Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Zo'n persoon überhaupt al isoleren vind ik een grote foutIn welk land leven we nou
Marjolein_18 schreef:Het is toch wat.. Dit wens je niemand toe zeg.. Jeetje, afschaffen die cellen!
trustHim schreef:schimmelig er zijn echt mensen die dat nodig hebben. Er staat ook dat het een tehuis voor gehandicapten is. Als het gaat om verstandelijk gehandicapten kan ik je uit ervaring verzekeren dat je soms echt niet anders kan. Wel moet ik zeggen dat ik dit wel een heel erge fout vind. Bij ons mag een isoleer niet langer dan een paar uur gebruikt worden!
Extra medicatie vind ik persoonlijk ook geen goede oplossing, want dat heeft vaak ook weer heel veel bijwerkingen
Schimmelig schreef:Zo'n persoon überhaupt al isoleren vind ik een grote foutIn welk land leven we nou
aswas schreef:@ schimmelig, ik ben het met je eens dat er te weinig onderzoek gedaan wordt, naar alternatieve behandelmethodes. Maar er is gewoonweg te weinig geld voor. Als ik zie hoe sommige woonhuizen eruit zien........... Als ik zie hoe krap personeel vaak staat........ Als ik zie wat er aan dagbesteding gegeven kan worden........
Het kan helaas niet dat er zomaar ergens geld vandaan getoverd wordt, om (vaak) induviduele personen te onderzoeken.
En met jouw stelling dat wij de mensen in een kaal hok stoppen, omdat we er niet beter mee om kunnen gaan, ben ik het niet helemaal eens. Ik ben het met je eens dat er ook een andere manier zou kúnnen zijn (niet in alle gevallen), maar soms heb je geen andere keuze, omdat het zelfverwondend gedrag vaak te ernstig is.
(Mag ik weten in welke sector jij werkzaam bent?)
Citaat:Oh oh, suggereer je nu dat ik daadwerkelijk in de betreffende sector werken moet om er sjoege van te hebben?
Schimmelig schreef:Er moet meer tijd, geld, aandacht, energie, etc etc in dit soort instellingen gestoken worden om betere onderzoeken te doen naar vriendelijke methodes. Ikzelf durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat er een effectievere oplossing is voor dit soort problemen
Piaffe schreef:En wat nou als dezelfde persoon 'losgelaten' wordt en zichzelf verwond, maar ook jouw broertje in de instelling???