wat is er met nederland aan de hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

wat is er met nederland aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 19:12

Het is nog maar woensdag vandaag, en in nog geen 1 week tijd zijn er echt gigantisch veel dode gevallen en/of gewonden door andersmans toe doen.
Bijvoorbeeld het familie drama in enschede
amsterdam enz

wat is er toch met nederland aan de hand, is het een hype of iets elkaar vermoorden of verwonden...

ikenindi

Re: wat is er met nederland aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:12

haha dit gaat n leuk topic worden:P

ben bang dat het `normaal` lijkt te worden. tsja...wat is er aan de hand?geen idee. wie zal het weten. als die dan ook even de oplossing geeft zijn we snel klaar;)

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:20

Tja, als mensen geen respect meer voor zichzelf en anderen krijgen. Vooral in de grote steden moet meer politie in worden geschakeld die orde houden. En klinieken waar mensen met psygische problemen heen gaan, moeten meer mensen vasthouden. Niet denken van "oh die kan het wel weer alleen.."
Zo denk ik Schijnheilig

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:21

Als je ruzie krijgt over een pen, kun je die ander toch beter neersteken?
Kun je ook geen ruzie meer maken!! Tong uitsteken

Je zult de ouders maar zijn van het slachtoffer.. Dan denk je dat je kind veilig op school zit..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:24

Het is niet alleen zo in Nedeland. Het speelt over de hele Westerse wereld, denk ik Knipoog

Ik gooi het gewoon op de verziekte maatschappij. Mijn docent geschiedenis kan er zo passioneel over vertellen, maar uiteindelijk vind ik wel dat hij ergens gelijk heeft: we zijn zo hebberig op alles en leren gewoon niet meer om tegenslag te accepteren/relativeren. Overal moet voor gevochten worden...

Hopelijk wordt het ooit weer beter.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:25

de maatschappij van tegenwoordig, daarin word je geleefd..
keihard werken om de eindjes aan elkaar te knopen,
de mentaliteit van de mensen is zo enorm achteruit aan het gaan, gunnen elkaar het licht niet in de ogen,
op de weg zo ontzettend veel agressie,
bij hobby's zoveel afgunst.

feit is dat er steeds meer mensen depressief zijn en worden,
dat verklaart de vreselijke acties die de mensen ondergaan..

depressief zijn word nog steeds door veel mensen als taboe gezien,
en veel mensen durven het dus niet toe te geven

depressief zijn is zo erg, dat je soms geen uitweg meer ziet.
moeders van kinderen die echt niet meer door willen... vinden het verdriet van de kinderen als ze er niet meer zouden zijn , te groot, en daarom nemen ze hen ook mee....

heel heel heel erg triest, maar dit is in veel gevallen de reden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:26

Ik weet niet of het tegenwoordig vaker gebeurd dan vroeger....Ik zal die cijfers wel eens willen zien, zou het niet zo zijn dat het tegenwoordig meer in de schijnwerpers staat dan vroeger?
Dit is een serieuze vraag.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:39

Goh, ik denk toch echt dat het meer van deze tijd is en niet van alle tijden.
Vroeger (in de tijd van mijn grootouders) had je zo te leven en als je dat niet deed, kreeg je een pak slaag. Maar dat was gewoon zo. Je groeide daarmee op en dan weet je niet beter, je kent het niet anders.
Nu groei je op met de boodschap dat je mondig moet worden, dat je sterk in je schoenen moet staan, je jezelf moet verweren, je een sterke standpunt moet innemen... Dat wordt kinderen nu geleerd. Uiteindelijk worden ze daadwerkelijk mondiger, maar krijg je wel als gevolg dat onvrede niet meer tussen 4 muren blijft.

Daarbij leven we nu echt in een maatschappij waar alles om geld draait, hoe je het draait of keert. Er is arm en rijk, andere "standen" hebben we nu niet echt meer. Mensen hebben meer nodig en moeten zorgen dat ze geld hebben. Niemand kan er eigenlijk iets aan doen, maar iedereen heeft nu eenmaal geld nodig om een normaal leven te leiden.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 19:44

Ik merk ook wel, dat instansies ook mensen weg sturen, of ze zeggen; het gezin is bij ons bekend. Als het gezin bijv bij hun bekend is doe er gewoon wat aan.
Er zijn mensen te weinig in de zorg. Ik snap wel waarom,,, het betaald slecht en niemand heeft plezier in zijn werk.

chiqa vroeger gebeurd het niet wekelijks dat er 10 dode bijvoorbeeld vielen, als ik kijk naar mijn jeugd jaren, daar waren alle kinderen aan het buiten spelen of sporten. Tegenwoordig is het nog maar schaars dat kinderen buiten spelen.
In mijn oude buurt werd de speel tuin weg gehaald voor huizen, en de huizen staan al 2 jaar en nog steeds onbewoond en te koop..
Ik sprak van de week een internationale verhuizer en er verhuizen elke week 850 mensen naar het buitenland. Nederland vervolkt, niemand gunt idd elkaar wat, alles is voor bassie.
Ik snap dat niet, ik zag vandaag een zwerver met een vuilnis zak over zich heen om droog te blijven en warm te blijven.
Ik vind dat zo zielig, maar ja de maatschappij van tegenwoordig kan het niet meer schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:51

