IVF-moeder klaagt arts aan wegens kind teveel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

IVF-moeder klaagt arts aan wegens kind teveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 23:36

Citaat:
http://www.nu.nl/news/1241065/122/IVF-m ... eveel.html
AMSTERDAM - Een Australische vrouw die na een reageerbuisbevruchting een tweeling ter wereld bracht, wil de kosten van het grootbrengen van het extra kind op haar arts verhalen. Ze eist ruim 400.000 Australische dollar (243.000 euro).

De 40-jarige vrouw vertelde dinsdag voor de rechtbank in Canberra dat ze de arts had laten weten dat ze maar één kind wilde. Maar een embryoloog die onder supervisie van de arts werkte, plaatste twee embryo's in haar baarmoeder, waardoor een twee-eiige meisjestweeling werd geboren.

Ze zei dat zij en haar partner er kapot van waren toen ze hoorden dat er een tweeling op komst was en zelfs hadden overwogen een van de meisjes ter adoptie af te staan. Het was kennelijk vooral een financiële kwestie voor het paar, dat een gezamenlijk inkomen heeft van ruim honderddduizend Australische dollar (60.000 euro).

De vrouw zei dat zij van sommige aspecten van haar zwangerschap, zoals de inrichting van de babykamer, had genoten, maar dat andere dingen haar angstzweet hadden bezorgd. "Om honderden dollars uit te geven aan een kinderwagen was voor ons wel zo'n beetje de limit", zei zij.

Ik neem aan dat ze geen kinderen kon krijgen , nu kunnen ze dankzij deze methode kinderen krijgen en zijn ze zoo in mijn ogen ondankbaar !

bromfiets

Re: IVF-moeder klaagt arts aan wegens kind teveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:39

Idd heel ondankbaar!

Je weet van te voren dat dit kan gebeuren, het is tenslotte algemeen bekend bij IVF.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:39

En als ze nou een natuurlijke tweeling zou hebben gekregen? Had ze dan God aangeklaagd oid?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:42

Ondankbaar !
Fijn later trouwens voor de kids ... dat ze weten dat er 1 niet gewenst was ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:42

Ze zijn er kapot van en willen zelfs 1 van de twee ter adoptie afstaan Verward Gadver de gadver zeg, je houd er toch rekening mee dat het KAN gebeuren.. bij natuurlijke bevruchting had het ook kunnen gebeuren, en inderdaad, wie hadden ze dan aangeklaagd Verward

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:44

Maar het is natuurlijk wel een risico als arts om twee embryo's terug te plaatsen als je weet dat de ouders absoluut maar één kind willen...
Het risico op afstoting is groot, maar dan kun je er imo beter voor kiezen om een keer meer een embryo te plaatsen.

Kan wel begrijpen dat die ouders er niet blij mee zijn, maar een claim vind ik wel heel drastisch.

Snap trouwens niet dat je als je bereid bent alle ellende van een IVF-behandeling te ondergaan om het zo gewenste kind te krijgen dan tegelijkertijd zo ondankbaar kan zijn als je twee kleine wondertjes ter wereld brengt Bloos

En een inkomen van 60.000 euro per jaar is imo toch echt niet zo dramatisch laag dat je geen twee kinderen kan grootbrengen Bloos

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 00:01

pff dat 2e kind komt ook meteen met een minderwaardigheidscomplex op de wereld. De kans op zwangerschap is gewoon groter als er meerder embryos in de baarmoeder worden geplaatst, omdat niet elk embryo zich nestelt.
ik snap best dat ze er niet helemaal blij mee zijn, maar ik vind het idd wel erg ondankbaar. ikzou blij zijn!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 09:17

Tja , ik heb er eigenlijk nog steeds geen woorden voor...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:17

Oef sommige mensen zouden helemaal geen kinderen moeten krijgen vreselijk zeg, wat zijn deze mensen ondankbaar. bah.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:30

Tja risico van IVF, hadden ze beter kinderloos kunnen blijven Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:31

BrittKitt schreef:
En als ze nou een natuurlijke tweeling zou hebben gekregen? Had ze dan God aangeklaagd oid?

Dat was wat ik me ook bedacht.
Stel ze had geen IVF nodig gehad en was in verwachting geraakt van een tweeling, wat dan?

