Jongentje zwaargewond door melkbusdeksel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Jongentje zwaargewond door melkbusdeksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 23:09

Jongetje (9) zwaargewond tijdens carbidschieten

KAMPEN (ANP) - Een jongetje van negen jaar is maandag in Kampen zwaargewond geraakt tijdens carbidschieten. Dat heeft een woordvoerder van de politie IJsselland laten weten.

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Het slachtoffer was rond 14.30 uur bij een huis aan de Geert van Woustraat met een aantal andere kinderen van negen tot elf jaar aan het knallen met een carbidbus (een melkbus) toen hij het afgeschoten deksel vol in het gezicht kreeg.
Voor het leven van het jongetje wordt gevreesd, aldus de woordvoerder. Hij is zwaargewond naar een ziekenhuis gebracht.

Inmiddels is bekend dat het jongentje geen 9, maar 13 is. Hij is buiten levensgevaar.
Ik vind het echt onverantwoord, dat melkbusschieten . Ik heb maandag een deksel tegen mijn been aan gekregen, en dat deed al verdomde zeer.. Heb medelijden met dat jochie.

Bron: http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland ... 394983.ece

Sjoert

Re: Jongentje zwaargewond door melkbusdeksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:45

1. Het staat hier niet goed.
2. Je vindt het onverantwoord, maar toch deed je er afgelopen week aan mee?

Wij doen het jaarlijks. Niet met deksels, maar met ballen. Knalt even hard en is een stuk minder pijnlijk Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 11:21

Neee ik deed er zeker niet aan mee. Anderen waren met melkbussen aan het schieten en ik kreeg zo;n deksel tegen m'n been aan. Dus ik had er niks mee te maken, ik vind het zelfs eng! Nagelbijten / Gniffelen
Meestal doen ze het hier ook met ballen, maar deze jongen dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:46

ON --> NM.
ON is bedoeld voor paardgerelateerd nieuws Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:01

Inderdaad gewoon een plastic bal erin, niks aan het handje.
Dus met ballen minder zorgen Haha!
Kunt er ook gewoon plastic overheen spannen en vastzetten.

Vind carbid nooit zo erg, ze kunnen het tenminste niet naar jou of je huisdier gooien

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:04

Het ligt er een beetje aan hoe het geregeld is. In het dorp waar mijn ouders wonen is een stuk land beschikbaar en alleen daar mogen ze carbid schieten. Het zijn 2 groepen, de ene is super georganiseerd en ze schieten de deksels richting een zeil. De andere groep probeert zo ver mogelijk weg te schieten. Laatste is specatuculairder Clown
De boel is overigens zo opgesteld dat kijkers achter de bussen kunnen staan. Verder wordt er gewaarschuwd wanneer ze gaan schieten. Dan brult iemand hart "oortjes!" zodat iedereen de oren kan dichthouden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:06

beter uitkijken en niet zomaar iets afschieten.. hier word het gedana door mensen die er verstand van hebben, goede hoeveelhei cabit enz. enz.
Aranel, je stond er wel bij.. dus dan kan je weten dat er iets kan gebeuren Knipoog

maar idd, gooi dr lekker een plastic bal in Haha! vele leuker Ja

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:46

Maya schreef:
ON --> NM.
ON is bedoeld voor paardgerelateerd nieuws Lachen

Oke, sorry Knipoog Dan weet ik dat ook weer!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:49

Sjongejonge, dan vraag ik me toch echt af, waar je als ouder dan mee bezig bent als je zulke dingen goedkeurt..Bij een vriendengroep die ik ken, doen ze dat ook altijd, maar die zijn allemaal volwassen, en dan is het meer je eigen keus..Maar je hoort je kinderen te beschermen toch...

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:51

wie laat er dan ook een 9 jarig kind carbid schieten??? wij doen dat ook hier, allemaal heel erg leuk maar ik zorg wel dat ik uit de buurt blijf Knipoog maar snap niet hoe ze het in hun hoofdjes halen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:52

Nee, hij was 13. Maar dan nog.. Het gaat hier in de buurt idd altijd wel heel ongeregd.. Met z'n allen op een rijtje op de (drukke) weg.. en maar schieten.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:56

Wou zeggen, ik vind 13 nog véééél en véél te jong om met zulk spul te "spelen"...Ik zou het als ik de ouder was, het mezelf niet kunnen vergeven..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:46

Tja het is onverantwoord.. Dat is wel meer..
Maarja, niet slim om te doen en dus beetje eigen schuld..
Gelukkig gaat het nu wel beter met hem!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:55

Oke even het verhaal..

