Giraffe ontsnapt in Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Giraffe ontsnapt in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:53

Een giraffe is gisterenmiddag ontsnapt in het Utrechtse Park Transwijk. Omwonenden van het park keken raar op toen ze gisteren ineens het dier zagen staan. De giraffe bleek afkomstig te zijn van circus Belly Wien, dat is neergestreken in het park.

Uiteindelijk bleek dat jongeren uit de buurt het dier vrij hebben gelaten en zelfs hebben bekogeld met stenen en takken.

Niet voor iedereen is circus Belly Wien welkom. Op dit moment voeren tegenstanders actie bij de kassa. Ze delen flyers uit aan bezoekers.

Er is veel ophef ontstaan over het Duitse circus dat deze week in Utrecht neerstreek. Volgens dierenactivisten zouden de dieren slecht behandeld worden. De Partij van de Dieren wil zelfs een verbod.

Afbeelding

bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/154927

Apart..Eerst laten ze de giraffe los, en dan gaan ze het bekogelen met stenen? De laatste tijd ontsnappen er ook wel heel veel dieren trouwens Nagelbijten / Gniffelen Een gier, Orang Oetan, Gorilla en nu een Giraffe..
Het beest zou maar in het verkeer terecht gekomen zijn zeg

Trouwens, mochten die dieren in dat circus echt slecht worden behandeld, dan mogen dat ze dat van mij ook gelijk opdoeken!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 31-05-07 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link aangepast

Grietzz

Re: Giraffe ontsnapt in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:57

Jeetje, het moet niet gekker worden!!
Wat is nu het volgende dier dat ontsnapt? Verward

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:58

goed wat is het volgende???

Free willy uit dolfinarium?????

dat ze het dier bekogeld hebben met stenen Boos!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:58

Nouja zeg, gebeurt steeds vaker dat dieren ontsnappen Scheve mond

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:59

Gut, dat ziet er wel koddig uit zo op de foto zeg Clown
Wat sneu dat ze 'm bekogeld hebben zeg! Die lui zouden ze van mij ook wel even mogen straffen!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:00

Pff, weer een beest los..Scheve mond Wordt steeds gekker nu ze ze ook al met opzet los gaan laten..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:00

Belachelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:01

dat de dieren het slecht hebben dat kan
daar moet zeker wat aan gedaan worden

Maar door ze dan te bekogelen..is dat de manier?
Dát is pas zielig...stelletje oenen die dat gedaan hebben

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:01

Het zal je maar gebeuren.. Ineens een giraffe voor je neus!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:02

Elk circus met dieren mag direct worden opgedoekt.
Wat een gare mensen zeg die dit hebben gedaan, fijn dat je wilt protesteren tegen het circus, helemaal goed ga vooral zo door, maar laat de dieren met rust. Die hebben tenslotte niks fout gedaan.. Beetje flauwe aandachttrekkerij dit

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:04

Slechte zaak dat jongeren überhaupt de kans krijgen dieren los te laten. Arm dier: weet niet wat hem overkomt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:06

Geloof trouwens dat door posters hier twee zaken door elkaar gehaald worden (had ik ook bijna gedaan)

Het dier is los gelaten door buurtkinderen en bekogeld.
Activisten zijn aan het protesteren tegen het dieren houden in betreffend circus. (dus een andere groep volgens mij.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:13

maar activisten laten wel vaker dieren los...dus of ze er zover van vandaan waren?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:13

Ik vind dat de Partij van de Dieren een beetje bijdraagt aan haar eigen ongeloofwaardigheid. Er zijn nu veel mensen die dingen zeggen als "daar komen zij weer met hun dierenrechten" of "mevrouw Thieme durft nog geen vlieg dood te slaan". Terwijl ik denk dat de partij zelf best een verrijking kan zijn voor de politiek, aangezien het bar slecht gesteld is met de regelgeving rondom dierenrechten e.d. Maar soms slaan ze dus de plank mis.
Zoals ik in dit geval dus vind: niemand kan mij wijsmaken dat cicussen als Renz en andere grote circussen, hun dieren slecht behandelen. Dieren zijn tegenwoordig zo'n groot en belangrijk onderdeel van "de voorstelling", dat het dom zou zijn om deze te laten verzuimen in hun onderhoud.
Maargoed, dat wil niet zeggen dat ik het de dieren gun om kunstjes te doen in een steeds herhalende routine. Dat is iets wat ik minder vind, en ben er dan ook vóór om dieren uit het circus te halen. Maar dat ze slecht verzorgd worden, nee.

