Man brengt partner en 3-jarige dochter om

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 04:08

Uitgegeven: 7 september 2007 21:36
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 23:28

MELISSANT - In Melissant (Zuid-Holland) heeft vrijdagavond een 29-jarige man uit die plaats zijn 31-jarige partner en zijn 3-jarig dochter om het leven gebracht. Dat heeft de politie vrijdagavond gemeld.
Remy Chan

De man meldde zich volgens een woordvoerder zelf bij de politie. De man is aangehouden.

Toedracht

Over de toedracht van het incident is nog niets bekend. De politie is bezig met een onderzoek in en om de woning aan de Fabiusstraat waar het drama zich afspeelde.

Voor buurtbewoners is er rond half twaalf een bijeenkomst waar ze worden geïnformeerd over de stand van zaken. Deze is in buurthuis Melishof aan de Binnenweg.

Pff dat is 10 km bij mij vandaan ongeveer. Je hoort het vaak op de tv, maar ZO dichtbij?
Verschrikkelijk!!!

http://www.nu.nl/news/1226728/13/rss/Ma ... er_om.html
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 09-09-07 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link toegevoegd

AmonRe

Re: Man brengt partner en 3-jarige dochter om

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:22

Ja op ad.nl staan ook namen en een foto!
Kent iemand de betrokkenen?
Raar he zo dicht in de buurt (5 km bij mij vandaan!!!)

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:49

Bloos!

Raar zo ontzettend dicht in de buurt.. Scheve mond De polder door en dan ben ik dr. Nagelbijten / Gniffelen Je hoort het de laatste tijd welleens, maar nu zo dichtbij..

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:08

Aaaah dat doe je toch gewoon niet Nagelbijten / Gniffelen

@Tam: Jij woont dan ook in de criminaliteits buurt.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 12:52

’Dit leek zo’n gelukkig gezinnetje’
Door THEO TEITSMA
MELISSANT - Melissant rouwt om twee dorpelingen die haar zijn ontvallen. Vrijdagavond meldde de 29-jarige Huib van O. zich op het politiebureau in Hellevoetsluis dat hij zijn 31-jarige vrouw Renate en hun 3-jarige dochtertje Elisa in hun woning aan de Fabiusstraat om het leven had gebracht.

Onmiddellijk startte de politie een onderzoek. Het met lint afzetten van de omgeving van de woning en het zich snel verspreidende nieuws over het familiedrama zorgden voor een ware volksoploop. ,,Dit leek zo’n gelukkig gezinnetje, je zag ze zo vaak samen op straat en dan oogden ze zo blij,’’ zegt een toekijkende buurtbewoner met vertwijfeling in zijn stem. Verderop stamelt een vrouw dat ze de dag ervoor nog koffie had gedronken met Renate, wier kind net als haar dochtertje op de peuteropvang zat. ,,Zij is een drukke vrouw, maar heel lief. Ze vertelde dat ze het zo heerlijk hadden gehad met z’n drietjes op vakantie in Duitsland. Ze waren net terug.’’

Een andere bewoner kent het gezin van de net aangeschafte Berner Sennen-pub. ,,Als hij hem uitliet, praatte ik altijd even met die man. Een echte goedsul. Dat hij dit heeft gedaan, kan ik dan ook niet bevatten.’’

De vrijdagavond op het politiebureau vastgezette Huib zat ziek thuis van zijn werk als administrateur bij een bedrijf in Numansdorp, vanwege een hernia. Hij en zijn vrouw waren al sinds hun pubertijd een stel, weten buurtbewoners te melden. ,,En hun dochtertje, net als haar moeder druk maar zo lief,’’ zegt een oudere vrouw die met moeite haar tranen inhoudt.

Technisch rechercheurs maakten vrijdagavond urenlang filmpnames in de ouderlijke slaapkamer van de woning. De politie wil in het belang van het onderzoek niet zeggen hoe Van O. zijn vrouw en dochtertje om het leven bracht. Dat dat met messteken is gebeurd is is niet ondenkbaar; zaterdagochtend werd bekend dat de man zijn hondje met een mes en door harde trappen zo zwaar verwond heeft dat de vraag is of hij het overleeft. Een dierenarts vecht voor het leven van de pup.

