Wie rijden er beter mannen of vrouwen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Wie rijden er beter mannen of vrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 13:18

De telegraaf van vandaag:

AMSTERDAM - Mannen en vrouwen veroorzaken verschillende auto-ongelukken. Vrouwen rijden vaker fietsers aan lopen deuken op bij het parkeren. Ook van verkeerslichten worden ze een beetje nerveus.
Mannen nmen teveel risicio en kegelen vaker voetgangers om. Bomen en dieren staan ook hoog op de lijust van de mannelijke bestuurder. Ze zijn over het algemeen veel vaker betrokken bij een frontale botsing dan vrouwen, zo blijkt uit onderzoek van een Engelse autoverzekeraar.

Maar vrouwen worden weer helemaal kierewiet van de rotonde. Verder verliezen ze vaak hun autosleutels. Zijn ze nog wel in het bezit van de sleutelbos, dan is de kans groot dat de auto niet op slot zit. Daarom ook wordt bij vrouwen veel vaker wat uit de auto gestolen dan bij mannen.

Voor het onderzoek van Elephant.co.uk zijn ruim 270.000 schadeclaims van automobilisten bekeken.

Heel zinvol onderzoekje Haha! .

Anoniem

Re: Wie rijden er beter mannen of vrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:12

'NIet verassend dit onderzoek, bij mannen zit vaak het macho gedrag in de weg en sommige vrouwen...Sorrie hoor maar wat een trutten zijn dat op de weg.
Maar dat geldt ook voor oude mensen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:03

Ligt er dus maar of je een voetganger, fietser, of boom bent, wie er het beste rijdt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:13

Als ik me aan een automobilist irriteer roep ik vaak 'god, zeker weer een wijf!' Clown Haha!
En ja, 9 van de 10 keer is dit ook zo dan Haha!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:39

Waarom zou je zenuwachtig worden van verkeerslichten Verward

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat vrouwen vaker hun autosleutels kwijtraken, zijn vrouwen vaak dan zoveel chaotischer?

Ik zie vaak genoeg niet het verschil tussen de rijstijl van een man en een vrouw. Ik kom ook vaak mensen tegen die truttig rijden en dan kijk ik de auto in, is het ook vaak genoeg een man. Net zoals dat je wel types ziet waarvan je denkt, dat is een man met een klein piemeltje, is het soms ook gewoon een vrouw. Maar die laatste groep is wel het makkelijkst te herkennen, de macho mannen.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:44

Citaat:
NIet verassend dit onderzoek, bij mannen zit vaak het macho gedrag in de weg

In dit geval op de weg.. Knipoog

Denk zelf dat vrouwen iets beter rijden, terwijl de man meestal moet rijden van de vrouw Haha!...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:02

Knoffer schreef:

In Engeland werken de stoplichten net iets anders en daar kan ik mij deze opmerking wel iets bij voorstellen. Ze gaan nl. van rood naar oranje naar groen. Dus als het licht op oranje gaat mag je bijna, maar... je mag nog niet. Pas bij groen mag je, dus dan krijg je een beetje het Zandvoort circuit achtig iets. Van die ronke auto's waarbij het gas wordt ingedrukt en de koppeling maar half omhoog komt of helemaal niet.

Kierewiet worden van een rotonde.. Tja als je ze zo vaak op de snelweg tegenkomt Nagelbijten / Gniffelen

Persoonlijk geen last van.

Wel van die puberale jongetjes die snel en hard inhalen en alle andere webgebruikers hierbij zodanig hinderen dat ze volop op de remmen moeten. Gaaf joh.. Cool

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:05

Jeetje dat je van verkeerslichten zenuwachtig wordt? Ik snap dat ze in GB anders werken maar zo erg Verward Rotonde's zijn toch handig? Beter dan een druk kruispunt.Daar word ik pas zenuwachtig van Tong uitsteken

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:19

Die Engelse weer, wat een dom systeem om oranje voor groen te doen Huilen van het lachen
Maar goed, dan nog kan ik me niet voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt. Misschien als je net je rijbewijs hebt ofzo, maar als je al een langere tijd je rijbewijs hebt (zoals de meeste weggebruikers), ben je dat toch gewend. In NL heb je het ook wel eens dat mensen kijhard gas indrukken zonder de koppeling te laten opkomen. Daar trek ik me of niets van aan, of ik trek ze eruit Huilen van het lachen

Rotondes vind ik soms handig, maar in bijvoorbeeld Amsterdam west heb je er zoveel, dat vind ik wel irritant, maar kierewiet, nee.
Rotondes op de snelweg btw? Die kom ik nooit tegen Tong uitsteken

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:01

Sammie schreef:
Knoffer schreef:

In Engeland werken de stoplichten net iets anders en daar kan ik mij deze opmerking wel iets bij voorstellen. Ze gaan nl. van rood naar oranje naar groen. Dus als het licht op oranje gaat mag je bijna, maar... je mag nog niet. Pas bij groen mag je, dus dan krijg je een beetje het Zandvoort circuit achtig iets. Van die ronke auto's waarbij het gas wordt ingedrukt en de koppeling maar half omhoog komt of helemaal niet.

