Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miemserik

Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:12

AMSTERDAM - Bij een geweldsdelict op het politiebureau op het August Allebéplein in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart is zondag een verdachte doodgeschoten door de politie.
NU.nl/Scannerrob

De man had twee agenten met een mes gestoken. Dat heeft korpschef Bernard Welten in een persverklaring bekendgemaakt.

De man kwam zondagochtend rond 12.00 uur politiebureau Slotervaart binnen en sprong direct over de balie. Hij stak onmiddellijk in op een vrouwelijke agente die achter de balie stond. De verdachte stak haar in haar borst.

Toen de vrouw vluchtte kwam de verdachte haar achterna en stak haar nog twee keer in haar rug. Een mannelijke collega die haar te hulp schoot, werd vervolgens zelf in zijn nek en schouder gestoken.

Overleden

De gewonde vrouwelijke agente trok vervolgens haar pistool en schoot de man neer. Die overleed kort daarna. De gewonde agenten zijn naar het ziekenhuis vervoerd, zij verkeren buiten levensgevaar.

Er is nog niets bekend over de identiteit van de dader.

Bron: http://www.nu.nl/news/1273025/14/Verdac ... enten.html

Het moet niet gekker worden, eerst een steekpartij op een school in amsterdam, de volgende dag in rotterdam en nu weer in amsterdam... ben benieuwd wat er vandaag gebeurt.

Adriana

Re: Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:42

Als ik het goed heb is dit dezelfde wijk als van de steekpartij in Amsterdam Boos!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:55

Ja klopt, gaat goed daar

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:36

tja, maar wat is het motief dan om de politie neer te steken?
daar ben ik wel nieuwschierig naar?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 18:39

weten ze nog niet volgens mij, hij kwam gewoon binnen rennen dacht ik.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:41

Heel apart verhaal. Wat ik vooral niet snap is dat de politie deze man heeft doodgeschoten... Ze worden toch juist opgeleid om ze zo te schieten dat ze niet dood gaan?(in het been ofzo) Ik krijg nu meer het idee dat ze zo in paniek waren dat ze hem daarom maar dood geschoten hebben. Dat neemt overigens niet weg, dat ik het niet vervelend vind voor de neer gestoken agenten.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 18:50

Ik denk dat als je zelf neer bent gestoken en een collega word neergestoken dat het je dan niet zoveel kan schelen waar je schiet

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:52

Frouk schreef:
Heel apart verhaal. Wat ik vooral niet snap is dat de politie deze man heeft doodgeschoten... Ze worden toch juist opgeleid om ze zo te schieten dat ze niet dood gaan?(in het been ofzo) Ik krijg nu meer het idee dat ze zo in paniek waren dat ze hem daarom maar dood geschoten hebben. Dat neemt overigens niet weg, dat ik het niet vervelend vind voor de neer gestoken agenten.

Wat zou jij doen als er een dolle kerel met een mes op je insteekt ?! Dan ga je echt niet denken van waar zal ik hem schieten, in zn been of ergens anders.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:57

Ik denk dat je als politie agent getraind bent op dit soort situaties? en dat je daar uiteindelijk voor geleerd hebt... ik neem aan dat ze op de academie niet leren iemand dood te schieten als er iemand met een mes is...

Ik zeg dus niet dat ik het niet begrijp ofzo, ik bedoel, ik zou zelf miss wel het zelfde doen, maar ik vraag me alleen af hoe dat zo maar kon gebeuren omdat ik denk dat ze anders geleerd is Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:59

Wie zegt dat die agente niet nagedacht heeft? Misschien was bij het mikken op een been de kans te groot dat de dader verder zou gaan met steken, met alle gevolgen van dien, en heeft ze dus bewust zo geschoten.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:00

De agente die geschoten heeft is 3 keer gestoken! Als ze niet had geschoten dan was het denk ik nog veel erger afgelopen Boos!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 19:02

Ik denk dat als je gewond bent je coordinatie ook minder is en dat het nog moeilijker is om iemand die beweegd in zijn arm/been oid te schieten.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:15

Adriana schreef:
De agente die geschoten heeft is 3 keer gestoken! Als ze niet had geschoten dan was het denk ik nog veel erger afgelopen Boos!

Precies. Het was hij of zij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:18

Super van de politie...moeten ze vaker doen..opgeruimd staat netjes.
Die zot pakt tenminste nooit geen ander meer...

