Weer een collega militair overleden Rip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Weer een collega militair overleden Rip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 15:35

15-06-2007 15:20
NEDERLANDSE MILITAIR OMGEKOMEN BIJ AANSLAG IN AFGHANISTANDrie militairen gewond
Bij een zelfmoordaanslag in Tarin Kowt is vanmorgen een Nederlandse militair omgekomen. Het gaat om een 20-jarige soldaat der eerste klasse van het 42ste Bataljon Limburgse Jagers. Ook kwam bij de aanslag een aantal Afghaanse kinderen om het leven. Drie Nederlandse militairen en een aantal Afghaanse burgers raakten gewond. Generaal Dick Berlijn, Commandant der Strijdkrachten, maakte dit vanmiddag tijdens een persbijeenkomst bekend.

De toestand van de gewonde militairen is stabiel. De zelfmoordaanslag vond plaats om 11.05 uur Afghaanse tijd. De bom raakte een YPR-pantersvoertuig met daarin de militairen van de Quick Reaction Force. Deze eenheid begeleidde een Provinciaal Reconstructie Team.

Weer een soldaat overleden, weer eentje te veel. Er liggen nog meerdere in het ziekenhuis, eentje zijn ze nog aan het reanimeren.
Mijn vriend gaat tussen begin juli en eind juli. Het word steeds moeilijker bij de gedachte dat die weg gaat. Ik weet dat het erbij hoort, en dat ik zelf ook kan gaan.
Maar ben zwaar tegen deze missie !!!!!

Stopcontact

Re: Weer een collega militair overleden Rip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:39

Mijn broer zit daar.. is 20 jaar..zit bij de Limburgse Jagers.. is sinds gister uit het kamp vertrokken omdat er spannende dingen gingen gebeuren..ze hadden bedreigingen gehad van de Taliban.. Mijn broer zit bij de QRF en zit op een Pansterwagen.
Hij komt over 2 maanden terug..

Zit hem heel erg te stressen..

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 15:40

Doe ff sitcen bellen voor de zekerheid!! als je hem nog niet gesproken hebt. Want het is iemand van de qrf en zat in een ypr, dat is een pantserwagen
en hij zou idd over twee maanden terug komen

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:47

Geen woorden voor... ik leef met de nabestaanden mee. En uiteraard die mensen die er nog 2 maand te gaan hebben. Ach gut

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:03

Chantal86 schreef:
Doe ff sitcen bellen voor de zekerheid!! als je hem nog niet gesproken hebt. Want het is iemand van de qrf en zat in een ypr, dat is een pantserwagen
en hij zou idd over twee maanden terug komen

Dat was precies mijn broer, echt alles klopte.

Maar wij zijn niet ingelicht, hoorde net dat ze als het goed is zijn ingelicht.
Gelukkig.. maar ik was echt goed in paniek..

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 16:11

ik hoop voor je dat het je broer niet is, ik schrok eventjes weet je dat toen ik je stukkie zag.
Volgens defensie zijn ze nog steeds niet ingelicht. en volgens teletext ook niet.
Ik vind het persoonlijk schandalig dat mensen zo laat worden ingelicht, eentje waren ze aan het reanimeren, en hopelijk komt er geen tweede overleden militair bij op 1 dag.
wanneer stoppen ze die missie eens

ik leef ontzettend mee met de na bestaande

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:14

Frozenstar, na incidenten komt er meteen een zogenaamde black hole, alle comminucatie wordt plat gelegd. Dus hij kan zelf sowieso geen contact opnemen. Ach gut Ik hoop dat jullie onzekerheid snel voorbij is.
Ik vind het absoluut vreselijk, leef erg met alle nabestaanden en collega's mee. Moet ook zeggen dat ik vooral vreselijk woest ben over het feit dat ze persconferenties geven en de media erover bericht, terwijl de familie nog in het ongewisse is.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:17

de buitenlandse pers had het bericht al naar buiten gebracht, en tevens rtl omdat er een verslag geefster aanwezig was bij de aanslag.
En ze konden de familie leden niet bereiken. Vandaar de berichtgeving naar buiten, en niet eerst aan de families
En als het profiel van hun zoon of broer vol doet aan het profiel van de overleden militair kan er altijd sitcen worden gebeld. En die black hole geld nog steeds, die duurt nog wel 24 uur vrees ik.
Vind het verschrikkelijk

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:18

Snap eerlijk gezegd het nut niet dat er Nederlandse militairen naar het buitenland moeten.. (maar ik zal wel de enige zijn aangezien ik ook weinig van politiek snap Clown )

