Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Ik vind het echt te gek voor woorden hoor. Ik snap het ook gewoon niet, toen ik zo oud was dachten we niet eens aan zulke dingen, maar waren we als vriendinnen bij elkaar om huiswerk te maken e.d.![]()
Denk dat de ouders hier ook wel goed op aangesproken mogen worden
Misterylady schreef:SAKKIA schreef:Ik vind het echt te gek voor woorden hoor. Ik snap het ook gewoon niet, toen ik zo oud was dachten we niet eens aan zulke dingen, maar waren we als vriendinnen bij elkaar om huiswerk te maken e.d.![]()
Denk dat de ouders hier ook wel goed op aangesproken mogen worden
Mee eens. Maar best kans dat de ouders net zo erg zijn.
De maatschappij wordt helaas steeds harder en agressiever.
ravellie schreef:Oh vreselijk![]()
Ik kots echt van deze maatschappij.Ik was gisteren bijna nog getuige van zinloos geweld.
Ik moest nog even snel wat dingen bij de supermarkt halen, dus ik loop terug naar mijn auto
Staat daar een boom van een kerel met twee ( beetje aso geloof ik) kinderen tegen een kleine indische vrouw op een fiets te schreeuwen
'Dat ze haar grote *piep* moet houden' 'en anders wel even drie meter onder de grond zou worden gelegd'.....
Blijkbaar had de vrouw een opmerking over die kinderen gemaakt.
Men, ik was echt compleet verbijsterd![]()
Die man leek de duivel wel
Die vrouw fietstte er maar gauw vandoor (ik stond al wel klaar met mijn mob om 112 te bellen
LiNdA1986 schreef:Ik ook, het wordt steeds erger hier. Straks ben je echt nergens meer veilig en is er niemand meer die je helpt. Tegenwoordig kan je bijna niets meer zeggen of je krijgt al een knal.
Op nieuwjaarsdag liep ik bij ons op het station en aan de overkant liep een man en een neger kwam hem tegemoet. Die neger spuugde zonder enige aanleiding in die man zijn nek. Dus die man vraagt: 'waarom spuug je in me nek?' Die neger: 'gewoon, omdat je me niet aanstaat en ik daar zin in had en als je je bek niet houdt dan laat ik je alle hoeken van het station zien'
Ik stond toevallig achter een automaat om een kaartje te kopen dus kon alles horen. Ik stond dus ook echt al klaar met mijn mobiel. Het station was verder ook helemaal verlaten omdat het nog vroeg was...gelukkig liep die man toen maar weg.
Redrumfox schreef:LiNdA1986 schreef:Ik ook, het wordt steeds erger hier. Straks ben je echt nergens meer veilig en is er niemand meer die je helpt. Tegenwoordig kan je bijna niets meer zeggen of je krijgt al een knal.
Op nieuwjaarsdag liep ik bij ons op het station en aan de overkant liep een man en een neger kwam hem tegemoet. Die neger spuugde zonder enige aanleiding in die man zijn nek. Dus die man vraagt: 'waarom spuug je in me nek?' Die neger: 'gewoon, omdat je me niet aanstaat en ik daar zin in had en als je je bek niet houdt dan laat ik je alle hoeken van het station zien'
Ik stond toevallig achter een automaat om een kaartje te kopen dus kon alles horen. Ik stond dus ook echt al klaar met mijn mobiel. Het station was verder ook helemaal verlaten omdat het nog vroeg was...gelukkig liep die man toen maar weg.
Waarom 'een neger'? Je kan ook gewoon 'een andere man' zeggen..
Zo ontstaan dus dit soort situaties, als jij op straat loopt en je vertelt dit verhaal tegen een vriendin en er loopt iemand achter je die zich aangesproken voelt dan ben je het apezuur.
Daarbij komt dat ik het idioot vind dat mensen nog altijd onderscheid maken.. Als het een blanke man was geweest had je wel 'een andere man' neergezet ipv. 'een witte'.