Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:36

Kattengekken Jeffrey en Sabrina Borrenbergs kunnen aan het einde van deze week dolgelukkig hun langverwachte poes van maar liefst 27.000 euro in de armen sluiten.

De Eindhovenaren krijgen een van de eerste drie exemplaren van de in Amerika gefokte Asherakat.

De grootste huisdierpoes ter wereld is een kruising tussen een Aziatische luipaardkat en een Afrikaanse serval. De wachttijden bij het Amerikaanse bedrijf Lifestyle Pets voor het dier zijn echter enorm, net zoals de prijs. De poes met een vacht die lijkt op luipaardvel, kan wel tot vijftien kilo zwaar worden. De volwassen versie heeft het formaat van een flinke hond. Voor Jeffrey en Sabrina was het meteen duidelijk dat ze een Ashera wilden toen ze een reportage over deze nieuwe kattensoort op tv zagen. "Het was liefde op het eerste gezicht", aldus dierenliefhebber Jeffrey Borrenbergs. "Het is dat we geen tijgers mogen houden, anders hadden we die in de tuin gehad. Maar deze gaat gewoon in huis net als onze andere zes poezen. We hebben wel een grotere kattenbak aangeschaft."

Wachtlijst

Het Brabantse echtpaar Borrenbergs moest niet alleen diep in de buidel tasten om het dier aan te kunnen schaffen, maar ook over geduld beschikken. "We stonden op de wachtlijst en zouden tot eind 2008 moeten wachten. Gelukkig zag iemand af van de bestelling en kregen we te horen dat onze Ashera deze week in Amerika op het vliegtuig gaat. Behalve de aanschafprijs betaal je ook nog eens fors voor allerlei vergunningen en invoer." Met hetzelfde vliegtuig als waarmee Shin-Chan naar Europa komt, wordt nog een exemplaar vervoerd dat naar een rijke Rus doorvliegt. Een derde Ashera is verkocht aan iemand in Hollywood. Lifestyle Pets wil hooguit honderd stuks per jaar fokken.

bron gazet van antwerpen

Ik vind het persoonlijk dat dit weer iets is van overbodige kruising, en de mens die zich boven moeder natuur wil zetten. En dat voor zoveel geld

Afbeelding

Splash_

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:36

Ik las het gister al in de krant, maar wat ik me dan afvraag, zijn dit wel huiskatten qua tamheid Verward

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:37

IK WIL OOK ZO'N KAT Cool Kwijl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:38

Splash_ schreef:
Ik las het gister al in de krant, maar wat ik me dan afvraag, zijn dit wel huiskatten qua tamheid Verward

Ze zeggen van wel maar zit afrikaanse serval in die moeten toch wat instinct meekrijgen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:39

Ik zou zo'n beestje niet eens aan durven raken, uit angst dat ik wat kapot maak. Laat staan naar buiten laten. Nee, hij zou bij mij geen leuk leven hebben Tong uitsteken.

Marion__

Heb ik ook gelezen ja! Wel echt super mooie beesten! Als ik er 100 procent vanuit kon gaan dat ze ook echt huiskatproof zouden zijn zou ik er best eentje willen.

Alhoewel, dan moeten er ook een paar nulletjes van de prijs! Clown

Cassidy

Wel erg spectaculair, zo'n huisdier. Nooit geweten dat het kon. Zijn de kruisingen zelf wel vruchtbaar?
Je hebt trouwens wel een leuk inkomen als je er 100 per jaar fokt en voor 27 mille kunt verkopen Haha!

Voorziet nieuwe hype voor broodfokkers Misselijk

KimH

Ik vind hem prachtig, maar nee geef mij maar een huis-tuin-en-keuken-kat, pfff 27.000 euro... hoeveel blikjes wiskas is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:43

Midasje schreef:
IK WIL OOK ZO'N KAT Cool Kwijl

IK OOOOKKK!!!!

Echt een gave kat Ja Cool

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:43

Vreselijk vind ik dit. En dan nog de uitspraak 'het is dat we geen tijgers mogen houden...' dat zegt toch alweer genoeg over deze mensen.

Het is maar de vraag of dit dier in huis te houden is als huisdier. De bengalen, die al heel wat generaties verder zijn in de meeste gevallen zijn nog behoorlijk wilde katten waarbij je echt wel een beetje moet weten wat je in huis haalt.

Ik vind dat je niet met wilde dieren moet kruisen om huisdieren te 'maken'. En ik ben zeer benieuwd welke generatie (F-hoeveel) dit is.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:44

dit soort katten bestaat al lang,
ze worden nooit zo mak als huiskatten,
vindt ze wel prachtig!!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:44

Nou nou wat een geld.
Ik vind het overigens ook geen huisdier, ik geloof altijd dat zo'n kruising nog gevaren met zich meebrengt.
Begrijp het nut er ook niet echt van...al vind ik het wel een prachtig dier...maar als huisdier? Absoluut niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:45

Cassidy schreef:
Wel erg spectaculair, zo'n huisdier. Nooit geweten dat het kon. Zijn de kruisingen zelf wel vruchtbaar?
Je hebt trouwens wel een leuk inkomen als je er 100 per jaar fokt en voor 27 mille kunt verkopen Haha!

