Zet koningin uit regering’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Zet koningin uit regering’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 12:17

DEN HAAG - Koningin Beatrix moet geen deel meer uitmaken van de regering en zich uitsluitend nog bezighouden met ‘linten knippen en scholen openen’. Dat vindt de Partij voor de Vrijheid die binnenkort met een motie komt om de grondwet te wijzigen.

,,Als ik geen meerderheid haal, dien ik een initiatiefwetsvoorstel in,’’ aldus fractievoorzitter Geert Wilders. Hij streeft naar een ‘Scandinavisch model’, waarin de koningin alleen ceremoniële taken heeft.

Aanleiding voor zijn pleidooi is Beatrix’ kersttoespraak, die volgens Wilders ‘boordevol multiculti-onzin zit’. ,,Nog erger dan wat minister Vogelaar van Integratie altijd roept.’’

De koningin waarschuwt dat ‘grofheid in woord en daad’ verdraagzaamheid aantasten. ,,Discussies ontaarden in verharde verhoudingen. In zo’n sfeer worden mensen al snel als groep over één kam geschoren.’’ Voor Wilders is duidelijk: De koningin heeft het over zijn kritiek op moslims. ,,Laat haar ons gewoon een gelukkige kerst en een mooi 2008 toewensen. Dit soort politieke toespraken ben ik spuugzat.’’

Wilders stoorde zich ook aan een boekje waarin de koningin in de bres springt voor Europa, en de toespraak van prinses Máxima over onze identiteit. ,,Als je daar wat van zegt, hoor je: ze kunnen zich niet verweren. De minister -president is verantwoordelijk, maar hij heeft die uitspraken niet gedaan. Dus laten we het zuiver houden en het staatshoofd uit de regering zetten.’’

bron De Telegraaf

Nu kreeg ik ook een onbehaagelijk gevoel toen ik Trix op TV in een bleke setteing een duidelijk van te voren opgenomen verhaal zag preken.
Terwijl ze gezellig met de hele familie in Argentinie zit, hand in hand met een man die mensen die het niet met hem eens waren uit vliegtuigen liet gooien boven zee.
Trix had het vooral over verdraagzaamheid Verward

Wilders speelt weer prima in op de onderbuikgevoelens die veel mensen bij die koninginnepoppekast krijgen. Hij heeft weer alle aandacht, ik wordt een beetje Wildersmoe eigenlijk.
Hij kan gemakkelijk onverdraagzaam zijn achter zijn haag van peperdure door de belastingbetaler betaalde lijfwachten.

Anoeska

Re: Zet koningin uit regering’

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:24

Wilders heeft weer z'n aandacht. Tja, ben er ook wel een beetje klaar mee (en ik ben sowieso al niet zo van de wilders-kant!).

Ik heb overigens liever onze koningin in de regering, met ervaring sinds 1980, met enorm veel verschillende kabinetten, die als sinds ze geboren is voorbereid wordt op haar functie als koningin, dan Wilders in de regering, die maar lukraak wat roept, dingen waarvan hij denkt dat een deel van de bevolking (niet het slimste gedeelte) het wel mee eens zal zijn, en hem aandacht op zal leveren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:29

Nou ik ben die Wilders zo langzamerhand spuugzat, de haat en nijd die die man zaait onder de bevolking, om misselijk van te worden. Volgens mij is dat echt zo'n man die vroeger te weinig aandacht kreeg en nu alles doet om toch maar wat aandacht te krijgen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:45

Ja ik las het op nu.nl. Haha, dalijk wordt hij nog het land uitgezet.
Hij mag nu echt wel gaan oppassen Duivel

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 14:01

Gewoon zijn beveiliging opheffen, kijken hoe hard hij dan nog roept Haha! Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:13

Die wilders mag wel eens een beetje indammen... bij hem krijg ik altijd het idee dat hij alleen zijn eigen ideeën geweldig vind en vind dat die goed zijn maar luisteren naar een ander, ho-maar... maar wel verwachten dat iedereen naam hem luistert.

