Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 17:56

http://www.stopbos.nl

Automobilisten moeten 500 miljoen euro extra belasting betalen.
Teken daarom de petitie en zeg STOP BOS.

We weten allemaal dat BOS het autorijden nog duurder wil maken.
Accijns bij de brandstoffen op, het gaat maar door.
Nu is het moment om met zijn allen NEE te zeggen tegen daarom de petitie,

Exit13

Re: Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:29

Niet het Kwartje van Kok, maar de Klos met Bos...

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:32

hmm, ik weet het niet. Ik vind het op zich wel een goed idee, hoewel het zo natuurlijk wel wéér duurder wordt, er moet toch iets worden gedaan tegen de ontzettende drukte in het verkeer. Ik vind alleen dat ze dit pas moeten doen nadat het OV een keer wordt verbeterd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:41

kwartje van kok hebben we ook nog niet terug.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:44

ik vind dat ze eigelijk beter milieuvriendelijke autos blijven voordelig maken, en andersom duurder Lachen zo help je meer dan de regering centjes te geven die vaak, terechtkomt in de hoge lonen van....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:39

katiavl schreef:
ik vind dat ze eigelijk beter milieuvriendelijke autos blijven voordelig maken, en andersom duurder Lachen zo help je meer dan de regering centjes te geven die vaak, terechtkomt in de hoge lonen van....

Maar ja wie worden daar de dupe van? Juist de mensen die geen geld hebben voor die zuinige auto's Knipoog

Ik heb getekend iig

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:43

ja ok... het is gewoon heel dubbel allemaal vind ik... maar t wordt eens tijd dat ze eerst iets aan t OV gaan doen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:47

Ik heb zeker getekend. Autorijden is al duur genoeg! Kwartje van kok hebben we ook nooit terug gehad. Maken ze mooie winsten van tegenwoordig! Knipoog

Binnenkort komen er ook stickers las ik op de site, haha, die ga ik zeker op de me auto plakken. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:10

Ik heb ook getekend, ik betaal me scheel aan dat autorijden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 18:28

Die stikker plak ik ook, ha ha ha op alle vrachtwagens en op alle autos en de trailers.

Bedenk maar als het autorijden duurder wordt wordt ook het transport duurder en dan worden ook de produkten in de winkel weer duurder, het is een cirkel.

Bos pakt op hett autorijden maar via de BTW op de rest ook weer.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 01:49

Die bos is echt niet goed bij zijn hoofd, ik denk dat de transport zijn werk maar eens neer moet leggen kijken wat er dan gebeurt.
Het is echt niet leuk meer op deze manier die hoge prijzen
Ik heb getekend

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:07

Ik heb ook getekend!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:10

Ik vind dit een prima regeling. Het mileu en de strijd tegen klimaatverandering gaat nu gewoon voor. Als dit zo doorgaat is er straks helemaal geen aarde meer om auto te rijden Scheve mond

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:22

LauraMc schreef:
Ik vind dit een prima regeling. Het mileu en de strijd tegen klimaatverandering gaat nu gewoon voor. Als dit zo doorgaat is er straks helemaal geen aarde meer om auto te rijden Scheve mond

En dan kan jij ook niet meer boodschappen doen omdat er geen transport meer plaats vindt en de economie op instorten staat.

Wellicht zou meneer Bos eens moeten nadenken over beter OV (ook buiten de randstad en van/naar de randstad), stimuleren van flexibele werktijden etc.

Men realiseert zich bijna nooit dat er onder transport geen economie is! Transport is waar wij als kikkerlandje op draaien en vooral ook van leven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:35

MISTRAL94 schreef:
katiavl schreef:

Maar ja wie worden daar de dupe van? Juist de mensen die geen geld hebben voor die zuinige auto's Knipoog

Ik heb getekend iig

een zuinige auto komt voordeliger uit, dus ook voor die mensen. Je moet al geen tax betalen, en gewoon voor jezelf vind ik het leuk dat je zuinig rijd Lachen ik pak meestal de fiets maar als het moet weet ik dat ik geen kwaad doe Lachen invloed van mens op milieu is schokkend, en als mensen zelf geen dingen doen moeten ze nu eenmaal gedwongen worden

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:41

Ik heb ook getekend. Ik heb 27 jaar geen rijbewijs gehad dus ik weet wat voor een drama het is, dat ov.
Er is in de 6 jaar dat ik wel mijn rijbewijs heb, geen zak verbeterd aan het ov.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:45

Ik vind het een bijzonder eenzijdige actie. Als er alternatief ook nog eens werd gekeken naar mogelijkheden om betaalbaard dichter bij je werk te gaan wonen, om thuis te gaan werken (en de werkgever dat te laten verplichten) hoef je niet meer zo vaak die auto in.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:57

Cassidy schreef:
Ik vind het een bijzonder eenzijdige actie. Als er alternatief ook nog eens werd gekeken naar mogelijkheden om betaalbaard dichter bij je werk te gaan wonen, om thuis te gaan werken (en de werkgever dat te laten verplichten) hoef je niet meer zo vaak die auto in.

