Terrorismebibbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ineke_

Terrorismebibbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 22:49

_rosita_

Re: Terrorismebibbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:54

nee, je bent echt niet de enige met bibbers;)
het is niet dat ik constant denk, 'o jeej, ik ben nu in Utrecht en het is druk' ofzo, maar ik ben me er wel heel degelijk van bewust dat het nu Engeland is, maar dat Nederland ook zo aan de beurt kan zijn. Op elk moment en op elke locatie, dat vind ik wel beangstigend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:57

Ik schork me rot toen ik hoorde dat erop Glasgow ook het eea platgelegd was. Een collega van mij is nét dit weekend met het vliegtuig vanuit glasgow naar nl gekomen. Vanavond of morgen gaat hij weer terug.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 23:10

Een eerdere keer dat ik in Amsterdam was was ook op de dag van terroristische aanslagen in Londen. Toen ik weer thuis was zag ik het op het journaal. Ik heb er weer een heel erg naar gevoel over.

Wat zou nou de oplossing zijn om terrorisme de kop in te drukken.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:34

ik ga 21 juli naar Londen. Huilen van het lachen

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:40

Ik heb een tijd in saudi gewoond, en ga daar volgende week weer naar toe. Voel me in nederland helemaal niet onveilig, aangezien saudi 1000 keer onveiliger is (terroristen die op 500 meter van ons huis wonen). Maar ja, snap wel dat mensen die het niet gewend zijn wel bang zijn. Ik ben het alleen niet eens dat moslims eng zijn. Heb een heleboel vrienden in saudi die moslim zijn, en die zijn zelf ook heel bang voor terroristen. Moslims hebben er niets mee te maken, het is gewoon toevallig dat de groep die dit doet ook moslims zijn.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:51

een terrorsit kan ook de buurman op de hoek zijn hoor!!!

ja het word alsmaar gekker in de wereld.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:53

Joh, de kans dat jij die ene keer dat je naar Amsterdam gaat wat mee zou maken is minimaal Knipoog .

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:09

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat net de ene keer dat jij in Amsterdam bent er een of andere extremistische Moslim een aanslag pleegt op de plaats waar jij op dat moment in Amsterdam bent. Vork

Nee, bang ervoor ben ik niet. Hoe groot is de kans daarop nou eenmaal? Knipoog

Ik baal wel dat ze nu weer in Groot Brittannie bezig zijn. Wordt al die controles weer aangescherpt, net als ik volgende maand naar Schotland ga. Dromen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:15

De kans dat je betrokken raakt in een auto ongeluk is vele malen groter. En de meesten van ons stappen zonder na te denken elke dag in de auto (ik ook)....

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:34

moet overigens wel zeggen dat ik vanmorgen op schiphol wel even 2 keer moest kijken toen er een groepje ME-ers voorbij liep met enorme machinegeweren..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:55

Leliev schreef:
moet overigens wel zeggen dat ik vanmorgen op schiphol wel even 2 keer moest kijken toen er een groepje ME-ers voorbij liep met enorme machinegeweren..

jeetje, inderdaad.

ik werd een keer opgeroepen op het vliegveld: had mijn gasfles in mijn backpacktas laten zitten Haha!
ik ben een terrorist Clown
toen schrok ik ook wel, ik dacht dat ze drugs in mijn tas haden gestopt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:02

Tja, ik ben er soms ook wel bang voor. Maar wat bereik je ermee ? Niks. Als ik in Amsterdam rondloop (wat nogal vaak gebeurd) denk ik er totaal niet aan dat er een aanslag gepleegd zou kunnen worden. Alleen als ik zoiets hoor zoals in Londen krijg ik even een eng gevoel. Ik was zondag ook gewoon in A'dam zonder met enge ideeën rond te lopen, heb er niet eens aan gedacht, terwijl er toch de dag tevoren nog wat in Londen gebeurd was (waar ik toen nog niet van wist) maar het bericht van vrijdag wist ik toen al wel. Je kan wel bang zijn, en nergens meer heengaan omdat je bang bent, maar voor hetzelfde geld stort er een vliegtuig op je huis..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:45

In londen is er politie met machinegeweren op elk groter treinstation, politie met speurhonden op kleinere, maar belangrijke stations en gewone politie op andere stations. Ook is er heel veel politie op straat. Bedrijven hebben stalen bloembakken voor ingangen gezet zodat er geen auto makkelijk in kan rijden. Ik werk in een zakencentrum dat al jaren als doelwit wordt gezien; momenteel moet je je toegangspas al voor het gebouw laten zien, nogmaals erbinnen. Iedereen kreeg vanochtend een algemene e-mail om meer waakzaam te zijn en vanmiddag kwam er een nieuwe online training 'wat te doen in geval van een noodsituatie' die zo snel mogelijk gedaan moet worden. Bang? Helemaal niet eigenlijk...

