Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 09:51

Joran van der Sloot weer gearresteerd
Uitgegeven: 21 november 2007 22:21
Laatst gewijzigd: 22 november 2007 06:14

ARNHEM - Joran van der Sloot is woensdag in Arnhem aangehouden als verdachte in de verdwijningszaak van Natalee Holloway. Het Landelijk Parket heeft dat laten weten.

De arrestatie volgde op een verzoek van het Openbaar Ministerie op Aruba. Volgens het parket heeft nader onderzoek op Aruba nieuwe bewijzen opgeleverd.

Reden voor de aanhouding van Van der Sloot is volgens het OM zijn betrokkenheid bij doodslag dan wel (zware) mishandeling van het spoorloos verdwenen meisje met de 'dood ten gevolge hebbend'.

Op Aruba werden woensdag ook de twee broers Deepak en Satish K. op dezelfde gronden aangehouden, zo liet de hoofdcommissaris van politie op het eiland woensdag weten. Samen met Joran van der Sloot en de twee broers ging de 18-jarige Natalee op 30 mei de nacht in. Ze werd daarna nooit meer teruggevonden.

Onderzoek

Nadat het onderzoek in deze zaak vorig jaar in een impasse raakte, deden de Arubaanse autoriteiten een verzoek om steun aan het Korps Landelijke Politiediensten in Nederland. Dat stelde een team van twintig personen samen dat van april tot en met juni 2007 onderzoek deed op Aruba, onder meer bij het ouderlijke huis van Van der Sloot op Aruba. Het is niet bekend of daar het nieuwe bewijsmateriaal is gevonden.

De officier van justitie op Aruba wilde niet ingaan op de aard van het nieuwe bewijs. "Er is onderzoek verricht. Daarbij is nieuw materiaal naar boven gekomen, waarmee de verdachten de komende dagen worden geconfronteerd", zei de officier woensdagavond.

Volgens het OM passen de aanhoudingen in het besluit voor het einde van het jaar een definitieve beslissing te nemen over de vervolging van de verdachten.

Strand

Van der Sloot (20) werd in 2005 ook al een keer aangehouden. Bij gebrek aan bewijs werd hij vrijgelaten. Van der Sloot zou haar na het avondje stappen naar eigen zeggen op het strand alleen hebben achtergelaten. In eerste instantie loog hij daarover tegenover de politie.

Hij wordt nu verdacht van betrokkenheid bij doodslag op het Amerikaanse meisje dat eind mei 2005 op Aruba verdween. Aruba heeft om uitlevering gevraagd. Volgens de officier van justitie moet Van der Sloot binnen acht dagen op Aruba zijn. Dat is volgens haar binnen de binnen het koninkrijk vastgestelde termijn van bewaring.

Boek

De politie arresteerde sinds de verdwijning in totaal tien mensen, maar inmiddels waren die allemaal weer vrijgelaten. Eerder dit jaar verscheen een boek waarin Joran van der Sloot zijn versie van het verhaal uit de doeken doet. Hij biedt daarin zijn excuses aan tegenover de familie van Holloway. Ook de vader van Joran, Paul, zat in 2005 enkele dagen vast in verband met de verdwijning.

ZIE OOK: 03/07/2007 'FBI dwarsboomde politie Aruba in Holloway-zaak'
15/02/2007 Schadevergoeding in Holloway-zaak afgewezen
15/12/2006 Nieuwe juridische stappen in zaak-Holloway
26/11/2006 'Justitie frustreerde onderzoek Natalee Holloway'
02/09/2006 Nederland gaat Holloway-onderzoek leiden
09/03/2006 Advocaat Joran van der Sloot wil geen proces

bron: www.nu.nl

Verbaasd toen ik die site opende, men is dus nog wel degelijk bezig met onderzoeken.
Wat ik me alleen afvraag, er is geen lijk gevonden, hoe kan iemand verdacht worden van betrokkenheid bij doodslag en/of zware mishandeling? Dan moet er dus wel erg stuitende dingen naar boven zijn gekomen, wil dat die 3 mannen weer als verdachten kenmerken..

Heeft iemand van jullie het boek van Joran gelezen?

Anoniem

Re: Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:56

Citaat:
er is geen lijk gevonden, hoe kan iemand verdacht worden van betrokkenheid bij doodslag en/of zware mishandeling?

Precies mijn gedachte bij het lezen van dat stukje Ja

Hoe weten ze nu dan zeker dat ze dood is?
Dat neemt men wel al langer aan, maar ik heb ook eens een versie op tv gezien dat men dacht dat ze de vrouwenhandel in is gegaan en daar vast gehouden wordt omdat ze daar graag blonde vrouwen hebben.

Dus ik vraag me ook af hoe ze nu bij dood en mishandeld komen.

