Kabinet bezorgd over plan Wilders voor Koranfilm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Kabinet bezorgd over plan Wilders voor Koranfilm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 19:00

link; http://www.nrc.nl/binnenland/article837437.ece/Kabinet_bezorgd_over_plan_Wilders_voor_Koranfilm

Den Haag, 28 nov. PVV-leider Geert Wilders werkt aan een tv-film met kritiek op de Koran. Volgens Wilders moet de film duidelijk maken „tot welke verschrikkelijke dingen de Koran vandaag de dag nog leidt".

Het kabinet maakt zich zorgen vanwege de voorgenomen anti-islamitische lading van de film. Dat bevestigt een woordvoerder van minister Hirsch Ballin (Justitie, CDA). De ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken hebben in een gesprek met Wilders begin november hun zorgen tegenover Wilders geuit, en „hem gevraagd de mogelijke risico’s voor zichzelf en zijn omgeving mee te wegen”, zegt de woordvoerder. De PVV-leider had in dat gesprek „geschetst wat hij van plan is”. Volgens de woordvoerder had Wilders zelf contact gezocht met Justitie.

Minister Hirsch Ballin zegt dat het recht van Wilders om de film te maken „buiten kijf” staat. „We hebben er wel op gewezen dat het gebruik van vrijheid van meningsuiting ook de verantwoordelijkheid met zich meebrengt dat het gesprek in de samenleving daar niet onder lijdt. Er is vrijheid van meningsuiting, maar het moet wel bijdragen tot een dialoog. Er mag discussie zijn, maar met respect voor ieders geloofsovertuiging.”

Volgens Wilders is het zijn bedoeling om „met een stevige korte film beeldend te maken dat de Koran gewoon niet deugt”. Hij wil niet ingaan op de inhoud van de film. Het is de bedoeling dat de film eind januari af is en op tv wordt uitgezonden. Volgens Wilders zijn de makers „al aardig op weg”. Bij de publieke omroep is niets bekend over uitzending van de film.

Wilders heeft de Koran al eerder aangevallen. Hij noemde het de „islamitische Mein Kampf” en pleitte voor een verbod op het boek. De PVV-leider zegt dat het niet zijn bedoeling is om moslims te kwetsen of te beledigen. „Maar dat kan zeker wel het gevolg zijn.” De PVV neemt regelmatig anti-moslimstandpunten in. Zo wil de partij een verbod op immigratie van moslims.

In 2004 maakten VVD-politica Ayaan Hirsi Ali en cineast Theo van Gogh een korte film met ernstige kritiek op de Koran. De film was voor Mohammed B. een van de redenen om Van Gogh in november 2004 te vermoorden. In de film, Submission Part I, werden op de toegetakelde lichamen van de figuranten in het Arabisch Koranteksten gekalligrafeerd. De film leidde tot heftige protesten uit de moslimwereld.

---

Ik vind het echt discriminerent hoor Verward

Edit; even wat verwijderen
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 28-11-07 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaby

Re: Kabinet bezorgd over plan Wilders voor Koranfilm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:02

Koreanen zijn mensen uit Korea. Daar hangt de meerderheid van de mensen de Islam niet aan.

Maar ik vind Wilders steeds gekker worden. Hij houdt geen rekening meer met mensen die moslim zijn,hij ziet alleen nog maar die kleine groep moslims die het voor de rest verpest.
En dat noemt hij zich partijleider van de Partij voor de Vrijheid. Vrijheid voor wie? Voor iedereen met blond haar en blauwe ogen?

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:07

En maar zeuren hè, dat hij bedreigd wordt.

Wat Hirsch Balin zegt vind ik wel mooi:
"Er is vrijheid van meningsuiting, maar het moet wel bijdragen tot een dialoog. Er mag discussie zijn, maar met respect voor ieders geloofsovertuiging."

En wat meneer Wilders doet, heeft niks met respect te maken, laat staan dat hij open staat voor een dialoog. Die man versterkt dit maatschappelijke probleem alleen maar.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:17

Die Wilders is zwaar gestoord... en erg gevaarlijk voor onze samenleving. En kennelijk wil hij héél graag een tweede Pim Fortuin worden.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:04

Mag toch hopen dat hij dan ook eerlijk is en zijn tweede film zal gaan over het andere gevaarlijke boek: de bijbel?

