Brits meisje loopt weg omdat ze niet meer mocht paardrijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Brits meisje loopt weg omdat ze niet meer mocht paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 13:00

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=91

Bron: Correio da Manhã en Daily Mail

vertaling:
Citaat:
Nog een vermissing van een minderjarige. Zes dagen geleden zijn de ouders van de Britse tiener het spoor bijster geraakt. Gisteren heeft de vader, ontroostbaar een dramatische oproep gedaan om de tiener te vragen naar huis te komen.

Volgens de krant ‘Daily Mail’, werd Rosemary Edwards vorige week dinsdag voor de laatste keer gezien in de woning van het gezin in Hampshire, na een ruzie met de ouders. In die nacht is de jongere verdwenen, nadat haar verboden was nog langer paard te rijden, omdat ze haar ouders niet had verteld hoe ze haar part-time baantje was verloren.

De vader, 52 en moeder, Jennifer, van 47 hebben een persconferentie gegeven waarin ze de dochter vragen terug te komen en vragen ieder die iets weet van haar verblijfplaats contact op te nemen. De broer van de jongere, Robert, 17 jaar en zus, van 19, stonden de vader bij in zijn publieke oproep aan Rosemary: “ We houden allemaal van je en we missen je vreselijk. We zijn een gezin van vijf personen en het is nodig dat je terugkomt. Onze harten zijn verscheurt. Kom alsjeblieft terug.”

STUURDE SMS AAN VIRTUELE VRIENDEN

Toen de puber, die veearts wil worden, verdween heeft ze niet haar mobieltje, kleding of geld meegenomen. Haar familie heeft niets meer van haar gehoord. Op het mobieltje staan berichten die naar drie jongens zijn gestuurd die ze van chat op internet kende. De politie onderzoekt hun rol.

"We zijn een gezin van vijf" hebben de McCanns exact zo gezegd...
Hoe belangrijk is het voor de ouders hoe een kind haar baantje verliest?
Jongere loopt heus niet alleen daarom weg, meestal gebeurd weglopen na "de druppel" .
En families houden altijd zo erg van elkaar voor de camera's, maar ondertussen...
Die berichten kunnen wel later in haar mobieltje zijn geplaatst, en als ze werkelijk is weggelopen, waarom neemt ze dan geen geld, kleding en haar mobieltje mee?
Zelfmoord ligt dan meer voor de hand. Als de paarden werkelijk belangrijk voor haar waren en ze was erg overstuur, is het niet ondenkbaar.

In elk geval vind ik zo'n slijmerige oproep altijd een beetje, nou ja, om te kotsen. Zeg gewoon:"Het spijt ons dat we je overstuur hebben gemaakt, we praten erover, kom alsjeblief terug.

Zoals ze het nu brengen doen ze alsof ze verplicht is terug te komen omdat het gezin zo oncompleet is, niet omdat ze om háár geven en de zaak op willen lossen.

patsur

Re: Brits meisje loopt weg omdat ze niet meer mocht paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:34

Klinkt bizar inderdaad, ben benieuwd oe dit af gaat lopen. Het lijkt me ook sterk dat het meisje alleen wegloopt omdat ze niet meer mag paardrijden, dan blijf je toch een paar dagen weg om je ouders aan het schrikken te maken en dan kom je terug om er over te praten?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:36

Heel apart verhaal,
Hoop dat het meisje gauw terug komt...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 13:47

En waarom gaat ze dan niet ergens heen waar paarden zijn, lijkt mij een logsiche stap voor een paardengek die wegloopt omdat ze niet meer mag rijden, en die kunnen dan toch de ouders inlichten?

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:53

Ik vind die uitdrukking ook een beetje raar, maar als mensen overstuur zijn drukken ze zich weleens ongelukkig uit.
Hoop ook dat ze snel terug komt, en inderdaad Lusitana, best kijken naar maneges, fokkerijen en dergelijke 'paardse' plaatsen in de omgeving van het ouderlijk huis. Maar hopelijk is de politie hier ook mee bezig. En de jongens onderzoeken zoals ze aan het doen zijn, lijkt mij toch ook erg verstandig. Als ze 'naar de paarden' is, is ze hopelijk veilig... Terwijl als een van die jongens niet zo bonafide zou blijken en ze naar hem zou zijn gegaan...

