Reuzekat onderschept op Schiphol!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Reuzekat onderschept op Schiphol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 17:22

Vervolg van:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=886475

Citaat:
Shin-Chan komt niet door douane
door Lieke Jongbloed

SCHIPHOL - Shin-Chan, de bijna 27.000 euro kostende reuzenpoes, zit sinds zijn aankomst vorige week donderdag vast op Schiphol.
Shin-Chan, een van de eerste zeer bijzondere in Amerika gefokte asherakatten, zou meteen na het landen naar zijn baas en bazin in Eindhoven gaan. Dit ging echter niet door omdat de douane de speciale poes niet door liet gaan. "Die hebben het dier en de papieren bekeken en besloten om de ashera in beslag te nemen. Wij als Inspectiedienst zijn nu aan het onderzoeken of het dier überhaupt mag worden ingevoerd", vertelt een woordvoerster van de AID.

Alle vergunningspapieren worden nu bekeken en ook wordt gekeken naar wat de ashera nu precies voor dier is. De resultaten hiervan worden een dezer dagen aan de officier van justitie voorgelegd.

Dat vind ik echt heel jammer Huilen Ik had zeker in de toekomst ook zo'n poes gewild.
Maar begrijp het ergens ook wel dat ze twijfelen om de poes Nederland binnen te laten, het is en blijft een wilt dier...

DeSa

Re: Reuzekat onderschept op Schiphol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:24

Dit was al langer bekend, geloof dat er ook al een topic van is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:24

Wat een onzin zeg.. Ik denk dat als hete cht niet legaal was of iets dergelijks dan hadden de eigenaren niet eens de stap gewaagt lijkt mij..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:25

Ben wel benieuwd of de Einhovense eigenaar dit van te vooren wel had uitgezocht!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:26

Arrabel schreef:
Vervolg van:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=886475

Citaat:
Shin-Chan komt niet door douane
door Lieke Jongbloed

SCHIPHOL - Shin-Chan, de bijna 27.000 euro kostende reuzenpoes, zit sinds zijn aankomst vorige week donderdag vast op Schiphol.
Shin-Chan, een van de eerste zeer bijzondere in Amerika gefokte asherakatten, zou meteen na het landen naar zijn baas en bazin in Eindhoven gaan. Dit ging echter niet door omdat de douane de speciale poes niet door liet gaan. "Die hebben het dier en de papieren bekeken en besloten om de ashera in beslag te nemen. Wij als Inspectiedienst zijn nu aan het onderzoeken of het dier überhaupt mag worden ingevoerd", vertelt een woordvoerster van de AID.

Alle vergunningspapieren worden nu bekeken en ook wordt gekeken naar wat de ashera nu precies voor dier is. De resultaten hiervan worden een dezer dagen aan de officier van justitie voorgelegd.

Dat vind ik echt heel jammer Huilen Ik had zeker in de toekomst ook zo'n poes gewild.
Maar begrijp het ergens ook wel dat ze twijfelen om de poes Nederland binnen te laten, het is en blijft een wilt dier...

Echt?

Ze zijn toch meeeeegaa duur Clown ??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:26

Nagelbijten / Gniffelen Heb het topic van de Ashera bijgehouden.
Wel een beetje jammer van de centjes dan Clown

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 17:27

Sparen! Knipoog

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:28

Ghehe dat is pas erg!
Alhoewel het mij lijkt als je er zoveel voor betaald, je wel eerst gaat navragen of je zo'n beest mee mag nemen door de duane Clown

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:29

Balen voor deze mensen. Maar zou dat van tevoren dan niet helemaal goed zijn uitgezocht? Ik hoop voor ze dat de kat uiteindelijk mee naar huis mag.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 17:42

Axel_Clauw schreef:
Ghehe dat is pas erg!
Alhoewel het mij lijkt als je er zoveel voor betaald, je wel eerst gaat navragen of je zo'n beest mee mag nemen door de duane Clown

Ja dat is inderdaad wel een beetje dom van die mensen, dit hadden ze wel een beetje kunnen verwachten....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:48

Ik heb het andere topic gelezen dat die mensen zo'n kat hebben gekocht, maar ik had zeker niet verwacht dat het dier in beslag zou worden genomen! Jammer, erg jammer!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:23

mmm, vind het eerder jammer dat het dier geimporteerd is zonder dat er blijkbaar echt goed onderzocht is of het dier wel als huisdier gehouden mag worden in nl
of zomaar geimporteerd mag worden

ben sowieso niet zo voor de ontwikkelingen op exoten gebied zoals die in amerika plaatsvinden
groot deel van dergelijke exoten en kruisingen zijn niet echt geschikt als huisdier , veel stress etc in de dieren zelf die niet overgaat doordat het gewoon geen huisdieren zijn maar deels wilde dieren

