Goochelaar ontmaskerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Goochelaar ontmaskerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 12:59

Citaat:
Neppriester ontfutselt mensen duizenden euro's
Uitgegeven: 29 juni 2007 11:52
Laatst gewijzigd: 29 juni 2007 12:00

AMSTERDAM - Een oplichter die zich voordoet als priester heeft in Amsterdam deze week met een goocheltruc met een zakdoek en een verhaal over goede doelen zeker twee mensen veel geld ontfutseld. Op de Ceintuurbaan in de Amsterdamse Pijp raakte een slachtoffer donderdag enige duizenden euro's kwijt aan de neppriester. Vorige week raakte een ander slachtoffer op het Museumplein door dezelfde truc enkele honderden euro's kwijt, aldus de politie vrijdag.

De Amsterdamse politie is actief op zoek naar de man, die gekleed gaat in een net pak, keurig Engels spreekt en zich voordoet als priester.

Goed doel

De oplichter spreekt willekeurig mensen aan die net een winkel verlaten. Vervolgens vertelt hij dat hij namens zijn overleden broer veel geld aan een goed doel wil overmaken en vraagt hij de slachtoffers of zij geld willen pinnen om ook aan een goed doel te geven.

Zakdoek

De oplichter toont de slachtoffers een zakdoek met een stapel bankbiljetten en vraagt ze hun geld daarbij te stoppen. Dan maakt hij een paar bewegingen met de zakdoek en geeft deze aan de slachtoffers met het verzoek het bedrag naar een goed doel over te maken.

Bidden

De 'priester' vraagt een uurtje te wachten met het openen van de zakdoek, omdat hij weggaat om te bidden en zijn overleden broer gaat vertellen dat zijn geld in goede handen is.

Als de slachtoffers de zakdoek openmaken, blijkt het geld te zijn verdwenen en zijn er krantensnippers voor in de plaats gekomen.

Bron: http://www.nu.nl/news/1134000/122/Neppr ... o%27s.html

Oh, come on! Wie trapt hier vandaag de dag nou nog in? Clown

Zijn jullie wel eens beet genomen op zo'n dergelijke manier (vergelijkbaar met de bovenstaande goochelaar Nagelbijten / Gniffelen )
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 29-06-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Re: Googelaar ontmaskerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:05

Correcte spelling is goochelaar... Ik dacht dat het over Google ging! Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:08

Nee tuurlijk ik geef altijd honderd euro aan een Engelse sprekende vreemdeling in een gewaad. Slapen Die dan weer wegloopt enz
Sory hoor hoe dom kan je zijn als je daar in trapt.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:14

zoveel geld heb ik niet eens Clown laat staan dat ik er iets van uit geef. meer dan 5 euro zou ik nooit doen. er in stinken zou ik wel doen. te goed van vertrouwen zou ik zijn met zo'n verhaal

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:18

Ir111 schreef:
Correcte spelling is goochelaar... Ik dacht dat het over Google ging! Haha!

Woops, ik had het woord dus ge-googled want wist het niet meer Haha! Blijkbaar spellen meer mensen het fout Haha! Clown

Ann

Re: Goochelaar ontmaskerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:21

Hmm, wel sneu dat mensen nog steeds in zo'n doorzichtige truc trappen. Zodra een onbekende over geld begint, ga ik er vandoor. Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:21

Heel apart. Zou sowieso nooit geld geven aan een vreemd die zich als 'goochelaar/priester' voordoet.
En dan ook nog zo'n dikke som geld.. waar halen die mensen die impuls vandaan Verward

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:22

Schimmelig schreef:
Woops, ik had het woord dus ge-googled want wist het niet meer Haha! Blijkbaar spellen meer mensen het fout Haha! Clown

Ach, googlen en goochelen is toch bijna het zelfde!? Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:22

Ir111 schreef:
Schimmelig schreef:

Ach, googlen en goochelen is toch bijna het zelfde!? Knipoog

Klaarblijkelijk Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:24

Nogal dom als je er 1 aan mee doet, en 2 er nog in trapt ook Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:26

Citaat:
Goed doel

De oplichter spreekt willekeurig mensen aan die net een winkel verlaten. Vervolgens vertelt hij dat hij namens zijn overleden broer veel geld aan een goed doel wil overmaken en vraagt hij de slachtoffers of zij geld willen pinnen om ook aan een goed doel te geven.

