Dutroux corrigeert boek Sabine Dardenne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:33

AMSTERDAM - 'De gevangenis van Ittre is nog erger dan het concentratiekamp van Buchenwald', zo schrijft Marc Dutroux in een brief die deze week gepubliceerd staat in Dag Allemaal. Uit getuigenissen uit de gevangenis blijkt dat de veroordeelde nog altijd geen spijt en gewetenswroeging heeft.

Volgens een cipier heeft Dutroux onlangs het boek ’Ik was twaalf en ik fietste naar school’ van Sabine Dardenne in zijn cel besteld en er de passages in geschrapt die volgens hem ’onjuist’ zijn.

bron: Telegraaf.nl

Wat respectloos tegenover dat meisje dat hij dat boek heeft mogen lezen. Van mijn kant totaal geen medelijden voor die man laat hem maar wegrotten in die gevangenis!

Zaina

Re: Dutroux corrigeert boek Sabine Dardenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:36

Ik heb dat boek ook een keer gekocht en ongeveer 50 bladzijdes gelezen, maar ik vond het erg slecht geschreven en heb het niet verder gelezen. dus ik weet niet precies wat er allemaal in staat.
Ik vind het wel erg belachelijk dat hij er dingen in schrapt die volgens hem onjuist zouden zijn.
Ook diep triest natuurlijk dat hij er (nog steeds) geen spijt van heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:36

Die man is ziek, echt gewoon zwaar ziek. Geen woorden voor, walgelijk gewoon.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:37

echt waardeloos.....
hij heeft en blijkbaar geen spijt van en hij voelt zich ook nog eens verheven om een boek met ervaringen van een 12(!!!!)jarige te "herschrijven"....

Erger dan Buchenwald... die man is niet goed bij zijn hoofd!
als het al erger zou zijn, dan zou ik er nog absoluut geen medelijden mee hebben.. maar of dat zo is betwijfel ik...

De man krijgt elke dag te eten en hij mag vast ook genoeg slapen... maarja, feit is gewoon dat kinderverkrachters niet met open armen worden ontvangen....

Wellicht wordt hij misbruikt en verkracht.. tja, risico van het vak zal ik maar zeggen....

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:43

Ik heb het boek gelezen... het is geen literair hoogstandje, maar het is wel de keiharde waarheid... wat een verschrikking dat hij dat boek uberhaupt heeft mogen bestellen!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:06

Loesje88 schreef:
Ik heb het boek gelezen... het is geen literair hoogstandje, maar het is wel de keiharde waarheid... wat een verschrikking dat hij dat boek uberhaupt heeft mogen bestellen!

Idd, ze is dan ook geen schrijfster maar een slachtoffer wat haar verhaal verteld.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:10

Ook ik heb het boek gelezen, schrijfster of geen schrijfster dat maakt niet uit. Ze heeft iets vreselijks meegemaakt, dat beschrijft ze. Ik heb het boek in één teug uitgelezen, het greep me, kon het niet meer wegleggen.

Dat dit 'beest' (want dat is het) daar op deze manier mee omgaat is vreselijk. Het feit alleen al dat hij passage's schrapt geeft al aan hoeveel 'spijt' hij heeft. Die man is een gewetenloos monster.

Psychopaat. En die straf die hij heeft gekregen is véél te licht, in zo'n gevallen zou je wensen dat er de doodstraf bestaat. Maargoed, dat is weer een andere discussie.

edit; en hij heeft het slecht? Hij kan het niet slecht genoeg hebben! Ik schrap mijn doodstraf verhaal bij deze, weg laten rotten daar. Die 'verlossing' verdient hij in dit geval niet eens!
Laatst bijgewerkt door DL_ op 19-10-07 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:11

Wat mij betreft gun ik M.D. alle ellende van een concentratiekamp in het kwadraat. Onbegrijpelijk dat ze hem een podium geven waarop hij Sabine nogmaals een keer publiekelijk kan vernederen.

Deze zak met bedorven darmen moeten ze opbergen in een bunker en tot zijn dood negeren ! Arme Sabine.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:16

Uphill schreef:
Wat mij betreft gun ik M.D. alle ellende van een concentratiekamp in het kwadraat. Onbegrijpelijk dat ze hem een podium geven waarop hij Sabine nogmaals een keer publiekelijk kan vernederen.

Deze zak met bedorven darmen moeten ze opbergen in een bunker en tot zijn dood negeren ! Arme Sabine.

Helemaal mee eens! Ik vind het dieptriest dat hij nog aandacht krijgt op deze manier. Zo kan zij nooit verder met haar leven. Ik heb diep respect voor hoe zij dit in haar boek beschreven heeft ik heb het ook in een keer uitgelezen. Walgelijk wat er met haar gebeurd is en nu gaat hij een beetje zitten klagen?! Dat recht heeft hij absoluut niet! Met de doodstraf zou hij maar makkelijk weg komen laat hem maar eens voelen wat hij al die meisjes heeft aangedaan want Sabine was helaas niet het enige geval. Die man mag van mij wegrotten daar.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:24

pfff

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:29

Hoe durft die man dat te zeggen? Man? Een monster is het.
Ik heb het boek gelezen, ook in 1 keer, kon niet stoppen met lezen. Een aanrader voor iedereen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:47

Waar gaat dat boek over dan?