Ik hoop allesinds dat ze snel en veilig thuis komt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 00:57

Zonder geld, zonder kleding? HOE ga je dan naar zo iemand tenzij hij drie straten verderop woont, en dat verwacht ik niet echt bij virtuele vrienden...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:59

Lusitana schreef:
Hoe belangrijk is het voor de ouders hoe een kind haar baantje verliest?
Jongere loopt heus niet alleen daarom weg, meestal gebeurd weglopen na "de druppel" .

Als het een verwend nest is doet ze 't gewoon om te stangen...
Als er vaker iets dergelijks is gebeurd en haar baantje lijdt onder het feit dat ze paardrijd...
Ik zou niet willen zeggen dat het de schuld van de ouders is hoor, kind hoort ook naar de ouders te luisteren en regels te accepteren.
Daarbij, als je overstuur bent als je kind al een week weg is ga je ook niet met een hard gezicht zeggen 'kom naar huis dan praten we erover' dan ben je overstuur en wil je je kind terug, dan kan het weleens gebeuren dat je iets zegt wat een ander verkeerd opvat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 01:00

en hoe kunnen ze zeker weten dat ze geen geld bij zich had? misschien heeft ze geld uit haar portomonnee gehaald en de rest thuis gelaten of kwam ze iemand tegen die iets heeft gezegd in de trant van 'ga lekker met mij mee'.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 01:06

Sommige van die 'vrienden' zijn meer dan bereid om een meisje te komen halen met de auto. Een Tshirt en een joggingsbroek kan ze van hem wel lenen, en ze mag gerust mee eten....Dit zijn beloftes die zelfs een bonafide 'internet vriend' zou kunnen doen , een minder betrouwbaar iemand zou zeker 'toevallig' een zusje hebben waarvan ze de kleding kon lenen...
En een tiener weet tegenwoordig dondersgoed dat ze via een gsm signaal gevonden kan worden.

Verder zijn de meeste wegloopacties niet enorm goed voorbereid Knipoog GSM lag misschien boven, en als het kind dan na een ruzie naar buiten stormt om 'af te koelen' maar dan niet meer terug besluit te gaan... We kennen niet de hele situatie, dus ik blijf hopen op een wegloopactie met goed afloop.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 10:46

Ik blijf me afvragen waarom zo'n baantje zo belangrijk is voor de ouders. Kind is 15!!!!
Als ze moet werken om te kunnen paardrijden, wat ik me dan nog voor kan stellen, moet er dan zo'n ruzie over komen? Dan weet ze zelf toch dat het niet meer mogelijk is om te rijden?
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden en ook, dat het 't nieuws haalt. Hoeveel tieners lopen er niet weg? Ik heb het idee dat de McCanns er voor gezorgd hebben dat nu iedereen met zijn kop voor de TV wil om een oproep te doen.

Ik hoop dat ze een goed leventje heeft met haar vriend(en) en paarden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 10:48

Yuna schreef:
Verder zijn de meeste wegloopacties niet enorm goed voorbereid Knipoog GSM lag misschien boven, en als het kind dan na een ruzie naar buiten stormt om 'af te koelen' maar dan niet meer terug besluit te gaan... We kennen niet de hele situatie, dus ik blijf hopen op een wegloopactie met goed afloop.

Dat lijkt logish. Er staat in de nacht na de ruzie"", dus ik neem aan dat er wel wat uurtjes tussen gezeten hebben en het wellicht 'smorgens pas ontdekt is, maar het kan natuurlijk snel beslist zijn en dan ben je niet zo georganiseerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 10:52

anneliesdj schreef:
en hoe kunnen ze zeker weten dat ze geen geld bij zich had? misschien heeft ze geld uit haar portomonnee gehaald en de rest thuis gelaten of kwam ze iemand tegen die iets heeft gezegd in de trant van 'ga lekker met mij mee'.