Je kan het ook positief bekijken...
er bestaan nog altijd mensen die wat over hebben voor het goede doel Huilen van het lachen .

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:24

Ik las het net op internet. Hoe DOM kan je zijn? Serieus geen verhaal om tijdens een feestje in de groep te gooien. Dat hele feest is meteen verpest omdat niemand meer uit de slappe lach kan komen.
Citaat:
De 'priester' vraagt een uurtje te wachten met het openen van de zakdoek, omdat hij weggaat om te bidden en zijn overleden broer gaat vertellen dat zijn geld in goede handen is.
Haha! Afgod Terwijl hij waarschijnlijk denkt : "Jij wachten en iek weeten jij elke seconden 100.000 hersencellen miender dan gemiddelde pihnda hebt!"

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:06

Aahh.. wel heel zielig voor van die oude mensjes die zo lief en goedgelovig zijn dat ze wel iets geven.
Die gozer moet toch wel even opgepakt worden ..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:55

Nog sneu dat je erintrapt ook. Pff, dat geloof je toch niet Nagelbijten / Gniffelen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:09

waar mensen niet intrappen.. ik dacht dat we hedendag wel wisten dat er ontzettend veel oplichters rondlopen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:32

Maar hallo, je kunt tegenwoordig toch gewoon internetbankieren? Verward
Niet echt slim om het eerst te pinnen en dan aan zo'n mannetje te geven...

Nu maar hopen dat ie nog opgepakt wordt en die mensen het geld terug krijgen!

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:57

Citaat:
waar mensen niet intrappen.. ik dacht dat we hedendag wel wisten dat er ontzettend veel oplichters rondlopen?

Dat denk je verkeerd. Moet je Bokt er maar eens op nalezen.
Als je ziet hoeveel mensen heilig geloven in homeopaten, osteopaten, natuurgenezers,
wichelroedes, handopleggers, readers... Je valt gewoon achterover.

Rob

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 00:13

RobvdPK schreef:
Citaat:

Dat denk je verkeerd. Moet je Bokt er maar eens op nalezen.
Als je ziet hoeveel mensen heilig geloven in homeopaten, osteopaten, natuurgenezers,
wichelroedes, handopleggers, readers... Je valt gewoon achterover.

Rob

Dat vind ik niet echt vergelijkbaar Rob. Ik denk dat veel mensen/paarden wel baat hebben bij veel van het bovenstaande. ''Bewijs'' genoeg op dit forum geloof ik Lachen

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:24

Ben ik het niet mee eens, schimmie.
Het is exact hetzelfde, alleen wordt de oplichteriij mss wat beter gecamoufleerd.
Alhoewel...
Bewijzen ben ik op Bokt nog niet tegengekomen.
Bijgeloof, en totaal gebrek aan kritisch denken, dat wél.

Rob

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:16

Ik heb verschillende readings van vriendinnetjes mogen lezen waarbij zo'n reader totaal niks van de achtergrond van het betreffende paard kon weten, maar het wel vertellen kon. Je kunt misschien sceptisch zijn, maar om dit soort mensen gelijk als charlatans af te schilderen vind ik dis respectvol, alleen omdat jijzelf zo'n 'gave' mist en je je misschien niet met hen identificeren kunt. Dit soort situaties vind ikzelf totaal niet vergelijkbaar met wat 'de man uit het artikel in de openingspost doet'. Deze meneer heeft namelijk bewust snode intenties en dat hebben de mensen uit jouw vergelijking niet.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:24

RobvdPK schreef:
Het is exact hetzelfde, alleen wordt de oplichteriij mss wat beter gecamoufleerd.
Alhoewel...

Rob

Bovenstaande vind ik wel erg zwart/wit gesteld, maar als dat jouw mening is, prima natuurlijk. Lachen
Ik heb andere ervaringen met '...homeopaten, osteopaten, natuurgenezers,
wichelroedes, handopleggers, readers...' en ben zeer zeker niet iemand die zich gemakkelijk laat oplichten.

Verder sluit ik me bij Schimmelig aan.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:13

RobvdPK schreef:
Alhoewel...

