11 jarig zwanger meisje in Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

11 jarig zwanger meisje in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:42

Dat las ik vanmorgen in de Tubantia. Meisje is pas 11 en ze is zwanger, ze weten nog niet wie de vader is maar als hij ouders is dan 14 dan wordt hij vervolgd. En ze pleiten ook voor abortus, want gyneacologen zeggen dat dit mentaal en fysiek beter is voor dat meisje. MAar abortus is verboden in Spanje, behalve in geval van verkrachting.

Sjongejonge, het lijkt wel alsof we terug gaan naar de middeleeuwen, waar vrouwen ook al zo jong begonnen met dat soort dingen...

LiNdA1986

Re: 11 jarig zwanger meisje in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:46

Toen ik 11 was, was ik totaal niet met liefde en s*x bezig.
Over een paar jaar lopen er al kids rond die 8 jaar zijn en zwanger.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:48

ze weet niet wie de vader is ??
of ze is verkracht of ze is wel een beetje een s l e t j e Tong uitsteken

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:50

iid,
Gatver, op mijn elfde was ik op en top penny, dacht echt nog niet aan sex en begon al helemaal te giechelen bij het woord..
Als mensen er zo vroeg mee beginnen vind ik het gewoon absurd en iedereen maar mopperen over ontspoorde kinderen, nou die komen dus ook uit tiener zwangerschappen voort. Hoe kan een kind van 11 nou een baby opvoeden?
En als ze niet weten wie de vader is, kan ik er dan uit gaan dat ze met meerde mannen/jongens het bed in duikt?
Getver!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:50

Armani88 schreef:

Een sletje vind ik nogal overdreven. Dat kind weet volgens mij niet eens waar ze mee bezig is geweest. Scheve mond

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:51

Het kan heel goed zijn dat er toch sprake is van verkrachting, en hoewel geen fysieke/agressieve dwang, dat het kind zich toch op de een of andere manier gedwongen voelde omdat ze op die leeftijd absoluut nog niet mondig zijn en voor zichzelf op kunnen komen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:53

Tellie schreef:
Armani88 schreef:

Een sletje vind ik nogal overdreven. Dat kind weet volgens mij niet eens waar ze mee bezig is geweest. Scheve mond

dat lijkt me toch wel anders doet ze het geen meerdere malen Knipoog

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:54

In de krant staat het vandaag ook. De vader is haar neefje schijnbaar. Ze zijn nog aan het onderzoeken hoe oud hij is (valt niet veel aan te onderzoeken denk ik dan), en als hij ouder is dan 14 zal hij beschuldigd worden van verkrachting. Ik vind het er een beetje raar staan. Uit het verhaal maak ik op dat ze het wel allebei zelf wilden, maar dat hij dan toch van verkrachting beschuldigd zal gaan worden omdat zij nog maar 11 is.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:56

Armani88 schreef:
dat lijkt me toch wel anders doet ze het geen meerdere malen Knipoog

Hoe weet jij dat het meerdere malen is gebeurt? Misschien was het wel in 1x raak. Lachen

Verder ga ik mee met tamorka

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:59

Als ze niet weten wie de vader is heeft ze het misschien wel met meerde mensen van het mannelijke geslacht gedaan Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:59

omdat er staat dat onbekend is wie de vader is tellie... kan best dat ze met meerdere gedaan heeft en niet weet wie nu vader word

laatst al kind in belgie van 10 bevallen, nu weer kind van 11,,, tjonge jonge waar gaat dat heen

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:01

iew best ziek..

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:02

xXLiekeXx schreef:
Als ze niet weten wie de vader is heeft ze het misschien wel met meerde mensen van het mannelijke geslacht gedaan Clown

Hoe het dan ook het zij, hij zal ongetwijfeld van het mannelijk geslacht zijn....

Ik vind het wel wat hoor, die jonge meisjes en dan al met sex bezig, waar is de tijd gebleven dat je tot je 12e met barbie speelde en daarna tot je 15 in een boom hing.
Tjonge jonge...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:06

Ach, dit is niet alleen iets van nu hoor ... de moeder van een vriendin van mij was ook 11 toen ze zwanger raakte (net 12 toen mijn vriendin geboren werd). Mijn vriendin is nu 31.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:10

@ vikki, dan kan het gewoon je zus zijn. Zal d'r ook vaak voor aangezien worden.
@injo, Ik bedoelde met mannelijk geslacht een samenvattin van mannen en jongens Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:10

pff je hoort het nu echt steeds vaker! dat ze zo jong zijn en zwanger

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:14

xXLiekeXx schreef:
@ vikki, dan kan het gewoon je zus zijn. Zal d'r ook vaak voor aangezien worden.