Hoop echt niet voor je dat het je broer is Frozenstar.!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:22

romatjuh schreef:
Snap eerlijk gezegd het nut niet dat er Nederlandse militairen naar het buitenland moeten.. (maar ik zal wel de enige zijn aangezien ik ook weinig van politiek snap Clown )

Hoop echt niet voor je dat het je broer is Frozenstar.!

het is der broer niet, Ik had der eventjes toe gevoegd op msn. Ze hebben nog niets gehoord, dus is het der broer niet.
Wat wij daar moeten vragen wij ons als militair ook af. Het enige wat bij ons bekend is als militair is dat nederlandse defensie een schuld heeft bij amerika en als wij niet zouden gaan hadden er denk ik dikke gevolgen voor nederland.
Die missie moet onderhand stoppen. Irak heeft wat opgeleverd. Maar de taliban krijg je nooit bestreden. het is al eeuwen oud en zal nooit verdwijnen, een poging tot bin laden vinden zal het ook niet worden, die man vinden ze niet.
Alles wat de nederlanders er op bouwen schieten ze weer kapot. Mijn collega's en maten zijn er geweest. die vertelde ze hadden het een en ander opgeknapt en nog geen week later hadden ze het met de grond toe gelijk gemaakt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:27

Denk dat ik het nu een beetje snap. Maar las dat je een vrouw bent, zijn er meerdere vrouwen militair? Zie je nu al voor me als een heel stoer meisje Haha! .. En waar zit jij met het leger?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:28

Ik hoop dat de Nederlandse aanwezigheid daar niet voor niets is. En ik hoop ook echt dat er geen doden of gewonden meer aan Nederlandse zijde vallen.
Laatst bijgewerkt door MissJ op 15-06-07 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:30

haha ,

ik voel me zelf niet echt stoer hoor. Zal binnenkort wel eventjes een topic plaatsen.
Ik zit gelegerd in wezep. Ik zit op de vrachtwagen, ben 4 tonner chauffeuse en scania, bepaalde type vrachtwagens. Ik werk met de bouwmachines, dus shoffels, en kippers, graafmachines ed.
Mijn collega's zijn net terug en blij toe heel
IN juli gaat mijn lieve mannetje er heen hoop dat die heel terug komt zodat we lekker kunnen trouwen volgend jaar

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:34

Tuurlijk is een uitzending hardstikke leuk. De onstabiele situaties heb ik vrij weinig last van gehad. Doel van irak was weder opbouw en dat is gelukt. Ik was de laatste lichting en die mensen wilde niet dat we weg gingen. Maar helaas. Kijk naar bosnie, wat doen we daar nog, het is een paradijs kwa uitzending. Maar owke. dat is mijn mening. Ik ben een lompe genist die van lompe dingen houd.
DOel van afghanistan was ook wederopbouw, maar onderhand word het een gevechts missie. Ik hoop dat dit het laatste slachtoffer is dat er gevallen is. Zo iets hoop je nooit te overkomen. En ik hoop dat het mij ook niet overkomt dat mijn mannetje dood terug komt

MissJ schreef:
Chantal86 schreef:
Wat wij daar moeten vragen wij ons als militair ook af. Het enige wat bij ons bekend is als militair is dat nederlandse defensie een schuld heeft bij amerika en als wij niet zouden gaan hadden er denk ik dikke gevolgen voor nederland.
Die missie moet onderhand stoppen. Irak heeft wat opgeleverd. Maar de taliban krijg je nooit bestreden. het is al eeuwen oud en zal nooit verdwijnen, een poging tot bin laden vinden zal het ook niet worden, die man vinden ze niet.
Alles wat de nederlanders er op bouwen schieten ze weer kapot. Mijn collega's en maten zijn er geweest. die vertelde ze hadden het een en ander opgeknapt en nog geen week later hadden ze het met de grond toe gelijk gemaakt.

Definiëer dat wij eens. Ik ken namelijk aardig wat jongens die er niet zo over denken. Vraag me toch lichtelijk af waarom mensen bij defensie werken als ze tegen uitzendingen zijn. Bloos
Wat heeft Irak volgens jou opgeleverd? Dat dingen die de Nederlanders bouwen overhoop geschoten worden, is absoluut heel frustrerend, maar dat is echt niet alleen iets van deze missie. Dat is helaas een negatieve kant van het werk, je zit in een onstabiele situatie waar dit soort dingen kunnen gebeuren. Hoewel ik ook mijn twijfels bij deze missie heb, opbouw terwijl er eigenlijk geen stabiliteit is, mag ik toch hopen dat ze wel degelijk een verschil (kunnen) maken voor de locale bevolking.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:38