Overigens is het natuurlijk te gek voor woorden dat mensen het in hun dolle kop halen om een dier te bekogelen met stenen. Paar weken geleden was er een voorbeeld hoe mis het kan gaan, toen een krokodil zo'n jochie opat in China na het bekogelen met stenen en het betreden van diens verblijf. Het klinkt misschien hard, maar van mij had die giraffe best een flinke kopstoot mogen geven.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:17

Partij van de dieren heeft zeker goede punten maar een hoop punten die als een tang op een varken slaan.
Ze behandelen hun dieren zeker niet altijd slecht en toch is het belachelijk dat ze úberhaupt dieren hebben!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:19

PvdD zijn gewoon een stelletje criminelen. Onbeschoft en ongemanierd.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:27

Pas geleden was datzelfde circus nog hier in de stad. Fietste er regelmatig langs op weg naar stal. Ik heb ook regelmatig bij de beesten staan kijken (best leuk). Volgens mij werden ze redelijk verzorgd. De aapjes hadden een grote kooi, de kamelen liepen overdag op een stukje gras, de zebra's en giraffe hadden ook een redelijk stuk om te lopen. Alleen de tijgers vond ik erg zielig; die hadden een kleine kooi met zijn vieren. De paarden hadden op zich ook niet zo'n grote stal, maar ik weet niet of die er overdag uit kwamen.
Maar het is dus erg zielig dat ze die giraffe hadden vrijgelaten en dan ook nog gaan bekogelen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:31

terorita schreef:
goed wat is het volgende???

Free willy uit dolfinarium?????

dat ze het dier bekogeld hebben met stenen Boos!

Uhu, die is dat water ook wel eens zat, wil ook wel wat meer van de wijde wereld zien.
*Ziet het al helemaal voor zich, Free Willy op zijn staart vin, springend door de stad*
ROFL

Okey, ik nu even serieus. Het is echt heel vervelend dat dit gebeurt. Erg sneu voor de dieren. Het levert erg veel strees op.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:35

er was ook een pinguin ontsnapt. Toen heeft een meisje hem opgepakt er terug in zn hok gezet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:09

Hhahahaha om het bovenstaande bericht van Stoeptegel lig ik echt compleet dubbel. Ik zou niet kunnen uitleggen waarom Huilen van het lachen

Oja, ontopic Clown
Als de dieren slecht behandeld worden is dat circus per definitie niet wat mij betreft niet welkom meer in landen die tegen dierenmishandeling zijn. Bij Cavalia schenen echter ook van die activisten te staan.. nou sorry, als ik IETS niet-zieligs heb gezien was het Cavalia wel volgens mij? Clown Of een paard nou op stal staat of in een stuk tent??

Sowieso.. waarom laat je een Giraffe ontsnappen (als je dierenactivist bent doe je dat niet lijkt me, want dan zie je zelf ook wel de gevolgen die het voor het dier zelf kan hebben) om vervolgens stenen te gooien.. pff Ziek

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:11

Een paard is wel even iets anders dan een leeuw of tijger Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:15

BrittKitt schreef:
Een paard is wel even iets anders dan een leeuw of tijger Nagelbijten / Gniffelen

Heb je dit nou tegen mij Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:27

Partij van de dieren vind ik zowiezo opportunisten, en gebruik makers van situaties.
De jonge kinderen mogen goed gestraft worden waar halen ze dat nu, en het circus ook, maar een giraf in een circus eunk?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:19

Arm dier... Dit circus was vorige week nog hier in de buurt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:22

Arm dier, en wie gaat nou zo'n beest bekogelen met stenen en takken! Hoe ziek?
Ik vind ook dat er geen dieren in circussen horen, maar om nou zo te gaan doen?