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 22:50

horse_adorer schreef:
Ik heb een tijd in saudi gewoond, en ga daar volgende week weer naar toe. Voel me in nederland helemaal niet onveilig, aangezien saudi 1000 keer onveiliger is (terroristen die op 500 meter van ons huis wonen). Maar ja, snap wel dat mensen die het niet gewend zijn wel bang zijn. Ik ben het alleen niet eens dat moslims eng zijn. Heb een heleboel vrienden in saudi die moslim zijn, en die zijn zelf ook heel bang voor terroristen. Moslims hebben er niets mee te maken, het is gewoon toevallig dat de groep die dit doet ook moslims zijn.

Ik heb nergens gezegd dat moslims eng zijn, alleen dat extremisten mij toch wel angst aanjagen. Of het nou moslim is of extreem rechtse mensen, of welke extreme politieke/godsdienstige overtuiging dan ook. Het is meer de extreme intolerantie tegenover elkaar.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 22:55

Tellie schreef:
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat net de ene keer dat jij in Amsterdam bent er een of andere extremistische Moslim een aanslag pleegt op de plaats waar jij op dat moment in Amsterdam bent. Vork

Nee, bang ervoor ben ik niet. Hoe groot is de kans daarop nou eenmaal? Knipoog

Ja de kans is inderdaad erg klein en t is niet zo dat ik nu ech tniet durf hoor.
Het is meer dat het me aanzette tot denken en dat hier even kwijt wou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:40

Natuurlijk zou zoiets in Nederland ook kunnen gebeuren, maar het doel van die terroristen is vooral massahysterie veroorzaken. Toen ik nog in de trein werkte, gebeurde de enorme ramp in Amerika met de Twin Towers. Toen het nieuws hierover eenmaal bekend was, merkte je dat de sfeer in de treinen en op de stations heel erg was omgeslagen. Mensen gingen spontaan met elkaar in gesprek om het nieuws te delen, de meesten waren teneergeslagen, etc.

Toen we die dag station WTC passeerden, dacht ik ook wel even 'oh hemel', maar met dat we er weer weg reden, dacht ik: 'Nee, niet aan toegeven, het heeft geen enkele zin en dat is juist wat ze willen'. Al met al zou ik er niet voor thuisblijven. Nederland kan aan de beurt komen, maar volgens mij hebben ze het veel meer op Engeland/Amerika voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:29

Ik ga over 14 dagen trouwens naar Parijs. Toen ik de berichten hoorde van Londen dacht ik wel even slik.. Maar nu denk ik: Ik ga ook in A'dam gewoon met de trein, metro, tram.. ik loop op de Dam rond op Amsterdamdag wanneer het gewoon heel erg druk is daar, loop op zaterdagmiddag over de Kalverstraat.. dus waarom zou ik in Parijs met een eng gevoel rond gaan lopen..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:13

hmm ik heb niet echt de bibbers, even een andere fictieve vraag, als jij terrorist was waar zou je je aansagen plegen? (ik ben gewoon erg nieuwschierig ik ben geen terrorist Tong uitsteken) ik zou de dijken pakken, moerdijk afsluitdijk etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:38

Waarom de dijken ??

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:39

Anoniem schreef:
Waarom de dijken ??

Dan staat half Nederland onder water. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:41

Ow wacht ff *LOL*!
Ik dacht bij de afsluitdijk alleen aan die weg die erover loopt Clown

Ja, dat zou wel slim zijn natuurlijk..
Maar ik denk toch dat ze eerder Schiphol of Amsterdam CS pakken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:42

maar dat is niet echt stoer he Nagelbijten / Gniffelen wat heb jij opgeblazen? een dijk! Nee dat zie ik niet gebeuren.

Ik voel mij niet onveilig in Nederland, de kans is groter dat ik morgen dood gereden word op mijn fiets dan door een bomaanslag word gedood Knipoog.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:01

ik weet het, maar ik zei nooit dat ze slim waren Haha! als ze slim zijn balzen ze de dijken op Tong uitsteken heel het land ligt dan plat

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:03

Ze zijn slim, het zijn vaak hoogopgeleide mensen die het plannen. Maar het doel is in 1 keer mensen te doden, niet via de omweg van dijken opblazen en wacht op resultaat. Het resultaat moet direct zichbaar zijn.