doorbraak in Aidsvirusonderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

doorbraak in Aidsvirusonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 01:03

bron: http://www.nu.nl/news/1133452/83/Doorbr ... rzoek.html

Citaat:
Doorbraak in aidsvirus-onderzoek
Uitgegeven: 28 juni 2007 23:20

DRESDEN - Duitse wetenschappers hebben genen van het aidsvirus uit menselijke cellen gesneden. Dat is een wereldwijde primeur, meldden Duitse media donderdagavond.

Door de verwijdering van de genen werden de geïnfecteerde cellen genezen. De onderzoekers uit Hamburg en Dresden berichtten over hun "biotechnologische" doorbraak in het Amerikaanse wetenschappelijk tijdschrift Science.

ze verwachten binnen nu en 10 jaar een medicijn tegen aids te hebben uitgevonden.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 30-06-07 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post aangepast

Roselie

Re: doorbraak in Aidsvirusonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:18

Ja ik hoorde het vanochtend op Veronica FM..geweldig toch!
Dit zou echt een doorbraak zijn in de medische wereld.!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:48

Super, mijn zwager is sero positief (al 15 jaar) en ik hoop dat hij dat mee mag maken!!
Maar ik ben bang dat er wel weer iets anders voor in de plaats komt, iedere keer als er een dodelijke ziektje onder de duim is er weer iets anders Verdrietig

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:49

Dit zou idd voor veel mensen helemaal geweldig zijn!!!!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:54

Dat zou wel super zijn!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:01

Wauw dat is nog eens goed nieuws!
Hoop dat het door zet en lukt ! Lachen

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:03

Dit zou inderdaad veel kunnen betekenen. Hopelijk (maar waarschijnlijk) vindt het virus dan wel een manier om zich toch terug te manifesteren, want ziektes passen zich ook aan, kijk maar naar de vogelgriep. Er zijn altijd wel nieuwe vormen.

Maar: ik hoop dat, ook al blijft het niet effectief, het dan toch voor iemand een redding kan zijn als het er komt.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:05

Gelukkig.. maar tussen nu en 10 jaar.. had iets eerder gehoopt Tong uitsteken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 12:44

ELpatcho schreef:
Gelukkig.. maar tussen nu en 10 jaar.. had iets eerder gehoopt Tong uitsteken

met de aidsremmers van nu komen ze die 10 jaar ook nog wel door

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:46

laten we het hopen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:25

Verbaasd me dat er zo weinig reacties zijn in dit topic, toch een heel belangrijk iets dit Lachen
Dit zou fantastisch zijn..vraag me af of alle mensen met aids hier straks ook baat bij hebben, of dat het alleen voor een bepaald publiek uitgevoerd gaat worden (lees mensen met behoorlijk wat geld om dit zich te kunnen veroorloven).
Maar net wat iemand hier zegt, er zullen altijd ziektes blijven komen en gaan, kijk maar vroeger naar cholera en de pest, die hebben plaats gemaakt voor aids en kanker en zo zal het weerd oorgaan..
maargoed, positief nieuws voor de positiefgeteste mensen Lachen

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:29

Dit is natuurlijk geweldig nieuws! Laten we hopen dat er echt een medicijn op de markt komt die het virus onschadelijk maakt!

Kimberley77 schreef:
Verbaasd me dat er zo weinig reacties zijn in dit topic, toch een heel belangrijk iets dit Lachen
Dit zou fantastisch zijn..vraag me af of alle mensen met aids hier straks ook baat bij hebben, of dat het alleen voor een bepaald publiek uitgevoerd gaat worden (lees mensen met behoorlijk wat geld om dit zich te kunnen veroorloven).

Maar wat hierboven staat schoot ook meteen door mijn hoofd... Hoe zit het met al die HIV-besmette mensen in bijv Afrika... Is er dan opeens wel geld om die mensen te genezen, terwijl ze nu ook aids-remmende middelen hebben, die de mensen daar zich niet kunnen veroorloven of beter gezegd de regering die het probleem niet wil onderkennen en de medicijnen niet beschikbaar maakt voor iedereen...

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:09

Oh!! Ik hoop echt dat dit een grote doorbraak gaat zijn en dat het genezende medicijn niet lang meer op zich laat wachten.
Er zullen altijd van dit soort ziektes blijven bestaan, maar beter zorgen we wel dat ze ook genezen kunnen worden Lachen

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:11

Voorkomen is nogaltijd beter dan genezen, maar voor dit is dat niet meer mogelijk.

Was trouwens wel stomverbaasd laatst. In Amerika heb je dus blijkbaar van die party's waarbij mensen elkaar bewust gaan opzoeken om elkaar te besmetten met aids. Die moeten ze van mij niks geven, geen medicijnen of afremmers...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:16

Dat zou echt super zijn Ja Haha!
Helaas vrees ik dat de mensen in bijv. Afrika deze medische zorg niet zullen krijgen, vanwege het geldgebrek. Het zou echt mooi zijn als ze iedereen met aids zouden kunnen helpen.
Ook vrees ik dat het Aids virus (is het een virus?) zich verder gaat ontwikkelen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 23:16

Tieneke schreef:
Voorkomen is nogaltijd beter dan genezen, maar voor dit is dat niet meer mogelijk.

