Samenscholingsverbod op kanaleneiland (utrecht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Samenscholingsverbod op kanaleneiland (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:27

Vreemd dat er nog geen topic van dit onderwerp is geplaatst! Gisteren wat dit op tv. Er is een samenscholingsverbod op kanaleiland in Utrecht gekomen. Omdat zowel de burgemeester als de politie de situatie onbeheersbaar vindt. Een groep jonge allochtonen teisterd daar de buurt.

http://www.nu.nl/news/1245280/13/rss/Sa ... recht.html

Het is toch abnormaal dat dit in Nl. kan gebeuren. Wanneer de politie het niet meer aan kan, zal de me moeten komen. Wanneer zij het niet aan kunnen het leger. Of denk ik nu te makkelijk.....

SplashIsLief

Re: Samenscholingsverbod op kanaleneiland (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:05

Ik vind het ook erg raar dat het zo gaat, dit loopt echt uit de hand. Scheve mond Ben blij dat ik niet zoveel aan die kant van Utrecht kom!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:21

Ja ik heb het ook op de tv gezien. Bizar zeg!
Ik heb me nooit echt goed gevoeld op kanaleneiland, maar hield altijd in mijn achterhoofd dat het politiebureau in de buurt is.
Was wel schrikken toen ik dit zag

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:23

Daar zit een klasgenoot van mij, die zei dat het allemaal wel meeviel. Hmmn...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:51

het val ook allemaal wel mee. ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Utrecht (Alleen hoogcatherijne)
Overvecht, Lunette, Lombok, Kanale.. allemaal geen probleem.
elke stad heeft zn probleme..'als het geen drugs of alcohol problemen zijn dan is het wel geweld en overlast.

ken daar genoeg families die er op hameren dat hun kinderen goed gedragd vertonen en naar school gaan.

1 familie als voorbeeld.

1 meisje heeft de universiteit afgerond. haar zusje is er nog aan bezig, hun broer doet HBO en hun broertje doet VWO.

allemaal hartstikke ambitieus. werken aan hun toekomst, hangen niet op straat, houden zich bezig met familie, school en religie.

hun oudere nederlandse buurvrouw komt regelmatig bij hun voor eten of thee..

zo kan het toch ook?? alleen een klein groepje verpest het weer voor de rest. zoals het altijd gaat. misvattingen en vooroordelen zijn het gevolg ervan. en dan krijg je: marokkanen dit, moslims dat blablabla// terwijl ze slechts van 'mensen' uitgaan. helaas weten ouders ook vaak niet wat hun kinderen allemaal uitspoken. tegenwoordig spelen ze helaas niet meer met hun skeltertje op straat.

het is dus de schuld van de mensen zelf.. en niet van hun afkomst of levensbeschouwing.

alleen dan.. het jongste broertje. die heeft dus echt overal schijt aan. aan zn ouders, aan zn broer, aan school, aan zn geloof.

hij heeft alles. merkkleding, spelcomputers enzo.. ze zien nergens de waarde niet meer van in. krijgen ze het van de 1 niet. dan krijgen ze het van de ander wel. mja, ben mn eigen pubertijd nog niet vergeten toen ik 14 was. Er is nog hoop Tong uitsteken

Ik loop stage in buurthuizen, doe Sociaal Cultureel Werk in Utrecht en ga in het gemeentebestuur in gorinchem. ik denk dus vaak na over jongeren en hun toekomst. want ze zijn immers de toekomst. en hoe je het 'straatbeeld' kan veranderen. want ik ontken niet dat er een negatief straatbeeld is in vele steden.

Alleen ik denk dat een oplossing zoals 'verbieden van samenscholing' geen nut heeft. je verplaats het probleem alleen maar, een gevolg kan zijn dat de jongeren nog moeilijker te bereiken worden en dan win je er uiteindelijk niets mee.

ik persoonlijk heb er nooit last van. ik zie ook nooit rare dingen gebeuren. wel eens wat. maar niet meer dan bv in mijn eigen stad :S. hier in gorinchem wil je ook niet alles weten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:42

Ik woon zelf op het platteland, aan ons straatje staan ong. 10 huizen, dus voor mij is dit dus erg nieuw. Ik kom wel eens in leeuwarden, in het verleden voor school. Dat is voor mij al een grote stad Haha! Vandaar dat dit soort nieuws mij erg schokt. Het is voor mij echt onwerkelijk dat je niet meer veilig door een straat kunt lopen.
Gelukkig valt het dus nog erg mee. Maar blijkbaar is een cameraploeg toch flink lastig gevallen in korte tijd?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:39

Fijn is het daar he, in Utrecht. Ik ben blij dat ik lekker in het oosten op het platteland woon.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:26

tamorka schreef:
Fijn is het daar he, in Utrecht. Ik ben blij dat ik lekker in het oosten op het platteland woon.