Ja Ik stond ook echt raar te kijken toen ik oor het eerst bij mijn vriendin (in Chicago, Il, USA) kwam... ik ben 4 jaar ouder dan mijn vriendin en 8 jaar jonger dan haar moeder, ik heb vriendinnen die ouder zijn dan haar moeder... Mensen denken vaak "oh wat leuk zo'n jonge moeder, jullie zijn vast net vriendinnen", maar dat denken ze dan fout... Ik ken bijna geen strengere moeder Nagelbijten / Gniffelen (ze heeft er wel voor gezorgd dat haar dochter niet hetzelfde is overkomen...)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:50

Ik denk dat jullie weinig idee hebben van hoe vrouwelijk de meisjes hier zijn. Zodra ze beginnen te puberen zijn ze echt wel met sex bezig en het is helemaal niet ongewoon om jong achter de kinderwagen te lopen.
Dit komt deels omdat sex zo taboe is dat er niet over wordt gesproken, laat staan over voorbehoedsmiddelen. Daarbij zijn voorbehoedsmiddelen erg duur. Die aan de pil zijn (een schrikbarend laag percentage van vrouwen) gaan er slordig mee om. De morning afterpil is het meest verkochte "voorbehoedsmiddel".
De jongens zijn erg opdringerig. Dit is in Spanje veel meer het geval dan in Portugal. Maar de meiden zijn ook bepaald willig.
Het zijn gewoon een andere volken dan jullie gewend zijn.
Dat maakt het nog niet slecht.
Kinderen hebben hier helemaal geen jeugd zoals bij jullie. Ze moeten al vroeg flink meehelpen. Ze worden hard aangepakt en spelen helemaal niet of nauwelijks. Echt niet te vergelijken.

Natuurlijk ligt bij die jonge zwangerschappen en de taboes ook de oorsprong van het hoge aantal kinder- en vrouwen mishandeling en doding....

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:00

Volgens mij heb je het over het platteland, en mogelijk is dit ook een verhaal uit het platteland. Maar zoals jij het stelt geloof ik niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:08

Natuurlijk heb ik het over het platteland, maar denk je dat stadmeisjes later rijp zijn ofzo? Zodra je ongesteld bent, ben je een vrouw. Er zijn meisjes die daar niet zo mee bezig zijn en er zijn meisjes die er wel mee bezig zijn. En hier is het warmer en zijn mensen dus eh, meer in de mood om het maar zo te zeggen zodra ze de hormonale drive hebben. Dit is gewoon een natuurlijk verschijnsel.

Wat ik zeg, is dat het niet zo byzonder is als dat het in vele ogen van Nederlanders lijkt. Zodra je meer naar het Middenlandse zeegebied en er onder gaat, zul je zien dat (er) meisjes (zijn die) vrij vroeg kinderen baren.

De mishandeling en doden van kinderen en (ex) vriendinnen en vrouwen komt overal voor, ook bij stadsmensen, en dit verbind ik rechtsstreeks aan het ongewenst zwanger raken door gebrek aan voorlichting en slechte toegang tot voorbehoedsmiddelen. Dat geldt ook gewoon voor stadsmensen.
Abortus kan gewoon toegepast worden als daar medisch een reden voor is (en als een gynaecoloog vind dat het kind te jong is om te baren dan is dat ook een medische indicatie), bij verkrachting en misvorming van de vrucht. Volgens mij is dat trouwens alleen van toepassing als de vrucht ouder is dan een bepaald aantal weken en mag daarvoor altijd abortus worden toegepast, ik weet niet beter of Portugese vrouwen laten zich in Spanje aborteren of in Spaanse klinieken in Portugal. Maar abortus heeft niet echt mijn interesse, dus ik durf er geen eed op te zweren.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 25-10-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:17

xXLiekeXx schreef:
@injo, Ik bedoelde met mannelijk geslacht een samenvattin van mannen en jongens Knipoog

precies , mijn moeder en mn jongste tante schelen ook 10 jaar
lijkt me echt een zieke gedachte als dus iemand rondloopt straks met een dochter die 10 jaar jonger is dan jezelf..
vind het wel appart dat zulke jonge meidjes er nu al daarmee bezig zijn. Maarjaa denk ook dat ze geen benul hebben van waar ze mee bezig zijn

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 14:18

Maar Lusitana, waar zijn die ouders eigenlijk? Hebben zij geen enkele rol in wat hun kinderen uitvreten???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:23

Nee, de ouders, dat is het hem nou juist, willen gewoon niks van hun kinderen weten, ze willen ze alleen hebben om gratis werkkracht te hebben en iemand die later voor ze zorgt. Zelf zijn ze vaak ook gewoon een product van mishandeling en ongewenste zwangerschappen. Dat zijn dingen die men niet een twee drie veranderd.

De ouders die wel bewust kinderen kiezen gaan er anders mee om en zullen ze ook voorlichten en helpen met toegang tot voorbehoedsmiddelen.

Er is pas uit onderzoek gebleken dat maar weinig ouders met hun kinderen spelen, ik meen maar 6% ik zoek het even op. Dat is dan Portugal, Spanje kan wat verschillen, maar de cultuur om kinderen bv van 9 tot 6 op school te laten is hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 25-10-07 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:25

MissToseland schreef:
pff je hoort het nu echt steeds vaker! dat ze zo jong zijn en zwanger

tog vald het nog best mee hoor
bij het gelloof noordhollands dagblad zit ook altijd op zondag een boekje dat de vrouw heet ..
en daarin sprak een vrouw die dus abortesen doet en ze zij dat zowiezo de meeste abbortusen werden gedaan tussen de 20 en de 35 jaar ofzo
en maar gelloof iets van 8 procent tussen de 13 en de 20 en echt zelden daaronder die leeftijd , hooguit 1x per jaar ofzo dat ze iemand van 11 of 12 een abortus moeten laten doen..
zo iets was het

het hele verhaal word altijd zo opgeblazen omdat bij iedere keer als het rond die leeftijd gebeurt het in kranten etc. worden gezet.

gebeurde vroeger ook wel eens een enkele keer, net zoals nu ..

maarjaaa is evengoed wel raar als een kind van 11 zwanger is .

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:26

oh jee!!
moet er niet aan denken.. mijn dochter is 11 Ziek