Tranen om doodgeschoten schaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Tranen om doodgeschoten schaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:26

ENSCHEDE - Joya Buitenhuis (16) is ontroostbaar. Ontsnapt uit een weiland aan de Lossersestraat is haar ‘vriendje’ Ricardo, een Drentse heideschaap met grote horens, woensdagochtend doodgeschoten door de politie.

De ram zou het verkeer in gevaar hebben gebracht, waarna de politie zich genoodzaakt zag om de vluchteling door een jachtopziener af te laten schieten.

Joya en haar vader blijven het raar vinden, dat gekozen is voor het afschieten van de gehoornde vluchteling. Verdoven of vangen was volgens hen ook mogelijk geweest. Dat het schaap uiteindelijk werd doodgeschoten in een weiland aan de Glanerbruggerweg , op ‘relatief grote afstand’ van de weg, is een oplossing waar zij geen begrip voor kunnen opbrengen.

Bron: http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1493480.ece

Dit is toch te waanzinnig voor woorden. Ze hadden het schaap toch ook kunnen verdoven....

Hier nog een stukje dat op Geenstijl.nl te vinden is:

Ontroostbaar is dierenvriend Joya Buitenhuis. De politie heeft in koelen bloede haar Drents heideschaap met grote horens Ricardo vermoord. Omdat Ricardo uit de wei was ontsnapt en een groot gevaar zou vormen voor het verkeer. Joya vindt het onbegrijpelijk dat de ram niet is gevangen of verdoofd maar is afgeknald door een jachtopziener. "Ricardo was een heel lief schaap hij luisterde naar zijn naam en had helemaal geen kwaad in de zin, hij was alleen op zoek naar zijn vriendje die ’s avonds gebracht zou worden omdat we het zo zielig voor hem vonden, dat hij zo eenzaam was." Ricardo zou zijn doodgeschoten omdat hij een gevaar zou zijn op de openbare weg. Het is erg merkwaardig dat de ram uiteindelijk in een weiland 350 meter verwijderd van de openbare weg zijn laatste adem uitblies, afgeslacht met een groot gapend gat in zijn nek. Wij wensen familie Buitenhuis en shetlandpony Punky sterkte met dit immense verlies.
Laatst bijgewerkt door dingetje op 07-06-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Tranen om doodgeschoten schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:28

Dit vind ik dus echt te ver gaan. Dat het meisje huilt is te begrijpen, en de politie kon ook niet ruiken dat het schaap van haar was. Maar ik vind het waanzinnig dat ze hem gewoon hebben afgeschoten. Nou zou ik me kunnen denken dat het wss een snelle handeling moest zijn, omdat het het verkeer ontregeld. Maar ze hadden hem ook desnoods klem kunnen jagen. Heb ik ook al meerdere keren in mijn eentje gedaan met rammen. Dan bij de horens pakken, en dan kan je m zo meesleuren.
Ik vind dat er echt andere oplossingen hadden kunnen bedacht worden...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:31

Belachelijk gewoon.. als het een sportpaard was geweest die de weg op was gesjeest was die voor 100% gewoon gevangen. Ik begrijp dondersgoed dat dat meisje helemaal in tranen is, het is vreselijk om je maatje kwijt te raken. En zeker nu het niet eens nodig is geweest.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:30

Ik vind het niet bepaald diervriendelijk wat hier is gebeurd.
Dat beest zal vast niet helemaal geflipt zijn geweest, waardoor ie niet te verdoven of te vangen was.
Echt te belachelijk voor woorden dit.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:11

Ik las het in de krant, ze hadden het toch ok kunnen verdoven? En ze hadden heb al een paar keer beetgehad maar hij kon zich loswurmen. Dus dan schiet je het maar af... Belachelijk.
Het doet me een beetje denken aan die mus bij Domino D-day.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:14

Waarom hebben ze dat schaap niet gewoon verdoofd?
Ze hebben die aap (Borito toch?) toch ook niet doodgeschoten en die was een veel grotere bedreiging op dat moment. Net alsof schapen die anstig op de vlucht geslagen zijn gevaarlijk zijn Rolleyes

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:21

Ik ben er niet bij geweest en zou niet mogen oordelen, maar ik denk toch dat ze te ver zijn gegaan.
Zoals Marijkjuh zei; Als ze die grote enge aap niet dood hoeven te schieten nadat hij een vrouw ernstig heeft verwond, waarom wel dat arme schaap. Echt.. pff.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:10

Kieffer schreef:
Ik las het in de krant, ze hadden het toch ok kunnen verdoven? En ze hadden heb al een paar keer beetgehad maar hij kon zich loswurmen. Dus dan schiet je het maar af... Belachelijk.
Het doet me een beetje denken aan die mus bij Domino D-day.

Daar moest ik ook meteen aan denken, kan me er nog steeds kwaad om maken. Wat kan dat kleine ding er nou aan doen dat hij per ongeluk in die hal is neergestreken, moeten die lui de ramen maar dichtdoen. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:14

Jeetje wat erg.. Ik snap best dat dat meisje moet huilen..
Dit is gewoon te gek voor woorden. Omdat het ''maar'' een schaap is en hij in de weg loopt word hij afgeknalt.. Boos!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:15

Snap ook niet waarom dat schaap is doodgeschoten!