Rob

Dames, zijn jullie er nu nog niet achter, dat deze meneer HEILIG in zichzelf geloofd??? Niet openstaat voor meningen van anderen en als het even kan, een steek doorzichtig onder water geeft???

Oplichterij... ik zou de laatste zijn die zoiets in mijn hoofd haalt hoor... daarvoor heb ik echt te weinig lef...

"oh, ja, voor als je het nog niet wist, ben 1 van de readers hier op bokt"...

Kun je me trouwens 1 voorbeeld noemen waardoor jij in twijfel bent geraakt aan het feit dat ik of iemand anders van de readers hier de boel oplicht??? Ik hoor ze graag namelijk... ik dacht dat er genoeg readings geplaatst zijn hier en ben al op veel stallen geweest, waar soms verbluffende dingen uitgekomen zijn.. verklaar het maar, jij weet het beste hoe het zit allemaal blijkbaar... Als je een mening hebt, zou je die ook toe kunnen lichten, dat scheelt een hoop irritatie van mensen ... dan leren we er misschien met zijn allen iets van, nu gooi je valse kreten rond en je weet niet eens waar je het over hebt

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:15

Danae,

jij als zogenaamde reader beweert

-dat je van de Goede Heer een mysterieuze gave hebt gekregen,
    waardoor je met dieren (paarden) kunt praten;
    -dat je daarbij fysisch niet bij het dier hoeft aanwezig te zijn,
    maar dat je net zo goed kunt communiceren met een foto in je mail.

Het spijt me, maar dat is complete kwatsch.
Mensen kunnen niet met dieren communiceren,
of tenminste, toch niet op de manier die jij vooropstelt.
Er is wetenschappenlijk geen enkel mechanisme bekend
dat zo'n communicatie zou mogelijk maken.

Eigenaars kunnen via een zogenaamde reader vragen stellen aan hun paard.
De reader krijgt dan op bovennatuurlijke wijze een antwoord door.
Alleen is het wel heel toevallig dat er uitsluitend algemene,
maar geen concrete vragen gesteld mogen worden.
Met andere woorden, je mag via een reader wél vragen of een paard zich gelukkig voelt,
maar niet wat er vorige week woensdag op stal is gebeurd.
En waarom niet ?
Omdat het antwoord op zo'n concrete vraag gemakkelijk kan gecontroleerd worden,
en dan zou mevrouw de reader wel eens heel snel door de mand kunnen vallen.

Het is best mogelijk dat jij in je eigen blubberverhalen gelooft.
In dat geval ben je niet met opzet de boel aan het bedonderen.
Dat neemt niet weg dat je je laat betalen om een zogenaamde reading te doen,
en dat blijft hoe dan ook oplichterij.

Rob

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:30

RobvdPK schreef:
Danae,

jij als zogenaamde reader beweert

-dat je van de Goede Heer een mysterieuze gave hebt gekregen,
    waardoor je met dieren (paarden) kunt praten;
    -dat je daarbij fysisch niet bij het dier hoeft aanwezig te zijn,
    maar dat je net zo goed kunt communiceren met een foto in je mail.

Het spijt me, maar dat is complete kwatsch.
Mensen kunnen niet met dieren communiceren,
of tenminste, toch niet op de manier die jij vooropstelt.
Er is wetenschappenlijk geen enkel mechanisme bekend
dat zo'n communicatie zou mogelijk maken.

Eigenaars kunnen via een zogenaamde reader vragen stellen aan hun paard.
De reader krijgt dan op bovennatuurlijke wijze een antwoord door.
Alleen is het wel heel toevallig dat er uitsluitend algemene,
maar geen concrete vragen gesteld mogen worden.
Met andere woorden, je mag via een reader wél vragen of een paard zich gelukkig voelt,
maar niet wat er vorige week woensdag op stal is gebeurd.
En waarom niet ?
Omdat het antwoord op zo'n concrete vraag gemakkelijk kan gecontroleerd worden,
en dan zou mevrouw de reader wel eens heel snel door de mand kunnen vallen.

Het is best mogelijk dat jij in je eigen blubberverhalen gelooft.
In dat geval ben je niet met opzet de boel aan het bedonderen.
Dat neemt niet weg dat je je laat betalen om een zogenaamde reading te doen,
en dat blijft hoe dan ook oplichterij.

