Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanling schreef:Maarja, op de fiets naar Josie, dat doe ik dan weer niet
Nellekeee schreef:Mij is altijd geleerd dat je alles van je eigen geld moet kopen, en niet boven je budget moet gaan leven. Lenen is slecht wordt mij geleerd. En ik vind dat wel logisch, je betaald zoveel meer geld terug. Maar ik snap jou ook heelgoed, ik zou gewoon nu alvast goed gaan sparen hopen dat je auto het nog een tijd doet en dan stapje voor stapje een betere auto kopen...
[***] schreef:Ik zou alleen lenen voor iets wat zijn waarde behoudt (ontroerend goed, huis bijv.) en niet voor luxe artikelen als auto's, tv's, dat soort dingen. Die dingen zijn als je ze koopt al niet meer waard wat je er voor gegeven hebt en als je een poosje spaart kun je het zo kopen zonder rente en bijkomende kosten van een lening. Ik zou gaan sparen en tot die tijd in je brikje rijden, of proberen om steeds nieuwer te gaan rijden. Dan kan je de rente in een auto stoppen en niet bij een leningverstrekker op de bank.
Sim0ne schreef:[***] schreef:Ik zou alleen lenen voor iets wat zijn waarde behoudt (ontroerend goed, huis bijv.) en niet voor luxe artikelen als auto's, tv's, dat soort dingen. Die dingen zijn als je ze koopt al niet meer waard wat je er voor gegeven hebt en als je een poosje spaart kun je het zo kopen zonder rente en bijkomende kosten van een lening. Ik zou gaan sparen en tot die tijd in je brikje rijden, of proberen om steeds nieuwer te gaan rijden. Dan kan je de rente in een auto stoppen en niet bij een leningverstrekker op de bank.
Mooi verwoord hoe ik er ook over denk!
Mistic schreef:Waarom is lenen slecht?
Als je zeker weet dat je de aflossing kunt betalen is het voor sommige momenten juist heel handig.
Lenen wordt pas slecht als je je overal in de schulden steekt terwijl je weet dat je het niet kan terugbetalen.
Mistic schreef:Offtopic:
En als je je huis nou met verlies moet verkopen?
Mistic schreef:Offtopic:
En als je je huis nou met verlies moet verkopen?
saroanda schreef:Al dat gehuil over niet geld uit geven wat je niet hebt. We leven in het jaar 2007, als iemand nou lekker die luxe wilt, so be it. Als je maar wel de wilskracht hebt om het af te betalen, kan er niks mis gaan.
saroanda schreef:Al dat gehuil over niet geld uit geven wat je niet hebt. We leven in het jaar 2007, als iemand nou lekker die luxe wilt, so be it. Als je maar wel de wilskracht hebt om het af te betalen, kan er niks mis gaan.