Man ontvoerd en mishandeld na internetdate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Man ontvoerd en mishandeld na internetdate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 17:50

bron > http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=69973
STADSKANAAL - Een 54-jarige inwoner van Stadskanaal is na een afspraakje, dat hij via internet met een 17-jarig meisje had gemaakt, urenlang mishandeld en gekneveld.

De man was naar een woning in de stad Groningen gelokt, waar hij direct na binnenkomst met een honkbalknuppel werd neergeslagen. Zijn gezicht werd met tape afgeplakt. Het slachtoffer is vier uur in het huis vastgehouden en in die tijd werd er twee keer een groot geldbedrag van zijn rekening gepind. De man is uiteindelijk in een gordijn gewikkeld en met zijn eigen auto naar Haren gebracht, waar hij is gedumpt. Het slachtoffer heeft bij een huis aangebeld, waarna de politie kon worden ingeschakeld.

De politie heeft inmiddels zes verdachten aangehouden. Het gaat onder anderen om het 17-jarige meisje, haar 21-jarige vriend uit Delfzijl en de 23-jarige bewoner van het huis, waar de Stadskanaalster is vastgehouden. Zes van de verdachten zitten nog vast.

Ik vind t echt niet oke dat een man van die leeftijd af wil spreken met een zeventienjarige, maar om dan vervolgens eigen rechter te gaan spelen en deze man dan maar zo te mishandelen, dat gaat toch ook Veel en Veel te ver?
Laatst bijgewerkt door Natasjaa op 28-11-07 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Re: Man ontvoerd en mishandeld na internetdate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:52

Pffff, serieus. Waar gaat het heen?

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:53

jeetje mina echt niet normaal..

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:57

Beetje raar van die man, maar ook zielig voor die man.

Dat mishandelen is tever gegaan, maar ik vind dat allen even iets duidelijk maken ook genoeg was.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 18:00

Ja precies, goedkeuren doe ik t ook zeker niet dat ie afspreekt met een zeventienjarige, maar om dan dit te verwerken te krijgen, gaat echt te ver toch?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:02

en geld afnemen,,,, lijtk meer op roof overval dan op een valstrik en eigen rechter spelen om die date

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:29

Pff.. Die vent is toch veel te oud voor een meisje van 17?! Vind dat ten eerste al behoorlijk ziek. Ook ziek dat ze niet gewoon melding bij de politie hebben gedaan, en ipv daarvan die vent maar afgetuigd hebben. Scheve mond Wat mij betreft alle betrokkenen maar een flinke straf aan de broek! Ja

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:51

aan de ene kant vind ik het misdadig... ik praat dus ook niks goed, maar....... wat nou als hier een bericht had gestaan van " meisje van 17 urenlang misbruikt door 54 jarige internetdate" ?

dan denk ik, dat vele hier dingen geroepen hadden als " geef hem maar een uurtje met mij, zwaar straffen, piemel eraf ! "enz enz.

ik weet dat eigen rechter spelen niet mag...maar toch, misschien is er nu iig wel 1 misbruiker minder in de maatschappij Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:32

Mag ik het raar vinden dat een 54jarige man moet gaan daten met een 17jarige? Wie weet wat hij zelf van plan was... Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, evengoed niet leuk voor die man.. Scheve mond

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:40

Sorry hoor, maar volgens mij hebben ze die man niet afgetuigd om het feit dat hij met een 17 jarig meisje wou afspreken, maar is hij afgetuigd om het geld.
Heb het vermoeden dat het allemaal op deze manier in scene is gezet en dat als er een man van in de 20 had gereageerd, dat hem precies het zelfde was overkomen (als hij z'n pin pas bij zich zou hebben Knipoog )

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:41

ik las het net
is hier vlakbij
vind het allemaal wel vaag hoor

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:58

wie weet heeft het meisje zich wel anders voor gedaan? Is het een keer niet het vieze oude mannetje, maar het meisje dat het zo wel handig vind? Daar wel eens aan gedacht? Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:02

Die vent was niet goed bij z'n hoofd af te spreken met een 17jarige, die kan ook nooit goede bedoelingen hebben gehad.
Maar dit is natuurlijk ook niet best...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:07

Waarom krijgt altijd gelijk de man de schuld? Sigaar

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:12

HardcoreLady schreef:
Waarom krijgt altijd gelijk de man de schuld? Sigaar

heb je het geluidsfragment die bij de link staat gehoord?

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:05

Taj die man wordt gezien als een oud vies mannetje, maar inderdaad misschien heeft dat meisje zich wel voor gedaan als een vrouw van ouder dan 17.
Zie hier geen schuld in van de man, dat meisje en de rest die in het complot zaten zijn de schuldige.
Hoop dat ze een terrechte straf krijgen!
Arme man, die voelde zich misschien zo eenzaam dat hij zijn geluk zocht op internet (zo krijgt die man ook medeleven in dit topis Knipoog )

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:11

Is het uberhaupt zeker dat het meisje zich voor gedaan heeft als 17 jarige? Misschien deed ze wel als of ze 30 was, kan zo maar. Het lijkt mij inderdaad ook meer dat het ze om het geld ging. Wat een misselijke streek zeg, echt walgelijk.

