Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ronja schreef:@ katiavl: Ja, wat betreft erfelijkheid of gebruik van medicijnen, daar heb je natuurlijk geen invloed op, dat spreekt vanzelfEn inderdaad werkt een te grote focus op gewicht meestal alleen maar averechts, of het ontaard in eetstoornissen en dan ben je nog verder van huis...
katiavl schreef:Denk het eigelijk niet, zijn al zoveel fysiologische oorzaken ook gevonden. Ken ook tal van mensen waar ze thuis super gezond eten, en ook dikke kinderen hebben.
En ik ken ook nog tal van mensen die zo bang waren voor dikke kinderen, dat ze door die levenswijze gewoon de kinderen dik maakten.
Plus dat ik in een periode door medicamenten aankwam zonder veel te eten, maar toch blijven mensen bij dat idee. Het komt niet door de pillen, je moet gewoon minder eten erg rot
Yinari schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat kinderen dus niets meer extra krijgen (altijd alleen gezond, geen snoepjes etc.) maar zogauw die kinderen dan wél iets te snoepen krijge zet dat meteen extra aan, omdat het lichaam dat niet gewend is. (of bedoel je iets totaal anders ?)
katiavl schreef:Ja inderdaad, erg moeilijke situatie.
Denk ook wel dat er rol van ouders zijn, zoals je in engeland hoort die ouders die hamburgers van de mac donalds komen brengen.
Maar ook omgekeerd
Wat ik dus wil zeggen is dat het moeilijk te beoordelen is, wat voor rol dat de ouders hebben in dikke kinderen. Plus dat je ook de rol van omgeving in achte moet houden, mollige kinderen worden gezien als niet geliefd en niet graag gezien door hun ouders.
Rechtstreeks heeft dat ook een inpact op het kind. En kan dat voor mij een oorzaak zijn van dikker worden.
Ook zij kennen soul food
Citaat:ik denk dat het komt omdat de ouders van tegenwoordig teveel met zichzelf bezig zijn. ze willen cariére maken hebben hobby's ect..vroeger waren de kinderen het belangrijkste. het was een keus en je moest je er voor opofferen. dat doen mensen tegenwoordig niet meer...