Gelukkig zijn de angenten buiten evens gevaar Ja

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:22

Zo dat vind ik nou erg goed van de politie!
Moeten ze veel vaker doen, ruimt lekker op. Is goedkoper als dat ze in de gevangenis komen.

Ik kan hier alleen maar hard om lachen.
Het enige trieste vind ik van de neergestoken agenten...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:34

Opgeruimt staat netjes vind ik wel een beetje te veel van het goede....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:36

Waarom?
Gewoon in de wilde weg wat rondsteken? Nou die lui mogen van mij wel opzouten...tja nuis dat eenmaal zo..nou jammer dan...en gelukkig voor de rest van de maatschappij...weer net wat veiliger....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:40

Zolang ik de reden niet weet, dat staat hier volgens mij niet vermeld, kan ik ook niet zeggen, nou goed dat hij dood is.... dat vind ik wel wat vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:43

Is er dan een goede reden om over een toonbak te vliegen iemand neer te steken?
kan er echt niet 1 bedenken..ja uit noodweer, maar lijkt me niet aan de orde...

Is er een goede reden om iemand te achtervolgen die vlucht en laf van achter neer te steken...zelfs niet eens voor noodweer....

Is er een goede reden om een ander die komt helpen neer te steken...nee kan er geen redenvoor vinden.

Dus hoe het verhaal ook in elkaar steekt...iemand neer steken heeft nooit een goede reden...dan ben je gewoon een gestoorde en zeer gevaarlijke gek...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:46

Voor het zelfde geldt was deze persoon geestelijk niet helemaal in orde en kon hij er dus in feite niets aan doen (klinkt wat raar zo) Ik vind het dus een beetje makkelijk gezegd, opgeruimd staat netjes...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:48

Ik vind hier niets lachwekkends aan eerlijk gezegd. Ik kan niet oordelen of de agente juist heeft gehandeld in deze situatie, maar denk niet dat zij zich er beter door voelt iemand te hebben neergeschoten, ook al zou het uit noodweer zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:49

Hij is geestelijk niet in orde, lijkt me zeker...ben je normaal in je bovenkamer doe je zoiets niet Lachen
Waar dat geestelijk niet in orde van komt zal me echt worst wezen..dat meen ik Ja
Hij is heeeeel erg gevaarlijk....volgende keer ben jij het, je vriend, je moeder..nee dank je....
En gezien de softe straffen in NL staat zo iemand over 2 jaar weer op straat...en is hij dan wel oke?
Veel mensen vallen in herhaling....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:50

nee dat denk ik ook niet. Daarom vroeg ik mij ook af hoe dit gebeurt kon zijn Lachen niets beschuldigends naar die agenten toe, maar meer het waarom dit kan gebeuren, in NL worden agenten namelijk volgens mij niet op deze manier opgeleid

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:51

runningkawa schreef:
Hij is geestelijk niet in orde, lijkt me zeker...ben je normaal in je bovenkamer doe je zoiets niet Lachen
Waar dat geestelijk niet in orde van komt zal me echt worst wezen..dat meen ik Ja
Hij is heeeeel erg gevaarlijk....volgende keer ben jij het, je vriend, je moeder..nee dank je....
En gezien de softe straffen in NL staat zo iemand over 2 jaar weer op straat...en is hij dan wel oke?
Veel mensen vallen in herhaling....

Goed, je snapt wat ik bedoel met geestelijk niet in orde lijkt mij. Er lopen helaas nog genoeg mensen rond die het geestelijk niet helemaal op een rijtje hebben (en daarmee doel ik niet op junks of dergelijke) en ik vind dus niet dat je daardoor iedereen op 1 hoop moet gooien.
Ik ben het er mee eens dat de straffen in NL te soft zijn, maar om daarom iedereen van te voren maar dood te schieten..

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:54

Frouk schreef:
Voor het zelfde geldt was deze persoon geestelijk niet helemaal in orde en kon hij er dus in feite niets aan doen (klinkt wat raar zo) Ik vind het dus een beetje makkelijk gezegd, opgeruimd staat netjes...

Geestelijk ''goed'' of niet, je hoort geen mensen neer te steken. Dus mocht ik geestelijk niet ok zijn, mag ik ook zomaar in het wilde weg steken?

Nee, ik vind dat ze echt goed heeft gehandeld, liever iemand die zoiets doet, dan een agent(e) die gewoon zijn of haar werk aan het uitoefenen is...

Er zijn echt ziekelijke personen in deze wereld bah, waar gaat dit heen met Nederland?