Het jongetje zat de hele tijd met een aansteker bij de deksel van de bus (Bus zat dicht, maar zat carbid en water in).. Er was een paar keer tegen hem gezegt dat hij dat niets moest doen omdat het gevaarlijk was. Niet geluisterd.. Of te wel er kwam gasvorming in de bus en die knalde.. HIj zat er met z`n hoofd boven, dus de deksel vol in z`n gezicht.

Ik vind het dus inderdaad ook een beetje eigenschuld.. Maar toch.. vind het wel sneu voor het jochie.. Zal nu vast veel pijn hebben.. En z`n gezicht verbrijzeld (werd trouwens ook in coma gehouden omdat hij allemaal splinters in z`n hoofd had )..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:40

Als hij meerdere keren is gewaarschuwd; jammer dan eigen domme schuld..
Wij zijn ook altijd aan het carbidschieten met rijen tegelijk haha. Prachtig werk! Maar er wordt altijd; Los geroepen als ze gaan schieten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:55

Als hij is gewaarschuwd dan kun je er ook niet meer aan doen. Natuurlijk is het sneu maargoed, daar is het nu te laat voor.
Hier wordt ook altijd geroepen, van 'Deksel' tot 'Oortjes', 'Bal' ect. Pas op is te algemeen en deze woorden zijn kort en duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:57

Natuurlijk ben ik blij dat het ondertussen wat beter met hem gaat.
Maar wie laat die kindertjes dan ook met vuurwerk knallen...
Of dat nu echt vuurwerk is of karbiet

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:00

oh sorry, naja 13 is nog veeeeeeeeeel te jong.. maar vind het toch wel knap hoe die dat heeft gedaan? maken ze daar de deksels niet vast??
ik hoop voor hem dat ie er weer boven op komt!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:25

Aranel schreef:
Het slachtoffer was rond 14.30 uur bij een huis aan de Geert van Woustraat met een aantal andere kinderen van negen tot elf jaar aan het knallen met een carbidbus

Verward Dat snap ik dus echt niet!
Kom op zeg! Zulke jonge kinderen laat je daar toch niet mee spelen?
Verantwoordelijkheidsgevoel 0,0.. Dat is wachten op ongelukken zoals deze. Scheve mond

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 04:03

Ik vind het toch al idioot dat zulke jonge kinderen (ik vind 13 ook te jong) vuurwerk af mogen steken. Laat staan dat carbid schieten, helaas begint carbid steeds populairder te worden

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 02:39

Amigo_ schreef:
Oke even het verhaal..

Het jongetje zat de hele tijd met een aansteker bij de deksel van de bus (Bus zat dicht, maar zat carbid en water in).. Er was een paar keer tegen hem gezegt dat hij dat niets moest doen omdat het gevaarlijk was. Niet geluisterd.. Of te wel er kwam gasvorming in de bus en die knalde.. HIj zat er met z`n hoofd boven, dus de deksel vol in z`n gezicht.

Ik vind het dus inderdaad ook een beetje eigenschuld.. Maar toch.. vind het wel sneu voor het jochie.. Zal nu vast veel pijn hebben.. En z`n gezicht verbrijzeld (werd trouwens ook in coma gehouden omdat hij allemaal splinters in z`n hoofd had )..

Ik heb dan ook geen medelijden met dat jochie, als hij al meerdere keren is gewaarschuwd en hij trekt zich er niks van aan is het in mijn ogen eigenschuld dikke bult

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:54

Ik vraag me eigenlijk af waar dat jochie heeft gestaan als ie het in het gezicht heeft gekregen. Dan stond ie dus echt aan de kant van waar de deksel heen ging.

Hier in de buurt doen ze het idd ook met ballen, bijna iedereen dus.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:50

hij stond boven de bus

Hier schiet iedereen met een deksel

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:54

Ik vind het wel behoorlijk grof om te zeggen 'eigen schuld' dat kind is nog maar 9!!!
Daarbij zijn er in Kampen wel vaker hele tragische dingen gebeurt tijdens het carbit schieten. (Jongen die zijn broer onthoofde) Ik begrijp niet dat het niet gewoon verboden word voor zulke jonge kinderen (en ouders WAAR waren jullie?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:30

In de beginpost Lachen
Citaat:
Inmiddels is bekend dat het jongentje geen 9, maar 13 is. Hij is buiten levensgevaar.

Dus die zou wel kunnen weten hoe het werkt en waar je vooral niet moet gaan staan Lachen