De jeugd van tegenwoordig" mag geen kippen slachten"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

De jeugd van tegenwoordig" mag geen kippen slachten"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 11:34

De jeugd van tegenwoordig" mag geen kippen slachten
In het VT4-programma "De jeugd van tegenwoordig" mogen geen kippen meer worden geslacht. In de uitzending van 1 november werd de minderjarige deelnemers opgedragen om eigenhandig kippen te slachten. Hiermee overtreden ze op verschillende manieren de wet op het dierenwelzijn, meldt de FOD Volksgezondheid. De dienst dierenwelzijn stelt een onderzoek in.

VT4 schrapt intussen bepaalde scènes met mogelijk dierenleed uit de volgende uitzending van het programma. Wie dieren slacht, moet elk mogelijk lijden vermijden: de dieren mogen geen onnodige pijn of opwinding voelen. Bovendien mag dierenleed niet gebruikt worden om een programma sensationeler te maken. "In de uitzending van vorige week van 'De jeugd van tegenwoordig' is duidelijk te zien dat de minderjarige deelnemers niet voorbereid waren op de kippenslachting, die niet vlot verliep", aldus FOD Volksgezondheid. In het onderzoek zal de inspectie eerst en vooral moeten bepalen bij wie de verantwoordelijkheid ligt. Eerder deze week was er al een overleg met VT4. Na overleg met dierenrechtenorganisatie GAIA besliste VT4 ook om in de volgende aflevering van "De jeugd van tegenwoordig" geen varkenscastratie zonder verdoving uit te zenden. De zender houdt voortaan rekening met wet en gevoeligheden voor dierenwelzijn.

gazet van antwerpen

Ben er helemaal mee eens, vind het ronduit schandalig, ik heb niks tegen dieren slachten maar wel als het gebeurd door mensen die de nodige kennis niet bezitten. En dat varkenscastratie zonder verdoving gewoon op tv uitgezonden word als normaal gaat me helemaal te boven.

LiNdA1986

Re: De jeugd van tegenwoordig" mag geen kippen slachten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:18

Tja ik vind dat dus ook abnormaal!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:19

Ik begrijp ook niet wat er nu precies leuk aan is om zoiets uit te zenden Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 20:24

Schimmelig schreef:
Ik begrijp ook niet wat er nu precies leuk aan is om zoiets uit te zenden Verward

de stukken die ik had gezien waren de meiden aan het wenen, omdat ze de kippen dood moesten doen. En was het slachten mislukt en liep de gehaverde kip weg en moest gevangen worden.
Voor mij was dat al genoeg om van zender te veranderen, reality tv erg leuk

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 03:10

ja kheb toen weg gegekeken, was dat voor onzin.
als je iets niet wilt doen moeten ze je niet dwingen.
en zeker nie dieren iets aandoen,daar kan ik zeker nie tegen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:43

Ik heb het nog nooit gezien maar ik kan me niet voorstellen dat het een leuk programma moet zijn.
Ik vind het terecht dat ze op hun vingers zijn getikt en ik hoop dat ze de volgende keer nog wel 2 keer nadenken voordat ze weer zo'n programma bedenken en uitzenden.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:53

Ik heb die aflevering ook gezien.
Verschrikkelijk gewoon! Scheve mond
Ik vind wel meerdere dingen in dat programma echt not done..

Normaal zouden 'de leerlingen' aankomende donderdag dat varken slachten. Ik ben blij dat die stukken er uit gaan.
Ik zou het ook nooit kunnen een dier slachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:57

Wat erg dat ze zoiets doen en dan voor minderjarigen, dus kinderen. Ik vind het een uiting van wreedheid die nergens op slaat. Ik ken het programma niet, als het een programma is voor de jeugd om ze uit te dagen tot het doen van opdrachten, vind ik het een raar programma, of ze worden opgeleid tot slager, maar dan neem ik aan dat je eerst kennis hebt over het hoe en wat.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:58

Ik zou het ook echt niet kunnen hoor..
Ik snap er de fun ook niet van Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:00

russel schreef:
Wat erg dat ze zoiets doen en dan voor minderjarigen, dus kinderen. Ik vind het een uiting van wreedheid die nergens op slaat. Ik ken het programma niet, als het een programma is voor de jeugd om ze uit te dagen tot het doen van opdrachten, vind ik het een raar programma, of ze worden opgeleid tot slager, maar dan neem ik aan dat je eerst kennis hebt over het hoe en wat.

jeugd van tegenwoordig is begonnen met het op internaat steken van kinderen zoals vroeger, nu is het boerenstiel dus eigelijk leven en kinderen straffen in zoals de boerendochter en zoon vroeger werd opgeleid en leefde

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:02

Het gaat meestal om kinderen met gedragsproblemen.
Nuja dat vind ik toch. Bloos

Zo moesten eens 2 jongens die niet gehoorzaamde een paar uur op de mesthoop gaan staan en wanneer de klok ging moesten ze zich voordoen als een haan.. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:02

Apart hoor. Dus ik begrijp dat het kinderen zijn die op een internaat zitten omdat ze een straf hebben? Bloos Dan leer je ze toch met dieren om te gaan, ipv zo, niet meer van deze tijd? Ik ben blij dat ik het niet gezien heb, kan daar niet tegen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:03

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:03

Ze zorgen ook voor die dieren, maar het slachten hoort er bij.
Van die kippen hebben ze vervolgens eten gemaakt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:32

russel schreef:
Apart hoor. Dus ik begrijp dat het kinderen zijn die op een internaat zitten omdat ze een straf hebben? Bloos Dan leer je ze toch met dieren om te gaan, ipv zo, niet meer van deze tijd? Ik ben blij dat ik het niet gezien heb, kan daar niet tegen.