Bij types à la wilders, verdonk en wat erop lijkt beroep ik me maar al te graag op mijn duitse nationaliteit, je zou je bijna schamen dat je Nederlands bent

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:23

Ik zag nu net op het journaal dat Wilders boos is op de Koningin, omdat hij denkt dat de kerst-toespraak van de koningin over hem ging. Dan ben je toch echt een beetje de weg kwijt als je denkt dat alles wat mensen zeggen een persoonlijke aanval is ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:14

Ik ben zeker geen fan vabn Wilders, maar ook niet van Bea of het koningshuis. Dus van mij mag het koningshuis echt alleen maar ceremoniele taken krijgen Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:22

Nou zal ik heel bokt over mij heen krijgen .
Maar ik ben wel fan van wilders en van verdonck al hoewel ik het ook wel met een aantal dingen eens ben dat hij dat wat subtieler kan aanpakken Haha!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:17

alsof wilders steeds serieuzer word genomen op deze manier.
sjonge wat een poppenkast zeg.
het draait alleen om publiciteit.

ik had het net op het nieuws gezien. ik vond het best een mooi stukje van Beatrix.

ik persoonlijk kan alleen nog met mijn ogen rollen als Geertje weer op tv komt |-), partij voor de VRIJHEID?? Clown

het spijt me voor de wilders fans. maar ik neem het gewoon niet serieus.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:22

Van mij mag het koningshuis sowieso afgeschaft worden, eerlijk gezegd ( ben ik het toch nog eens eens met Geert!)
Maar het is weer een stunt van Wilders zeg! Heeft hij weer mooi de publiciteit gehaald, hoezo een beetje arrogant als je altijd maar denkt dat alles over jou gaat. Nou ja, het zal wel weer overwaaien. Met het CDA en de CU in de regering wordt de rol van de koningin er vast niet minder op.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:24

doom schreef:
Nou zal ik heel bokt over mij heen krijgen .
Maar ik ben wel fan van wilders en van verdonck al hoewel ik het ook wel met een aantal dingen eens ben dat hij dat wat subtieler kan aanpakken Haha!

ik ben het hiermee eens.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:33

Ik ben voor het koningshuis, maar vind wel dat de koningin geen partij mag kiezen voor haar eigen politieke voorkeur (of tegen haar politieke afkeur in dit geval). Dus Wilders heeft wel een punt, maar ik vind niet dat de koningin hierom maar uit de regering gezet moet worden.
Ik denk eigenlijk dat Wilders dit maar roept om weer eens wat aandacht te krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 17:37

_Ella_ schreef:
Ik ben voor het koningshuis, maar vind wel dat de koningin geen partij mag kiezen voor haar eigen politieke voorkeur (of tegen haar politieke afkeur in dit geval). Dus Wilders heeft wel een punt, maar ik vind niet dat de koningin hierom maar uit de regering gezet moet worden.
Ik denk eigenlijk dat Wilders dit maar roept om weer eens wat aandacht te krijgen.

Ik krijg de indruk dat je de toespraak helemaal niet gehoord hebt.
Dat Wilders zegt dat het over hem gaat, wil nog niet zeggen dat het over hem gaat.
Het ging o.a. over verdraagzaamheid en over taalgebruik dat kwetesend is, dat Wilders, een van de meest onverdraagzame en kwetsende politicus die er bestaat, vindt dat dit op hem slaat is meer van:
Wie de schoen past trekke hem aan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:39

sarabande schreef:
Gewoon zijn beveiliging opheffen, kijken hoe hard hij dan nog roept Haha! Haha!

