kind alleen thuis tijdens inbraak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

kind alleen thuis tijdens inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 10:38

OOSTVOORNE - Ineens hoorde Robin (12) zondagavond een harde klap. Hij was alleen thuis. Dit is niet pluis, dacht hij. De jongen ontvluchtte zijn slaapkamer via het dak en belde de politie.

Buiten keek hij of hij de inbrekers nog zag, maar die waren al gevlogen. Kort daarna arriveerde de politie. Het hele huis in Oostvoorne was overhoop gehaald.

De inbraak heeft de jongen flink doen schrikken. Niet vreemd, want zaterdagavond hadden de dieven al geprobeerd om in de vrijstaande villa in te breken. Toen Robin de volgende dag geen zin had om met zijn ouders mee te gaan naar een strandtent in de buurt, instrueerde zijn vader hem om op z’n slaapkamer te blijven met de deur op slot en de telefoon bij zich. ,,Want misschien zouden ze terugkomen.’’

En dat gebeurde. ,,Om kwart voor zeven sloeg de hond aan,’’ vertelt Robin. Een halfuurtje later hoorde hij een klap. ,,Er was iets op de grond gevallen. Ik hoorde voetstappen. Mijn hondje kwam naar mijn kamer, doodsbang.’’

Hij klom uit zijn raam en belde zijn ouders, maar die namen niet op. ,,De muziek stond zo hard in die strandtent. Doordat mijn tas van de barkruk afviel, zag ik dat Robin vier keer gebeld had. Hij had mijn man zelfs tien keer gebeld,’’ zegt zijn moeder.

Intussen had Robin 112 gebeld. Toen de politie kwam, zat hij rillend van de kou in zijn pyjama verstopt in de tuin. Van de inbrekers ontbrak elk spoor. De buit was volgens het gezin niet groot.

http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten ... 836041.ece

na het lezen van dit berichtje denk ik maar 1 ding.
ALS je al vermoed dat de inbrekers terug komen dan laat je toch je kind niet
alleen thuis!!! Dan blijf je toch thuis. Gelukkig had de jongen zijn mobiel bij zich.
Laatst bijgewerkt door Ann op 20-11-07 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nieuwsbericht toegevoegd

KiWiKo

Re: kind alleen thuis tijdens inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:43

achut, arm kereltje!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:44

Jeetje je laat je kind toch niet thuis als je weet dat er inbrekers komen?

Arm kind... Ach gut

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:45

ach arm kind. Dan ben je toch niet helemaal wijs als je weet dat er een kans is dat ze terug komen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:46

Met 12 kun je best alleen thuisblijven maar als er al een poging is gedaan dan mogen je ouders toch wel even bij je blijven.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:49

En dat noemt zich ouders?? Hamer Dag lieverd, het kan zijn dat er inbrekers komen hoor. Gewoon op je kamertje blijven. En bel maar als er iets is....(wij nemen toch niet op..) Sorry hoor, dat kind heeft 14 keer zijn ouders proberen te bellen.... Die zaten gezellig te doen in een strandtent. Ze moeten zich diep, diep schamen. Dapper ventje trouwens.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:51

Ooh, wat een ouders!
Die mensen zijn helemaal gestoord.
Je laat je kind dan toch niet alleen thuis?!
Die wilden zeker van hun kind af ofzo.
Arm jochie! Ach gut

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:57

...dat snap ik dan weer niet he!..tuurlijk kan een kind van 12, wel even alleen thuis blijven..maar de schrik zit er toch gewoon nog in bij zo'n mannetje!...dan ga je de volgende dag toch niet gelijk weer weg!..en zeker met dit voorgevoel...sommige ouders denken ook alleen maar aan de eigen lolletje!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:47

Wat een wacko's die ouders. Ze weten dat de kans bestaat dat er inbrekers langskomen en dan zeg je tegen dat jochie ga maar op je kamer zitte met de telefoon?!

Die ouders zijn echt niet helemaal helder hoor.

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:50

wat erg, wat zal hij bang zijn geweest.
Leuke ouders zeg.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:00

Esmeralda schreef:
na het lezen van dit berichtje denk ik maar 1 ding.
ALS je al vermoed dat de inbrekers terug komen dan laat je toch je kind niet
alleen thuis!!! Dan blijf je toch thuis. Gelukkig had de jongen zijn mobiel bij zich.

