Jammer, geen uitgever voor mijn boek over Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denk jij dat er interesse is in mijn verhaal?

Ja
67 (36%)
Nee
40 (21%)
Maar een klein aantal mensen
76 (41%)

Totaal aantal stemmen: 183

Diesel54

Jammer, geen uitgever voor mijn boek over Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:12

.....................................................Afbeelding

Op 3 november vorig jaar was ik een van de ruiters (Micky Nijboer) die het water in is gegaan om de paarden van de dobbe te halen bij Marrum.
En omdat ik na 3 november nogal wat had meegemaakt ben ik alles gaan opschrijven.
Toen mijn moeder daar een stukje van las was ze helemaal enthousiast en zei dat ik er een boek van moest gaan maken. Eerst twijfelde ik nogal, want dat is nogal wat werk. Maar ik dacht bij mezelf; ik zie wel hoe ver ik kom zolang ik het leuk vind.
Uiteindelijk had ik er heel veel lol in en had ik uiteindelijk 80 pagina's.
Echt een boek vol tekst, foto's en feiten.
Vol goede moed heb ik een paar uitgevers benaderd, maar van alle 3 was het antwoord hetzelfde. Helaas, het is lekker leesbaar, maar we zien er geen geld in. Het is toch "mosterd na de maaltijd" en verwachten niet veel te verkopen van dit onderwerp.

Het verbaasd me aan de ene kant heel erg, want als de woorden paard en Marrum ook maar genoemd wordt, hangt heel medialand aan mijn telefoon. Maar goed dat is natuurlijk een hele andere wereld als de boekenwereld...

Jammer.....

Elmira

Re: Jammer, geen uitgever voor mijn boek over Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:24

Ik denk maar dat een klein aantal mensen dit boek zou gaan lezen. Mensen die erbij betrokken waren en paardenmensen misschien ook wel. Ik denk gewoon dat het een te klein publiek trekt. maar je kan toch ook internetversies gaan verkopen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:56

Ik ga mee met Elmira. Maar misschien nog naar een aantal andere uitgevers stappen? Nee heb je, ja kun je krijgen Knipoog

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:42

Elmira schreef:
Ik denk maar dat een klein aantal mensen dit boek zou gaan lezen. Mensen die erbij betrokken waren en paardenmensen misschien ook wel. Ik denk gewoon dat het een te klein publiek trekt. maar je kan toch ook internetversies gaan verkopen?

Hoe moet ik me dat voorstellen? Internetversies, daar heb ik nog nooit eerder van gehoord...

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:54

Je gaat toch ook al meeschrijven aan het script van een film?

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 17:11

Linda schreef:
Je gaat toch ook al meeschrijven aan het script van een film?

Nee, wij doen een stukje promotie van de film ALS het zover komt...
Het script wordt geschreven door scriptschrijvers die wij ons avontuur vertellen zodat zij inspratie hebben om er wat leuks van te maken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:12

Je hebt het ook wel meteen over een 'boek'. 80 pagina's is naar mijn idee geen boek. Misschien kun je het op een andere manier aanpakken. Bijvoorbeeld een kleine uitgave in tijdschrift vorm. Wellicht als extra onderdeel van de BIT, of een ander paarden tijdschrift. Iets verder denken dan 'boek' kan misschien helpen. Lachen En vooral veel proberen als je het echt graag wilt.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:15

http://www.lu lu.nl Lachen

Ben je je eigen uitgever.

edit; fijn word gecensureerd, je moet even de spatie wegdenken. *LOL*

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 02:28

Ik vind het stom dat ze daar geen boek over willen maken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:42

Ja ik zou er over willen lezen, maar heeft het boek 80 pagina's of wel meer?
De aanhouder wint zeggen ze, blijven proberen!
Dit is wereldnieuws geworden, ik denk dat een goed boek hierover toch wel zal aanslaan, maar dat is mijn mening. Ik ben niet de expert Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:03

als het inderdaad gaat over 80 pagina's vind ik het niet echt een boek, of het moeten 80 a4 zijn en dan zou je er een kleine pocket achtige druk van kunnen maken...
Toch denk ik dat het niet echt aanslaat omdat het verhaal niet meer zo in het nieuws is en er inderdaad maar een kleiner publiek voor is