Blijkbaar controleerden de ouders nogal goed de boel... nog meer een reden om weg te lopen.
Ik denk dat de oudere broer en vooral zus waarschijnlijk meer weten hoe ze in elkaar zit en kunnen helpen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:54

We hebben het hier wel over een puber...
Ik had als puber ook best eens weg kunnen lopen na een ruzietje omdat ik niet meer zou mogen paardrijden.
Al was ik dan laaang niet zolang weg gebleven.
Maar wat ik wil zeggen is dat dit voor een puber al genoeg kan zijn om het huis te ontvluchten. Als daarbij internetvrienden worden ingelicht die ze eigenlijk niet kent kan er natuurlijk van alles gebeuren. (met bijv het loverboy circuit, als voorbeeld)
Ik denk dat het wat ver gezocht is om deze zaak te vergelijken met de zaak van de McCanns, en al helemaal omdat ze toevallig een zelfde uitspraak gebruikt hebben.

Ik hoop voor dat meisje dat haar niets is overkomen en voor de familie dat ze snel weer terrecht is.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:26

zoals hier boven al ergens staat, kan het ook impulsief gebeurd zijn en heeft ze er dus niet aan gedacht om kleding / geld / telefoon mee te nemen. En tja, tieners zijn nu eenmaal snel boos (nou ja velen toch) om 'niets'.

Dat deze mensen dezelfde uitspraak gebruikten als de McCanns? Tja ze zijn nu eenmaal met vijf en als er iemand van het gezin mist is het niet compleet dus ik kan me het heel goed voorstellen. Als ze met vieren waren geweest hadden ze waarschijnlijk hetzelfde gezegd.

Dat baantje, als je dochter haar parttime baantje verliest en ze wil niet zeggen waarom kan ik me als ouder goed voorstellen dat je toch meer wilt weten, want je verliest een baantje niet zomaar, en mocht dat wel het geval zijn kan je dat gewoon zeggen.

Loverboy circuit of iets dergelijks zou kunnen natuurlijk (maar ik hoop van niet), maar waarom zou een tiener tegenwoordig niet meer 'gewoon' weg kunnen lopen zonder dat daar verder iets achter zit?

Laten we hopen dat ze snel terug komt en dat ze gewoon even moest afkoelen...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:34

Ik denk persoonlijk dat je áls je als tienerzijnde weg loopt van huis, je niet zo lang wegblijft... Inmiddels is ze dus een week spoorloos en dat is wel erg lang.
Ik kreeg door dit topic een beetje het gevoel alsof er gedacht werd dat dit misschien ook wel om bijv moord ging (vergelijking met McCanns) vandaar dat ik dat geplaatst heb.

Ik denk persoonlijk, afgaand op mijn eigen pubertijd, dat een puber niet zomaar wegloopt en vervolgens een week spoorloos is. Ik denk dat er dan toch wel wat achter moet zitten, (dan iig idd meer dan alleen het verbieden van paardrijden) óf dat er iets gebeurt moet zijn... Een week is erg lang hoor! Zeker als je 15 bent en nog geheel afhankelijk bent van vader & moeder..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:36

Wel een vreemd verhaal zeg. Er lijken stukken gewoon niet te kloppen en natuurlijk kenne wij het het hele verhaal niet.

Ik hoop dat het meisje snel terugkomt en niet dat ze in zo'n loverboy circuit komt. en dat er natuurlijk niks ernstig is gebeurt!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:02

hmm ja ik weetn iet wat ik hiervan moet denken ,
maar als ze tegen mij ozuden zeggen je mag niet meer paardrijden was ik toch ook echt weggegaan op die leeftijd zeker , flink in de pubertijd ,
maar ja dat was een heel ander tijdperk toen waren err nog niet al die loverboy dingen enz .

hoop dat ze wat van zich laat horen en lekker bbij paarden is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:22

Citaat:
En families houden altijd zo erg van elkaar voor de camera's, maar ondertussen...
Die berichten kunnen wel later in haar mobieltje zijn geplaatst, en als ze werkelijk is weggelopen, waarom neemt ze dan geen geld, kleding en haar mobieltje mee?
Zelfmoord ligt dan meer voor de hand. Als de paarden werkelijk belangrijk voor haar waren en ze was erg overstuur, is het niet ondenkbaar.

In elk geval vind ik zo'n slijmerige oproep altijd een beetje, nou ja, om te kotsen. Zeg gewoon:"Het spijt ons dat we je overstuur hebben gemaakt, we praten erover, kom alsjeblief terug.

Zoals ze het nu brengen doen ze alsof ze verplicht is terug te komen omdat het gezin zo oncompleet is, niet omdat ze om háár geven en de zaak op willen lossen.