Ach als ie zo doorgaat dan gaat de beveiliging hem zelf wel te grazen nemen Tong uitsteken

en tja...negatieve aandacht = ook aandacht Haha!
hij krijgt toch zijn zin weer Tong uitsteken

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:42

Toen ik een samenvatting hoorde van het pleidooi kreeg ik toch ook een naar gevoel. Ze praat over onderwerpen die op dit moment erg belangrijk zijn in de Nederlandse samenleving. Maar ik kreeg niet echt het idee dat ze wist waar ze het over had.
Mensen zijn ontevreden over hoe alles gaat in Nederland. En dit pleidooi zorgt er in mijn ogen niet voor dat het beter wordt...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:57

Mee eens, Weg met die koningin!
Die mafkezen kosten aleen maar geld,
En bovendien zijn het bastaarden (volgens zo'n mannetje op TV)
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 27-12-07 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:05

Sanniejj schreef:
Mee eens, Weg met die koningin!
Die mafkezen kosten aleen maar geld,
En bovendien zijn het bastaarden (hoogst waarschijnlijk)

ROFL ROFL nou nou !!! Misselijk

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:11

Anoeska schreef:
Ik zag nu net op het journaal dat Wilders boos is op de Koningin, omdat hij denkt dat de kerst-toespraak van de koningin over hem ging. Dan ben je toch echt een beetje de weg kwijt als je denkt dat alles wat mensen zeggen een persoonlijke aanval is ...

Die man heeft zo'n enorm minderwaardigheidscomplex of juist een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Dat kan ook. Haha! Haha! Haha!

Bovendien snap ik zijn geijkte geschreeuw over vrijheid van meningsuiting niet zo. Verward
Waarom laat hij andere mensen met een andere mening dan niet uitpraten?
Die vent is gewoon gestoord en ik hoop dat de Nederlanders zelf zo slim zijn om hem zoveel mogelijk te negeren. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n man aan de macht komt?
Dan ga ik maar eens emigreren, want dan lijkt het me hier en niet gezellliger op worden, hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:12

Het is idd wat kort door de bocht dat weet ik,
Het zal best een aardige vrouw zijn hoor,
Maar voorderest vind ik er niets possitiefs aan..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:13

Daantje1981 schreef:
Mensen zijn ontevreden over hoe alles gaat in Nederland.

Ze zijn ontevreden....??? Maar als ik dan weer lees hoeveel men uitgeeft aan Kerst, Sinterklaas, vakanties en noem maar op, ben benieuwd wat er zo weer de lucht ingaat met Oud & Nieuw (oh, wat hebben we het toch slecht?) en zie hoe asociaal ze zichzelf gedragen op de weg, op straat, dan denk ik 'neem je eigen verantwoording eens'. Maar ja, dat willen ze niet horen. Het is altijd zo makkelijk om met je vingertje te wijzen, he..... Clown

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:20

Nadya schreef:
Daantje1981 schreef:
Mensen zijn ontevreden over hoe alles gaat in Nederland.

Ze zijn ontevreden....??? Maar als ik dan weer lees hoeveel men uitgeeft aan Kerst, Sinterklaas, vakanties en noem maar op, ben benieuwd wat er zo weer de lucht ingaat met Oud & Nieuw (oh, wat hebben we het toch slecht?) en zie hoe asociaal ze zichzelf gedragen op de weg, op straat, dan denk ik 'neem je eigen verantwoording eens'. Maar ja, dat willen ze niet horen. Het is altijd zo makkelijk om met je vingertje te wijzen, he..... Clown

Niet ontevreden daarover. Meer over hoe het gaat met het vreemdelingen beleid etc etc etc.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:25

Citaat:
Niet ontevreden daarover. Meer over hoe het gaat met het vreemdelingen beleid etc etc etc.

Dat ben ik zeker ja ! Bloos

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:30

Hmm... volgens mij is dit morgen al weer een discussie topic van 10 pagina's of meer Haha!
Met doom ben ik het eens Ja

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 18:41

Daantje1981 schreef:

Dat klinkt net zo onderbouwd als het Wilde(rs) geroep in de ruimte.

Zie je de man ooit in een programma waar hij op vragen moet antwoorden??

Nee gewoon domme dingen roepen, meestal dingen die niet eens kunnen en andere domme mensen roepen dan dat ze het er mee eens zijn.
Maar niemand kan uitleggen waar ze het nu eigenlijk mee eens zijn.
Misdadigers met een Nederlands paspoort uitzetten Verward
Koran verbieden Verward
Ministers op een onbeschofte manier uitschelden Misselijk

En zelf maar blijven roepen dat alles een schande is Ach gut