Lekker dom zeg!

Kan me voorstellen dat die mensen dat moeilijk vinden.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:17

wat een belachelijke situatie .
Ik werk zelf bij de dierenambulance en er lopen regelmatig honden of herten of laatst zelfs een struisvogel over de snelweg .
Zodra ze ons bellen zorgen wij dat het gewond of niet van de snelweg gaat .
De politie hier werkt daar netjes aan mee snap totaal niet waarom het schaap als ie al niet meer op de weg was afgeschoten moet worden Ach gut

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:21

Als ik het verhaal goed lees kon de politie hem wel eerst een weiland injagen, waarom dan daarna nog doodschieten?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:35

Ben er natuurlijk niet bijgeweest...maar sinds wanneer is een schaap in een weiland een gevaar?? Verward
Jaag hem verder van de weg af en probeer hem dan opnieuw te vangen of te verdoven.Schieten is wel een erg makkelijke oplossing Boos!
Hadden zeker haast om weer parkeerboetes uit te schrijven... Bloos

Sterkte voor de eigenaren Vriendjes zijn?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:59

Belachelijk! Arm ding, heeft de politie niets beters te doen ofzo?!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:05

Misschien is het toch maar een idee om in elke politieauto een Playstation te doen..Kunnen ze spelletjes spelen als ze zich vervelen ipv al dit soort achtelijke bezigheden...
Gaan ze snachts dan ook elk hert in het bos afschieten? Want ja ze kúnnen op de weg komen en dan kunnen ze ongelukken veroorzaken!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:06

Ach, het is maar een schaapje hoor? Wat maakt dat nou uit als er daarvan 1 minder is?
[sarcastisch he..]

Als hij echt zo ''ver'' bij de weg was geweest zie ik ook geen reden om het dood te schieten. Erg triest hoor.. Te lui om hem te verdoven? Ik snap die mensen niet.. Ze snappen niet dat dit soort dingen mensen verdriet doen.

Inderdaad Marije.. Dan mogen ze elk beest dat te dicht bij de weg staat doodschieten, inclusief de koeien want ja, die kunnen ook uitbreken!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:09

o0marije0o schreef:
Misschien is het toch maar een idee om in elke politieauto een Playstation te doen..Kunnen ze spelletjes spelen als ze zich vervelen ipv al dit soort achtelijke bezigheden...
Gaan ze snachts dan ook elk hert in het bos afschieten? Want ja ze kúnnen op de weg komen en dan kunnen ze ongelukken veroorzaken!

Misschien wel een goed idee ja!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:22

Stoom uit je oren Echt belachelijk voor woorden zeg. Bokito de grote zilverrug (had al iemand verwond, toch een wild dier, aardig aan de maat) wordt opgesloten en verdoofd en een schaap (wollig, klein, deed niemand kwaad) notabene wordt afgeschoten????????? En dan inderdaad die levensbedreigende MUS van DominoDay.

Om maar te zwijgen over de 'poema' op de Veluwe. Eerst wilden ze het dier verdoven en toen maar afschieten, bleek het gewoon om een groot uitgevallen huiskat te gaan.

In wat voor een wereld leven wij eigenlijk?
Arm kind Ach gut
Laatst bijgewerkt door Onali op 10-06-07 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:26

Is dit niet het "kunstjesschaap" van bokt? Die ook al een paar keer op tv is geweest e.d. Daar dacht ik aan toen er Shetlandpony punky bij stond. Ik weet alleen de naam van die bokker niet meer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:49

Volgens mij wilde die jachtopziender een trofee voor aan de wand? Ronduit belachelijk dat er meteen met scherp geschoten is...
Maar ja, de politie zal het verschil niet hebben gezien tussen een gezelschapsdier van een 16 jarig kind en de dekram van een boer. En de boer zal waarschijnlijk de kosten van de verdoving niet op zich hebben willen nemen. Een gewone kogel is dan goedkoper.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:53

Mijn minischetje is niet groter dan een schaap.
Zouden ze haar ook doodschieten als ze uitbreekt?
Ik moet er niet aan denken.
Ik kwam vorig jaar op de snelweg een grote hond tegen die tegen het verkeer in in het midden van de snelweg liep.
Ik wet zeker dat deze niet is afgeschoten maar gevangen nadat ik 112 had gebeld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:58

belachelijk, enigste wat ik kan zeggen!
arme meid!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 13:15

Nathazzz schreef:
Is dit niet het "kunstjesschaap" van bokt? Die ook al een paar keer op tv is geweest e.d. Daar dacht ik aan toen er Shetlandpony punky bij stond. Ik weet alleen de naam van die bokker niet meer.

Volgens mij niet. Kijk hier anders even:
viewtopic.php?f=177&t=784875&hilit=

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:25

Arm meisje.
Echt zo belachelijk dat ze hem gewoon hebben dood geschoten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:38

WAT?? ze hadden dat beest gewoon moeten verdoven! Waarom gelijk doodschieten??? Stoom uit je oren