Ik hoop wel voor haar ouders dat de waarheid boven water gaat komen Ja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 10:00

Nou dat is het vage van het hele onderzoek he, heb ooit eens al een topic geopend hierover en ik meen mij te herinneren dat er ooit eens verkrachting geopperd werd, ook zoiets raars, hoe weten zij dat?
Kijk, ik denk het mijne er wel van hoor, daar niet van..hoop dat er uit de komende verhoren iets duidelijk gaat worden, wat het ook is..die ouders hebben het recht te weten wt er met hun kind is gebeurd en hopelijk gebeurd dat snel.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:14

Ik las het net ook op http://www.nu.nl
Ik vind het ook vreemd dat ze iemand kunnen aanklagen van moord zonder lijk? Ik heb toen een stuk gezien van de documantaire waarin ook een interview te zien was met de commesaris die de zaak op aruba onderzocht had. Het is een hele rare situatie, ze zou nog leven en in een helicopter naar de VS zijn vervoerd. Echt, ik heb een raar gevoel bij deze zaak. (net als bij maddie mccann)
Dit is trouwens een nieuw stuk van nu.nl

www.nu.nl schreef:
Joran van der Sloot snel naar Aruba
Uitgegeven: 22 november 2007 11:28

ARNHEM - De 20-jarige verdachte van betrokkenheid bij de dood van Natalee Holloway, Joran van der Sloot, wordt mogelijk deze week overgebracht naar Aruba.

Een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) zei dat de man donderdag wordt voorgeleid en dat hij daarna op het vliegtuig gaat.

Op verzoek van justitie op Aruba werd Van der Sloot woensdag in zijn woonplaats Arnhem gearresteerd. Het is de tweede keer dat hij in verband met de verwdijning van de Amerikaanse tiener is aangehouden.

Nader onderzoek op het eiland heeft volgens het OM nieuw bewijs tegen hem opgeleverd. Wat dat nieuwe bewijs inhoudt, is niet bekendgemaakt.

Stappen

Holloway verdween in mei 2005 spoorloos na een avond stappen. Van der Sloot en twee andere mannen, Deepak en Satish K., zouden haar als laatsten levend hebben gezien. Justitie op Aruba hield woensdag ook hen opnieuw aan.

Doodslag

Van der Sloot is woensdag aangehouden omdat Aruba hem verdenkt van doodslag dan wel (zware) mishandeling van Natalee met haar dood als gevolg. De onderzoeksrechter in Arnhem neemt donderdag geen besluit over zijn voorlopige hechtenis, dat heeft de rechter op Aruba al gedaan zei de woordvoerder van het OM. De verdachte wordt geïnformeerd over het aanhoudingsbevel.

Boek

De politie arresteerde sinds de verdwijning in totaal tien mensen, maar liet die ook allemaal weer vrij. Eerder dit jaar verscheen een boek waarin Joran van der Sloot zijn versie van het verhaal uit de doeken doet.

Hij biedt daarin zijn excuses aan tegenover de familie van Holloway. Ook de vader van Joran, Paul, zat in 2005 enkele dagen vast in verband met de verdwijning.

Doorbraak

De vader en moeder van Holloway hopen op een doorbraak in de zaak. "De familie is altijd hoopvol gestemd als er in de zaak een stap in de goede richting wordt gezet", liet een woordvoerster van Beth Holloway, de moeder van Natalee, volgens Amerikaanse media van donderdag weten.

De inmiddels gescheiden moeder wilde niet persoonlijk reageren. Haar ex Dave Holloway liet weten dat er weer enige hoop gloort dat de politie antwoorden vindt in het vraagstuk over Natalee's verdwijning.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:15

het is een blijft een vreemde zaak, ik geloof ook zeker wel dat Joran er wat mee te maken heeft en meer weet dan wij denken, maar ik vind het ook vreemd dat hij van doodslag of mishandeling verdacht wordt als haar lichaam spoorloos is...
ik denk niet dat deze zaak ooit opgelost gaan worden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:17

Citaat:
Wat ik me alleen afvraag, er is geen lijk gevonden, hoe kan iemand verdacht worden van betrokkenheid bij doodslag en/of zware mishandeling?

Nou, dat was ook mijn eerste gedachte, beetje bizar....

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:17

Mazzel-meid schreef:
het is een blijft een vreemde zaak, ik geloof ook zeker wel dat Joran er wat mee te maken heeft en meer weet dan wij denken, maar ik vind het ook vreemd dat hij van doodslag of mishandeling verdacht wordt als haar lichaam spoorloos is...
ik denk niet dat deze zaak ooit opgelost gaan worden

Mee eens, ik denk ook niet dat de zaak opgelost zal worden, nee wacht laat ik anders zeggen. Ik denk niet dat de waarheid ooit naar boven zal komen, wel denk ik dat ze er een veroodeling doorheen proberen de drammen zodat de zaak 'opgelost' lijkt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:18

Ik heb het boek van Joran hier in de kast liggen Nagelbijten / Gniffelen

Maar snel lezen dan voordat er geen bal meer van klopt Verward

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:44

Tja ik vind het ook zo'n vreemde zaak.

