Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 07:47

Agenten hebben in een woning in Amsterdam twee honden doodgeschoten. Dat meldt de politie dinsdagavond. Het incident deed zich voor nadat een van de honden op straat een jongetje had gebeten. Toen de politie op zoek naar de eigenaar van het dier een woning binnenging, bleek daar nog een 'pitbullachtige' hond aanwezig te zijn. De agenten zouden zich zo bedreigd hebben gevoeld, dat zij de trekker overhaalden.

Het incident deed zich voor aan het Steve Bikoplein in Amsterdam-Oost. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de precieze toedracht van de gebeurtenissen.
www.nieuws.nl

Weer 2 honden die agressief worden, ik vraag me serieus af wat die eigenaren met die beesten uitspoken Hopelijk is het jongetje slechts lichtgewond geraakt.

Milou90

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:03

Als die beesten echt agressief waren, had de politie ook weinig keus.
Toch denk ik inderdaad dat het grotendeels aan de eigenaar ligt dat zo'n beest agressief is, en niet aan het ras.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:11

weet je wat het vreemde is..
dat er in elk krantenartikel over dit verhaal elke keer iets anders staat..
dan is er weer 1 hond dood geschoten, dan weer 2

ik de meesten staat dat het kind in kwestie in de kleding is gehapt en niet in het lichaam zelf. dat het kind alleen een schaafwondje heeft omdat hij daarna omviel .. ook staat er niet bij wat de toedracht is geweest van dat happen.. begrijp me niet verkeerd, als die hond echt agressief was dan vind ik het meer dan terrecht dat hij is afgemaakt

maar wat ik ook niet begrijp is dat als een agent door 1 hond aangevallen word en die neerschiet, dan ook maar de andere hond, die volgens het verhaal niks had gedaan, ook maar beschiet. dan schiet je naar mijn idee niet uit angst maar uit woede..

erg sneu weer voor de honden dat het zo heeft moeten aflopen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:12

In het AD las ik dat het incident in een kraakpand voorkwam, dus ik denk dat dat alweer genoeg zegt over de eigenaar

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:21

Wanneer, Oh wanneer gaan ze die Pitbullwet nou eens echt naleven? De fok van die honden moet gestopt worden! Als het aan mij ligt, moeten die fokkers een fokverbod krijgen en boetes als ze deze overtreden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:36

Als iemand hier onaangekondigd binnenstapt word je ook opgevroten......Vind ik eigenlijk geen raar gedrag?
Wat het merk hond hier nou weer mee te maken heeft ontgaat mijn even.Voor de wetgever is elke papierloze hond groter dan 35cm en met een korte vacht een breed hoofd en een gespierd lijf een pitbullachtige... Ach, heb je weer een legitieme aanleiding om je pistool te gebruiken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:40

[quote="CherokeeChum"]Als iemand hier onaangekondigd binnenstapt word je ook opgevroten......Vind ik eigenlijk geen raar gedrag?
Ik heb 12 honden maar geeneen doet lelijk als je binnen komt!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:45

logisch dat de honden agressief zijn als ze zomaar een woning binnenstappen.

Mijn hond is een engeltje, maar je hoeft als vreemde bij ons niet zomaar binnen te stappen hoor...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:52

Tja... ik heb een angstbijter (slecht gefokt, lang verhaal) en ook hier moet je niet zomaar de woning binnenstappen, want dan gaat het ook echt fout.
Wij sluiten de hond gewoon keurig op als er bezoek komt!

Niet alle honden zijn lief voor vreemden, zelfs honden van mensen die echt geen ''aso's'' zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe erg de situatie was... maar als ze ze neergeschoten hebben, zal het wel heftig zijn geweest!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:53

kohtje schreef:
CherokeeChum schreef:
Als iemand hier onaangekondigd binnenstapt word je ook opgevroten......Vind ik eigenlijk geen raar gedrag?
Ik heb 12 honden maar geeneen doet lelijk als je binnen komt!

ik denk dat het ligt aan de manier waarop je binnenkomt.. hier bij ons moet je ook niet zomaar binnen stappen hoor..

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:55

Hier dus ook,binnengelaten is alles O.K,onaangekondigd binnen
dringen is dat heel duidelijk niet en ik geef geen garanties op de gezondheid van degene die dat wel denkt te moeten doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:00

CherokeeChum schreef:
Hier dus ook,binnengelaten is alles O.K,onaangekondigd binnen
dringen is dat heel duidelijk niet en ik geef geen garanties op de gezondheid van degene die dat wel denkt te moeten doen.

ik ook niet hoor.. ik woon 1 hoog en je kan bij ons zo het balkon op klimmen.. maar als je dat probeerd dan staan er wel 2 bullies voor je neus te grommen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:32

Een goede hond hoort ook ongenodigden te verjagen (tenminste, als je een waakhond hebt). Erg sneu voor die dieren. Weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is geweest, als die beesten zomaar een jongetje op straat aanvliegen, horen ze ook niet rond te lopen. Maar een agent kan niet zomaar een huis binnen stappen, en verwachten dat een goede waakhond daar niet op reageert. Stomiteit van die agenten.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:34

Gaby schreef:
Wanneer, Oh wanneer gaan ze die Pitbullwet nou eens echt naleven? De fok van die honden moet gestopt worden! Als het aan mij ligt, moeten die fokkers een fokverbod krijgen en boetes als ze deze overtreden.

