Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 08:31

__Robijn__

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:34

pfff... kom op zeg.. ze draaien een beetje door Bloos!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:38

Ze kennen wel willen, maar het gebeurd mooi niet! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 08:41

ach welnee,maar er word verwacht dat er respect voor andermans geloof word opgebracht(dat vind ik ook)
maar zelf is er geen respect naar de Nederlandse cultuur toe.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:43

Nee, daarom is er ook niemand die er een woord van geloofd of het voor waarheid aan wil nemen. Lachen In elke cultuur en in elke religie zijn er altijd wel een paar gekken, die houden de rest gezond. Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 08:45

true Haha!
idd jammer van die gekken,maar je hebt gelijk die zitten overal.
maar ik las de krant en dit berichtje viel me op.

verder niks tegen de moslims hoor,voor ik dat weer naar mijn hoofd geslingerd krijg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:46

naja, beetje last van grootheidswaanzin denk ik

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:03

Roane schreef:

Inderdaad! Tong uitsteken
Dit is Nederland!

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:06

Zullen we dan nog maar eens schelden op Geert die de problemen ziet en zijn kop niet in het zand steekt?

Voor wie nog een stukje keiharde waarheid wil lezen, ga je gang.

Wilders: 'Angst voor islam regeert Nederland'

Met zijn paniekerige reactie op de nog niet vertoonde Koranfilm toont het kabinet dat de islam een intolerante ideologie is, betoogt Geert Wilders.

Stel dat november vorig jaar bekend was geworden dat ik een film ga maken om het fascistoïde karakter van de Bijbel aan te tonen. Stel dat ik een paar maanden daarvoor in een artikel had gepleit de Bijbel te verbieden en daarover ook een motie had ingediend in de Tweede Kamer.

Had minister-president Balkenende dan in zijn persconferentie vrijdag gesproken over een forse crisis met internationale effecten? Was er een extra bijeenkomst van ministers in aanwezigheid van terreurbestrijder Joustra op het Catshuis geweest? Hadden de hoofdredacteuren van de verschillende nieuws- en actualiteitenprogramma’s binnen de publieke omroep dan overleg gehad over hoe met de film om te gaan?

Hadden de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken mij dan verteld dat de gevolgen voor de binnen- en buitenlandse veiligheid en die van mijzelf groot kunnen zijn? Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken?

Had het Vaticaan, de nuntius of een aantal aartsbisschoppen van katholieke landen zich dan net zo uitgelaten als de moefti’s van Syrië en Jeruzalem, namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor al het bloedvergieten dat na het verschijnen van de film zou gaan plaatsvinden? Hadden de korpsbeheerders een brief ontvangen waarin wordt gesteld dat de politie na het uitzenden van de film aangiften van burgers tegen mij altijd moeten opnemen ook al is er geen sprake van strafbare feiten? En dat ook aandacht moest worden geschonken aan christelijke agenten omdat zij ook wel eens beledigd zouden kunnen zijn?

Waren ultralinkse actiegroeperingen met borden met mijn hoofd en tekst ‘extremist’ erop gaan demonstreren in verschillende steden in Nederland? Had dhimmi (niet-moslim in een islamitisch land – red.) Doekle Terpstra mij het te stoppen ‘kwaad’ genoemd en een heus comité opgericht en hadden politiek correcte lieden van links tot rechts die verklaring ondertekend en in de krant met korting kunnen publiceren?

Hadden burgemeesters in het hele land bijeenkomsten gehouden met priesters en dominees om hen te vragen zich niet te laten provoceren? Had ik dan ook vele tientallen extra doodsbedreigingen mogen ontvangen de afgelopen weken? Hadden vele tientallen mensen aangifte tegen me gedaan en had het Openbaar Ministerie de beslissing om wel of niet te vervolgen ook expres aangehouden tot na het verschijnen van de film?

Hadden Nederlandse ambassades in landen waar veel christenen wonen, zoals Duitsland en België, Nederlanders daar aangeschreven en hun evacuatieplannen uit de kast gehaald? Waren Nederlandse ondernemers dan bang geweest dat vanwege de film de export van hun producten naar landen met veel christenen in gevaar zou komen?