Doen ze in belgie ook, dus met bus of trein in sommige steden is het gratis maar... doe je er wel een uur over ofzo terwijl het met de auto 16 minuten is

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:27

De enigen die daar volgens mij gebruik van maken zijn degenen die toch al geen auto (meer) hebben zoals bejaarden of mensen die nog te jong zijn voor een rijbewijs....
Verder vind ik het wel een goed alternatief, maar het schiet niet op nee, toen ik nog geen rijbewijs had en op visite bij mijn ouders wilde, was ik c.a. 5/6 uur bezig heen en terug, met de auto is het 2x 50 minuten....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:37

LauraMc schreef:

Het is prima dat de overheid beter voor het milieu wilt gaan zorgen, maar met deze regel werkt dat niet. Men gaat gewoon meer betalen, omdat men niet anders kan. Dit is gewoon een verkapt wij willen meer geld hebben regeling. Want je denkt toch niet dat de extra inkomsten die hier uit voortkomen ook daadwerkelijk gebruikt worden om meer boompjes te planten Scheve mond

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:34

Heb ik het goed begrepen als de accijns per liter brandstof wel € 0,01 omhoog gaat? Dat valt me nog best mee. Misschien dat mensen dan inderdaad eens vaker het OV pakken. En nee, zo slecht is dat nog niet. Ik zit dagelijks een half uurtje in de trein van Leiden naar A'dam, kan vrijwel altijd zitten, en zie ongelofelijk veel auto's op de snelweg in de file hun uitlaatgassen de lucht in spuiten. Ik vraag me nog steeds vol verwondering af waarom die mensen tòch de auto willen pakken, er in hun eentje in zitten terwijl het dan echt wel uit kan om de trein te pakken.

Ik zou me dan meer druk maken over de BTW stijging van 19% naar 20%... Maar in context valt ook dat weer mee, als je ziet dat tegelijkertijd de WW-premie voor werknemers wordt afgeschaft. Oh en da's pas per 1-1-2009...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:39

Maik79 schreef:
Heb ik het goed begrepen als de accijns per liter brandstof wel € 0,01 omhoog gaat? Dat valt me nog best mee. Misschien dat mensen dan inderdaad eens vaker het OV pakken. En nee, zo slecht is dat nog niet. Ik zit dagelijks een half uurtje in de trein van Leiden naar A'dam, kan vrijwel altijd zitten, en zie ongelofelijk veel auto's op de snelweg in de file hun uitlaatgassen de lucht in spuiten. Ik vraag me nog steeds vol verwondering af waarom die mensen tòch de auto willen pakken, er in hun eentje in zitten terwijl het dan echt wel uit kan om de trein te pakken.

Ik zou me dan meer druk maken over de BTW stijging van 19% naar 20%... Maar in context valt ook dat weer mee, als je ziet dat tegelijkertijd de WW-premie voor werknemers wordt afgeschaft. Oh en da's pas per 1-1-2009...

Ja met het ov is lekker makkelijk als je in een grote stad woont en een 9 tot 5 baan hebt.
Ik woon in een heel klein dorp en daar rijd maar 1 bus en die rijd ook maar tot 9 uur ofzo. Ik werk zelf in de horeca en ik kan dus s,avonds nooit naar huis met het ov. En tegenwoordig is openbaar vervoer ook erg duur.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:31

Ja toen ik in Amsterdam woonde, deed ik ook alles met ov of fiets.
Ik woon nu in een middelgroot dorp in de randstad, 25 km van Amsterdam en Utrecht, maar er gaan 2 bussen, 1 naar Amsterdam (1-1,5 uur) en 1 naar Utrecht (50 min.?) en dat is het.
Er is geen treinstation.

Mijn ouders wonen in een middelgrote stad in Brabant en hier gaat de interliner naar Utrecht (die niet aansluit op de bus naar mijn dorp) en een bus naar Breda. Dat is het zo'n beetje.
Er zijn naar mijn weten geen ov-verbindingen hier met bijv. centrum en industrieterrein of stukken van de stad of omliggende dorpen.

Als mijn moeder een keertje op visite wil komen is dat een wereldreis voor haar Ach gut
Ook ging ik in mijn niet-rijbewijstijd dagelijks naar Amsterdam, een ritje is met de bus 1.5 uur en met de auto 25 minuten.
Die files zijn ontzettend irritant, maar als ik een afspraak bij de beugelboer maak om 12 uur dan is dat echt geen enkel probleem, en echt niet dat ik dan ruim 1.5 uur in de bus en tram ga zitten voor, wat kost een kaartje, 7 euro? terwijl ik er met de auto 25 minuutjes voor de deur sta. Ik rij zuinig dus het kost me minder dan 10 euro incl. parkeren en naar huis gaan wanneer ik wil ipv. een uur te hoeven wachten.

Ik denk ook helemaal niet dat je de Nederlander nog uit de auto krijgt, misschien de 65-plusser die alle tijd heeft.
Deze vrijheid om te gaan waar ik wil, wanneer ik wil, is me erg lief geworden.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:17

Ik zou zo het OV in stappen als de reistijd en de prijs gelijk zou staan aan met de auto gaan. Voorbeeldjes:

Voorbeeld 1
Mijn paard staat in Brielle, dat is met de auto 20 minuutjes vanaf Rotterdam. Met het OV ben ik anderhalf uur onderweg (doordeweeks) en bijna 2,5 uur in het weekend. Ik moet daar dan ook nog 6 euro voor betalen terwijl het mij EUR 2,50 aan benzine kost. Er valt dus nog veel te verbeteren aan het OV.

Voorbeeld 2
Mijn ouders wonen in een gemeente naast Rotterdam (die gemeente zit aan Rotterdam vastgegroeid). Met de auto 15 minuten. Met het OV 1 uur en 10 minuten (in de spits!). Kosten per OV EUR 3,00, met de auto nog geen 2 euro.

Ik blijf erbij dat meneer Bos iets minder kort door de bocht moet denken. Om auto gebruik te verminderen zullen er veel dingen moeten worden verbeterd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:19

LauraMc schreef:

Ben het helemaal met je eens, vroweger waren er ook geen auto's en toen waren er ook oplossingen voor het halen van boodschappen, etc.

Prima actie van Bos!