Boete voor te dikke kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Boete voor te dikke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:27

Boete voor te dikke kat

Lekker stukkie extra vlees voor je hond met Pasen? Kijk je niet op een bordje melk meer of minder voor je kat? Dat komt je vanaf heden duur te staan in Engeland. De overheid gaat boetes heffen voor huisdieren die door hun baasjes te vet worden gemest.

En het is menens in Groot-Brittannië. Een nieuwe wet moet huisdiereneigenaars het bewustzijn bijbrengen dat het opvoeden van een hond, kat of cavia niet vanzelf gaat. Hier hoort volgens de overheid een geschikt dieet en een goede huisvesting bij. Bovendien moeten baasjes die vaak weg zijn gezelschap regelen voor dieren die niet goed alleen kunnen zijn.

De straffen die de Engelse overheid hanteert bij het overtreden van deze nieuwe regels zijn niet gering. Dit varieert van het verbod op het houden van een huisdier, tot een celstraf van bijna één jaar! En anders, een pittige geldboete: 20.000 pond (29.000 euro).

Bron: Nu.nl &
http://msn.entopic.com/money_madness/kat_boete

edit: mening: tja dan let je toch wel 2 keer beter op voor als je je dier wat toeschuift Clown
ik vind het trouwens ene goede maatregel. Er zijn gewoon te veel dieren die veels te dik zijn.

arans

Re: Boete voor te dikke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:29

Gelukig woon ik nie in Engeland met mijn (te dikke) kat Nagelbijten / Gniffelen

nee ik vind dat het een hele goede regel is, zo word evergewicht bestrijdd bij huisdieren. trouwens wel een vette boete zeg Nagelbijten / Gniffelen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:31

ja en wat denk je van die celstraf Tong uitsteken ben blij dat ik daar niet woon Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:31

Vind het een goede maatregel, maar wel meteen een erg hoge boete zeg Wow!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:32

Nou ik vind het ook goed hoor,
Soms is het gewoon te zielig voor die beestjes, als je ziet hoe dik dat ze zijn!

Idd een vette boete hahahah Haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:32

Ben het er mee eens dat veel huisdieren te dik zijn. Maar zúlke hoge boetes?
En wat gaan ze daar straks doen aan ouders die te dikke kinderen hebben? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:42

Het klinkt wat overdreven, maar ik heb een keer een programma gezien waar ze mensen lieten zien die hun dieren op een ziekelijke manier vetmesten. Een king charles spaniel van 30 kilo, omdat ie elke dag een hele taart kreeg! En de rest! Dat mens was gewoon niet goed wijs. Tegen zulke lui mogen ze van mij wel optreden, al hoop ik niet dat gewone mensen er de dupe van worden.
Wij hadden thuis 4 katten en 1 ex kater was wel 9 kilo terwijl hij hetzelfde at als de rest en veel buiten was, maar toch te dik...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:50

Ik vind het een goed idee. Je vernielt je huisdier er gewoon mee. ik vind ook dat er wat aan gedaan moet worden aan ouders die hun kinderen vetmesten, dat vind ik nog erger

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:31

Ik vind dit een belachelijke maatregel.

Kijk als je je kat moedwillig vetmest dan is er wel wat voor te zeggen,maar hoe willen ze dat kontroleren!

Plus dat ik vind dat ze eerst de mensen maar eens moeten aanpakken die een dier mishandelen,of de straat opgooien als ze met vakantie gaan. En na de vankantie even zo vrolijk weer een nieuw huisdier nemen,laten ze dat eerst maar eens aanpakken.

Ik heb zelf 3 katten,waarvan er 1 veel te dik is,maar waarom is hij te dik?

Nou hij is 2 keer heel erg ziek geweest door blaasgruis en moest op een speciaal dieetbrokken,dat zijn brokken van Royal Canin tegen blaasgruis.Maar het gevolg hiervan is dat hij er onzettend dik van wordt en hij krijgt niets meer dan de voorgeschreven hoeveelheden en totaal niets erbij,geen extraatjes.

Want daar zou hij weer ziek van worden,dus doe ik dat ook niet!

Wat doen ze dan met die mensen die er totaal niets aan kunnen doen,en de dierenarts ervan op de hoogte is dat dat gebeurd met deze brokken? En er dus geen vervanging voor is en deze brokken echt moeten hebben!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:39

Goede actie!
Maar dan moeten ze ook veel strenger gaan worden betreft mishandelingen e.d. want dat is nog veel erger!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:43

Ik vind het aan de ene kant wel goed, huisdieren zijn vaak te dik, anderzijds hebben mijn ouders ook 2 katers, waarvan de ene gewoon is, en de ander vrij zwaar.
Terwijl ze royal canin brokjes geven en een half zakje felix per dag. Ze krijgen geen extra's of niks...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:44

vind het wel heel goed dat er op gelet wordt, maar zoals meer mensen hier, ik heb 4 katten waarvan er 1 behoorlijk zwaar is. hij eet niet meer dan de rest, lust de evt extraatjes niet eens. krijgt nu brokjes van royal canin voor gestereliseerde/gecastreerde kat net als de rest maar hij is gewoon zwaarder. overgens is ie wel super actief en lenig dus het zit hem niet in de weg