Zou het niet grotendeels aan de (opvoeding van de) eigenaar liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:36

Verjagen oke, maar vastgrijpen in een bovenbeen vind ik wat anders. Mijn hond blaft ook op vreemden maar heeft 1 woord van mij nodig dat het goed is en dan is het ook klaar.
Pitbulls moeten ze idd verbieden, zeker gezien het een populair ras onder mensen is die niet in staat zijn een hond normaal op te voeden. Ik zou zo'n beest nieteens in huis willen hebben, het zal een keer een kind grijpen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:37

Ja, maar een bepaalde groep "hondenliefhebbers" laat zich klaarblijkelijk niet opvoeden en het karakter van deze honden helpt ook niet echt mee. Dus zal die wet wel in de praktijk ten uitvoer moeten worden gebracht. Het wachten is trouwens ook in dit topic weer op de tientallen voorbeelden die altijd worden aangedragen over pitbulls en pitbullachtigen die geen vlieg kwaad doen en zelfs op de baby van buren passen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:47

[***] schreef:
Verjagen oke, maar vastgrijpen in een bovenbeen vind ik wat anders. Mijn hond blaft ook op vreemden maar heeft 1 woord van mij nodig dat het goed is en dan is het ook klaar.
Pitbulls moeten ze idd verbieden, zeker gezien het een populair ras onder mensen is die niet in staat zijn een hond normaal op te voeden. Ik zou zo'n beest nieteens in huis willen hebben, het zal een keer een kind grijpen.

als ik met een voor mij en mijn honden onbekende in gevecht komt.. dan zal mijn hond mij altijd bijstaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:44

Kraakpand, pitt bull achtigen, hond werd aggressief....

Wat moet een agent dan? Zich laten bijten?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:47

die agent moet dan maar het pand niet betreden.
als die hond hem buiten aanvliegt heeft hij wel een goede reden om hem af te schieten, maar in huis vind ik gruwelijk overdreven.

de agent die mijn hond afmaakt bij ons in huis omdat de hond het territorium verdedigd die krijgt er flink van langs, dat kan ik je nu al zeggen

verder weten natuurlijk het hele verhaal niet, maar wat ik hierboven zeg geld zowiezo

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:55

Natuurlijk weten we het hele verhaal niet, we waren er toch niet bij?? Daarom, je kunt er echt wel vanuit gaan dat de agenten weten wat ze doen, daar worden ze voor opgeleid hoor.
Natuurlijk is het zielig als honden doodgeschoten worden, maar dan hadden die eigenaars maar niet zo stom moeten zijn om pitbull-achtige honden te nemen.

Dit hele probleem blijft juist bestaan omdat sommige mensen een 'gevaarlijke hond' als statussymbool zien. En juist die mensen lopen het hardst te roepen dat het o-zo zielig is. Neem dan zelf niet steeds weer van die honden!

Er zijn zoveel hondenrassen, voor ieder wat wils. En er zijn ook genoeg honden die ook waaks zijn en 'stoer', daar heb je echt geen pitbullachtige voor nodig hoor.

*nu zullen alle pitbull-fans wel kwaad worden, maar hopelijk denken ze nu wel een keertje na*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:55

Wirobelgje schreef:

Ten eerste is het een kraakpand, dus degene die erin zat was geen eigenaar. Ten tweede gaat de politie niet zomaar een huis binnen. Zou mooi zijn, sorry agent betreed mijn huis maar niet, ja die hennepplantjes zijn illegaal, maar ik heb een hond en als je binnenkomt bijt ie Clown

Daarbij, als de politie wel binnenkomt hou je als eigenaar je hond bij je. Was er niemand thuis, dan lopen die honden dus gewoon los. Nog een verboden ras ook. Ik vind het heel erg voor de honden, maar het is de schuld van de eigenaar!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:58

faye schreef:
Wirobelgje schreef:

Ten eerste is het een kraakpand, dus degene die erin zat was geen eigenaar. Ten tweede gaat de politie niet zomaar een huis binnen. Zou mooi zijn, sorry agent betreed mijn huis maar niet, ja die hennepplantjes zijn illegaal, maar ik heb een hond en als je binnenkomt bijt ie Clown

Daarbij, als de politie wel binnenkomt hou je als eigenaar je hond bij je. Was er niemand thuis, dan lopen die honden dus gewoon los. Nog een verboden ras ook. Ik vind het heel erg voor de honden, maar het is de schuld van de eigenaar!

ROFL

Tja, zelfs wanneer je als inbreker tegenwoordig iemand zijn huis binnendringt, en je hond bijt de inbreker, dan ben je volgens mij nog strafbaar ook. Mijn hond zou het trouwens niet in zijn hoofd halen om iemand te bijten, die wijst de spullen volgens mij nog vrolijk kwispelend aan ook Haha!

Maar de pitbullwet mogen ze van mij nu echt wel doorvoeren.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:08

je moet maar een overenthousiaste geen pitbullachtige waakhond hebben. eigenlijk zou je elke hondenras moeten verbieden want elk hondenras in de verkeerde handen is gevaarlijk...

die honden kennen het verschil niet tussen kraakpand of legale woning...
ik zie ze al zeggen "hey hondje, je moet ni zo agressief doen dit is een gestolen territorium"

onze hond loopt ook gewoon los thuis, als wij er niet zijn en de agenten komen binnenvallen dan is er een probleem omdat wij als eigenaar de hond niet bij ons kunnen houden. dus dan zouden de agenten onze hond zomaar mogen afknallen omdat die verdedigd???
dat zou mooi zijn (not)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:10

Je hebt gewoon je hond in toom te houden! De politie breekt echt geen deur open als de baas niet thuis is. Daarbij, het is niet eens het huis van de hondeneigenaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:23

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje schrik van reacties als "wanneer iemand bij mij ongevraagd binnenkomt, dan heeft ie hem te pakken" Mijn hond is dan zeker te netjes opgevoed ofzo? Verward

Ik vind dat in ieder geval niet normaal Je zou maar de deur open hebben staan, en er loopt een peuter naar binnen