Maar dat zal dan wel weer niet....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:37

Dat hij het ziet als een Islamitische Mein Kampf, ligt meer aan hem dan aan de Koran.
Zoals bekend is is het (ook met de bijbel) hoe je het zelf leest. Wat je eigen gedachtes erachter zijn.
Ik zie in dit boek alleen maar mooie dingen. Meneer Wilders ziet slechte dingen, zegt meer over hem dan over de Koran.
Die man is gewoon gestoort...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:51

Het ironische aan het hele verhaal is dat Wilders de Nederlandse samenleving waarschuwt voor de Moslims die haat zouden zaaien.. Terwijl JUIST HIJ degene is die meer haat creeert dan wie dan ook..

Deze meneer Wilders beseft niet met welk vuur hij speelt.. ik vind het een misselijkmakend respectloze man..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:49

De eerste gedachten die ik had gisteren na het zien van dit op het nieuws was, oh oh dat word oorlog.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zie dat er echt van komen zo hoor.
Op de opmerking dat dit niet helemaal goed zal vallen zegt hij doodleuk, ach ik word vaker bedreigt, maar heb goede beveiliging.
Ja hallo, ik loop niet rond met beveiliging en vraag ook helemaal niet om om in een drama terecht te komen door zijn wens een filmpje te maken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:54

Dus het is een filmpje over de negatieve gevolgen van de islam. Buiten het feit van sommige stomme uitspraken vind ik dat eigenlijk niet erg. Denk dat veel mensen zich afvragen hoe het in het extreem deel van de islam het leven is, en alleen door de vijand te kennen, kunnen we er iets aan doen. Zou een goede docu zijn, maar dan gemaakt door iemand die het goed meent. En geen politieke voordelen aan wilt zien. Vind het spijtig dat er elke keer een kinderspelletje van politiek word gemaakt. Zo verklein je jou kansen tegen het extremisme. Want zo worden er fronten gemaakt, en zijn mensen makkelijker te overtuigen. Maar goed politieker en slim zijn is vaak niet evenredig

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:54

Haha geweldige vent die Wilders!
De Koran is ook een moordgeloof (letterlijk) moet je hem maar eens lezen, van bepaalde stukken wordt je gewoon misselijk. Dat kan ik geen geloof meer noemen.

Het valt me trouwens nog 100% mee dat hij nog niet neergeschoten is evenals Pim Fortuijn. De politiek is zo corrupt als het maar zijn kan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:44

LiNdA1986 schreef:
De Koran is ook een moordgeloof (letterlijk) moet je hem maar eens lezen, van bepaalde stukken wordt je gewoon misselijk. Dat kan ik geen geloof meer noemen.

Het valt me trouwens nog 100% mee dat hij nog niet neergeschoten is evenals Pim Fortuijn. De politiek is zo corrupt als het maar zijn kan.

Ik vind raar dat je tegenwoordig al moet zeggen dat het meevalt dat iemand nog niet neergeschoten is, dat vind ik juist verkeerd gaat aan de wereld. Als dat al normaal word, dat je neergeschoten word voor je gedachten.. njah hoe verkeerd die ook zijn. Buiten dat feit klopt het beeld niet van de gemiddelde islamiet die hij schept, en mensen zijn zo slim om daar dan kwaad op te worden. Waardoor je juist in zijn val stapt en hem gelijk geeft. Net zoals bij ons straat zonder jihad, inplaats van op tv te verklaren dat ze inderdaad ook tegen jihad zijn, neen een relletje Dromen
Wat dus weer perfect in het voordeel van de tegenpartij valt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:12

LiNdA1986 schreef:

*roffel*

Een moordgeloof? Hmm.. erg typisch dat de 10 geboden er anders ook letterlijk in staan.

Het is maar hoe je het leest. Ik heb zowel de ( nederlandse vertaalde) koran en de bijbel gelezen. Jij ook? Denk het niet, dan zou je het niet zeggen.

*gaat even wat opzoeken over kruistochten*

Hij noemt moslims in zijn film achterlijke mensen ect. Daar heb je dus een oordeel klaar over miljoenen en miljoenen mensen, nee fijn zo iemand in ons politiek!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:14

Kruistochten zijn wel niet meer van deze tijd, dus als voorbeeld te nemen voor andere geloven is het vergaand. Ik denk dat niemand van ons daar aan mee heeft gedaan. Noch onze ouders, grootouders, grootgrootouders enzo Lachen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:15

Je bent met net voor met de kruistochten, laten we het verder niet hebben over alle slacht en martelpartijen in de bijbel.............

