Jonge marokkanen nieuwe topcriminelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jonge marokkanen nieuwe topcriminelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:14

AMSTERDAM - Een groep jonge Marokkanen staat klaar door te stoten naar de criminele top van Nederland. Dat zegt scheidend recherchechef Willem Woelders van de Amsterdamse politie woensdag in het AD.
Rado Vleugel

"Vijf jaar geleden waren het kleine criminelen, begonnen in hun eigen wijk, maar nu werken ze landelijk. Ze plegen grote kraken en schuwen geweld niet", aldus Woelders.

Niet alleen Marokkanen willen de machtspositie in de Nederlandse criminele top overnemen, ook de zonen van de huidige generatie staan te trappelen, zegt de Amstersdamse recherchechef in de krant.

Hij doelt onder meer op het nageslacht van John Mieremet en anderen. "In een aantal gevallen geldt: zo vader, zo zoon. Die jongens zijn opgegroeid in een bepaald milieu. Dat heeft invloed."

Oude generatie

Woelders, die plaatsvervangend korpschef wordt van de politie Utrecht, concludeert dat de oude generatie Amsterdamse topcriminelen langzamerhand wordt platgelegd.

"Een paar mensen lopen nog vrij rond, maar binnen twee jaar zijn we van deze generatie af. Een deel is geliquideerd, de rest is op de vlucht of zit vast", zegt Woelders. Hij is vanaf 1991 recherchechef geweest in de hoofdstad.
(c) ANP

Ben toch blij dat ik niet meer in de randstad woon Nagelbijten / Gniffelen
Denk je dat de topcriminelen elkaar uitgeroeid hebben staat de volgende generatie op. Clown

http://www.nu.nl/news/1241239/13/%27Jon ... en%27.html
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 20-09-07 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link toegevoegd

Waikiki

Re: Jonge marokkanen nieuwe topcriminelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:22

Damn.... Ik heb daar gewoon geen woorden meer voor
Ja ik heb er wel woorden voor maar die ga ik hier niet neerzeten Lips are sealed

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:23

Ik hoorde het vanochtend op het nieuws.. Toch appart dat ze het kunnen signaleren maar het niet kunnen voorkomen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:25

Waarom verbaast me dit niks Dromen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:18

Ik vind het wel weer beeldvorming zeg, hoera voor de objectieve media

Dat de Nederlandse [i]next generation[/n] óók uit een behoorlijk aantal mensen bestaat, wordt net in 1 zin aandacht aan besteedt. Dus wat leest de gemiddelde Nederlander? 'Marrokkanen zijn slecht'.

Laten we hopen dat ze elkaar maar liquideren dan, zijn we van alles af Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:21

_Scarlet_ schreef:
Ik vind het wel weer beeldvorming zeg, hoera voor de objectieve media

Dat de Nederlandse [i]next generation[/n] óók uit een behoorlijk aantal mensen bestaat, wordt net in 1 zin aandacht aan besteedt. Dus wat leest de gemiddelde Nederlander? 'Marrokkanen zijn slecht'.

Laten we hopen dat ze elkaar maar liquideren dan, zijn we van alles af Haha!

Ik ben het hier volledig mee eens. Wat een onoverdachte uitspraak van zo iemand, je mag toch verwachten dat die beter zou moeten weten
Maar ja, er is weer een groep personen die precies te voorgeschoteld krijgt wat ze willen horen, dus die zullen er wel blij mee zijn.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:22

Inderdaad...

Criminaliteit is van alle tijden hoor.. is het de ene gek niet, dan is het de andere wel. Zorg maar gewoon dat je er zelf niks mee te maken hoeft te hebben Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:59

Lame schreef:
Ik hoorde het vanochtend op het nieuws.. Toch appart dat ze het kunnen signaleren maar het niet kunnen voorkomen..

JA! Inderdaad! MAar ik denk dat ze de wet niet mee hebben om het te kunnen voorkomen.

Ronja schreef:
Zorg maar gewoon dat je er zelf niks mee te maken hoeft te hebben Knipoog

En als je via je ouders al in dat milieu zit?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:02

Gelukkig is het hier niet zo crimineel, als is hier wel een ''afrekening in crimineel gebied'' geweest, weet zijn naam alleen niet meer..