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:07

Waarom zou t niet aanslaan. Er zijn zoveel boeken die voor een kleiner publiek zijn en die toch ook verkocht worden.
Als je bijv. kijkt naar boeken over woonplaatsen enz.. er zijn zat mensen die zoiets leuk vinden denk ik.. maja dat is mijn idee Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:12

Ik denk persoonlijk dat er geen vraag naar is...wie weet als het verhaal net als een roman gedramatiseerd word maar dan nog...er gebeuren zoveel zaken.. om nou overal een boek van te maken?

ik denk eerder dat je wat bereikt als boekje als bijsluiter van bijvoorbeeld een paardenblad

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:32

Ik denk niet dat er veel vraag naar is, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
Als je het er niet op waagt, zul je het ook nooit weten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:17

Als je het boek uitgegeven wilt hebben mag je me wel pb-en, ik heb Miriam Nieuwe Weme ook geholpen met haar boek 'Vrijheidsdressuur van A tot Z'.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:49

Er werd toch al een boek geschrevene rover, of zit ik er nou falikant naast, hihi..

Als ik heel eerlijk ben, ik zou het niet kopen. De beelden op internet kan je terugzien en dat is genoeg voor mij. Dat het jouw ervaring is maakt het allemaal heel anders, maar in feite zijn er geloof ik maar een paar dagen verstreken wat er toen gebeurd is en jij alleen de dag van redden en de dagen daarna wat media betreft hebt deelgenomen he..denk niet dat mensen geinteresseerd zijn om geld uit te geven aan een boek, welke op internet ook terug te vinden is, hoe l*llig ook voor jou.
maarrrr, dit is mijn mening he Knipoog zullen vast veel mensen zijn die dit wel graag willen lezen, als het lekker wegleest.
Je zou desnoos nog een aantal exemplaren uit kunnen geven onder eigen beheer, dan kies je een kaft zoals je het hebben wilt en laat je bv 40 stuks drukken en ga je wat winkels af, tevens is je boek dan op hun site te koop. Mocht dat nou erg goed lopen kan je eens met die berichten naar de uitgeverij teruggaan en laten zien dat ze wel degelijk wat mis lopen Knipoog
Houd er wel rekeing mee dat je je eigen ngelegde kosten eruit moet halen en je dan een vrij hoge kostprijs moet hebben voor de verkoop en ik vraag me dan ook weer af in hoeverre da dan weer aantrekkelijk is, gezien winkels er dan ook op willen verdienen Lachen

Veel succes.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:55

ik zou zo'n boek dan weer wél kopen,
al is het maar voor de heb, voor in de boekenkast, als archief zegmaar.
ik vind het een erg leuk idee dat je het hebt opgeschreven, en hoop dat je alsnog een uitgever krijgt!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:08

Als archief kun je ook krantenknipsels bewaren...

Ik zou ook niet geïnteresseerd zijn in een boek over dit nieuwsfeit. Ik begrijp dat het voor medewerkenden een ingrijpende gebeurtenis was, voor mij was het niets meer dan een heel mooi gezicht. Ik ben (en dit is niet persoonlijk bedoeld) niet geïnteresseerd in hoe jij het meemaakte. Ik ben geïnteresseerd (geweest) in het nieuwsfeit zelf. En een krantenbericht van 400 woorden vertelt mij perfect het hoe of wat. Voor mij, en waarschijnlijk velen met mij, was dit een nieuwsfeit als alle andere. Dit blijft niet lang hangen bij de mensen. Het is geen 9/11, om maar even een drastisch voorbeeld te geven. Voor mij zou een boek over deze gebeurtenis net zo interessant zijn als een boek over de vogelpest: een ingrijpende gebeurtenis, maar een persoonlijk verhaal erover zou weinig toevoegen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:35