Maar laat Wilders maar komen met zijn film, en dan niet naderhand gaan zeiken over beveiliging dan lost het probleem Wilders vanzelf wel op............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:15

Ik vind die Wilders echt niet normaal meer... Dat je het niet eens bent met een geloof kan ik begrijpen, maar om op deze manier zo'n reacties uit te lokken vind ik écht laag, en dan straks maar zeuren als er mensen op zn tenen zijn getrapt, dat ze niet sporen (van het an dere geloof dan, als je begrijpt wat ik bedoel)..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:29

katiavl schreef:
Kruistochten zijn wel niet meer van deze tijd, dus als voorbeeld te nemen voor andere geloven is het vergaand. Ik denk dat niemand van ons daar aan mee heeft gedaan. Noch onze ouders, grootouders, grootgrootouders enzo Lachen

Ik bedoel er mee te zeggen dat er in de bijbel net zo goed dingen staan die je anders kan lezen, dus geweld kan gebruiken en zeggen dat het in de bijbel staat. Want dit is misschien in de Koran het geval, maar in de bijbel net zo goed Lachen

Ach, hij wilde eerder ook al de hele Koran verbieden in Nederland.. Pff, lekker democratie zeg.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:36

Nagelbijten / Gniffelen Die vent heeft iig wel ballen Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:39

Nessah schreef:
katiavl schreef:

Ik bedoel er mee te zeggen dat er in de bijbel net zo goed dingen staan die je anders kan lezen, dus geweld kan gebruiken en zeggen dat het in de bijbel staat. Want dit is misschien in de Koran het geval, maar in de bijbel net zo goed Lachen

Ach, hij wilde eerder ook al de hele Koran verbieden in Nederland.. Pff, lekker democratie zeg.

Alleen is er een stuk minder christelijk terrorisme, dus er is wel degelijk verschil en dat zal niet alleen met interpretatie te maken hebben Knipoog

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:40

VValar schreef:

Nog wel Rolleyes

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:42

Tavanta schreef:
VValar schreef:

Nog wel Rolleyes

Haha hij moet idd nu wel uit gaan kijken Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:44

Tuurlijk is er een verschil.. Veel mensen in het Midden-Oosten lopen heel wat jaren achter. Bijv. hoe je daar wordt opgevoed zo werden mensen hier 90 jaar geleden ook opgevoed. Om even krom te zeggen.

Ik vind niet dat de Koran de schuld mag krijgen van geweld, omdat het een mooi boek is met goede bedoelingen.

Mensen die moorden zijn geen moslim, die hebben hun eigen geloof ervan gemaakt en verpesten het voor de mensen die wel echte moslims zijn en die eerlijk en goed zijn.

En zeggen dat moslims achtelijk zijn.. Sorry, gaat er bij mij niet in.. Hoe bedoel je alles over 1 kam scheren!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:52

Ik vraag me af of de politiek het gewoon niet eens is met Wilders of dat ze bang zijn voor de gevolgen die zijn film waarschijnlijk heeft.
Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd (lees laf) dat wij ons hier drukker maken over het beledigen van moslims terwijl ze zich in die landen ook nooit ene ruk aantrekken van wat wij hier ergens van vinden..Neem het schenden van mensenrechten.
Maar dat kan aan mij liggen en de Koran is NIET mooi en anders lezen heeeeeeeel veel mensen hem verkeerd en da's ook niet goed.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:57

Zelfs wel eens stukken van de Koran gelezen? Lachen

Jammer dat veel mensen altijd maar zeggen dat de Koran niet mooi is, terwijl ze hem nog nooit gelezen hebben Lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:01

Ik heb hem niet gelezen nee, vandaar dat ik er voor de zekerheid achter heb gezet dat er dan een heleboel mensen zijn die hem verkeerd lezen Knipoog

Edit: ik heb de bijbel trouwens ook nog nooit gelezen maar daar heb ik ook wel mijn mening over Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:05

Ja dat is zo, al hoewel ik denk dat dat ook komt omdat veel mensen door andere mensen zo worden opgevoed, met hun zieke ideën. aan gezien er hele gebouwen vol kinderen zijn die van jongs af aan horen dat zij voor allah zelfmoordaanslagen moeten doen.. Als je van baby af aan dat altijd hoort.. en iedereen in je omgeving zegt dat, ben je gehersen spoeld. En dat is vaak het geval.

Om een voorbeeld te noemen; kijk maar naar kinder soldaten, die schieten ook mensen neer.. omdat ze niet beter weten.