Als haar leeftijd inderdaad het lokkertje is geweest voor deze man, dan heeft ie er hopelijk van geleerd. Maar dan nog, iemand zo toe takelen voor geld, daar heb ik geen goed woord voor over. En dan ben je 17.. lekker begin van je leven.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:11

sabrina85 schreef:
Taj die man wordt gezien als een oud vies mannetje, maar inderdaad misschien heeft dat meisje zich wel voor gedaan als een vrouw van ouder dan 17.
Zie hier geen schuld in van de man, dat meisje en de rest die in het complot zaten zijn de schuldige.
Hoop dat ze een terrechte straf krijgen!
Arme man, die voelde zich misschien zo eenzaam dat hij zijn geluk zocht op internet (zo krijgt die man ook medeleven in dit topis Knipoog )

ook het geluidsfragment niet beluisterd?

dit het meisje en die mannen fout zaten? ja natuurlijk, helemaal mee eens, dat hadden ze nooit mogen doen en ze moeten daar ook voor gestraft worden, maar deze man(54), was dus wel bewust uit op een afspraakje met een 17 jarig meisje en tja.. noem het vooroordeel , maar ik geloof toch echt niet dat dat was om een kopje thee mee te drinken.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:17

Ok, heb het geluidfragment beluisterd en zal mijn mening even bij stellen. Onacceptabel van de man om op deze manier toenadering te zoeken tot jonge meisjes, onacceptabel van de mannen die hem hebben toegetakeld. Ben benieuwd wat de precize rol van het desbetreffende meisje is geweest..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:02

Ja, ze is 17, maar er word niet gezegd of ze zich ook voor deed als 17 jarige.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:06

hmm :s heb het geluidsfragment niet geluisterd ga ik ook niet doen, aangezien mijn comp, dan kuren heeft.
maar als het echt zo is dat hij wist dat ze 17 was........BAH wat een vies ventje.. hahaha.
Maar dan alsnog zij spoort ook niet en ze hadden ook zeker niet het recht hem te mishandelen en zijn geld te stelen!!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:17

sabrina85 schreef:
hmm :s heb het geluidsfragment niet geluisterd ga ik ook niet doen, aangezien mijn comp, dan kuren heeft.
maar als het echt zo is dat hij wist dat ze 17 was........BAH wat een vies ventje.. hahaha.
Maar dan alsnog zij spoort ook niet en ze hadden ook zeker niet het recht hem te mishandelen en zijn geld te stelen!!

Helemaal mee eens. Maar afspreken met een 17 jarige is niet strafbaar....
Het geeft wel te denken...maar je kunt daar geen straf op geven, als er verder niets gebeurt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:26

Hij scheen specifiek op zoek te zijn naar een 17-jarige (geluidsfragment) dus dat zal hij wel geweten hebben. Ik keur dat zeker niet goed, maar om hem om die reden uit te nodigen, met de bedoeling hem af te persen en te mishandelen, keur ik nog veel minder goed.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:41

Dit is een verhaal met twee kanten denk ik. Aan de ene kant het vieze vuile oude mannetje en aan de andere kant het 17 jarige meisje die geld nodig heeft. Hij was op één ding uit, maar zij (en haar vrienden) ook. Beiden hebben ze een plan en de groep van het meisje heeft hun plan kunnen uitvoeren.

Maar wie er nou echt schuldig is? Het gedrag van de man is niet goed, hij is pedofiel (ook al heeft hij misschien niet alle bedoelingen gehad die ik hier nou in mijn hoofd haal) maar het meisje en die groep hebben ook schuld, zij sprak bewust met hem af, misschien onder druk van de groep, vervolgens is hij neergeslagen en is zijn bankrekening geplunderd.

Het zullen vast en zeker twee rechtzaken worden, ook al zou de rechtzaak van het meisje (17 jaar, dus kinderrechter) niet echt breed worden uitgemeten in de media. (of helemaal niet)

Iedereen heeft in deze zaak wel iets wat een schuld kan zijn. Maar het is niet normaal te noemen dat zoiets gebeurd. Voor eigen rechter spelen mag niet.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:46

Hmmm ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden..
Aan de ene kant vind ik het belachelijk dat die man met een 17-jarig meisje wil afspreken, maar aan de andere kant heb ik zoiets van als het alleen afspreken is.. Ik weet verder niet wat hij van plan was ofzo en het geluidsfragment kan ik niet luisteren, ben op stage en heb hier geen geluid. Ik luister die vanavond wel even!
Maar dus aan de andere kant vind ik dat dat meisje dit nooit had mogen doen! Als ze niet met hem af wil spreken of ze het niet normaal had gevonden had ze niet met hem af moeten spreken!