Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:34

Citaat:
Uitgegeven: 27 juli 2007 10:14
Laatst gewijzigd: 27 juli 2007 11:40

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gaat de 46-jarige vrouw vervolgen die begin 2005 in Amsterdam-Oost een 19-jarige tasjesdief doodreed. Dat maakte een woordvoerster vrijdag bekend.
ANP

Ali el B. griste op de avond van 17 januari aan de Derde Oosterparkstraat met een metgezel een tas uit de auto van Germaine C.. Het tweetal vluchtte op een brommer.

De automobiliste reed achteruit achter de jongens aan en raakte hen daarbij. El B. kwam klem te zitten tussen de auto en een boom en overleed.

Reconstructie

Dat justitie meer dan twee jaar na dato tot vervolging over gaat, is het gevolg van onderzoek. Zo vond er op 21 maart van dit jaar nog een reconstructie plaats op de plek van de aanrijding.

Ook de ernst van het incident speelt een rol bij de beslissing, aldus de zegsvrouw van het OM.

Risico

C. werd destijds aangehouden, maar kwam al snel weer vrij. De rechter-commissaris oordeelde dat er onvoldoende aanwijzingen waren voor opzet en het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico. Het OM ging hier toen niet tegen in beroep.

De advocaat van de familie van El B., Nancy Dekens, stapte in maart van dit jaar nog naar het Gerechtshof met het verzoek justitie te dwingen over te gaan tot vervolging van C. Het hof had zich hier nog niet over gebogen.

Opgelucht

"De familie en ik zijn opgelucht dat de beslissing eindelijk is genomen en dat de zaak niet in de doofpot is gestopt", liet Dekens in een reactie weten. "Dit is wat de familie graag wilde."

Hoewel ze niet uitsluit dat justitie daar goede redenen voor heeft, zei ze wel dat het besluit om tot vervolging over te gaan "heel lang" op zich heeft laten wachten.

Justitie verwacht dat C. in het najaar voor de rechter verschijnt.

Nu maar hopen dat deze vrouw vrijgesproken wordt. Ze heeft gehandeld nav een brutale roof van haar tas en heeft nooit tijd gehad om over de risico's na te denken.

Barmat

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:35

Idd, de omgekeerde wereld Ja Belachelijk zeg.... dit kan toch gewoon niet?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:37

Belachelijk zeg, als die gasten gewoon met hun poten van haar tasje waren afgebleven was er niets aan de hand geweest.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:38

nou ik vind het nogal zware straf hoor voor een tasjesdief! mag je dan maar dood gereden worden?! het is goed dat ze dr gaan vervolgen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:39

Aan de ene kan snap ik de vrouw.
Maar aan de andere kant is een tasje niet te verglijken met iemand doodrijden (ookal niet met opzet)
Daarbij mag je natuurlijk niet het recht in eigen handen nemen,
Maar ik kan mij aan de andere kant ook donders goed voorstellen dat je op z'n moment je auto in de achteruit zet en de persoon in kwestie ff een zetje wil geven!
Hij moet tenslotte met z'n poten van jou spullen afblijven.

Het is heel dubbelzinnig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:40

idd
dat hij dood is imo nooit haar bedoeling geweest, dat was een ongeluk
Maar als je braaf ergens afblijft heb je ook geen risico dat je achterna gezeten word

domme nederland weer
slachtoffer krijgt de schuld, dader is weer het lieverdje..ook al is hij nu dood.
Had hij zijn poten thuis moeten houden, had ie nog geleefd...simpel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:40

Elpatco, zij heeft gereageerd, wilde enkel hem klemrijden om haar tas terug te krijgen. Ik vind het vreselijk voor de nabestaanden, maar het was echt wel eigen schuld, dikke bult!
Ze reed achteruit en heeft echt niet gedacht, ik ga er eens even eentje aanrijden of doodrijden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:41

Hopelijk word ze vrijgesproken.

Het is heus niet haar bedoeling geweest om hem te doden..overigens de jongen heeft meer berovingen op zijn geweten.

Maar als ik het goed begrijp moet ik een briefje aan mijn tas hangen met de tekst.

"Als u het wil jatten dan moet u het even vragen ik geef het braaf af, want terug vechten is misdaad in Nederland"

Farouche

Barmat schreef:
Idd, de omgekeerde wereld Ja Belachelijk zeg.... dit kan toch gewoon niet?

