Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucas03 schreef:Het ging mij meer erom; is dit iets wat je baas van je mag verlangen en in hoeverre zou je daaraan mee werken.
Kaat18 schreef:lucas03 schreef:Het ging mij meer erom; is dit iets wat je baas van je mag verlangen en in hoeverre zou je daaraan mee werken.
Dan is mijn antwoord: nee, prive is prive vind ik.
HippoLogic schreef:Aan mannen vragen ze toch ook niet of ze 'nog even niet vader willen worden'? Ik ken een paar kersverse vaders... Zij zitten echt niet topfit achter hun bureautje...
avaluna schreef:Na heel lang uitstellen voor baan, carriere en ook het paardrijden, had ik er schoon genoeg van om me telkens aan te passen; een zwangerschap komt eigenlijk nooit echt goed uit, omdat er toch wel wat beperkingen kunnen zijn.
Ik ben zwanger geworden op de eerste werkdag bij mijn nieuwe baas...![]()
.
Het had ook nog jaren kunnen duren...
Zo gauw ik het wist heb ik het verteld en er ook bij gezegd dat ik het zou begrijpen als hij wilde dat ik terug ging naar mijn oude werk (ik weet dat hij dit zonder mijn toestemming niet kon doen, maar ik voelde me knap banketstaaf). Dit wilde hij zelf niet, dus...
En mochten wij ooit besluiten voor een tweede, dan is dit onze beslissing en wil ik best rekening houden met werk/baas, maar het komt gewoon nooit goed uit (mijn man heeft zelf ook een eigen zaak) en ik kan niet wachten met gezinsuitbreiding tot ik 65 ben...
Schimmelig schreef:Ik denk dat een baas wel eisen mag stellen aan uiterlijke verschijning, maar niet aan gezinsuitbreiding van zijn werknemers. Uiterlijke verschijning heeft direct invloed op - bijvoorbeeld - mening van klanten, terwijl of je nu 1,2 of 3 kinderen hebt dat een klant weinig uitmaakt.
lucas03 schreef:klopt, maar voor een baas kan het wel GIGA vervelend zijn als zijn 1 van de 2 werkneemsters (beide part-time) zwanger word. Waarvan er nu dus eentje zwanger is en in maart met verlof gaat. Hoe gaat hij dat dan aanpakken als bv beide tegelijk zwanger zijn? Hij als baas kan niet meer de baan op en het administratieve gedeelte blijft dus liggen.
In grote bedrijven is veel door collega's op te vangen maar met een klein bedrijfje met 1 x 40uur arbeidsplaats is dit dus echt niet te doen. Dus ik kan me zijn instelling totaal begrijpen, of ik daar rekening mee hou is een tweede
Kanelly schreef:Vind ik toch geheel afhankelijk van de situatie...
Stel je werkt bij een jong, snel groeiend bedrijf.
Er ligt een mega project klaar voor het komende jaar, dit is voor het bedrijf dé kans op de internationele markt.
Iedereen zit het zitten en wil het met beide handen aanpakken, ook al wordt het zwaar.
Jij bent een belangrijke spil in het project, je bent betrokken geweest bij de hele aanloop naar het binnenslepen van het contract. Je weet alle ins- en outs, bent betrokken bij belangrijke beslissingen.
Dan kan ik het me heel goed voorstellen dat je baas absoluut niet zou willen dat je je kinderwens gaat vervullen.
Of, je komt eindelijk in aanmerking voor de peperdure opleiding die je baas gaat financieren. Het is een grote aanwist voor jezelf, maar zeker ook voor het bedrijf.
Dan zou ik als baas ook echt niet blij zijn als je zwanger werd..
Dus nee, privé is privé zou ik niet zomaar roepen.
( de ongeplande zwangerschappen hier buiten gelaten uiteraard )