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:22

Ze is compleet gestoord dat wijf. Ze zegt zelf op te komen voor de dieren maar als je je eigen kat vermoord dan ben je net zo slecht bezig. Laatst hebben ze ook allemaal knaagdieren bij haar weggehaald omdat ze die ook weer gebruikte voor een 'kunstproject'. Ik vind het walgelijk Misselijk

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:25

Ik snap niet dat iemand het in zijn/haar hoofd haalt zoiets te doen. Dan heb je een bijzondere gedachtegang..

Dat ze haar eigen kat vermoord, alla, zolang het in het belang van de kat is (kat lijdt). Ik zou het niet kunnen maar goed maar dat ze vervolgens de kat vilt en er een tas van maakt...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:28

Als dit haar idee van aandachttrekken is voor dierenmishandelingen e.d. dan denk ik niet dat ze er iets mee bereikt.
Hele vreemde gedachtengang. Ik kan het in elk geval niet volgen.

En over kunst nog maar te zwijgen......

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:30

Ik weet niet of dit kunst te noemen is.. Die vrouw heeft zeker weten een steekje los zitten ergens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:32

ze zat laatst bij de wereld draait door... "nou, tis toch een mooie tas geworden?"
Mens spoort echt niet

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:34

Kunst, nee
Moraal, geweldig
Uitvoering, minder

Meer kan ik er niet van zeggen.
Die kat vind ik ook minder, gewoon odmat ze m zelf vermoord heeft. Maarja dan krijg je de dubbele moraal waar zij tegen werkt.

VInd het idee van die hamsters helemaal geweldig.
niemand protesteert er over, maar als er 100 in een balletje lopen is het dierenmishandeling? Kan zeggen dat ik daar mijn sympathie wel voor geven kan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:39

Ik zou toch andere, vooral vriendelijkere, manieren zoeken om die problematiek in de kijker te zetten. Ik denk zelfs door zo te doen, dat mensen die je er echt iets aan kunnen veranderen, net gaan afhaken omdat ze zo haar geloofwaardigheid nogal verliest.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:44

Ik heb haar destijds gezien bij dwdd. Vreselijk mens. Zo, arg.. Had haar graag zelfs gekeeld..
Op zich is haar punt niet verkeerd, maar de manier waarop.

Zoals die kat..Wie is zij om te concluderen dat het dier deprisief is, en dan maar de nek mag omdraaien. Ten eerste is het haar schuld dat het dier evt. depri is, en dan ook nog op zo'n vreselijke manier vermoorden?
Snap niet dat ze nog met zichzelf kan leven.

Maar heel haar voorkomen en de manier waarop ze praat geeft aan dat ze bijzonder dom is. Maar goed, ze maakt wel de discussie los Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:46

Ik vind haar compleet gestoord en haar "kunst"weerzinwekkend. Wil van haar best een tasje maken trouwens... Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:50

gatsie jakkie, wat een creep!
ik heb de foto's gevonden.. nou hoe verzint ze het en wat is het nut hiervan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:55

maar wat gebeurt er met die hamsters ná haar actie?

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 18:01

Ik ben dus blijkbaar niet de enige die er zo overdenkt. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand zo in elkaar kan zitten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:06

Citaat:
als zij een handtas presenteert, die zij gefabriceerd heeft van het bont van haar eigen kat. Zij gaf daarbij aan het dier zelf gedood, door de nek te breken, en gevild te hebben. Dit bracht veel afwijzende reacties te weeg, waarbij zij aangaf dit gedaan te hebben om mensen te laten realiseren dat zij een dubbele moraal hebben waar het gaat om het gebruik van dieren

Ok, je dood je eigen kat, om te laten zien dat je dieren met respect moet behandelen... Clown beetje dubbelzinnig niet? en zo gaat het door, met hamsterballen, en hanen door gehaktmachines..
Denk dat er een rijp is voor het gesticht Vork
Edit; Url ipv Quote

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:09

RianneH schreef:
Ik heb haar destijds gezien bij dwdd. Vreselijk mens. Zo, arg.. Had haar graag zelfs gekeeld..
Op zich is haar punt niet verkeerd, maar de manier waarop.

Zoals die kat..Wie is zij om te concluderen dat het dier deprisief is, en dan maar de nek mag omdraaien. Ten eerste is het haar schuld dat het dier evt. depri is, en dan ook nog op zo'n vreselijke manier vermoorden?
Snap niet dat ze nog met zichzelf kan leven.