In Duitsland werken de stoplichten ook zo maar ik snap niet waarom je daar zenuwachtig van zou worden, of dat je je perse moet gedragen als op een circuit

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:58

Precies.
Is me trouwens nooit opgevallen dat het in Duitsland ook zo is, daar ben ik wel geweest. Alleen niet autogereden dus.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 01:04

Whoehaha.

Op grond van de titel toch echt gedacht dat het over paarden ging. In dat geval toch echt de mannen voor moeten laten gaan: stand van bekken nu eenmaal beter voor rijden van paarden.

Maar aangezien het om autorijden gaat: vrouw toch echt beter autorijden. Minder last van penisverlenging.... Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:44

Die verkeerslichten in Duitsland zijn juist superhandig en helpen ook nog tegen slijtage van je lagers van je koppeling. Hier blijven mensen vaak met hun voet op de koppeling staan als ze voor het stoplicht staan. Terwijl dat heel slecht is voor je auto.
In Duitsland gaan de lichten eerst op oranje, zodat als je in zn vrij staat je hem al in zn versnelling kan zetten en als ie dan op groen gaat dan kan je gelijk wegrijden...

Ik vind trouwens dat mannen beter kunnen rijden als vrouwen, en dan praat ik dus niet over mezelf. Ik haal weleens mensen in en die kunnen echt niet rijden, 9 van de 10 keer zijn dat vrouwen, echt waar.
Gelukkig ben ik een vrouw die wel weet hoe ze moet rijden Haha!
Mannen nemen overigens (denk ik) wel vaker gevaarlijke risico's in het verkeer.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:46

vrouwen rijden voorzichtiger, soms truttig, maar mannen rijden vaak belachelijk hard en ondoordacht, daarom vind ik dat vrouwen beter rijden

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:49

Kanelly schreef:
Als ik me aan een automobilist irriteer roep ik vaak 'god, zeker weer een wijf!' Clown Haha!
En ja, 9 van de 10 keer is dit ook zo dan Haha!

Dat schreeuw ik dus ook altijd voornamelijk bij het langzaam rijden vooral met invoegen en niet durven inhalen maar wel doen. Ook komen de bejaarden er bij nog wel eens tussendoor, zeg dus meestal kan niet missen een bejaarde of een wijf Haha!

sleutels ben ik ook vaak kwijt Clown

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:50

Bij vrouwen kan ik me dood ergeren aan het onzekere gedrag op de weg, net onder de toegestane snelheid rijden (bv 75 ipv 80), weinig inzicht tonen, dus onnodig remmen of veel te laat.

Bij mannen erger ik me aan macho gedrag, inhalen wanneer het eigenlijk niet kan of zelfs inhalen als ik zelf al wat boven de maximum snelheid rij.

Ik vind overigens dat de gemiddelde man wel beter rijdt dan de gemiddelde vrouw.
Te hard rijden vind ik minder irritant dan te voorzichtig rijden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:56

Maar hoevaak kom je zo'n tuttig wijf tegen en hoevaak kom je gevaarlijk racende mannen tegen? En hoeveel mannen en vrouwen kom je tegen die wel gewoon rijden?

LiNdA1986 schreef:
Die verkeerslichten in Duitsland zijn juist superhandig en helpen ook nog tegen slijtage van je lagers van je koppeling. Hier blijven mensen vaak met hun voet op de koppeling staan als ze voor het stoplicht staan. Terwijl dat heel slecht is voor je auto.
In Duitsland gaan de lichten eerst op oranje, zodat als je in zn vrij staat je hem al in zn versnelling kan zetten en als ie dan op groen gaat dan kan je gelijk wegrijden...