Wat een verschrikkelijk stel...en arme kindjes

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:37

Tja, eerlijk gezegd kan ik me niets bij de gedachtengang van die ouders voorstellen. Ik zou juist blij zijn met het 2e kindje. En zo laag is hun inkomen nu ook weer niet. Vreemde reactie van die mensen. Verward

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:40

Wat een vreselijke mensen zeg, zo ondankbaar!!
Ze hadden idd misschien beter kinderloos kunnen blijven...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:49

Heel ondankbaar Lips are sealed
Een tijdje terug is dat hier in een dorp verder op ook gebeurd, ook een claim ingedient, verhaal anoniem in de krant maar wel met de leeftijd erbij van de meisjes, nu is het een klein dorp dus ondertussen weten de meeste mensen wel wie er bedoeld wordt en zal dat kind het (later) ook wel te weten komen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:18

Sommige mensen willen gewoon overal een slaatje uit slaan...

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:29

pfff zulke mensen verdienen geen kinderen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:44

Dat vind ik wel héél belachelijk. Als je aan IVF begint, kun je er toch van uitgaan dat je wéét dat daar nou eenmaal vaker 'meerlingen' van komen... En dat soort dingen ('ik wil maar één kind'), dat moet je zwart op wit hebben om iets te kunnen beginnen, lijkt me.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:08

Ik heb liever een kind extra dan helemaal geen kinderen?

kan aan mij liggen, maargoed.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:49

Ik las vanmorgen dat het om een lesbi-stel gaat.
Dan moet je dus al blij zijn dat je kinderen kunt krijgen in deze tijd..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:08

ondankbare krengen
je weet dat dat het risco met zich mee brengt
je weet dat kinderen geld kost
dan hadden ze er in mijn ogen niet aan moeten beginnen!
je zou ze toch een dreun geven zulke ondankbare mensen. Er snotver zoveel andere waar het geen eens aanslaat zo,n hiv behandeling en zij durven te klagen!!!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:19

Tja, hier kan ik ook niet zo goed tegen. Ik neem aan dat de voor en nadelen (even tussen haakjes) goed met hun besproken is. Als dit zo is dan wisten ze ook dat er een grote kans was op een meerling.
Zielig voor de kinderen ook, ben je een helft van een tweeling terwijl je dat misschien wel nooit te weten komt

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:54

Volgens mij plaatsen ze bij IVF toch altijd meerdere eitjes terug?
Tenminste dat is wat ik altijd gehoord heb in mijn omgeving.
Blijf het ondankbaar vinden. Heel veel mensen kunnen ook via IVF geen kinderen krijgen.
Is dus erg pijnlijk als die stellen dit moeten lezen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:41

Kimmie_girl schreef:
Citaat:

De vrouw zei dat zij van sommige aspecten van haar zwangerschap, zoals de inrichting van de babykamer, had genoten, maar dat andere dingen haar angstzweet hadden bezorgd. "Om honderden dollars uit te geven aan een kinderwagen was voor ons wel zo'n beetje de limit", zei zij.

Belachelijk zeg, zelfs in Australie hebben ze vast wel iets als 'Marktplaats'.
Ik heb vorig jaar een meisje dat onverwacht zwanger was en gedumpt werd door vriend en ouders geholpen met haar uitzet. Een box kun je voor een tientje ophalen, kinderwagens voor 25 Euro. Ik heb zelf toen nog heel veel spullen gratis aangeboden kregen zelfs!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:01

Ten eerste denk ik dat als er inderdaad een duidelijke afspraak was, de arts gewoon duidelijk fout gehandeld heeft, en dus wel mag worden gecorrigeerd.

Ten tweede kunnen we niet beoordelen in hoeverre het inkomen in Australie wel of niet toereikend is. Maar ik kan me in elk geval enigzins inleven in de gedachte dat je liever 1 kind een goed thuis biedt, dan twee kinderen niet.

Ten derde zijn spullen voor tweelingen wel lastiger te krijgen en duurder dan gewone kinderwagens. Helemaal onzin is dat statement dus ook niet.

In Amerika zijn er in elk geval wel gezinnen die in principe gewoon een kind konden opvoeden (normaal inkomen, normaal huis etc) ernstig in de problemen geraakt door de extra kosten en zorg van een meerling. Als je dat van tevoren al weet en probeert te voorkomen vind ik dat eerder verantwoord dan reden om te klagen. Als een vrouw onbedoeld zwanger wordt, en niet voor het kind kan zorgen, wordt adoptie als een reeel alternatief gezien. Waarom is het in dit geval dan zo erg als een ouder denkt niet de goede zorg te kunnen bieden en hier over nadenkt?

Volledige schadevergoeding vind ik overigens veel te ver gaan. Maar ik vind dat er wel heel snel heel hard geoordeeld wordt over deze ouders.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 02:16

Schandalig dat die vrouw een schadekleem indient.
Die arts zal de risico's vast wel hebben vertelt van IVF