Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Scarlet_ schreef:Ik vind het nogal raar. Hoe willen ze controleren dat leerlingen niet even naar buiten lopen en daar gaan roken? Bovendien roken veel leraren ook, waar moeten die dan roken?
Ik ben van mening dat je kan ontmoedigen zoveel je wil, maar waarom nou verbieden als je toch al slechts op 1 plek mag roken op school?
Laten ze dan ook de verkoop van bier verbieden in de kroegen, en van snoep op school...
Schimmelig schreef:Ik denk dat je roken op deze manier nog steeds niet genoeg demotiveert, want scholieren zijn bereid wel iets verder te lopen dan het schoolplein als het om hun peuken gaat.
Ze moeten sigaretten nog duurder moeten maken, zodat een gemiddelde scholier deze gewoon niet kan betalen
Schimmelig schreef:Ik denk dat je roken op deze manier nog steeds niet genoeg demotiveert, want scholieren zijn bereid wel iets verder te lopen dan het schoolplein als het om hun peuken gaat.
Ze moeten sigaretten nog duurder moeten maken, zodat een gemiddelde scholier deze gewoon niet kan betalen :7
runningkawa schreef:Buiten het schoolplein?
Ouderwetse vraag, maar wij mochten op het voortgezet onderwijs niet van het plein af..is dat nu zo anders geworden?
Ze moeten sigaretten nog duurder moeten maken, zodat een gemiddelde scholier deze gewoon niet kan betalen
Vanessa24 schreef:Ik denk niet dat dat de oplossing is... de sigaretten duurder maken. Als ze echt willen roken, dan komen ze toch wel aan de sigaretten (denk aan stelen/illegale circuit waardoor de sigaretten niet meer 'veilig' zijn).
Goede voorlichting over de schadelijke kant van roken, meer plekken verbieden zal meer uithalen denk ik.
katiavl schreef:Goede voorlichting is er nu al, de fotos van beschadigde longen, en zovoort verzamelen ze ondertussen al als stoerdoenderij.
Afschaffen is een goed ding, mag wel overal van mij apart
Vanessa24 schreef:Ik denk niet dat dat de oplossing is... de sigaretten duurder maken. Als ze echt willen roken, dan komen ze toch wel aan de sigaretten (denk aan stelen/illegale circuit waardoor de sigaretten niet meer 'veilig' zijn).
Goede voorlichting over de schadelijke kant van roken, meer plekken verbieden zal meer uithalen denk ik.