Hadden een christelijke organisatie en een GroenLinks-Kamerlid een tegenfilm gemaakt? Zou een christelijke Nederlandse schrijver een ‘waakhondorganisatie’ oprichten die ten doel heeft iedereen die zich in haar ogen beledigend uitlaat over christenen of het christendom juridisch aan te pakken? Zou een christelijk Italiaans parlementslid gedreigd hebben zijn regering op te roepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen?

Natuurlijk niet.

Nu mijn film echter niet over de Bijbel maar over de Koran gaat, verkeren overheid, media, moslims en anderen al wekenlang in hysterische paniek. Hoe is dat te verklaren?

Ten eerste is de islam een intolerante ideologie die kritiek niet verdraagt. Of het nu gaat om foto’s van Sooreh Hera, het boek De duivelsverzen van Salman Rushdie, de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, Deense cartoons, een grap van Rudi Carrell, de opera Aisha en de vrouwen van Medina of de door mij aangekondigde film, keer op keer komt het te staan op volgen zeer heftige reacties uit de moslimwereld. Voor zaken als zelfreflectie en zelfkritiek is binnen de islam blijkbaar geen ruimte. Ook voor eigen verantwoordelijkheid en zelfbeheersing lijkt geen plaats.

Zo beweert de grootmoefti van Syrië dat als het na uitzending van mijn film tot rellen komt, ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn. Dat is niet alleen een schoolvoorbeeld van de typisch islamitische houding van wijzen naar de ander en nooit de hand in eigen boezem steken, maar is bovenal in strijd met de westerse rechtsbeginselen. Het is ook bij voorbaat goedpraten van geweld. Het is de wereld op zijn kop.

Ten tweede is er sprake van angst. De noodscenario’s, gesprekken met imams, instructies voor politieagenten aangaande het opnemen van aangiften en mij tussen de regels door dreigen met strafrechtelijke vervolging, illustreren stuk voor stuk de toestand van paniek waarin de Nederlandse overheid op dit moment verkeert. Angst blijkt eens te meer een slechte raadgever.

Niet het kabinet Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland. Wij mogen nooit als dhimmi’s zwijgend toekijken terwijl onze vrijheid en beschaving door de islamisering van onze cultuur steeds verder worden afgebroken. En dat een nog niet vertoonde film van ongeveer tien minuten volgens sommigen tot economische boycots, rellen en andere ellendige zaken zou kunnen leiden, zegt alles over het wezen van de islam. Niets over mij.

Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.

De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen.

nieuwsbrief pvv

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:31

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Wilders een wat aparte man vind met een aparte aanpak waarin hij best ver en soms wel eens te ver gaat, maar met dit stuk moet ik het wel eens zijn. Andere religie's / ideologien zouden er niet zo op reageren en zouden niet zo extreem bloedvergieten. Het is zeker een punt van aandacht.

Het is jammer dat de islam (of eigenlijk de moslim extremisten) zo'n taboe onderwerp is. het moet zeker besproken kunnen worden. Of de manier van Wilders de juiste is wil ik niet zeggen, maar dat het probleem aangepakt moet worden is wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 24-01-08 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:32

Ik ben het op zich wel vaker met Wilders eens alleen de manier waarop hij het brengt ben ik het niet altijd mee eens Tong uitsteken
Ik ben benieuwd wat hij er aan zal gaan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:35

Wilders is een engerd....maar hij ziet wel dingen die er zijn en durft ze ook uit te spreken. Hij zou het alleen op een andere manier moeten doen...dan kwam hij veel verder.

Ik ben bang (en niet het bang van angst) dat die extremisten het nog voor elkaar gaan krijgen ook...ze gaan over lijken...niets houd ze tegen hun doe te bereiken.
Andere niet extremistische moslims, maar ook andere geloven zijn niet fel genoeg en laten zich omver walsen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:37

runningkawa schreef:
Wilders is een engerd....maar hij ziet wel dingen die er zijn en durft ze ook uit te spreken. Hij zou het alleen op een andere manier moeten doen...dan kwam hij veel verder.