Maar heel haar voorkomen en de manier waarop ze praat geeft aan dat ze bijzonder dom is. Maar goed, ze maakt wel de discussie los Knipoog

De kat was niet eens depri of whatever.. ze vond het een mooie moraal Nors opkijken Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:09

Ze is idd zo gek als een deur, maar het punt dat ze heeft mag er zijn. Dierenmishandeling in perspectief zien en idd de dubbele moraal aantonen die we allemaal hebben. Schijnbaar moet je iets walgelijks doen om het tot ons door te laten dringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:12

Geef toe, ze zet haar punt op een opvallende manier neer en is mede daardoor regelmatig het onderwerp van gesprek.

Beetje jammer alleen dat ze gewoon gestoord is en dat mensen niet haar PUNT onthouden, maar haar DADEN.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:14

Ik snap haar punt wel, maar ik sta niet achter die manier waarop ze het duidelijk wilt maken. Dan zou ik nog liever het punt niet duidelijk willen maken aan de buitenwereld, dan wel maar op deze manier. Er zijn andere manieren.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:20

kijk sommige maken er een handtas van andere zetten ze op Clown
Tja het is ook maar net wat je "kunst" noemt.
Persoonlijk vind ik het 3x niks. Heb de foto,s wel zitten bekijken en het enige wat ik er van kreeg van kostnijgingen. Lang leven de kunst Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:26

Tja, de kat vermoorden... mensen maken er een enorme 'big deal' van, terwijl dat dier een beter leven en een snelle dood heeft gehad met jouw koe die savonds op je bord ligt. Maar daar staan mensen niet bij stil of ze proberen zich eruit te praten met smoesjes (uitzonderingen daar gelaten). Snap dat het cru is en gestoord overkomt, maar vind het wel hypocriet hoe wij onze kont op een leren zadel nestelen en een leren hoofdstel indoen en na het rijden in de kantine een frikandelletje pakken bij wijs van spreke, en vervolgens roepen "Je vermoordt toch geen beest om er een handtas van te maken Verward".

En natuurlijk zijn er andere, dier-vriendelijkere manieren om je punt over te brengen.
Maar doordat ze haar punt zo opvallend neerzet krijgt haar standpunt wel veel aandacht- of dat terecht is of niet en of dat zin heeft of niet (zie Nouks bericht) valt nog te bezien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:44

Het is een beetje jammer dat de kunst van Katinka verkeerd wordt begrepen, want wat ze wilt is een discussie uitlokken:

Waarom mag zij geen handtas van een kat maken, maar worden er wel tassen van koeien gemaakt?

Waarom mag zij geen hamsters in ballen stoppen terwijl die ballen overal gekocht worden?

Laat mensen eerst eens naar haar beweegredenen kijken voordat ze oordelen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:46

MarcoBorsato schreef:
Het is een beetje jammer dat de kunst van Katinka verkeerd wordt begrepen, want wat ze wilt is een discussie uitlokken:

Waarom mag zij geen handtas van een kat maken, maar worden er wel tassen van koeien gemaakt?

Waarom mag zij geen hamsters in ballen stoppen terwijl die ballen overal gekocht worden?

hmm. daar heb je wel een punt... waarom mag de een wel wat de aner niet mag

maar toch vind ik eht een beetje cru Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:48

Clienn schreef:
Citaat:
als zij een handtas presenteert, die zij gefabriceerd heeft van het bont van haar eigen kat. Zij gaf daarbij aan het dier zelf gedood, door de nek te breken, en gevild te hebben. Dit bracht veel afwijzende reacties te weeg, waarbij zij aangaf dit gedaan te hebben om mensen te laten realiseren dat zij een dubbele moraal hebben waar het gaat om het gebruik van dieren

Ok, je dood je eigen kat, om te laten zien dat je dieren met respect moet behandelen... Clown beetje dubbelzinnig niet? en zo gaat het door, met hamsterballen, en hanen door gehaktmachines..
Denk dat er een rijp is voor het gesticht Vork
Edit; Url ipv Quote

Die haantjes had ze gered, het zijn eendagskuikens die ik aan mn katten voer. Je kon die haantjes kopen en zo hun leven redden, niemand wilde ze kopen, ze zijn afgepakt door een of andere dierenrechtenorganisatie en toen alsnog vernietigd

ah duh Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:25

MarcoBorsato schreef:

Precies wat ik zeg, alleen geef ik er ook nog een beetje de reden bij waarom mensen niet kijken naar haar beweegredenen. Haar manier van aanpakken is namelijk dusdanig aandachttrekkend dat haar beweegredenen gewoon ondergeschikt worden hieraan. Jammer maar helaas.