Rob

Conclusie voor meneer Rob dus: OPLICHTERIJ... GELDKLOPPERIJ... Tis maar net hoe ver je zelf bent ontwikkeld op spiritueel niveau. Wat betreft de centen... er gaat een groot gedeelte van de readings naar goede dierendoelen, dus veel hou ik hier niet aan over hoor, wees niet bang dat ik stinkend rijk ben nu... Sterker nog, ik heb een gewone saaie kantoorbaan waar ik mijn centjes mee verdien...

Waar staat trouwens dat er geen concrete vragen gesteld mogen worden??? Alles mag, zelfs geen vragen... no problem hoor.. Als iemand mij een vraag stelt over wat er een bepaalde dag of datum is gebeurd, is het voor mij duidelijk dat je geen reading wilt, maar een test van mij, en daar leen ik me niet voor. Ik neem aan dat iemand dat zelf ook wel weet wat er is gebeurd die dag... dus geen nieuws voor de aanvrager... Ieder zijn ding, en ieder zijn leven.. en ieder zijn mening.. Maar goed, je hebt nu nog steeds niet toegelicht op een duidelijke manier wat er nou oplichterij is, ik wil graag voorbeelden van je horen, ervaringen.. en die heb je dus niet... Heb je het zelf al eens laten doen, zoiets??? Dan pas kun je een conclusie trekken, en niet zomaar in het wild wat rondroepen. Ik wil graag voorbeelden... en niet zomaar wat theoretisch gekwatsch... er zit ook nog iets als een gevoel, een spiritualiteit in een mens en dier, zelfs bij jou...

Mocht ik de boel oplichten... zou ik toch onderhand na zoveel jaren wel eens een keer door de mand gevallen zijn, niet dan??? En dat is tot op heden toe nog steeds niet gebeurd.

Mijn readings zijn niet vaag, en ook gewoon na te trekken, er komen concrete pijnen, ziektes, trauma's en gebeurtenissen (zelfs gebeurtenissen van "vorige week woensdag"...) uit, die gewoon controleerbaar zijn door de eigenaar of te plaatsen, dus geen uit de lucht gegrepen zweefverhaal, sterker nog, ben helemaal geen zwever, sta met 2 benen zeer stevig op de grond... gewoon harstikke nuchter.

Nog een uitdaging voor je... loop eens een keer met me mee als ik op stalbezoek ben, kijk wat ik doe en hoor aan wat ik zeg, daarna hoor ik graag van je wat er is gebeurd in jou ogen en op welke manier ik de boel belazerd hebt (ben zeer benieuwd hoor) ... daarna praten we verder, oke??? Goeie deal, toch?

Het heeft geen zin om deze discussie op theoretisch niveau verder uit te vechten, eerst zien, en dan geloven... en geen uit de boeken getrokken "waarheden" proberen te verklaren. Er zijn gewoon op deze aardbol dingen die niet verklaarbaar zijn... zelfs niet voor jou... Tong uitsteken

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:08

Danae,

ik heb niet gesproken over geldklopperij.
Aan vijftien euro/stuk zul je er inderdaad niet stinkend rijk van worden
(al gun ik dat iedereen, en dus ook een zogenaamde reader).

Wat jij doet is in mijn ogen oplichterij,
en wel omdat je mensen wijs maakt dat je met paarden kunt "praten",
terwijl je dat helemaal niet kunt, net zomin trouwens als iemand anders.

Citaat:
Als iemand mij een vraag stelt over wat er een bepaalde dag of datum is gebeurd, is het voor mij duidelijk dat je geen reading wilt, maar een test van mij, en daar leen ik me niet voor.

Dit vertelt toch het hele verhaal.
Jij beweert dat je een bovennatuurlijke gave hebt,
en dat je met paarden kunt 'praten',
maar je bent niet bereid om die bewering op een eenvoudige manier te laten testen.
Daar hoeft toch verder geen tekeningetje meer bij ?

Citaat:
sterker nog, ben helemaal geen zwever, sta met 2 benen zeer stevig op de grond... gewoon harstikke nuchter.

Laat me niet lachen. Jij beweert dat je via een foto in je mail met een paard
kunt 'praten', maar je bent geen zwever ? Tijd om naar beneden te komen, Danae.
De ijle lucht ginder boven is niet goed voor je redeneervermogen.

Rob