Ja zeg, vind ik ook!
Zij waren degene die begonnen, als ze dat tasje niet hadden geroofd had ie gewoon nog geleefd!
Arme vrouw.. Ach gut

ELpatcho

als je iemand achterna zit om hem van de scooter af te rijden dan is iemand dood rijden niet echt een ongeluk.. hij had zijn poten thuis moeten houden, en zij dr auto van hem af!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:42

begrijp me niet verkeerd ze had hem van mij helemaal in elkaar mogen slaan hoor! maar als je met een auto iemand klem wilt rijden is dat moord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:43

Denk jij nou echt als je tas zo brutaal uit je auto geroofd wordt dat je dan iemend bewust gaat aanrijden? Ze wilde gewoon haar terug en gelijk heeft ze!
Dit gaat nu enkel zo omdat ze een marokkaan heeft doodgereden, als het een Nederlander was geweest had er geen haan meer naar gekraaid!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:44

Tja, het risico van het vak van die tasjesdief... had ie maar een vak moeten leren...

Om nu zielig te gaan lopen doen door de familie vind ik ongehoord... zo'n schatje was het niet want zoals al eerder opgemerkt had hij al wat berovingen op zn naam staan.

Maar medelijden? Alleen met de vrouw die in een vlaag van adrenaline en schrik gehandeld heeft, met foute afloop helaas.... Hoop dus dat ze vrijgesproken wordt!

En idd... briefje aan je tasje hangen zoals Tita zegt....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:45

Je weet maar nooit wat er in die tas zat...stel dat er paar duizend euro in zat omdat je iets ging kopen waar je jaren voor gespaard heb.

Wordt je tas gejat en dan laat je het erbij Verward die gasten hadden wel raad geweten wat ze gingen doen met de inhoud.

Net wat RK zei als ie met zijn poten van af was gebleven dan had ie nog geleefd

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:46

ik zeg niet dat ze het erbij had moeten laten! maar wel dat door haar schuld iemand dood is! en dat moet gewoon bestraft worden.. is een paar duizend euro een mensen leven waard?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:47

ELpatcho schreef:
ik zeg niet dat ze het erbij had moeten laten! maar wel dat door haar schuld iemand dood is! en dat moet gewoon bestraft worden.. is een paar duizend euro een mensen leven waard?

poeh wat is dat nou weer voor een vraag zeg.............Boos! zo'n gozer als deze kan de maatschapij missen als kiespijn dus ik ben er iig niet rouwig om.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:48

Ik vind het echt heel moeilijk. Ik denk dan altijd, hoe zou het zijn als het 'andersom' zou zijn. Dus in de auto een moslimvrouw met burka en ik weet allemaal niet, en op de brommer een volkomen 'Nederlander'. (nederlander tussen haakjes om niemand tegen het hoofd te stoten!)

Verder vind ik het wel vreemd dat ze het na 2 jaar pas laten voorkomen, dat is toch echt veels te lang?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:48

ELpatcho schreef:

Sec gezien niet....

Maar geloof me... toen ik drie maanden geleden met 12000 euro op zak liep omdat ze hier in DLD een auto altijd CONTANT willen afrekenen, en iemand had mijn tasje gestolen.... ik had hetzelfde gedaan... het is MIJN geld, waar ik mn stinkende best voor gedaan heb het bij elkaar te sparen, en daar heeft een ander AF te blijven, punt uit! Ik had niet voor de gevolgen ingestaan als iemand dat had meegenomen..... Dus de reactie van de vrouw kan ik heel goed begrijpen, het is een kwestie van mijn en dijn....

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:50

dat is het ook zeker barmat! maar iemand aanpakken en iemand vermoorden vind ik een heel groot verschil!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:51

Iid Barmat hij moet gewoon niet doen...ik zou te schijterig zijn om achteruit te rijden om dat ik bang ben dat ik mijn auto beschadigd Bloos

Maar als ik iets van een wapen had gehad dan had ik hem dus gebruikt.

Wat mij betreft mag Nederland wel andere strafregels gaan invoeren.
Moet je eens in Pakistan of Afganistan Marokko, Oman iets jatten..ze weten wel raad met je handjes daar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:51

ELpatcho schreef:
dat is het ook zeker barmat! maar iemand aanpakken en iemand vermoorden vind ik een heel groot verschil!

Ik geloof niet dat je hier van moorden kunt spreken dat vind ik weer grof

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:53

Moord.... ik geloof (nogmaals) niet dat die vrouw met die intenties op de dader is ingereden.... Echter een kat in het nauw maakt rare sprongen.... zo ook deze dame.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:54

tita schreef:
ELpatcho schreef:

Ik geloof niet dat je hier van moorden kunt spreken dat vind ik weer grof

Overigens kan ik hier keihard en koel zeggen dat als iemand mijn geliefde iets aan zou doen (vermoorden dus) dat ik het recht wel degelijk in eigen hand neem Ja

Het klinkt raar, maar ik zou best in staat zijn om iemand dan om te leggen.... uit woede, verdriet en wraak... en ja, die straf zou ik er voor over hebben.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:55

jah ik voor zoiets ook zeker! maar niet voor mijn tasje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:56

idd, het is toch geen moord, maar iets wat tragisch afliep.

Het is alweer zo lang geleden, was deze jongen niet gevallen en daardoor dood? Of haal ik het nu door de war met wat anders?