Ja daar noem je wel een punt....vroeger speelde ze het vlooiespel, of pimpampet,
tegenwoordig kan je kind je avond vullen met mensen vermoorden
(Liefst zo gruwelijk mogelijk want dan scoor je punten) of spelen ze een wedstrijdje
wie het meeste mensen aan kan rjden, liefst zwanger met een kinderwagen (ook weer punten)
Het leven is veranderd, maar zouden we daar nog verandering in kunnen gaan verwachten?
Ik denk zelf dat het te laat is......
Chantal86 schreef:
Ik vind dat zo zielig, maar ja de maatschappij van tegenwoordig kan het niet meer schelen.

Idd een schrijnend voorbeeld.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:53

het wordt toch steeds gekker hier in Nederland.
Ze moeten de straffen voor misdrijven veel strenger maken en voor de extreme gevallen gewoon de doodstraf invoeren.

Tegenwoordig is de opvoeding van velen ook veels te zwak, ze worden veels te vrij gelaten. Daardoor krijg je dat je tegenwoordig al criminelen hebt van 12.

Vroeger had je natuurlijk ook wel doden en drama's, maar tegenwoordig is het allemaal veel ernstiger. Ik denk dat het ook wel komt omdat er heel veel dingen op internet te vinden zijn.

En net zoals chiqa zegt: in computerspellen neemt de agressie ook toe en dat uiten sommigen misschien in het echt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:59

linda ik vind de doodstraf wel heel hard hoor, wees voorzichtig met wat je roept ..

hier in nederland komen nog regelmatig onschuldige mensen in de bak,
stel dat het een bekende is van je, familie misschien,
en dan krijgt ie de doodstraf, blijkt het later om een valse beschuldiging oid te gaan.....

ik ben tegen de doodstraf, ik ben een voorstander van martelen ,
verkrachters, castreren. maar goed, dan roep ik ook hard, een castratie terwijl je onschuldig bent....
maar ja dan krijg je een fikse schadevergoeding Nagelbijten / Gniffelen

ik vond het een goed idee om plegers van meerdere misdrijven , die uit een ander land komen, terug te sturen naar eigen land.

de gevangenis in nederland is een hotel , in de rest van de wereld gaat het er heel anders aan toe

och ik zie mij ook nog wel eens vertrekken hier uit dit pokkeland

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:01

Ja, maar ik denk dat het ''makkelijker'' word. Nu kun je als je vroeger normaal was, ben je nu al psygisch niet in orde omdat je vader je vroeger een schop onder je kont gaf als je een koekje teveel pakte. Dus minder straf...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:02

Ik hoor hier op tv nu net: "Alles kan en niets moet!"

En dat is imo een groot deel van het probleem.

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:09

Er wonen ook steeds meer mensen in nederland die het leven van een ander niet zo heel waardevol vinden. In sommige culturen is het normaal dat je je familie zuivert (eerwraak), dit zijn ook dingen die bij mij volstrekt belachelijk overkomen maar dit is zomaar een voorbeeld. Geweld is in sommige culturen een vorm om je mening kracht bij te geven, geen gezichtsverlies te lijden. Gisteren was ik op utrecht centraal. Voor mij lopen 2 jongens, ik dacht dat ze misschien wel van noord-afrikaanse afkomst waren. Er komen 2 meisjes in tegengestelde richting, volgens mij nederlandse. 1 van die jongens spuugt een meisje voor haar voeten en zegt: vuile h*er! Tuurlijk durft zo'n meisje er niets van te zeggen, zou ik ook niet doen. Maar ze was wel hevig verbaasd...

Vorige week stond ik bij een bushalte. Er stonden ook een jongen en een meisje, misschien ook wel van noord afrikaanse afkomst (dit is maar suggestief want ik ken ze natuurlijk niet). Ik hoorde hoe ze over een groepje meiden stonden te praten die even verderop wat lol hadden samen (Zo te zien waren dit westerse meiden... maar het blijft een gok). Dat meisje voor mij werd er een soort aggressief van en siste tegen de jongen: dood steken moet je ze! dood maken! stelletje t*ring wijven. Maar het geeft wel aan dat er iets goed mis is met het respecteren en accepteren van elkaar. Dit zijn maar enkele voorbeelden. En ik denk dat dat in veel gevallen met cultuurverschil/geloof te maken heeft. Maar dit mag natuurlijk niet heel hard opgezegd worden want dan discrimineer ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:11

LiNdA1986 schreef:
het wordt toch steeds gekker hier in Nederland.
Ze moeten de straffen voor misdrijven veel strenger maken en voor de extreme gevallen gewoon de doodstraf invoeren.

