Citaat:Meisje van 10 uit Charleroi bevalt
In Charleroi is vorig jaar een meisje van tien bevallen. Het nieuws raakte nu pas bekend. Het meisje kon op een natuurlijke wijze bevallen. Moeder en baby stellen het goed. De vader was een schoolvriendje.
"Die jongen was enkele jaren ouder. Ik schat een jaar of dertien", vertelt Robert Chef, de arts die de baby op de wereld hielp zetten. "Moeders van veertien, daar schrik ik niet meer van. Zo heb ik er elk jaar wel een paar. Dit is natuurlijk wel heel uitzonderlijk."
Dit gegeven maakt nog maar eens duidelijk dat jongeren steeds vroeger beginnen te experimenteren met sex. Ook steeds meer jonge meisjes slikken de pil. Vorig jaar kregen 57 kinderen van tien een voorschrift voor de anticonceptiepil, zo blijkt uit cijfers van de ziekteverzekering. Vanaf veertien jaar is het pilgebruik de jongste jaren fel gestegen.
Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_59 ... n=homeArt7
10!!!!!!!! jaar.
In "mijne tijd" speelde ik toen ik tien was paardje op de speelplaats met de andere meisjes.
Jongens? bah, moest ik niets van weten. Ofja, ik had misschien wel eens stiekem een vriendje. Maar we namen elkaar eens bij het handje en een kusje op de wang. Want tongzoenen deden we echt niet hoor, dat was veel te smerig.
Nu krijgen er 10-jarigen zelfs de pil.
Als ik dit soort dingen hoor voel ik me echt oud geworden. En dan moet je bedenken dat ik zelfs nog 19 moet worden