[quote="Chantal86"]Tuurlijk is een uitzending hardstikke leuk. De onstabiele situaties heb ik vrij weinig last van gehad. Doel van irak was weder opbouw en dat is gelukt. Ik was de laatste lichting en die mensen wilde niet dat we weg gingen. Maar helaas. Kijk naar bosnie, wat doen we daar nog, het is een paradijs kwa uitzending. Maar owke. dat is mijn mening. Ik ben een lompe genist die van lompe dingen houd.
DOel van afghanistan was ook wederopbouw, maar onderhand word het een gevechts missie. Ik hoop dat dit het laatste slachtoffer is dat er gevallen is. Zo iets hoop je nooit te overkomen. En ik hoop dat het mij ook niet overkomt dat mijn mannetje dood terug komt

Misschien ligt het ook wel aan de functie die je hebt, hoe je een uitzending ervaart. Bosnië wordt namelijk door een aantal mensen ook als ultiem saai bevonden als uitzendgebied, ipv paradijs. Knipoog In Irak zijn een hoop goede dingen gedaan in de Nederlandse provincie, maar ik denk eerlijk gezegd dat het land als geheel nou niet bepaald stabieler geworden is door de oorlog.
Ik hoop ook dat jouw mannetje gezond en wel terugkomt, en niet alleen jouw mannetje, maar alle jongens en meiden die er zitten. En nogmaals, ik hoop dat ze wel degelijk een verschil kunnen maken voor de locale bevolking, zodat alle offers niet voor niets zijn geweest. De tijd zal het leren.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:40

Het is het paradijs kwa geld verdienen, door heen mocht je daar alcohol zuipen, zo bedoel ik het.
Nu is het nietsen eigenlijks, je raakt 6 maanden lang je wapen niet aan.
Maar hoop dat het allemaal goed gaat komen in die grote zand bak. En dat iedereen veilig terug komt. En geen zware trauma's over houd. Dat convooi van vandaag bevatte ook 28 voertuigen, dus ze hebben allemaal een dik trauma.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:50

Chantal86 schreef:
haha ,

ik voel me zelf niet echt stoer hoor. Zal binnenkort wel eventjes een topic plaatsen.
Ik zit gelegerd in wezep. Ik zit op de vrachtwagen, ben 4 tonner chauffeuse en scania, bepaalde type vrachtwagens. Ik werk met de bouwmachines, dus shoffels, en kippers, graafmachines ed.
Mijn collega's zijn net terug en blij toe heel
IN juli gaat mijn lieve mannetje er heen hoop dat die heel terug komt zodat we lekker kunnen trouwen volgend jaar

Hey, had helemaal niet in de gaten dat je in dienst zit. Ik heb ook 9 jaar bij defensie gezeten. 4 jaar bij de landmacht (medische dienst) en 5 jaar bij de luchtmacht (brandweer). In mei 2005 ben ik eruit gegaan omdat ik het wel had gezien binnen defensie. Ik heb een leuke tijd gehad maar het was genoeg.
Nu ben ik getrouwd met een Amerikaan (ook militair) die ik natuurlijk op deze manier heb leren kennen. Hij werd terug geplaatst naar Amerika, dus trouwden we en nu woon ik ook lekker hier.

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt met de uitzending van je mannetje. Heel veel sterkte in iedergeval alvast. Kijk maar lekker uit naar jullie bruiloft volgend jaar!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:59

ik kijk er zekers naar uit, hij zit bij de zelfde eenheid, en zelfs binnen het zelfde peleton en nog erger bij mij in de groep Haha!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:09

Godzijdank is niet mijn broer.
Maar ik dacht écht dat het hem was.
Álles klopte. Echt alles.
Krijg er nu nog de kriebels van. Brr.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:11

snap ik,
ben blij voor je, maar minder blij voor de nabestaande of familie leden waarbij hun zoon of dochter gewond is geraakt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:14

En nog heb ik op de een of andere manier geen rust in m'n hoofd of lichaam..
Ik wil eerst zijn stem horen voordat ik gerust ben.
(helaas duurt dat nog tot zondag... Verdrietig )

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:15

komt wel goed meis,,

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:25

Frozenstar schreef:
Godzijdank is niet mijn broer.
Maar ik dacht écht dat het hem was.
Álles klopte. Echt alles.
Krijg er nu nog de kriebels van. Brr.

kan je er net bij hebben die zenuwe Ach gut

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 20:46

hoor je de naam op het nieuws gaat het hartje sneller kloppen, naam ken je ergens van. Krijg je de foto te zien, en denk je, oliebol die ken ik

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:10

Mijn vriend is ook boordschutter. Moet er zo ook heen.
Heb me toch even lopen huilen toen ik het hoorde.

Ik vind het zo erg ook voor die familie/vrienden enz.. Verdrietig