Buurtbewoners zeggen de afgelopen dagen niets opvallends in de woning van Van O. te hebben gezien of gehoord. ,,Maar hier sta je dan ook niet bij stil. Dit is een dorp met maar 725 huizen,’’ zegt een jongen uit een groepje jongeren. ,,Dit mag gewoon niet gebeuren in Melissant, dit gebeurt toch alleen in de grote stad?,’’ vraag een ander zich vertwijfeld af.

De levenloze lichamen van Renate en Elisa zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag rond drie uur uit de woning gehaald. Vlak voor middernacht sprak burgemeester Stoop op een inderhaast belegde informatiebijeenkomst ongeveer 250 toegestroomde buurtbewoners in dorpshuis Melishof kort toe. Hij sprak van ’een gruwelijk drama’ en deelde met de aanwezigen ’verlies en pijn en gevoelens van onbegrip’. De burgervader zei dat de gemeente te allen tijde beschikbaar is voor hulp en bijstand. Ook wordt nagedacht hoe de peuters van dagverblijf De Bezige Bij, waar Elisa kwam, over haar dood worden geïnformeerd. In de zaal klonk tijdens de uitleg van Stoop en politiewoordvoerder Huub Veeneman zo nu en dan een snik en bleef het verder stil. De verslagenheid had de dorpelingen stevig in zijn greep.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 12:55

Die vrouw komt mij wel bekend voor.. Misschien eens gezien ofzo..
Maar komt me wel bekend voor.

Die man niet.. Tenminste zoals ik hem nu kan zien met die balk er voor..

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:04

Ik was eerder deze middag op haar hyve pagina.
Ik ken het gezin niet maar viaviavia Hyve (vrienden) "ken" ik haar gezicht.
Moest toch wel even een traantje wegpinken toen ik de foto's zag van haar dochtertje met de pup(en de pappa erachter).
Hoe kan zo een afschuwlijk drama plaatsvinden..
Vreselijk Verdrietig

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:10

Ongelovelijk
geen woorden voor

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:11

Word het een "hipe" ofzo..

Je familie uitmoorden

Je hoord het steeds vaker..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:08

Het wordt idd steeds gekker..
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 08-09-07 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:09

Jeetje..
En dan vraag je je af Waarom?
Waarom zou iemand dat mensen/ dieren willen aandoen

Soms hoor je ook dat ze de rest niet willen achterlaten. En daarom maken ze ook hun huisdieren/ kinderen etc dood..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:15

Ja idd..
Gewoon ziek in je hoofd ben je dan.. Zo erg!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:01

Ik vind dit echt niet normaal meer ..
Heeft die man ook al bekent waarom hij dat gedaan heeft?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:13

Jemig, hoe ziek kan je zijn!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:14

DramaQueen_ schreef:

Verward Frusty Wat is dat nou weer voor een opmerking?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:20

Sammie schreef:
DramaQueen_ schreef:

Volgensmij bedoelt wegens wat bij 'woonplaats' staat onder haar avatar Knipoog

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:22

Vanmiddag haalden ze pas de politielinten weg....

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:47

Dreamy schreef:
Sammie schreef:

Volgensmij bedoelt wegens wat bij 'woonplaats' staat onder haar avatar Knipoog

idd Knipoog

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:39

Jeetje, verschrikkelijk zeg dat iemand zoiets kan doen zeg!
heb er geen woorden voor.

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:23

Wij krijgen zo een bijeenkomst hier op het werk, schijnt dat de dader een werknemer van ons is Huilen

Ik ken hem zelf niet maar het idee dat zo iemand met zulke gedachten en neigingen in jouw omgeving loopt, kan je je toch eigenlijk niet voorstellen Huilen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:09

Je weet niet of die man dit met voorbedachten rade heeft gedaan of dat er plotseling 'een knop om is gegaan' in zijn hoofd waardoor hij ineens is doorgeslagen. Dat laatste is best mogelijk, dat gebeurt vaker dan je denkt.