Nee, ze hebben ingeschreven om als het ware terug in de tijd te gaan.

Eerder is er een reeks geweest waar kinderen een tijd op een 'Engelse kostschool' van vroeger zaten, met alle regels van toen (geen make up, geen deo, geen contact met het andere geslacht behalve op streng gecontroleerde schoolfeestjes, ouderwetse leerstof a la jaartallen en rijtjes blokken etc.)

En nu is er dus een reeks waarin ze een tijd moeten leven als de boerenkinderen van vroeger. En daar hoort het slachten en opeten van de dieren die je hebt verzorgd dus ook bij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:11

dat hoort er bij als je het kan, en niet nodeloos voor sensatie. Slachten is niet erg, maar zelfs een kip verdiend een degelijke manier. En niet te spreken over castratie zonder verdoving...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:16

Ik vind het uitzenden van een castratie zonder verdoving wel oke (mits hij niet meer pijn heeft dan anders door evt. geklungel) omdat mensen mijns inziens meer geconfronteerd moeten worden met het weggemoffelde leven van dieren in de bio industrie. Het is alleen dit waar ik inderdaad over val:

Citaat:
Bovendien mag dierenleed niet gebruikt worden om een programma sensationeler te maken

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:39

Ik heb die bewuste aflevering ook gezien. Ik snap niet dat die meiden het dan ook nog doen. Stelletje geiten ja, als ze aan mij zoiets zouden vragen dan wisten ze het wel!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:44

Whahahahahahaha [img] Afbeelding [/img]

waar is de tijd dat de nederlandse jongens in diensttijd nog gewoon op bivak een kip moesten slachten plukken en eten?

en dan deze...
Citaat:
De dienst dierenwelzijn stelt een onderzoek in.

Dierenbescherming OK, maar je kan ook te ver gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:59

Ik heb het niet gezien, maar de kippen die veel mensen savonds gebraden eten worden ook geslacht he Pling

In Fear Factor moest een vrouw een keer een levende krabachtige (een 'spin' zeiden ze geloof ik) opeten.. dat vond ik pas zielig Scheve mond

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:27

Pff ik vind het gestoord, dat slachten van die kippen in dat programma.

Heel dat programma is voor amusement opgezet en de helft bestaat uit acteurs, de andere helft uit opstandige pubers, en dan zit ik er echt niet op te wachten dat die pubers kippen moeten gaan slachten (of proberen)

Hele programma is dikke nep, maar de pijn van die kippen is des te echter. Het eerste is misschien amusement, maar het tweede volgens mij niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:00

WildWings schreef:
Ik heb het niet gezien, maar de kippen die veel mensen savonds gebraden eten worden ook geslacht he Pling

In Fear Factor moest een vrouw een keer een levende krabachtige (een 'spin' zeiden ze geloof ik) opeten.. dat vond ik pas zielig Scheve mond

Die kippen worden dan ook proffesioneel geslacht, als je leest gaat het anders aan toe...Dat mensen dieren geen dierwaardige dood wensen vind ik erg en dat voor een programmatje

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:06

Zoiets doe je toch niet Bloos!
kippen slachten ; oke, maar dan NIET op tv en ook professioneel, niet door een stel mensen van 18 die niet weten hoe het moet

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:10

Is die aflevering ok op internet terug te zien??? Geloof niet dat ik van dat progamma gehoord heb hier..

En ja, ben het er mee ééns dat als je een dier slacht of als je jaagt dat je dier zo snel mogelijk dood moet maken en niet onnnodig laten lijden.

Maar we zagen ook al eerder in enkele tv progamma's waaronder Temptation island dat er dieren geslacht werden en dat ging ook niet altijd ven snel moet ik zeggen...

Maarja Halal slachten mag wel van de wet? Omdat dat voor het geloof is, een koe word in een rond draaiend ding gedaan en gewoon overal met een mes gestoken en is bij volle bewustzijn omdat het hun ritueel is, dat beest loeit alles bij elkaar en er daarom snijden ze er ven een oor af. Heb het gezien op een duidelijk filmpje dat iemand met mobile telefoon filmde en die mannen hadden er een hoop lol in ook, dus wat nou slachtingsritueel voor geloof eerder sadisme

Kijk daar kan ik nou pist over worden

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:08

het is ook in belgie.
Ik vind het zelf echt een super programma, alleen met die kippen slachten heb ik ook ff weggezapt!