Vrouw doodgebeten door eigen hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Vrouw doodgebeten door eigen hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 07:58

Een hondje van slechts één jaar oud heeft zijn eigenaresse aangevallen en door meerdere beten in haar hals en arm doodgebeten. Phyllis G. Carroll, 63 jaar oud uit Connersville, is doodgebloed nadat één van haar twee hondjes, black chows, haar had aangevallen. Zij hield de hondjes, een reu en een teefje uit hetzelfde nest, in de tuin achter haar huis. Hoewel er geen getuigen zijn die het gezien hebben, moet het volgens patholoog-anatoom Joe Todd uit Fayette County, het iets grotere mannetje de hond zijn geweest die haar heeft doodgebeten. Kennissen van Carroll hadden gezegd dat zij in toenemende mate bang voor haar agressieve hondjes was geworden. In de 34 jaar dat Joe Todd dode lichamen heeft onderzocht heeft hij nog nooit eerder een dergelijke dodelijke aanval van een hond meegemaakt. Op verzoek van de familie zijn beide honden afgemaakt.

Bron: Msn nieuws

Laura82

Re: Vrouw doodgebeten door eigen hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:00

Het zal je maar gebeuren, je eigen hond die zich tegen je keert... Wat ik me wel afvraag: als ze al banger werd van haar hondjes, waarom heeft ze daar niets mee gedaan? Maar ach, ik ken de situatie niet, misschien heeft ze er WEL wat aan gedaan...

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:01

jeetje....moet ook verschrikkelijk eng zijn geweest voor haar
vraag me alleen af wat voor soort hond dit was...qua grootte enzo..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:06

Een zwarte chow, middelgrote hond volgens mij. Chow chow zijn van die honden die wel wat op leeuwtjes lijken (vind ik Bloos ) ze hebben een blauwe tong en hebben een consequente opvoeding nodig.
Wel heel erg triest zoiets......

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:06

kamaron schreef:

nou ik ken ze wel ze zijn behoorlijk groot ze halen toch wel snel de 80 cm
ze zeggen dat de meeste heel erg acheresief zijn het is eingelijk een chow chow alleen in het zwart

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:23

Dat is echt erg.
Maar als je al een tijdje bang bent ( denken ze ) dan zou ik ze weg doen.
Want je kan toch ook niet van iets houden waar je bang voor bent?!

Zwarte Chow.
Afbeelding

en dit is een gewone Chow Chow.

Afbeelding

Niet veel verschil dus behalve van kleur.

Maar ik wist niet dat deze honden zo aggressief waren! Bloos!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:29

hou wel rekening met het sensatie gehalte in Am. berichten he Knipoog

in andere berichten praten ze over een 5 jaar oude Chow chow mix.

niet direct weer bepaalde honden als agressief bestempelen aub. je weet niet wat er gebeurt is.

hoe dan ook, triest voor allemaal.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:30

Ik heb zelf ook een chowtje gehad, gewéldig beestje!

Lauraapje: dat slaat natuurlijk nergens op, dat als één hond zijn baas heeft doodgebeten, dat gelijk het hele ras zo aggressief is Knipoog

Dat zegt meer over de opvoeding, en wat de vrouw met de hond gedaan heeft, dan over het ras Lachen
ChowChows zijn in het algemeen absolúút niet aggressief, wél eigenwijs en dominant, ongeveer het karakter van een beagle. Althans, de chows die ík heb meegemaakt.
Ik weet trouwens niet waar je de 80cm vandaan haalt trouwens lisaamor, maar volgens de rasstandaard mogen ze niet hoger worden dan 55 cm dacht ik. Is nogal een verschil Clown
Wel vreselijk zeg, doodgebeten worden door je eigen hondje..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:14

lijkt me ook niet fijn, het duurt ook wel even een korte tijd voordat je dood bent, en dan in de wetenschap dat je eigen honden het hebben gedaan..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:16

dat een hond zoiets doet,betekend niet dat ze automatisch agressief zijn,je weet helemaal niet wat er eigenlijk gebeurd is!

wel erg triest

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:19

Dat is nog eens triest, maar als je angstig bent voor honden, dat voelen ze aan. En dan kunnen ze gevaarlijk worden, zeker als je de baas niet meer over ze bent.
We weten verder niet echt wat er is afgespeeld dus oordelen kunnen we niet echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:24

lisaamor schreef:
ze zeggen dat de meeste heel erg acheresief zijn het is eingelijk een chow chow alleen in het zwart

Denk dat jij niet zo heel goed bent in het schatten van hoogte, maar die dieren zijn een centimeter of 50. 45-55 geloof ik zelfs, als ik het goed heb.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:44

Bah wat vreselijk... en ik snap het absoluut dat de familie wilde dat de honden werden afgemaakt.
Mijn hondje is een halve chow, maar ontzettend lief en alles behalve agressief, gelukkig!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:47

ladypaard schreef:
lijkt me ook niet fijn, het duurt ook wel even een korte tijd voordat je dood bent, en dan in de wetenschap dat je eigen honden het hebben gedaan..