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent en vind toch dat je door moet gaan en vragen bij meerdere uitgevers.
Er zijn er genoeg hoewel ze tegenwoordig ook heel kritisch zijn.
Misschien moet je het boek inderdaad meer pagina´s geven.
Heb het natuurlijk niet gelezen dus weet niet wat er in staat, maar misschien hoe je je paard zover hebt gekregen dat hij niet nerveus is in dit soort akties.
Vind persoonlijk dat dit boek wel uitgegeven moet worden en zeker omdat ik het ook direct zou bestellen en lezen Haha!
Ik wens je veel succes en hoop dat we jouw boek toch in de toekomst kunnen gaan lezen.
Jullie hebben geweldig werk verricht, waar de media ook genoeg van geprofiteert heeft.
Deze aktie mag niet vergeten worden daarom lijkt mij een boek een goed plan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:12

Ik zou er wel ingeïnteresseerd zijn eigenlijk!
Ik zou het gewoon bij nog een paar andere uitgevers proberen, de aanhouder wint.. Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:43

als je nou eens samenwerking zoekt met iemand zoals monty robberts ofzo,
in die richting,
en dat je jou verhaal verweeft met een leerverhaal over hoe paarden reageren?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:01

Voor jou wellicht onbegrijpelijk omdat het zo'n indruk op je heeft gemaakt. Het heeft bij jou en in jouw omgeving enorme impact gehad...

Voor mij was het gewoon een nieuwsitem... En is nu alweer oud nieuws. Ik zou zo'n boek niet kopen. Zelf zou ik juist het idee krijgen dat er weer iemand een slaatje uit probeert te slaan. Tuurlijk is dat niet zo (en dat weet ik dan nu omdat ik dit topic lees), maar zo wordt wel gedacht.

En 80 pagina's... Verward Waar gaaaat dat dan allemaal over? Jouw gevoelens? Van minuut tot minuut? Leuk voor jezelf en voor de mensen die jou kennen en/of betrokken waren bij de operatie, maar niet interessant voor de buitenstaander. Gewoon lekker voor jezelf houden.

Tip: Waarom via een uitgever? Waarom laat je het boek niet in veelvoud gewoon bij een drukker drukken? Je kan bij de plaatselijke boekenhandel vragen of ze exemplaren in de winkel willen leggen. Wellicht dat het bij jullie of/en rondom Marrum wel verkoopt, maar dat moet je dan regionaal aanpakken. En je kan exemplaren aan vrienden en familie en hier op bokt verkopen. Je hoeft niet altijd een uitgever te benaderen. Oké, je moet dan zelf eerst investeren en draagt zelf het risico als er niet genoeg verkocht wordt om de kosten te dekken en de vraag is of je dat wilt.
Laatst bijgewerkt door Duke op 11-07-07 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:04

voor een onderwerp als deze vind ik 80 pagina's veelste veel! Zulke boeken werken alleen met veel foto's en korte duidelijke teksten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:30

Het hangt er natuurlijk erg vanaf of het leuk en aantrekkelijk is geschreven. Maar inderdaad, juist omdát het wereldnieuws was denk ik best dat er vraag naar zal zijn; ík zou het in ieder geval kopen, toch goed om zoiets te hebben.
Maar ik snap ook wel dat uitgevers de gok niet durven te wagen; je weet niet of er zo veel vraag voor is dat het voor hen nuttig is om het te drukken. Ik zou bijvoorbeeld de BIT eens benaderen: of zij misschien interesse hebben om het als special o.i.d. te drukken?

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:50

Het eerder genoemde idee van bv een artikel in de Bit of een ander tijdschrift klinkt mij ook beter in de oren dan een heel boek. Het artikel zou ik absoluut gaan lezen, maar een boek er over kopen.. nee.. dat nou weer niet Lachen

Succes Lachen!!