Knoffer schreef:Maar hoevaak kom je zo'n tuttig wijf tegen en hoevaak kom je gevaarlijk racende mannen tegen? En hoeveel mannen en vrouwen kom je tegen die wel gewoon rijden?
Allemaal met enige regelmaat.
LiNdA1986 schreef:Die verkeerslichten in Duitsland zijn juist superhandig en helpen ook nog tegen slijtage van je lagers van je koppeling. Hier blijven mensen vaak met hun voet op de koppeling staan als ze voor het stoplicht staan. Terwijl dat heel slecht is voor je auto.
In Duitsland gaan de lichten eerst op oranje, zodat als je in zn vrij staat je hem al in zn versnelling kan zetten en als ie dan op groen gaat dan kan je gelijk wegrijden...
Knoffer schreef:Is dat de gedachte erachter?
Wel apart, ik heb namelijk met rijles geleerd om voor stoplichten juist de koppeling in te houden. Terwijl mijn ouders wel altijd 'm in z'n vrij zetten en dat hebben ze vroegah ook met rijles geleerd hebben (is wel al een hele tijd geleden

). Nu doe ik het zelf vaak ook, ik ben te lui om de hele tijd me koppeling in te houden. Vaak kun je ook aan andere verkeerslichten zien wanneer het licht bijna op groen zal springen en als je niet de voorste bent, heb je sowieso genoeg tijd om te schakelen. Ook als je de voorste bent trouwens, ik trek vaak alsnog sneller op dan de rest, ook al moest ik nog schakelen.
Ik zet hem ook altijd in de vrij, hou alle verkeerslichten in de gaten en probeer in te schatten wanneer ik aan de beurt ben, dan zet ik hem vast in de 1. Als ik de voorste van de rij ben en ik kom aan rijden terwijl het licht net rood is gaat die dus gewoon in de vrij, want dan moet ik nog wel even wachten, als ik kan zien dat het licht al een hele tijd rood is dan laat ik hem even in de versnelling staan aangezien ik dan bijna aan de beurt ben. Staat er al een hele rij dan gaat die altijd in z'n vrij. Ik heb geen zin in een lam linker been.