Maar die vent is gestoord joh! Laat hem maar lekker wegrotten in zijn cel. Hij heeft nog steeds geen spijt en denk niet dat hij dat ooit gaat krijgen!
Zo 1 kunnen ze beter de doodstraf geven, kost ie ook minder!
Ik HOOP ook dat het daar nog erger is als een concentratiekamp!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:49

Die vent mag vanmij ,de restvan zijn leven gemarteld en gepijningd worden,achterlijke kl**tzak dathij is!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:03

LiNdA1986 schreef:
Waar gaat dat boek over dan?
\

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK

Recensie(s):
NBD|Biblion:
Dit boek is een verslag van de ervaringen van Sabine Dardenne, een van de slachtoffers van Marc Dutroux, door haarzelf opgetekend. Ze beschrijft hoe ze is ontvoerd, opgesloten, en - in vage termen - het seksueel misbruik door Dutroux en wat voor effect dit alles op haar had. Opvallend is hoe haar ontvoerder het vertrouwen in haar omgeving (ouders) ondermijnde en zorgde voor een ambivalente relatie met hem. Ze wordt gered als hij een ander meisje (Leatitia) ontvoert en in hetzelfde huis opsluit. Na haar bevrijding beschrijft ze in globale termen wat er verder gebeurde (rechtszaak) en welke gevolgen de ontvoering en het misbruik voor haar hebben gehad. Hoewel het een huiveringwekkende ervaring is geweest en de poging van de schrijfster om dit te verwoorden op zichzelf bewonderenswaardig is, blijft de beschrijving oppervlakkig. Veel herhalingen in de inhoud; de stijl en het taalgebruik zijn zwak en dat geldt ook voor de analyse van de gevolgen. Daardoor draagt het boek (te) weinig bij aan een algemeen begrip over de schadelijke gevolgen van een dergelijk trauma. Toegankelijk voor een breed publiek.
(Biblion recensie, Redactie

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:48

Ook ik heb het boek gelezen en mijn haren hebben overeind gestaan van wat erin stond! Sabine Dardenne heeft echt verschrikkelijk geleden en hoe ze het boek heeft geschreven maakt niets uit, de boodschap is bij mij heel duidelijk over gekomen......

Wat een zieke vrucht is deze man toch ook, verschrikkelijk Boos! Wat ik nog veel erger vind is dat dit soort nieuws nog steeds naar buiten word gebracht waardoor de slachtoffers van deze man nog steeds worden geconfronteerd met zijn daden. Ze dragen al de last van de tragedies met zich mee maar elke keer worden die weer gevoed wanneer dit "beest" van zich laat horen.

Laten ze in godsnaam deze man in totale isolering zetten en geen contact meer hebben met de buitenwereld, liever nog had ik gezien dat hij de doodstraf had gekregen (en dat die ook gelijk was uitgevoerd) maar helaas gaat dat binnen Europa niet en worden er geen uitzonderingen gemaakt...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:50

Wat een zak van een vent is het toch Misselijk En het ontbreekt hem volgens mij echt aan alle realiteitszin.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:56

echt gewoon walgelijk, ik had hem dat boek nooit gegeven. Wat een ....... Van mij mogen ze die een poosje bij een stel flink potige kerels zetten die een hekel aan hem hebben. Geloof maar dat menig kerel in de gevangenis een hekel heeft aan kinder verkrachters.

Ik heb het boek ook gelezen en de rillingen liepen regelmatig over mijn rug. Op moment weet ik niet of ik het ooit nog kan lezen want het roept voor mij eigen traumatische herinneringen op

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:58

Dutroux is een debiele, gestoorde, zieke gast die naar mijn mening echt de titel 'mens' niet waard is Misselijk
WAAROM heeft hij dat boek mogen lezen? Dat zou gewoon NIET mogen, al is het alleen al uit respect voor het meisje dat zo sterk was om het allemaal op te schrijven én uit te geven!

En dan ook nog het lef hebben om er dingen uit te schrappen..

Pff Misselijk

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:10

het is jammer dat we hier geen arena,s meer hebben. Met gevechten met leeuwen en gevangen. Dat zou een best passende straf zijn voor persoon

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:16

ophangen aan de hoogste boom!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:33

waarom zou hij het boek niet mogen kopen lezen en corrigeren?
mens is een mens en ook mensen met afwijkingen zijn mensen.

Iedereen die schreeuwt om hem op te hangen te vermoorden of martelen of wat ook, je bent geen haar beter als je iemand(wie dan ook) dood wenst op zo'n wijze. Sta erboven en laat de boel de boel.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:37

Het gaat mij er voornamelijk om dat die vent weer de aandacht trekt, wat heeft Sabine (en uberhaupt iemand) eraan dat hij 'oude' wonden weer open rijt?

Sabine draagt dit haar leven lang mee.. maar misschien zou het een tikje makkelijker gaan als de media geen aandacht geeft aan zo iemand

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:38

Gewoon gek dus

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:38

Woogy schreef:
mens is een mens en ook mensen met afwijkingen zijn mensen.

Ik vind hem niet in de categorie "mens" vallen hoor

Geen aandacht aan besteden, in een kelder ermee en de sleutel weggooien. Deze man is het leven echt niet waard.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:39

Er boven staan? Moet sabine er dan ook boven staan? dan wij misschien geen haar beter, maar jij een koele kikker. Heb je het boek uberhaupt gelezen? Zo niet dan verklaart dat een hoop, ik zou zeggen doe eens gek, lees het boek. Oordeel dan nog eens.

En je hebt gelijk, hij behoort geen doodstraf te krijgen. Zelfs dát verdient hij niet. Een monster als hij verdient die verlossing niet eens.