Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik weet niet of mensen hier bekend zijn met Phelps? Dit is namelijk absoluut niet een eenmalige actie, dit is een kerk die dit als voornaamste actiepunt heeft. Zij verstoren op zeer structurele basis
begrafenissen en memorials soldaten, ongeacht of ze homoseksueel zijn overigens, want zij vinden ALLE Amerikanen ofwel 'fags' ofwel 'faglovers' en dat vinden ze reden genoeg.
Ze zijn in hun teksten zeer kwetsend en agressief.
Mensen die er meer over willen weten kunnen de reportage van Louis Theroux kijken op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=mT_WHiHaXdw De hele documentaire staat er niet meer op, maar het is een zeer extreme family die volledig los staat van de omgeving en erg aanvallend en kwetsend hun 'boodschap' verspreiden.
Ik vind de schadevergoeding dan ook prima, en hoop dat er nog vele volgen. Het gaat hier niet om een incident, maar om stelselmatig kwetsen van mensen. Daar heb ik weinig, bijzonder weinig begrip voor.
Overigens: er zijn al vele mensen in discussie gegaan met deze mensen. Je komt er niet doorheen. Zij geloven inderdaad dat hun god ze het recht geeft om dit te doen, en dat het niet erg is dat ze mensen kwetsen omdat dat de taak is die god hen opgelegd heeft. Gesprekken hebben niet echt meer zin in deze situatie... daar sluiten ze zich volledig voor af.
Shadow0 schreef:Mensen die er meer over willen weten kunnen de reportage van Louis Theroux kijken op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=mT_WHiHaXdw De hele documentaire staat er niet meer op, maar het is een zeer extreme family die volledig los staat van de omgeving en erg aanvallend en kwetsend hun 'boodschap' verspreiden.
SAKKIA schreef:Vind ik ook wel heel erg veel geld hoor, ik denk ook wel dat dat wel ietsje minder had gemogen.
Ik vind het wel een goede zaak dat ze een straf krijgen maar dat had niet op deze manier gehoeven.
Citaat:Volwaardig baptist kan men pas zijn als men wordt gedoopt nadat men tot geloof in Jezus Christus is gekomen en door middel van een openbare belijdenis Jezus als Verlosser en Heer heeft aangenomen. De doop geschiedt door volledige onderdompeling in water. De vorm van dopen waarbij zuigelingen worden besprenkeld met water (de kinderdoop) wordt verworpen omdat baby's nog niet bewust geloven.
Het woord baptist komt van het Griekse woord βαπτίζω (spreek uit als baptidzo) en betekent 'dopen'.
Vooral in de Engelstalige wereld heeft deze stroming erg veel aanhang. Charles Spurgeon was een bekende baptistenprediker. Er zijn binnen het baptisme ook weer allerlei stromingen die variëren van vrijzinnig tot orthodox. In de VS is het baptisme een van de grootste christelijke stromingen. Dat komt doordat veel baptisten toen ze in Europa vervolgd werden naar Amerika vluchtten. De Southern Baptist Convention staat bekend om haar orthodoxie en haar omvang.
In Nederland is een groot aantal baptistengemeenten aangesloten bij de Unie van Baptistengemeenten in Nederland. Gemeenten die niet zijn aangesloten bij de Unie noemt men Onafhankelijke of Vrije Baptistengemeenten. Overigens werkt een aantal Vrije Baptistengemeenten samen in de ABC Gemeenten (een fusie van de Broederschap van Baptistengemeenten in Nederland (BBN) en CAMA). Ook zijn er Zevendedagsbaptisten die de eredienst niet op zondag houden en de rustdag niet op zondag vieren, maar op sabbat (zaterdag). Men baseert dit op het oudtestamentische vierde gebod, waarin gesproken wordt van de rustdag als zevende dag van de week.
erleyne schreef:Shadow0 schreef:Mensen die er meer over willen weten kunnen de reportage van Louis Theroux kijken op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=mT_WHiHaXdw De hele documentaire staat er niet meer op, maar het is een zeer extreme family die volledig los staat van de omgeving en erg aanvallend en kwetsend hun 'boodschap' verspreiden.
Ik heb de docu op Ned 3 gezien, wellicht staat hij er nog op bij uitzending gemist ( geen idee hoe lang dat er op blijft staan? ).
Dit zijn echte fundamentalisten, daar kan je echt geen discussie mee aangaan. Ook de manier waarop ze hun kinderen gebruiken tijdens die demonstraties. Ik vind het bedrag wat overdreven, maar volledig terecht dat er ingegrepen wordt. Hopelijk zijn er meer nabestaanden die de moed hebben om er wat tegen te doen!