Was trouwens wel stomverbaasd laatst. In Amerika heb je dus blijkbaar van die party's waarbij mensen elkaar bewust gaan opzoeken om elkaar te besmetten met aids. Die moeten ze van mij niks geven, geen medicijnen of afremmers...

helaas niet alleen in Amerika, laatst was er op het nieuws dat er een groep mannen uit Groningen bewust andere mannen HIV besmet maken, dan ben je toch ziek in je hoofd!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:19

Ja we hebben ook groningers die niet helemaal 100% zijn helaas.. Clown

Super! Dit is echt een goeie stap.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:21

x_Marr schreef:
Ja we hebben ook groningers die niet helemaal 100% zijn helaas.. Clown

Super! Dit is echt een goeie stap.

Idd

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:29

Ow, ik hoop dat het ze gaat lukken! dat zou enorm veel mensenlevens schelen Lachen

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 00:56

Marijkjuh schreef:
Dat zou echt super zijn Ja Haha!
Helaas vrees ik dat de mensen in bijv. Afrika deze medische zorg niet zullen krijgen, vanwege het geldgebrek. Het zou echt mooi zijn als ze iedereen met aids zouden kunnen helpen.
Ook vrees ik dat het Aids virus (is het een virus?) zich verder gaat ontwikkelen.

Ja het is een virus, het virus heet HIV en kan de ziekte aids veroorzaken. Echter wanneer mensen bij een besmetting meteen aids-remmers voorgeschreven krijgen, zullen zij de ziekte AIDS nooit krijgen. Het grote probleem in ontwikkelingslanden is dan ook dat de mensen deze remmers niet krijgen en dat AIDS zich daarom kan ontwikkelen, met als gevolg masale sterfte.

HIV staat bekend om zijn constante aanpassing in RNA (voorloper DNA), het ontwikkelt zich dus constant, dat is ook de reden dat ze nog niet in staat zijn om een medicijn tegen dit virus te ontwikkelen. Het virus past zich steeds aan en ontwikkelt zich steeds anders, ze zijn nog niet in staat te voorspellen hoe...

Tegen de eerste stammen van dit virus hadden ze namelijk al redelijk snel een medicijn, toen bleek echter dat het virus zichzelf constant verandert en daarom werkte dit medicijn niet meer. Vandaar dat ze het nu zoeken in het uitschakelen van stukjes DNA in de gastheercel, waardoor het virus zijn werk niet kan doen. Goede ontwikkeling dus, het is echter de vraag of ze ook daadwerkelijk in staat zijn een medicijn te ontwikkelen dat het DNA van de gastheercel dusdanig kan beinvloeden. Ik ben erg benieuwd welke invloed deze ontdekking uit gaat oefenen op de ontwikkeling van een evt medicijn. Goed, genoeg theorie voor nu... Knipoog

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 02:25

Prachtig! Ik hoop dat ze er snel mensen mee kunnen redden!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:12

super, ik hoop dat het allemaal verder lukt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:10

Zeker een mooie stap vooruit! Zou fijn zijn als het van chronische ziekte naar te genezen ziekte zou gaan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:38

Marl1tje schreef:
Ja het is een virus, het virus heet HIV en kan de ziekte aids veroorzaken. Echter wanneer mensen bij een besmetting meteen aids-remmers voorgeschreven krijgen, zullen zij de ziekte AIDS nooit krijgen. Het grote probleem in ontwikkelingslanden is dan ook dat de mensen deze remmers niet krijgen en dat AIDS zich daarom kan ontwikkelen, met als gevolg masale sterfte.

Veel mensen sterven niet eens aan aids, maar aan andere ziektes die HIV makkelijker het lichaam laat infecteren. Een simpele longontsteking kan op zwakke momenten op een gegeven moment dodelijk zijn.

Uiteraard is dit een super ontwikkeling! Ik hoop alleen dat mensen nu dit niet als excuus gaan nemen om onveilig te vrijen of andere gevaarlijke touren uit gaan halen.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:20

Sammie schreef:
Marl1tje schreef:

Veel mensen sterven niet eens aan aids, maar aan andere ziektes die HIV makkelijker het lichaam laat infecteren. Een simpele longontsteking kan op zwakke momenten op een gegeven moment dodelijk zijn.

Klopt, maar wat ik bedoelde was dat als de mensen de aids-remmers zouden krijgen, het virus het lichaam niet zodanig aan kan tasten (de afweer van het lichaam) dat zij zullen overlijden. Aan idd bijvoorbeeld een longontsteking. Het probleem is echter dat er zonder die remmers van de afweer niks over blijft, waardoor ze masaal doodgaan.