Nou moet je niet gelijk heel Utrecht gaan veroordelen, want dat slaat echt nergens op

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:39

tamorka schreef:

ben je uberhaupt wel eens in utrecht geweest?? Vork

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:43

Dat heb je in alle grote steden

Weleens in Rotteram geweest op zondag op de lijnbaan, staan ze ook met een of andere smerige hond aan de lijn...tja ik loop er met een boog omheen

Dordrecht zijn die groepen ook in de stad aangesproken op hun gedrag.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:20

tamorka schreef:

Ah met die domme boertjes daar is het allemaal heel veilig waarschijnlijk he? Rolleyes ik kan me nog een zeker meisje in drenthe herinneren dat is vermoord.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:05

vandeweek was er ook een tvprogramma over een plaatsje in zeeland. het word het witte eiland genoemd omdat er zoveel drugs en alcohol problemen zijn.. ik had nog nooit van het gehucht gehoord Tong uitsteken./.. maargoed dat zou ook wel weer overdreven worden door de media. maar overal doen zich problemen voor.. grote steden, dorpen, autochtonen, allochtonen, volwassenen, jongeren,..

maar ik persoonlijk loop zonder problemen snachts door mn stad of laat over utrecht als ik naar het station moet.

nu zal ik het bv weer 'eng' vinden om door de polder naar huis te fietsen in het donker.. nergens een huis ofwat te bekennen. ik zal bang zijn de auto in getrokken te worden.. en als ik gil hoort niemand mij.. misschien de koeien Bloos

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:12

Roane schreef:
tamorka schreef:

Ah met die domme boertjes daar is het allemaal heel veilig waarschijnlijk he? Rolleyes ik kan me nog een zeker meisje in drenthe herinneren dat is vermoord.

Boeren zijn zeker niet allemaal dom. Gaat ook niet als je een hele eigen onderneming overeind wilt houden. DAt lukt niet als je dom bent.

En moorden gebeuren overal, dus ook op het platteland. Dat komt omdat die stadse lui naar het platteland toe komen. Duivel

Ik ben wel eens in Utrecht geweest ja. Meer dan eens. Het is daar erg druk.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:19

Ach het gaat daar altijd al zo.

Toen ik daar nog op school zat (MTS, 1996-2000 ) werd de politie al bekogeld met stenen door VMBO-ers. Geregeld werden leraren en mede-studenten daar in elkaar geslagen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:19

Citaat:
tamorka schreef:

Boeren zijn zeker niet allemaal dom. Gaat ook niet als je een hele eigen onderneming overeind wilt houden. DAt lukt niet als je dom bent.

En moorden gebeuren overal, dus ook op het platteland. Dat komt omdat die stadse lui naar het platteland toe komen. Duivel

je laat je wel weer van je beste kant zien he? Haha!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:25

Dank je, ik doe mijn best! Clown

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:37

mijn school is in kanaleneiland Vork zelf woon ik in Zuilen, Utrecht en daar wordt ook gewoon drugs gedealt op de hoek van mijn straat, meerdere meisjes zijn verkracht in de poort achter mijn huis. Nu zijn er bij ons camera's opgehangen en je merkt wel dat ze zich nu gedeist houden.. In kanaleneiland vond ik die groepjes jongens die er staan ook nooit fijn, fietste liever om dan langs ze te moeten omdat ik al een keer van mijn fiets getrokken was..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:38

tamorka schreef:
Dank je, ik doe mijn best! Clown

*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:39

Gewoon aanpakken die lui...niet zo watjes achtig doen.
Alles wat overlast veroorzaakt oppakken. Water en brood celletje in.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:45

Nee joh! geen water geven, daar worden ze rustig van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:45

Jee, ben ik weer te lief Haha!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:33

tamorka schreef:
tamorka schreef:

meen je dit serieus? Verward

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:39

SplashIsLief schreef:
tamorka schreef:

Nou moet je niet gelijk heel Utrecht gaan veroordelen, want dat slaat echt nergens op

Idd klinkt niet leuk voor mensen die zeer tevreden in utrecht en omgeving wonen.

Toch is dit de schuld van de gemeente zelf en niet van de bewoners. Ze hebben zelf als die mensen in een wijk gestopt waardoor ze een grote groep werden. Ze moesten ze kwijt dus hup allemaal naar kanaaleiland zie je maar dat dat gewoon niet werkt. Trouwens het is maar een klein stuk van heel groot kanaaleiland wat dit betreft. Binnen een aantal jaren gaan een aantal flats tegen de vlakte en zullen die mensen daar wegmoeten. Toen was er sprake van dat ze allemaal naar leidsche rijn zouden gaan gelukkig is dat nu veranderd want je verplaatst het probleem.

Dit probleem hebben ze ook in nieuwegein gehad gelukkig is het nu grotendeels opgelost waardoor je die samen scholing niet meer krijgt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:41

Hier is dat al altijd zo geweest, niet echt problemen mee Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:05

nils schreef:
meen je dit serieus? Verward

Zie mijn smiley en trek je conclusie.