Dan zijn ze waarschijnlijk ook niet goed opgevoed, anders heb je gewoon een band met ze en ben jij de baas.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:00

lisaamor schreef:
kamaron schreef:

80 cm?? Zo groot zijn chow chow's echt niet hoor, de rasstandaart schrijft voor dat ze tussen de 45 en de 53 cm hoog moeten zijn.

Heel naar voor die vrouw, ze had idd eerder actie moeten ondernemen. Maar wie weet is ze wel flauwgevallen en toen pas gebeten.. dat blijft gissen natuurlijk.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:41

Is het wel zeker dat beide honden hebben aangevallen? Waarom worden ze dan allebei afgemaakt? Verward

Maargoed, zoiets is natuurlijk heel tragisch. Buitenstaanders als wij kunnen alleen maar gissen naar de aanleiding, die ongetwijfeld zal zijn geweest.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:19

Myukii schreef:

Lauraapje: dat slaat natuurlijk nergens op, dat als één hond zijn baas heeft doodgebeten, dat gelijk het hele ras zo aggressief is Knipoog

Dat zegt meer over de opvoeding, en wat de vrouw met de hond gedaan heeft, dan over het ras Lachen
ChowChows zijn in het algemeen absolúút niet aggressief, wél eigenwijs en dominant, ongeveer het karakter van een beagle. Althans, de chows die ík heb meegemaakt.
Ik weet trouwens niet waar je de 80cm vandaan haalt trouwens lisaamor, maar volgens de rasstandaard mogen ze niet hoger worden dan 55 cm dacht ik. Is nogal een verschil Clown

ZEG IK DAT DAN?! Vork

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:03

Lauraapje schreef:
Myukii schreef:

ZEG IK DAT DAN?! Vork

Maar ik wist niet dat deze honden zo aggressief waren!

NOU ! Clown

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:25

Als je slecht kunt zien, Lauraap, zet dan gewoon de lettergrootte van je browser wat hoger, hoef je nog niet meteen met hoofdletters te typen. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:06

Yeah, laten we gaan welles-nietesen in caps!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:56

Jeetje, ik vind het een beetje een raar verhaal. Heel onduidelijk en je weet de helft niet. Dus echt oordelen kun je hier niet over.
Niemand weet waarom de hond zo reageerde. Wie weet sloeg ze hem voor de tijd. Wie weet was het dier al dominant. Wat ik wel vind is dat een hond nooit zomaar aanvalt en nooit zomaar agressief word.
De hond heeft zich waarschijnlijk in het nauw gedreven gevoelt, anders vallen ze niet aan.
Er moet meer gebeurd zijn, zonder dit te weten kun je dus ook niet oordelen.
Dat de honden afgemaakt zijn/worden (heb dit stuk niet gelezen) vind ik niet eerlijk tegen over de hond maar het kan niet anders. Ze hebben bloed geproeft, dus je weet niet wat ze nog meer zullen doen.
Ik vind het erg voor de vrouw maar ik beschuldig de hond niet zomaar.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:09

Inderdaad echt oordelen kun je hier niet over. Vind het naar voor die vrouw en dat meteen die alle twee die honden moeten afgemaakt worden vind ik ook weer zoiets maargoed daar kunnen ze niks aan veranderen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:40

Mm, niet echt fijn nieuws zeg. Maar goed, die honden hebben gewoon een consequente opvoeding nodig...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:26

De hond beschuldigen heeft geen zin, die heeft het niet met voorbedachte rade gedaan of zo...
Dat ze beide afgemaakt zijn snap ik wel. Ze zijn immers niet zeker welke hond aanviel.
Mijn oom had ook zo'n hond vroeger Ja Dominant beest, en zeker niet de makkelijkste, maar een goede opvoeding doet veel.
Heel sneu voor deze dame...

Pel: er is nog een optie: hond die zich de baas voelt en boos is omdat vrouwtje altijd halfslachtige pogingen onderneemt om de baas te zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:28

Jeetje, het zal je maar gebeuren!