Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LiNdA1986 schreef:Ik vind de straffen hier in Nederland sowieso al veel te laag en de politie veels te soft (die mogen bijna niks) ze moeten eens een voorbeeld aan Amerika nemen.
_Lola_ schreef:Ja dat snap ik maar als er ECHT bewezen is dat iemand schuldig is en bekend heeft.. Dan vindt ik gewoon dat de straffen echt veel hoger moeten..
Ik kan webcamsex niet vergelijken met een moord.. (allebei totaal fout dat zeker, maar kom op zeg wat een verschil.. Dan had hij net zo dat meisje kunnen vermoorden had ie toch niet langer hoeven zitten)
BartVB schreef:Zelfde zie je overigens in de politiek. Zodra het daar over terrorisme of pedofilie gaat moet ineens alles kunnen, zowel wat straffen betreft als opsporingsmethodes en toelaatbaar bewijs. Erg enge ontwikkelingen als je het mij vraagt.
xDramaQueen schreef:van mij mogen er best een paar aan de strop.
Die van de webcam seks vind ik erg hoog eerlijk gezegd, dat krijg je niet eens voor een moord.
voor de rest vind ik de straffen veel te laag maar ach we kunnen blijven piepen maar er gebeurt toch niets, was het hier maar wat meer als amerika etc.
Citaat:Het aantal Amerikanen dat gevangen zit, is sinds 1970 acht keer zo groot geworden, maar de criminaliteit is nauwelijks gedaald.
Zep schreef:xDramaQueen schreef:van mij mogen er best een paar aan de strop.
Die van de webcam seks vind ik erg hoog eerlijk gezegd, dat krijg je niet eens voor een moord.
voor de rest vind ik de straffen veel te laag maar ach we kunnen blijven piepen maar er gebeurt toch niets, was het hier maar wat meer als amerika etc.
Dan verhuis je toch lekker naar Amerika?
Bart heeft al heel goed verwoord hoe ik erover denk. Zwaarder straffen heeft, blijkt uit onderzoek, geen enkele gunstige invloed op de criminaliteitscijfers. In de VS is het aantal moorden het hoogst in de staten waar er de doodstraf op staat
Overigens blijkt ook dat hoe meer men van een zaak afweet, hoe milder men over de straf denkt. Mensen die alleen een krantenartikeltje over een bepaalde misdaad lazen, oordeelde veel harder dan degenen die het volledige dossier onder ogen kregen.
BartVB schreef:Probleem is alleen dat er nu 1.5 miljoen (!) amerikanen in de gevangenis zitten en die mensen komen niet bepaald socialer/beter terug in de maatschappij als ze weer vrijkomen..
BartVB schreef:Daarnaast lijkt het me ook niet heel relevant of je nou 2 of 20 jaar cel krijgt voor een bepaalde misdaad. Als je al zo ver heen bent dat je iets doet waar 2 jaar cel op staat gaat het (lijkt mij) niet heel veel uitmaken of dat dan een paar jaar meer is.
runningkawa schreef:De gewone criminaliteit is aan het dalen, al enkele jaren.
Maar gewelddadige criminaliteit stijgt al jaren.
runningkawa schreef:Maar het geaai en getuttel hier...nee dat is de oplossing niet en dat zien we ook wel terug in de cijfers van gewelddaige criminaliteit...en onder jongeren stijgt criminaliteit sowieso al...
Chiqa schreef:runningkawa schreef:Maar het geaai en getuttel hier...nee dat is de oplossing niet en dat zien we ook wel terug in de cijfers van gewelddaige criminaliteit...en onder jongeren stijgt criminaliteit sowieso al...
Dat geaai en getuttel is snel over zodra ze dr zelf bij betrokken zijn