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:36

Er is door deze mensen wel degelijk uitgezocht en bij verschillende instanties navraag gedaan
of deze kat in Nederland gehouden mag worden.
Al deze instanties de douane, Cites, AID, politie en Rvv waren van mening dat dit geen enkel probleem zou zijn.
Alleen door het artikel wat in de telegraaf is geplaatst is Nederland in rep en roer.
Het arme beest zit nu al een week vast, en waarvoor?? Omdat er weer eens geen duidelijke regels bestaan!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:04

Arm dier, eerst zo'n reis wat al stress geeft... Ben zelf geen voorstander van dit soort dieren te importeren en te fokken, omdat het zó leuk en speciaal is. Straks worden ze goedkoper en dan zullen er meer mensen zo'n kat willen.
Als deze mensen alles op papier hebben zwar op wit dat het geen probleem hoeft te zijn, waarom wordt het dier dan toch in beslag genomen, nadat het eerst toegekend was hem in te voeren..Moet zeggen, sneu voor het dier, maar vind het een prettig idee dat het goed bekeken word of het wel verstandig is zon kat als huisdier te mogen houden..beetje jammer dat dat van te voren niet werd gedaan en er nu eerst een dier de 'dupe' moet worden..as usual.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:15

erg sneu inderdaad voor het beestje.....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 09:47

Citaat:
Al deze instanties de douane, Cites, AID, politie en Rvv waren van mening dat dit geen enkel probleem zou zijn.

En hem dan toch in beslag nemen? Wat een lijers!!
Ze wisten al lang dat het beesje naar Nederland kwam want dat was al lang bekend, en dan op het aller laatste moment nog even dat beestje in beslag nemen. Stoom uit je oren
Dat arme beest zit nu in ergens in een hok, en ze schieten natuurlijk weer niet op met al die procedures.
Kan me er echt zo kwaad over maken!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:42

Ik was gisteren op schiphol bij het animal hotel (niet om katten op te halen maar paarden Clown ) en daar werd gezegd dat als die mensen het buiten de media hadden gehouden, er niets aan de hand was geweest. Nu stonden ze van de AID al vrolijk te wachten toen het vliegtuig aankwam...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:44

Arrabel schreef:
En hem dan toch in beslag nemen? Wat een lijers!!
Ze wisten al lang dat het beesje naar Nederland kwam want dat was al lang bekend, en dan op het aller laatste moment nog even dat beestje in beslag nemen. Stoom uit je oren
Dat arme beest zit nu in ergens in een hok, en ze schieten natuurlijk weer niet op met al die procedures.
Kan me er echt zo kwaad over maken!

Beestjes
Er zijn er namelijk 3 in beslag genomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:48

Ik vind het behoorlijk dom van de (toekomstige) eigenaren om niet even kort te sluiten dat dat dier ingevoerd mag worden, nu zijn die katten er de dupe van.

Watvoor artikel heeft er in de telegraaf gestaan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:48

MarijeR schreef:
Ik was gisteren op schiphol bij het animal hotel (niet om katten op te halen maar paarden Clown ) en daar werd gezegd dat als die mensen het buiten de media hadden gehouden, er niets aan de hand was geweest. Nu stonden ze van de AID al vrolijk te wachten toen het vliegtuig aankwam...

ik las het topic en dacht: echt weer wat voor de AID ...de lijers..
maar dan lees ik nu jouw stukje en weet ik het weer zeker!!

AID
de stakkers...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:53

ik vind t niet zo raar hoor dat ie niet zomaar t land in komt. Het is niet zo maar een gekruist huis t uin en keuken katje. Ik ben benieuwd of stichting pantera ook zo blij is met deze krusing en dat mensen m als huiskat gaan houden. Ik denk van niet Huilen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:56

Ik vind het belachelijk dat dat dier als huisdier wordt gehouden, sterker nog, dat het een luxe huisdier is.
Ik vind het zielig voor het dier, het is maar afwachten wat er met hem gaat gebeuren.
Vaak ziet het er voor dieren niet erg leuk uit als ze in beslag genomen worden door de douane, maar goed, omdat deze kat veel geld waard is, zouden ze hem wel niet doodmaken (mag ik hopen)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:58

Ik vind het ook vreemd om zo'n dier als huisdier te houden maar daar gaat dit topic niet over. Ik denk dat dat beter past in het andere topic.

Wat heeft er precies in de telegraaf gestaan dan?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:01

Daar gaat dan je 27000 euro Tong uitsteken Jmmr dan

Zo'n beestje hoort hier ook niet!
1. Je kunt hem niet de hele dag in huis houden, beest moet kunnen rennen
2. Je kunt hem niet los laten op straat. Mensen schrikken zich dood en de kans dat hij wordt meegenomen is heel groot.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:02

Goede zaak, hoop van harte dat het houden van dergelijke exoten illegaal blijft, er is genoeg ellende in de huisdierenwereld.