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:39

In Hoorn is nog best wel wat gevaar hoor! En in de dorpjes erom heen, word zóveel drugs gebruikt en verkocht! Een paar maanden geleden, een jongen Pascal was vermoord. Dat was ook vanwege drugs en dus 'crimineel gebied'. Het is echt overal hoor, en ook echt niet alleen Marokkanen. Ik vind het vrij logisch, dat als een kind opgroeit met een vader die topcrimineel is dat je er zelf ook makkelijk inrolt, tenzij je vader je ervan weerhoud.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:48

Farouche schreef:
Gelukkig is het hier niet zo crimineel, als is hier wel een ''afrekening in crimineel gebied'' geweest, weet zijn naam alleen niet meer..

Dat was meneer Martin Hoogland, voormalig rechercheur

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:30

In de randstad is het erg gemakkelijk om crimineel te worden. Als je jong bent en het gaat niet goed op school en thuis, dan mag je gaan werken voor 600 per maand, zie daar maar van te leven.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:13

Daphnezz dat heeft niets te maken met of je in de randstad woont of daarbuiten, de criminaliteit is hier zo hoog dat de politie niet eens weet wat ze ermee moeten

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:28

Ik wil echter niet vervelend zijn maar het percentage onder marrokanen is wel hoger dan onder andere groepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:30

faye schreef:
(c) ANP [/i]

Citaat:
TS om link gevraagd.[/mod]

Lijkt me toch duidelijk Karl Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:32

Hier zijn de jongere vzw van de islamitische (naam vergeten) gewoon drugskoten, staan ook bekend als durgskoten, zijn al dertig gesloten, wegens zware handel in drugs. Maar elke keer mogen ze weer opstarten, en dan zijn ze verbaasd dat er problemen komen. Je moet maar stom zijn om het niet te doen, dat beetje problemen met de politie staat niet in vergelijking met wat er te verdienen valt

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:39

DAarom kan de politie niets doen, ze hebben de wet niet voldoende achter zich en worden slechts beschouwd als 'een beetje problemen met de politie".

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:48

Het lijkt mij tijd worden dat straffen voor sommige misdaden wat zwaarder worden. Vooral die met geweld naar anderen toe. Want het is zoals Katiavl zegt, je verdient meer en het weegt iet op tegen dat beetje problemen dat je met de wet krijgt.... dus dan moet dat maar eens veranderen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:54

Misdaad loont echt in dit land!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:56

Ach dit is niets nieuws meer!
Het wordt toch steeds gekker en iedereen laat ze maar hun gang gaan.
Boos!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:05

Sylke schreef:
In Hoorn is nog best wel wat gevaar hoor! En in de dorpjes erom heen, word zóveel drugs gebruikt en verkocht! Een paar maanden geleden, een jongen Pascal was vermoord. Dat was ook vanwege drugs en dus 'crimineel gebied'. Het is echt overal hoor, en ook echt niet alleen Marokkanen. Ik vind het vrij logisch, dat als een kind opgroeit met een vader die topcrimineel is dat je er zelf ook makkelijk inrolt, tenzij je vader je ervan weerhoud.

pascal kwam uit hoogkarspel , zo'n 10 km van hoorn af
hier in de streek, hoogkarspel grootebroek bovenkarspel is hier wel een groot drugsgebeuren alleen word het wel steeds minder nu ze dr veel aan doen...

in kerseboogert bij hoorn is anders nog meer dan genoeg criminaliteit dus gebeurt nog genoeg in hoorn Ja

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:07

Ik denk dat het veel erger is: de politie is báng voor een aantal criminele groeperingen.

tamorka schreef:
DAarom kan de politie niets doen, ze hebben de wet niet voldoende achter zich en worden slechts beschouwd als 'een beetje problemen met de politie".

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:08

Feit, ik spreek nu over belgie, omdat ik hier woon. Maar hier zijn regios dat de politie niet meer komt. En ik neem het hun niet kwalijk. Ik blijf er ook weg Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:31

De politie is bang, omdat criminelen hun wapens gebruiken. En als de politie dat doet, krijgt die heel de media over zich heen en moet die zich verantwoorden! Echt belachelijk!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:58

tamorka schreef:
De politie is bang, omdat criminelen hun wapens gebruiken. En als de politie dat doet, krijgt die heel de media over zich heen en moet die zich verantwoorden! Echt belachelijk!

Ik denk ook zelfbescherming, job zou persoonlijk mijn leven niet waard zijn