"Leerlingen etaleren borsten en billen alsof het niks is", aldus Anke Visser van de projectgroep preventie seksuele intimidatie. Het APS vindt dat er kledingregels mogen komen voor leerlingen, niet alleen tijdens lesuren, maar ook voor schoolfeesten. Op de feestjes moet volgens de organisatie paal en perk worden gesteld aan "openlijke vrijpartijen".
Schuurdictatuur
Op feestjes komt ook steeds vaker de zogenoemde 'schuurdictatuur' voor, waar jongens achter het meisje tegen billen aanschuren. Een doorn in het oog van het APS. "Er zijn scholen die dat gewoon openlijk toestaan op feestjes: leraren staan erbij en kijken ernaar. Gelukkig zijn er nu de twee eerste praktijkscholen die het schuren officieel hebben afgeschaft. Wie het wel doet, wordt verwijderd van een feestje."
De organisatie vindt dat de rol van de interne vertrouwenspersonen groter moet worden op scholen. Naast klachtbehandeling zouden zij zich ook bezig moeten houden met de seksualisering en de kledingcultuur.
(c) ANP/NU.nl
Wat vinden jullie hier nu van? En hoe ervaren de pubers van nu dit? Vroegah
(lees: een jaartje of 8, 10 geleden) dansten wij als pubers ook al heel dicht tegen elkaar aan, volgens het 'dirty dancing-principe en bubbling was toen in. Ook qua kleding heb ik wel eens dingen gedragen waarvan ik achteraf denk
. Is dit niet iets van alle tijden? Toen er gerock-en-rolld werd was de goegemeente ook al helemaal bezorgd. Ervaren de pubers van nu dit inderdaad als een 'schuurdictatuur'? En vinden jullie dat er teveel bloot op school is? Moet wel zeggen dat als ik tegenwoordig uitga, ik soms gewoon geschokt ben door wat de meisjes dragen, en hoe jong ze dat dragen. Of is dit in jullie ogen weer typisch een geval van moraalridders die zelf eens een goeie beurt kunnen gebruiken
?
maar ik heb net een dochter van 8 week en als ik zie wat die allemaal op school krijgt straks, nee sorry maar ik vind het niks.
nee ze kunnen dit niet maken, hoewel ik wel vind dat er veel bloot is, mijn moeder geeft les op basisschool en ik help haar regelmatig in de klas en als ik dan al zie wat kids uit groep 8 dragen 

mochten wij ook niet in het openbaar verder gaan dan een beetje zoenen, denk ook niet dat je dit moet gaan toestaan....Alhoewel ik bedenk me ineens dat er genoeg stelletjes waren die ergens een plekje hadden gevonden om naar toe te gaan, dus echt voorkomen doe je het toch niet