Mja hij durft ze uit te spreken.. Ben alleen bang dat hij ongeveer hetzelfde aan zijn einde komt als Theo van Gogh en Pim Fortuin..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:39

Tja ik verbaas me niet echt over dit nieuwsbericht...
De geschiedenis staat vol van geloven die andere hun wil willen opdringen. Dat is allemaal niet echt meer van deze tijd maar ja daar is het geloof ook naar. (beetje middeleeuws)

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:40

Ik vind hem recht doorzee, hij verpakt het niet in een fluwelen pakketje, slijmerij en gedraai en gekonkel om maar niemand op het zieltje te trappen (met andere woorden politiek geleuter) maar zegt het gewoon zodat iedereen snapt wat hij duidelijk probeert te maken, zonder omwegen en recht voor z'n raap.
Wat mij betreft gaat hij gewoon zo door, zonder omwegen zeggen wat hij denkt.

Als hij net zo aan zijn eind komt als Pim of Theo staat er nog eerder een ander op, of twee of nog meer. Zou een slechte zet zijn van de extremisten.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:41

Achilles schreef:
Als hij net zo aan zijn eind komt als Pim of Theo staat er nog eerder een ander op, of twee of nog meer. Zou een slechte zet zijn van de extremisten.

Die snap ik even niet Bloos

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:43

ik ben het met Wilders eens! en steun hem dan ook van harte !

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:44

Roane schreef:

Ik hoop het heel erg Stoom uit je oren

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:47

blauw00gje schreef:
Mja hij durft ze uit te spreken.. Ben alleen bang dat hij ongeveer hetzelfde aan zijn einde komt als Theo van Gogh en Pim Fortuin..

Daar ben ik ook bang voor idd. Ik denk ook dat er honderd duizenden mensen het met hem eens zijn, maar niet iedereen het durft te zeggen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:48

Als je alleen al kijkt hoe angstig mensen zijn voor die film...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:52

Girlgamer schreef:
blauw00gje schreef:

Daar ben ik ook bang voor idd. Ik denk ook dat er honderd duizenden mensen het met hem eens zijn, maar niet iedereen het durft te zeggen.

Nee klopt..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:52

Miryamk schreef:
Als je alleen al kijkt hoe angstig mensen zijn voor die film...

Komt die film er nou eigenlijk nog?

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:56

blauw00gje schreef:
Achilles schreef:

Simpel. Na de moord op Pim en Theo werd de sfeer er tegenover moslims niet beter op, mensen werden argwanender en ook de goede moslims moesten onder de slechte leiden.
De mensen willen iemand als Pim, Theo of Geert die de problemen bespreekbaar durven maken.
Als ze Geert ook nog afknallen dan zijn er mensen die nu denken, zet 'm op Geert die dan ineens gaan denken, dan gaan wij wel verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:59

Ik zie wel wat er komt Lachen
Wilders gaat te ver in zn uitspraken, moge dat duidelijk zijn. Ik denk ook dat hij als hij nog een stapje verder gaat snel aan zn einde zal komen. Maar dat zal hem ook verder niet veel kunnen schelen ben ik bang, als hij maar zn zin krijgt uiteindelijk.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:02

Achilles schreef:
blauw00gje schreef:

Simpel. Na de moord op Pim en Theo werd de sfeer er tegenover moslims niet beter op, mensen werden argwanender en ook de goede moslims moesten onder de slechte leiden.
De mensen willen iemand als Pim, Theo of Geert die de problemen bespreekbaar durven maken.
Als ze Geert ook nog afknallen dan zijn er mensen die nu denken, zet 'm op Geert die dan ineens gaan denken, dan gaan wij wel verder.

Oke, zo snap ik hem, sorry Tong uitsteken
Nee daar heb je wel gelijk in.. Maar dat de ''slechte'' het voor de ''goede'' verknallen zal ik maar zeggen is al langer bekend.. Ze zijn echt niet allemaal slecht, maar er zitten slechte tussen.. Dat is gewoon bij Nederlanders ed ook.

Het is niet slim om Geert ook ''af teknallen'' maar ik zie het wel gebeuren Tong uitsteken