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:57

Goede maatregel. Ja Hoevaak zie je wel niet honden/katten met overgewicht. Nagelbijten / Gniffelen Stukje vlees hier, visje daar. Érg slecht. Volgens mij weet de helft van huisdierbezitters niet eens wat een dier wél en absoluut niet mag hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:35

Goh ik denk dat het nog een beetje te vroeg is voor zulke maatregelen.
Ik denk dat ze beter hun geld en energie kunnen steken in ouders van veel te dikke kinderen.

Tuurlijk is het waar dat er veel huisdieren veel te dik zijn, maar ik denk niet dat dit de manier is waarop het moet. Hoe willen ze dat nou controleren? Bij de mensen langs gaan om te kijken hoe dik hun huisdier is?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:31

Ze zouden hetzelfde moeten doen met ouders van te dikke kinderen zonder dat daar een medische reden voor is!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:27

Joyckuh schreef:
Ze zouden hetzelfde moeten doen met ouders van te dikke kinderen zonder dat daar een medische reden voor is!

Inderdaad. Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:52

Ik heb een kat die eruit ziet als een wandelende theemuts en een is een spichtig smal ding. Drie keer raden welke de vreetbeer is, niet de eerste!
Ze eet trouwens helemaal niet veel, 2 keer op een dag een klein handje brokjes en dan pikt de andere nog een deel in omdat ze niet snel genoeg eet. Maar ze ligt een hele dag te slapen dus ze verbrandt ook verder helemaal niks plus zij is gesteriliseerd (de andere niet) en dat scheelt ook een stuk. Toch aan de liposuctie voor de kat dan hahaha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:16

Tsjaa... op zich wel geen verkeerde maatregel, maar in plaats van zich op te dikke huisdieren storten, kunnen ze hun energie beter stoppen in nóg meer voorlichting/maatregelen voor alle obesitas kinderen in Engeland. Dat lijkt me toch iets dringender dan een te dikke kat Nagelbijten / Gniffelen

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:17

Laten ze nou eerst maar eens beginnen met het aanpakken van eigenaren van dieren die te mager zijn en/of mishandeld worden.

Daarna is het pas tijd om overdaad aan liefde en eten aan te pakken. Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:27

Zouden ze overal moeten doen. Om maar even grof t ezeggen worden sommige beesten bijna gemarteld. Meestal onwetenheid maar als je niets van een dier weet waarom neem je er in godsnaam 1.

Alleen de bekeuring is wel erg hoog Nagelbijten / Gniffelen

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:30

Ik vind het wel een goed initiatief..

En als jij kan aantonen dat je kat te dik is door medicatie en dat je al actie hebt ondernomen bv dietvoer (kun je gewoon bonnetje van bewaren) dat je heus die boete niet hoeft te betalen!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:49

waardeloze regel. Onze kat vermaakt zich prima en eet toch echt zelf al die muizen op..
Daarnaast ga ik er echt niet bij staan te kijken of hij nu 10 of 11 brokjes opeet.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 02:36

tja, ik vind het altijd een beetje onzinnig, om te wijzen naar andere dingen, of ze nou erger zijn of niet, elke wet die er is, voor het welzijn van dieren of mensen is oke, deze regel, er word echt ook wel gekeken naar omstandigheden enz.

ik vind het dus oke, dat er eens iets mee gebeurt, uiteraard op de juiste wijze, maar als je ziet hoeveel mensen gewoon hun dier vetmesten, omdat ze het zelf zo leuk vinden dat ze een hapje mee eten, het zo zielig vinden als ze niks bij de "thee" hebben enz. dat is echt schrikbarend.. en ze doen er een dier wel degelijk kwaad mee.

dit allemaal wil niet zeggen dat ik bepaalde dingen minder belangrijk vind, zoals kinderen met overgewicht enz. maar je moet dingen ook kunnen scheiden.. ja dingen kunnen altijd erger, maar dat wil niet zeggen dat je dan aan het "minst"erge niks hoeft te doen Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 02:37

Stoeptegel schreef:
waardeloze regel. Onze kat vermaakt zich prima en eet toch echt zelf al die muizen op..
Daarnaast ga ik er echt niet bij staan te kijken of hij nu 10 of 11 brokjes opeet.

ja en als hij "al" die muizen opeet, is het aan jou als eigenaar om te zien en weten hoeveel hij daarnaast nog nodig heeft, daardoor hoeft hij dus niet vet te worden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:19

het iniatief is goed, het bedrag te hoog. vind ook dat we dan boetes etc moeten gaan uitdelen voor te dikke kinderen enzo want dat vind ik meestal erger/zieliger.