Opmerkingen over criminaliteitsbuurten etc. lijken mij nogal ongepast. Laat eerst maar eens onderzocht worden wat er nou precies is gebeurd.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:12

Liesbethje schreef:
Wij krijgen zo een bijeenkomst hier op het werk, schijnt dat de dader een werknemer van ons is Huilen

Ik ken hem zelf niet maar het idee dat zo iemand met zulke gedachten en neigingen in jouw omgeving loopt, kan je je toch eigenlijk niet voorstellen Huilen

Wat akelig, je moet er toch niet aan denken dat iemand waarmee je samenwerkt in staat bleek tot zulke daden.
Ach gut

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:54

Karin, criminaliteitsbuurt buurt sloeg niet op deze gebeurtenis, maar op de avatar van Tam waarin ze zet dat ze in de crim.buurt woont!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 16:52

Na moorden nerveus bellend over straat
Door THEO TEITSMA
MELISSANT - In Melissant, gemeente Dirksland, is dit weekeinde volop gespeculeerd over de achtergronden van het familiedrama dat het dorp afgelopen vrijdag in rouw dompelde.
Het is voor iedereen een raadsel waarom de 29-jarige Huib van O. zijn vrouw Renate (31) en dochtertje Elisa (3) om het leven heeft gebracht.

Burgemeester Servaas Stoop van Dirksland spreekt van ’een gruwelijk drama voor dit kleine dorp’. Hij is dit weekend met een team van psycho-sociale begeleiders langsgegaan bij de verslagen buurtbewoners. Voor vandaag is begeleiding geregeld voor zowel begeleidster als ouders en kinderen van peuterspeelzaal De Bezige Bij, waarop de kleine Elisa zat.

De kans bestaat dat Huib zijn vrouw Renate en dochtertje Elisa al donderdag om het leven heeft gebracht. Dat vermoeden spreekt een buurman uit die op hetzelfde rijtje woont als het gezin Van O. ,,Ik denk dat het die donderdagavond is gebeurd. Want die dag heb ik Renate voor het laatst gezien. En altijd hoorde je hun hond blaffen, maar vanaf donderdagavond niet meer. Ik vond het ook opvallend dat het huis sinds dat moment plotseling potdicht zat. Donderdagavond liep die man trouwens enkele keren zenuwachtig bellend met zijn mobiele telefoon langs mijn huis naar zijn ouders, die verderop in de straat wonen. En vrijdagochtend meldde hij Elisa ziek op de peuterspeelzaal.’’

Volgens de buurman was het gezin een dag eerder teruggekomen van vakantie. ,,Een buurvrouw zei nog: ’Nu al terug, jullie zouden toch zaterdag thuiskomen?’, maar ze liepen door en gingen - zonder wat te zeggen - met norse gezichten naar binnen.’’ Over spanningen reppen andere buurtgenoten allerminst. ,,Dit leek zon gelukkig gezinnetje, je zag ze zo vaak samen en dan oogden ze blij,’’ zegt een buurtbewoonster.

Een vrouw verklaart dat ze donderdagochtend nog koffie heeft gedronken met Renate. ,,Ze vertelde dat ze het zo heerlijk hadden gehad met zn drietjes op vakantie in Duitsland. Ze waren net terug.’’

Een andere bewoner kent Huib vooral van het uitlaten van de hond. ,,Een rustige, vriendelijke vent, goed voor z’n hond.’’ Maar zaterdag werd bekend dat de man zijn Berner Sennenpup zo vaak met een mes heeft gestoken en heeft geschopt dat een dierenarts voor zijn leven vecht.

Begin vorige week plaatste Renate een romantisch fotoboek op de vriendenwebsite Hyves. ’Mijn grote liefde’, zo omschrijft ze Huib daarop. Ze ging al met hem sinds haar pubertijd. De site stroomde zaterdag vol met steunbetuigingen voor de nabestaanden, maar werd gisteren uit de lucht genomen.

Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten ... 649309.ece
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 10-09-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:01

ja schijnt dat ze laatst nog heeft gepost op het bernerforum over r pup, vreselijk hoor, wat bezielt iemand?