Hoezo een jongere loopt niet alleen daarom weg? Ik ken iemand die dus om een situatie vergelijkbaar is zoals deze, wél is weggelopen en nog een flink lange tijd ook. Waarom zou zelfmoord meer voor de hand liggen dan weglopen?

Wat die oproep betreft, als die ouders dat nou zo voelen, waarom zouden ze het dan niet zo zeggen? Wat maakt dat nou uit? Ik vind wel dat je een hoop verondersteld en op die ouders afgeeft, zonder te weten wat er verder aan de hand is.

Lusitana schreef:
Blijkbaar controleerden de ouders nogal goed de boel... nog meer een reden om weg te lopen.
Ik denk dat de oudere broer en vooral zus waarschijnlijk meer weten hoe ze in elkaar zit en kunnen helpen.

Waar maak jij dit uit op dan? Ze hadden (blijkbaar) ruzie gekregen omdat dat meisje niet had verteld dat of hoe ze een baantje had verloren. Ik vind het niet meer dan terecht dat ouders dit weten van hun dochter. Stuk van de opvoeding.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:42

@lusitana: ik ben het niet eens met je reactie. Wij weten niks van de thuissituatie van dat meisje af. wie weet was ze wel al depressief oid. dan kan zoiets kleins echt de emmer doen overlopen.
En als in een gezin veel ruzie is, hoeft het toch niet te betekenen dat de ouders een hekel aan hun eigen dochter hebben? Stel je eens voor dat het jou zou overkomen, dan ben je ook meteen alle ruzies vergeten en wil je alleen maar dat ze weer veilig thuis komt.
en verder zou ik ook graag willen weten waarom mijn dochter haar baantje kwijt was geraakt. het is misschien wat overdreven dat ze niet meer mag paardrijden, maar ik ken de rest van de gezinssituatie niet.

ik hoop wel dat ze weer veilig thuiskomt!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:51

Misschien was ze stoned op haar werk verschenen? je weet het niet. Een week is erg lang. Misschien is ze direct het huis uit gestormd na de ruzie en heeft ze niet eerst haar spullen gepakt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:38

Anique_Vaandrig schreef:
Lusitana schreef:

Waar maak jij dit uit op dan? Ze hadden (blijkbaar) ruzie gekregen omdat dat meisje niet had verteld dat of hoe ze een baantje had verloren. Ik vind het niet meer dan terecht dat ouders dit weten van hun dochter. Stuk van de opvoeding.

Bovenstaande was een reactie op de vraag hoe ze wisten dat ze geen geld had meegenomen, meer niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:40

Maya1990 schreef:
@lusitana: ik ben het niet eens met je reactie.

Dat is de hele bedoeling van een discussie openen, anders hoeft het niet op dit forum. Het is wel de bedoeling dat er allerlei meningen komen en niet alleen:" tjoh wat erg."
Dus heel blij dat jij , en anderen, het niet met me eens zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 15:47

Chans schreef:
Dat deze mensen dezelfde uitspraak gebruikten als de McCanns? Tja ze zijn nu eenmaal met vijf en als er iemand van het gezin mist is het niet compleet dus ik kan me het heel goed voorstellen. Als ze met vieren waren geweest hadden ze waarschijnlijk hetzelfde gezegd.

Het gaat om de nadruk leggen op het missen van een element. Ze vinden het geheel dus belangrijker dan het individu. Ze hadden honderdduizend dingen kunnen zeggen om uit te drukken dat ze haar missen, maar ze komen met deze zin, wellicht omdat ze het van een voorbeeld hebben....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:22

Wie zijn de McCanns? Ik heb blijkbaar wat gemist...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:25

Dat zijn de ouders van de vermiste peuter, die nu vedacht worden van het ombrengen van haar en het verbergen van haar lijkje. Zie dit topic: viewtopic.php?f=135&t=770068&st=0&sk=t&sd=a

Het is hier vanaf mei dagelijk in de kranten en op TV, maar in het buitenland is er minder aandacht aangeschonken, tot een week geleden ofzo.
Verder niet zo belangrijk behalve dat die herhaaldelijk voor de camera het hadden over hoe ze en gezin van vijf waren, waarin Maddie dan zo gemist werd.