Is dat de gedachte erachter?
Wel apart, ik heb namelijk met rijles geleerd om voor stoplichten juist de koppeling in te houden. Terwijl mijn ouders wel altijd 'm in z'n vrij zetten en dat hebben ze vroegah ook met rijles geleerd hebben (is wel al een hele tijd geleden Tong uitsteken). Nu doe ik het zelf vaak ook, ik ben te lui om de hele tijd me koppeling in te houden. Vaak kun je ook aan andere verkeerslichten zien wanneer het licht bijna op groen zal springen en als je niet de voorste bent, heb je sowieso genoeg tijd om te schakelen. Ook als je de voorste bent trouwens, ik trek vaak alsnog sneller op dan de rest, ook al moest ik nog schakelen.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:58

Het is eigenlijk net zoals met paardrijden, ik vind dat mannen toch wel een stuk beter rijden Tong uitsteken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:59

weetergeen schreef:
Het is eigenlijk net zoals met paardrijden, ik vind dat mannen toch wel een stuk beter rijden Tong uitsteken

vandaar dat de top vd dressuur vrnl uit vrouwen bestaat he Knipoog logisch Koe

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:01

Knoffer schreef:
Maar hoevaak kom je zo'n tuttig wijf tegen en hoevaak kom je gevaarlijk racende mannen tegen? En hoeveel mannen en vrouwen kom je tegen die wel gewoon rijden?

Allemaal met enige regelmaat.

LiNdA1986 schreef:

Knoffer schreef:
Wel apart, ik heb namelijk met rijles geleerd om voor stoplichten juist de koppeling in te houden. Terwijl mijn ouders wel altijd 'm in z'n vrij zetten en dat hebben ze vroegah ook met rijles geleerd hebben (is wel al een hele tijd geleden Tong uitsteken). Nu doe ik het zelf vaak ook, ik ben te lui om de hele tijd me koppeling in te houden. Vaak kun je ook aan andere verkeerslichten zien wanneer het licht bijna op groen zal springen en als je niet de voorste bent, heb je sowieso genoeg tijd om te schakelen. Ook als je de voorste bent trouwens, ik trek vaak alsnog sneller op dan de rest, ook al moest ik nog schakelen.

Ik zet hem ook altijd in de vrij, hou alle verkeerslichten in de gaten en probeer in te schatten wanneer ik aan de beurt ben, dan zet ik hem vast in de 1. Als ik de voorste van de rij ben en ik kom aan rijden terwijl het licht net rood is gaat die dus gewoon in de vrij, want dan moet ik nog wel even wachten, als ik kan zien dat het licht al een hele tijd rood is dan laat ik hem even in de versnelling staan aangezien ik dan bijna aan de beurt ben. Staat er al een hele rij dan gaat die altijd in z'n vrij. Ik heb geen zin in een lam linker been.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:02

Knoffer schreef:

LiNdA1986 schreef:

Ik denk wel dat dat de gedachte is. Ik heb ook geleerd om mijn koppeling in te houden, maar dit schijnt dus echt niet goed te zijn.
Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:45

Gek toch dat je dat tegenwoordig met rijles leert, terwijl het eigelijk helemaal niet goed is.

Qimm schreef:
Ik zet hem ook altijd in de vrij, hou alle verkeerslichten in de gaten en probeer in te schatten wanneer ik aan de beurt ben, dan zet ik hem vast in de 1. Als ik de voorste van de rij ben en ik kom aan rijden terwijl het licht net rood is gaat die dus gewoon in de vrij, want dan moet ik nog wel even wachten, als ik kan zien dat het licht al een hele tijd rood is dan laat ik hem even in de versnelling staan aangezien ik dan bijna aan de beurt ben. Staat er al een hele rij dan gaat die altijd in z'n vrij. Ik heb geen zin in een lam linker been.

Precies, ik ook niet Tong uitsteken
Hier in Amsterdam is het vaak heel goed in te schatten, ik kijk naar de voetgangers- en tramlichten, die gaan altijd net ff eerder op groen/wit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:15

Ja maar met rijles leer je ook dat je je voet op de rem moet houden als je voor een stoplicht staat zodat de achterop komende auto weet dat je stilstaat. Nou ja als ze het niet zien, slaan ze met een noodvaart achter op de auto die dus op de rem staat. Terwijl als er een auto achter op mij komt, terwijl ik niet op de rem sta ik een hele schuiver maar Knipoog Hierdoor is de klap op mijn nek e.d. minder.
Ik heb dus nooit mijn voet op de rem. Achteropkomende auto's zien dat het stoplicht op rood staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:33

SAKKIA schreef:
Ja maar met rijles leer je ook dat je je voet op de rem moet houden als je voor een stoplicht staat zodat de achterop komende auto weet dat je stilstaat.

Is dat dan van tegenwoordig? In de jaren 90 toen ik rijles kreeg kreeg ik juist op mn flikker als ik dat deed Knipoog (Erg slecht voor je remsysteem namelijk)

En dat verhaal van die koppeling; als je denkt dat het langer dan 30 seconde duurt kan je hem beter even in zn vrij zetten dat is idd beter voor het druklager.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:03

Ik zet hem ook altijd in zijn vrij Ja
Vind ik ook veel prettiger moet ik zeggen. Ik rij ook altijd de zelfde kruispunten naar het werk e.d en dan weet je ook wel wanneer je ongeveer mag gaan rijden Ja