De straffen zijn idd zielig laag, zo is er hier in de buurt iemand opgepakt voor een wietplantage;na een taakstraf van een weekje liep ze weer lachend rond en is nu weer bezig...

Daar zijn we toch niet meer van onder de indruk?

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 20:30

Een kennis van mij heeft een jaartje vast gezeten, die zat wel eens te vertellen wat bezoekers mee namen naar binnen.
De straffen moeten mensen gewoon uitzitten op zo'n eiland als alcotras. Hebben wij er geen last van, en heeft het misschien minder invloed om de criminaliteit. Gewoon een stop zeggen op de asiel zoekers, want grote deels van de misdaad plegers zijn buitenlands. Ben totaal geen racist, maar het is wel een feit. Ook nederlanders plegen veel criminaliteit.
Het word gewoon te veel, je loopt nergens meer veilig.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:49

Ik lees nu net op teletext van de openbare omroep dat een jongen van 15 in elkaar geslagen is door een twintiger omdat die laatste een sigaret vroeg en de jongen van 15 die niet kon geven (rookt niet)... Twintiger heeft hem mee naar huis genomen en daar mishandeld...

Net zoals bij dat pen-geval vorige week... Is toch echt ziek? Hoe messed up ben je als je iemand voor zoiets gaat mishandelen?

Over 50 jaar kijkt men hopelijk met afschuw terug naar deze periode en hopelijk ziet het straatbeeld en het wereldbeeld er dan anders uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:03

ja dat hoop ik ook Tieneke, mishandelen om een sigaret,
als ik vroeger zoiets flikte moest ik met blote voeten zonder eten naar bed Duivel

Nee zonder dollen, ik hoefte mn gezicht nergens meer te vertonen,
als ik mn ogen al niet uit mn kop zou schamen!!
Maar nee...dat doet de jeugd niet meer, ze maken er het leifst youtube filpjes van, stoer voor je maten.

Waarom blazen ze de schandpaal geen nieuw leven in?

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:18

Daarnet ook op het nieuws gezien Tinneke! Echt verschrikkelijk...nog erger vind ik trouwens dat de man al begon de jongen te slaan op straat...maar niemand die er wat aan deed in eerste instantie...
Vroegah kregen wij als kind al op onze kop van wildvreemde voorbijgangers als we niet netjes op de stoep liepen, of een papiertje lieten vallen (zelfs onbewust). En ik ben begin in de twintig, dus zo lang is dat niet geleden. Tegenwoordig... Scheve mond Echt enorm veel verschil en dat op zo'n korte tijd.. Eng gewoon.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:25

ik kijk niet eens meer raar op als er weer iemand onschuldig is vermoord. Ik vind het ook steeds minder leuk wonen in nederland. Mensen zijn veel te veel met zich zelf bezig,te gestresst enz en een regering die alles alleen maar slechter maakt voor de mens.

Van het weekend is bij ons in de buurt een meisje doodgereden en een jongen zwaargewond geraakt door een dronken bestuurder en hij is later door gereden en heeft ze gewoon daar midden in de nacht op straat laten liggen. De broer van het meisje heeft haar gevonden dood in de sloot. Dit is toch te gek voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:39

ninja2 schreef:
Van het weekend is bij ons in de buurt een meisje doodgereden en een jongen zwaargewond geraakt door een dronken bestuurder en hij is later door gereden en heeft ze gewoon daar midden in de nacht op straat laten liggen. De broer van het meisje heeft haar gevonden dood in de sloot. Dit is toch te gek voor woorden.

Ja hoor!!!! Ik wordt hier echt diep en diep triest van....

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:43

Chiqa schreef:
ninja2 schreef:

Ja hoor!!!! Ik wordt hier echt diep en diep triest van....

Ja ik ook.
22 jaar was het meisje in de bloei van haar leven en haar vriend 34 jaar word ik coma gehouden en de kans is heel groot dat hij het niet haalt.
Ze waren allemaal op hetzelfde feeste geweest en de dader ook. Dus hij is waarschijnlijk ook nog een kennis van hun. Het meisje is ook nog eens in haar eigen straat doodgereden. Gelukkig hebben ze de dader al opgepakt en zit ie nu vast.

Maar een paar dorpen veder hebben ze 1 jaar gelden ook een jongen doodgereden en laten liggen op straat en de dader is nooit gepakt.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:47

Te veel mensen op een te klein stukje land...
En dan ook nog die torenhoge kosten die de gezinnen moeten betalen.

Strengere straffen: GEEN Nederlands paspoort en 3 keer in aanraking met Justitie? HUP eruit ! net als in Denemarken...

Edit: Bootcamp voor onhandelbare jongeren

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:02

Strengere straffen gaan misdrijven echt niet voorkomen.

Maar idd, zoals hierboven ook is vermeld: Nederland is (te) vol. Prop teveel varkens in een hok en ze gaan elkaar ook te lijf. Bij een overpopulatie aan Lemmingen plegen ze massaal zelfmoord. Allen de mens moet dan zogenaamd beschaafd zijn en het allemaal maar pikken.