Daar was ik ook aan het denken, ik vind honderd per jaar eigenlijk nog heel veel.

En deze dieren zullen nooit buiten komen denk ik, dat zie je al bij dure katten, laat staan met een paar duizend euro meer

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:46

ik ben benieuwd of de kat nog wel een tamme kat is als hij volwassen is

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:47

Wooow!!! Bloos! doe mij er ook zo 1! en als dat niet kan... met het geld ben ik ook gelukkig Knipoog

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:59

Doet mij denken aan de bengaalse kat. Ik denk niet dat die ook zo lief en tam zullen zijn als wat wji gewend zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:00

ik had het ook al in de krant zien staan, volgends mijn zijn ze niet zo lief in huis Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:27

Maanling schreef:
Vreselijk vind ik dit. En dan nog de uitspraak 'het is dat we geen tijgers mogen houden...' dat zegt toch alweer genoeg over deze mensen.

Het is maar de vraag of dit dier in huis te houden is als huisdier. De bengalen, die al heel wat generaties verder zijn in de meeste gevallen zijn nog behoorlijk wilde katten waarbij je echt wel een beetje moet weten wat je in huis haalt.

Ik vind dat je niet met wilde dieren moet kruisen om huisdieren te 'maken'. En ik ben zeer benieuwd welke generatie (F-hoeveel) dit is.

Bij iedere kat moet je imo weten wat je in huis haalt. Maar een bengaal is wel heel wat anders dan een HTK katje... ik heb zelf een Noorse Boskat, heerlijk beest hoor, maar lang niet geschikt voor iedereen...
Laat staan zoiets.
katiavl schreef:
Cassidy schreef:

Daar was ik ook aan het denken, ik vind honderd per jaar eigenlijk nog heel veel.

En deze dieren zullen nooit buiten komen denk ik, dat zie je al bij dure katten, laat staan met een paar duizend euro meer

Dat vind ik altijd zo rot... mijn katten komen gewoon buiten, wanneer ze maar willen...

Met zo'n kat gaat dat niet lukken vrees ik, of je moet in de buurt de poppen aan het dansen willen hebben, en de buurkinderen een trauma bezorgen... Nagelbijten / Gniffelen

Heb ooit eens een Siamees gehad, die kwam idd nooit buiten... is natuurlijk wel een paar keer buiten geweest, maar kwam altijd rap weer binnen.
Ik zou nu geen kat meer binnen houden... is geen leven voor een kat imo.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:35

ze zijn wel heel mooi maar zou zo een beestje zich ook gelukkig voelen in een huis met 6 andere katten ik hoop maar dat ze een beetje de ruimte hebben daar in huis.

p.s meissielief wat heb jij een mooie hond in je pro die aan ze neusje likt!! Ja

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:28

Wow in Eindhoven, vet Tong uitsteken
Ik vind het wel een heel mooi beest, maar weet niet of ik het zou willen.. Als je naar het geld kijkt al gewoon niet, maar ik zou ook al blij zijn met een gewone kat Tong uitsteken

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:38

Ik vind ze geweldig! Zou er absoluut 1 willen hebben... MITS ik daarvoor de ruimte had en ze een goed leven zou kunnen bieden. ( en ze niet zo belachelijk veel geld zouden kosten ). Vind alleen wel dat je zo'n kat veel ruimte moet kunnen geven. Denk niet dat het ooit écht huisdieren zullen worden en denk ook zeker niet dat je zo'n dier daar gelukkig mee maakt...
Desondanks vind ik ze nog steeds geweldig! Maar ik ben nou eenmaal dol op katachtigen Knipoog

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:44

Mijn kat valt mijn tenen wel eens aan.

Moet er niet aan denken dat deze dat zou doen............ Ziek

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:49

mmm Waar gaat dit heen? Kan zo'n diertje wel acclimatiseren? Blijft het niet halfwild?

Er zijn al veel probleme ontstaan bij de Saarlooswolfshond, een soort herder waar een scheut wolvenbloed doorheen vloeit; ook voor dit ras is een lange wachtlijst; de hond blijft vaak echter schichtig en afstandelijk, kan enorm huilen en is door zijn wolvengedrag voor de gemiddelde eigenaar niet goed onder de duim te krijgen (slopen, weglopen, domineren)..

Ben benieuwd waar het heengaat met deze kat die helaas een prachtig uiterlijk heeft..
Laatst bijgewerkt door detour op 17-01-08 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:52

Als je zo'n kat naar buiten laat dan ben ik bang dat je de volgende morgen een paar kippen, cavia's en tamme konijntjes op je deurmat vindt in plaats van een muisje Nagelbijten / Gniffelen
En binnen opsluiten vind ik geen leven voor een kat

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:52

En hoe zit het met de verzekering!?
Valt ie te verzekeren!?