Waarom heeft hij dan eerst gelogen? Als hij nou gelijk eerlijk was geweest.
Ik begrijp ook niet waarom ze nog geen lijk hebben gevonden?

Is ze niet gaan zwemmen en toen gepakt door een haai ofzo (zeg maar wat stoms, weet niet eens of daar haaien zwemmen)

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:48

heel vreemd allemaal! en inderdaad, net als wat de TS zegt: hoe kan iemand verdacht worden van betrokkenheid bij doodslag en/of zware mishandeling als er geen lijk gevonden is??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:50

je kan uitgaan van forensische bewijzen deze kunnen heel simpel zijn, want soms is het lijk gewoon heel goed ontdaan. Met sommige technieken kan het lijk nooit meer gevonden worden, en als dat zou zeggen dat de deliquent niet gestraft kan worden is beetje raar he Knipoog

Dan zullen we veel moordenaars hebben, net zoals er veel zaken zijn waar er voor 12 doodslagen word vervolgt ook al zijn er maar zes gevonden

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:53

In Aruba weet iedereen dat als je op een bepaalde plek iemand 100 meter uit de kust brengt, er nooit meer iets gevonden wordt. De vader van Joran (advocaat) heeft direct gezegd: no corps, no case. De hele verdediging is hierop gebaseerd. Is best zwak toch? Joran is immers (een van) de laatste die het meisje levend gezien heeft.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:23

Is dat zo Anneve, maar hoe kan iemand dan op die 100 meter spoorloos verdwijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:24

Zuigkrachten naar beneden ofzo? Daar denk ik dan aan Lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:26

Hoe kunnen ze hem daarvan beschuldigen als er niet eens een lijk is gevonden? (toch, ze is toch niet gevonden?)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:28

Rozanne schreef:
Hoe kunnen ze hem daarvan beschuldigen als er niet eens een lijk is gevonden? (toch, ze is toch niet gevonden?)

ze is inderdaad nooit gevonden

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:43

Daarom vind ik het wel een rare zaak.. Maar ik denk wel dat ze dood is.. Ze kan zich zo nevernooit verbergen. Al die media aandacht..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 02:44

ik vind het een bizarre zaak... het heeft ook behoorlijk veel teweeg gebracht ( en nog steeds natuurlijk) ook tussen de diverse landen.. ook daardoor zijn er wel veel verhalen en beschuldigingen ontstaan, die niet de werkelijkheid weergeven.

hoe dan ook, stel dat Joran er idd niks mee te maken heeft, pfff.. dit is ook voor die jongen dan niet niks om door te maken.. en... ik weet het dus gewoon niet of hij wel ergens schuldig aan is, ik vind het allemaal erg vreemd.
(is hij wel schuldig? tja... dan hoop ik dat zijn blaren pijnlijk zijn)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:24

Citaat:
Is dat zo Anneve, maar hoe kan iemand dan op die 100 meter spoorloos verdwijnen?

Stroming is daar van het eiland af de oceaan in....... En die is groot en diep en er zwemt van alles rond.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:30

Ze vertelde vanochtend op het nieuws dat hij is aangehouden vanwege telefoongesprekken die hij had met zijn vrienden. Die zouden niet stroken met wat hij de politie eerder vertelde.

Imo is dit toch weer heel erg zwak.

Ik ben benieuwd waar dit gaat eindigen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:22

Waar rook is is vuur.. zal ik maar zeggen.. het riekt aan alle kanten..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:30

Ik "volg" de zaak al een tijdje. Ik weet niet zo goed wat ik er van denken moet. Hebben jullie toen ook die hele special van Peter R. de Vries gezien?

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:33

Ik hoor net op de radio dat joran opnieuw is aangehouden omdat hij verdachte dingen zou hebben gezegd tijdens telefoongesprekken. Ze zijn hem al een hele tijd aan het afluisteren geweest..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:46

Ik denk zelf dat Joran onschuldig is.Ik vermoed dat Natalee is gaan zwemmen met haar dronken kop en door de stroming is mee gesleurd.Midden op zee zal vast wel een haai zwemmen die honger heeft en die zal haar wel op gegeten hebben.Ik denk dat het zo gegaan is,en dan vinden ze haar lijk nooit meer.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:02

Ja, Gohya, dat is inderdaad een reële mogelijkheid. Echter Joran kan dan wel verweten worden dat hij geen poot uitgestoken heeft. Je mag iemand niet laten verdrinken nl. In dat geval zou dood door schuld ten laste gelegd kunnen worden. Dat weet zijn vader ook, dus als Joran gezien heeft dat ze de zee ingegaan is, dan heeft hij dat verzwegen op advies van zijn vader. Ik denk ook dat hij haar niet vermoord heeft, maar iets dergelijks moet gebeurd zijn.
Vast staat dat ze zijn samen op het strand zijn geweest, en dat ze gedronken hadden.