Helemaal mee eens.
En hou dan iig je telefoon bij je.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:03

wat een wijze knul! Echt wel erg knap opgepikt allemaal hoor!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:04

Op zich kan een kind van 12 best wel een paar uurtjes alleen thuis blijven, maar als je vermoed dat die inbrekers terug komen dan laat je zo'n kind toch niet alleen? Onbegrijpelijk.

Die knul heeft het trouwens wel heel goed aangepakt. Zorgen dat hij ze niet in de weg loopt, je weet nooit wat ze dan gaan doen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:05

Wel een dapper mannetje... En wat een achterlijke ouders zeg!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:05

delerium schreef:
wat een wijze knul! Echt wel erg knap opgepikt allemaal hoor!

Dat was ik er in mijn vorige post vergeten bij te zetten. Echt heel dapper van hem, en dat hij meteen gebelt heeft naar de politie.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:06

De ouders zijn hier duidelijk fout, maar het kind gaat ook niet vrij-uit. Als hij gewoon meegegaan was, was er niks aan de hand geweest. Hij was duidelijk gewaarschuwd....

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:06

Ik vraag mij zo af of deze ouders nog wel de titel ouders verdienen.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:10

Hmpff ik vind het dom dat die ouders dat kind niet mee hadden genomen. Je weet niet met wat voor soort inbrekers je te maken hebt, en als je al bijna zeker weet dat ze terug komen, neem je je kind toch zeker wel mee? Alhoewel dat kind een leeftijd heeft bereikt, waarop hij zelf ook kan bedenken dat hij beter mee kan gaan..

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:14

Strawberry_ schreef:
Hmpff ik vind het dom dat die ouders dat kind niet mee hadden genomen. Je weet niet met wat voor soort inbrekers je te maken hebt, en als je al bijna zeker weet dat ze terug komen, neem je je kind toch zeker wel mee? Alhoewel dat kind een leeftijd heeft bereikt, waarop hij zelf ook kan bedenken dat hij beter mee kan gaan..

Als ze perse naar die tent wilden, hadden ze ook een oppas in de vorm van Opa of Oma kunnen vragen, of had er eentje thuis kunnen blijven. Je laat je kind niet met zo'n opdracht/boodschap achter van ga maar in je slaapkamer zitten. Egoïstisch gedrag als ouders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:19

Sneu voor het jochie... maar super gehandeld!
In een alleenstaande villa zou ik niet snel een kind alleen laten, maar op dat tijdstip was ik ook wel eens alleen als kind. Maar goed, wij hebben een simpel rijtjeshuis in een drukke buurt dus dan is de hulp altijd nabij. Mijn neefje van 11 en nichtje van 12 zijn 's avonds ook wel eens alleen (op een gangbaar tijdstip natuurlijk en ook niet lang, hooguit een uurtje). Maar ook die wonen in een drukke buurt in een gewone 2 onder 1 kap woning Nagelbijten / Gniffelen

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:21

Tja mijn zusje heeft ook al een keertje oog in oog gestaan met een inbreker. Ze schrok zich rot, maar hij gelukkig ook en hij rende dus weg.

Wel beetje raar inderdaad dat die ouders zo'n jochie maar alleen thuis laten en zeggen dat hij de deur van zijn kamer maar op slot moet doen. Uberhaubt gevaarlijk..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:24

Billy schreef:
De ouders zijn hier duidelijk fout, maar het kind gaat ook niet vrij-uit. Als hij gewoon meegegaan was, was er niks aan de hand geweest. Hij was duidelijk gewaarschuwd....
bij een kind van die leeftijd heb je als ouders toch hoop ik het laatste woord...

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:27

Vanillala schreef:
Tja mijn zusje heeft ook al een keertje oog in oog gestaan met een inbreker. Ze schrok zich rot, maar hij gelukkig ook en hij rende dus weg.

Wel beetje raar inderdaad dat die ouders zo'n jochie maar alleen thuis laten en zeggen dat hij de deur van zijn kamer maar op slot moet doen. Uberhaubt gevaarlijk..

Inderdaad... (brandgevaar e.d.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:29

Dat is echt gestoord Scheve mond Lekker verantwoordelijke ouders heb je dan..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:03

shera schreef:
Billy schreef:
bij een kind van die leeftijd heb je als ouders toch hoop ik het laatste woord...

Precies, niks te willen, luisteren
Ik vind hier de ouders meer dan fout
Het lijkt er bijna op dat ze hoopte dat de dieven terug zouden komen.
Misschien is het wel een verzekeringsspelletje. ( maar wie ben ik om dat te zeggen)